Sziasztok, tudja valaki, a 1collos fémszövetes csőnek, mekkora a tényleges átmérője, már meguntam a fémcső heggeszgetést, mikor egy évben 3szor is cserélek kazánt, az jutott eszembe inkább bekötöm flexivel, így a következőhöz is jó :D de kellene a coll méret, nemtudom van e ekkora.
A mostani egy fhg2000turbo, ki kéne már próbálni mit tud mielőtt elviszik,
Üdv! Ha a padlófűtésnek külön keringetőszivattyúja van és én azt kikapcsolom akkor a kazán keringetőszivattyúja át tudja e nyomni a vizet az álló szivattyún? Árthat e ez a kazánnak. A padlót nem tudom egy csappal elzárni sajnos.
Radiátorhoz elég a 16-os cső, ami belül 12mm átmérőjű? Osztógyűjtőtől menne egyenként 7-8 radiátorhoz kis hővesztéeségű épületben. Helyiségenként 1 kW alatti igény van télen.
Ez csak pótvezetékezés lenne, mert alapból padlófűtés lesz. De berakom a radiátoroknak is a csöveket.
az esetek nagy részében a víz ismeri a fizikát , és arra megy amerre könnyebb ( a padlástérre vezető út hosszú és göcsörtös , inkább a közelebbi radiátorokon keresztűl megfordúl és vissza a kazánba.
Ahogy írták előttem , a lentieket szűkíteni mivel a lenti körnek kisebb az ellenállása , fel kell kényszeríteni a vizet, vagy lehet ez is kevés lessz akkor emelni kell a szivattyú fokozatán ( már ha van még lehetősség )
Sziasztok!Kellene egy kis segítség.Van egy kis parasztház a pincében egy vegyestüzelésű kazán.Minden radiátorhoz a pincéből van felálva és bekötve ,a padlástér meg lett csinálva és az egyik radiátornál továbvittük a padlástérre a csövet és kilett kötve belölle 3db ezres radiátor ez egy nyitott rendszer van keringetö szivattyú a házban működik a fűttés de a padlástérbe nem melegszenek a radiátorok nem tudom miért minden nyitva kilégtelenítve.A kiegyenlítötartály alatt kb 1m-re mennek a csövek a tartály 10l-es lehet hogy ez a baj nagyobb tartályt kellene felrakni?
Sziasztok!
Nemrégiben beépítettem egy iszapleválasztót a rendszerbe (sajna csak nemrég tudtam meg, hogy kell/illik, hogy legyen ilyen).
Van olyan tisztítószer, amit elég belenyomni a rendszerbe, hogy oldja a lerakódott szmötyit, anélkül hogy utána ki kelljen mosni az egész rendszert (Fernoxból csak kimosásost találtam), csak az iszapleválasztón keresztül kiengedni az összeszedett szmötyit? Vagy az mindenféleképpen elkerülhetetlen?
Köszi előre is a válaszokat.
Lemértem. 22-es jön a plafonon, a kanyar után 18-as csővel jön le, a szelephez pedig 15mm-es rézzel csatlakozik. Ez egy zárt rendszer, kombikazánnal az elején.
hulyen nez ki hogy csak a wc mogott van egy kiugras? Es a falon a tartaly nem nez ki hulyen? Azert egy normalisan lecsempezett ki-be ugras a falban sokkal esztetikusabb latvany mint a tartaly a logo lanccal meg alatta a hattyunyak csovel.
Ez az ékezet nélküliség megtévesztő. Először nem értettem, miért kellett szarra elemezni, mint valami vonatkoztatási, méretezési alap. Aztán rájöttem, hogy az szarrá elemzés :D
De így kiderült, hogy nem véletlen az én dilemmám sem.
Az igaz, hogy kell a hely a felsőtartályosnak, hogy ráforduljon a cső. Így összességében tényleg nicns sok spórolás mélységet illetően. De ezt az előtétfalat nem szeretném, mert akkor azon a falsíkon hülyén nézne ki, hogy csak a wc mögött van. Ha meg végig van vezetve, akkor már ott is elvesz a térből, ahol nincs szerelvény.
Megnézem a rajzokat, biztos okulok belőle. Ha nem jutok vele dűlőre, lehet, inkább csinálok egy kerti budit! :D
Nálam az indokolta, hogy kényelmesen tudtam a szerelőbetonon járni, hiltiszalaggal lefogatni a csöveket, a tetejére pedig könnyen be lehetett szabni az EPS-t. Betonozáskor pedig biztonságban voltak a csövek a lépésálló alatt.
A helyfoglalast ugy ertelmeztem, hogy a fajansz eleje milyen messze lesz vegeredmenyben a falsiktol. Megneztem a meretezeset egy csomo fajansznak.
Elsore azt gondolja az ember, hogy a legtobb helyet a monoblokkos igenyli, mert ott a hatad mogott meg ott a nagy tartaly. Es a legkisebbet a klasszik ejtotartalyos, ahol a tartaly a fejed felett van.
Valojaban kiderul, hogy
- az ejtotartalyosnal is kell hagyni rest a fal es a fajansz hata kozott, ez noveli az osszmelyseget
- eleg szeles tartomanyban mozog a wccseszek merete! Van hosszu meg rovid. A dizajnosak altalaban hosszabbak.
A vege az, hogy par centi az amit 15-nek gonolsz. 10 a tartaly, es ele jon 5cm ytong. De a gyari ajanlas szerint eleg ele 12.5mm gipszkarton. Es ha a fal mogotte nem 10-es valaszfal, akkor par centit abba bele lehet vesni! A vakolatot minimum le lehet mogotte verni. Szovak a tartaly miatti plusz az kevesebb lesz mint 15cm mindenkepp.
Egy alap laposoblitesu allo wc 470mm, ha moge teszed a tartalyt akkor mar 655, de ha nem teszed, akkor is kell 6-7cm helyet hagyni hogy szerelheto legyen, meg megalljon nyitva a teto. Igy ez is 530.
Aljzatbeton alatt a HMV és a hidegvíz csövét van értelme szigetelni?
A szerlőbetonra lenne téve, tehát alatta nem lenne hőszigetelés. Melltettés felette a lépésálló hőszig lesz, de ez nem veszi olyan szorosan körbe, mint a csőhéjszigetelés.
Én úgy gondolom, hogy kéne szigetelni, de a ti véleményetekre is kíváncsi vagyok. 6 és 9mm vastag szigetelést mondtak, hogy kapható. A semminél több, de pont az az érték, amire gondolhatnám, hogy felesleges.
Ja meg ugyanez a kérdés a radiátor csövezésére. Ugyanott menne, ahol a fentiekben írtam.
Saunier Duval 23E kazán, ha a termosztátot feltekerem a fűtés elindul de kb. fél perc után leáll. Hasonlóan viselkedik mintha fel lenne fűtve az egész rendszer. Melegvíz ok.