Ne, itt nem erről van szó. (napokkal korábban leírtam a történetet, de nem kaptam rá választ, gondolom nem egyszerű eset)
A helyzet az, hogy nyitott rendszeren van a kazán, nyomás szinte zéró. A kazán zúg hangosan amikor láng használat van. Amikor kialszik a láng, de még a keringetés és levegőáramlás megvan akkor már csendben van. Ha leveszem a max teljesítményt 80%-ra akkor hibátlanul működik. Azt tudom, hogy a 96% hatásfokból a nyitott rendszer miatt máris elvesztettem 10%-ot, kérdés, hogy elveszítek további 20-at a fentebb említett beállítással? Gondolom nem teljesen, mert a max lángot csak felfűtéskor használja a kazán, de ha nem is 20%-ot, mégis valamyennyit veszítek?
Ez esetben inkább időjárásfüggő szabályzót vegyél hozzá. Egy 2 éves turbós kazán tud modulálni széles tartományban úgy hogy nem romlik a hatásfoka mivel az égéslevegőt is állítja automatikusan a ventilátor fordulatszám szabályzásával. Szóval magától csinálja azt amit te akarsz.
Jó esetben csak egy hőmérőt kell venned, ami igazán nem nagy összeg, ahhoz képest amiennyi a megtakarítás lesz.
Amennyiben a berendezés atmoszférikus égővel van szerelve, úgy igen!
Természetesen ez nem vonatkozik a kondenzációs készülékekre.
Éppen az első sorban írottak miatt nagy a meglepi, mikor az elaggott C 24 helyett, egy mudulációs szabályzóval szerelt (melynek az égője ugye továbbra is atmoszférikus) inkább többet, mint kevesebbet fogyaszt gázból.
De, hát az élet, és az urbánus legendák, nem beszélve az eladói marketingről ezt hozzák.
Feltételezem hogy egy képzett gázkészülékszerelő nem internetes fórumokon tájékozódik ezzel kapcsolatban. Márpedig egy ilyen "bonyolultabb" kazánhoz nem hiszem hogy hozzányúl valaki ilyen képzettség nélkül.(biztos hogy van ilyen de szerintem keveseknek sikerül is :)
Szóval ezért csak "egyszerű" " régebbi" atmoszférikus(nyíltégésterű, B-típusú stb.) kazán lehet amit még azért nem olyan nehéz megbütykölni :D
Aminél, ahogy említetted is romlik a hatásfok és nem leszünk előrébb semennyi gázzal.
Ha egy gázkazánnak a max teljesítményét visszaveszem 80-85%-ra akkor a hatásfokát is visszaveszem? Tehát több gázt fog enni "ugyanannyi" fűtéshez? Vagy csak lassabban fog felfűteni?
Egy gyors bojleres kérdésem lenne: A bizt.szelepnél évő kis műanyag cső tömítésére van vmi trükk?(Kis gumi karikát már cseréltem,másik műanyag csővel is próbáltam,akkor is szivárog melette)
Nem gáz, csak valószínűleg egy hőcserélősnek nagyobb a várható élettartama, viszont ha ritkán használják akkor a bitermikusnak is elegendően hosszú lesz az élettartama így igazából akkor már tényleg nem is kell ezen gondolkodni.
De azért az nem mindig igaz hogy amit sokan vesznek az jó is, az embereknek mostanában mindent el lehet adni...
Valami megoldás csak van bennük amiatt, hogy pl. nyáron ne forrjon fel a fűtővíz. Első elképzelésemben az, hogy túlmelegedéskor fordít a vízen a keringetőszivattyú egy kicsit, bár a kánikulai 40 fokban nem célszerű még fűteni is.:-) Bár ahogy elnéztem a robbantott ábrán, olyan közel van egymáshoz a HMV csőkígyója és a fűtésé, hogy lehet fel sem tud forrni a fűtővíz, mert a HMV csőkígyóban a 60-65 fokos víz visszahűti.
Ebbe belegondolva megint csak a bitermikus felé hajlok. -Nincs 3 járatú szelep, ergo nincs hibaforrás. -Nem kell keringtetni a melegvizet napokig a primer körben. -Ha 2-3 évet kibír egy savazással az már jó nekem -A bitermikusból is adnak el jócskán kazánokat, tehát használatban vannak, ha annyira gáz lenne a használata nem venné senki, hiszen Baxiból 11.000Ft-al többért ott van a hőcserélős Fourtech
Igen komfortos a tárolós kazán, de inkább olyan lakásba javasolt, ahol többen laknak nap mint nap. Nekem egy olyan lakásba kell választanom kazánt, ahol napokig nincs otthon senki, és ha véletlenül hazatéved a gazda, akkor is letusol 10 liter vízből és megy is tovább, egy hétig sehol senki megint. Emiatt a tárolós nem igazán megfelelő, hiszen nem célszerű melegen tartatni 40 liter vizet napokig, sőt egy héten egyszer egy tusolásért 40 liter vizet felmelegíteni sem célszerű. Ezért aztán egy olyan kombi kazánra van szükség, amin hazaérve megnyomják az ON gombot, megnyitják a csapot, és már jön is a melegvíz. Ennek tekintetében már eldöntött dolog hogy egy átfolyós BAXi lesz, már csak az a kérdés hogy a bitermikus, vagy a hőcserélős.
AZért annak igencsak méretes liknak kéne lennie , hogy attól égve maradjon ..
Azt már észrevetted volna..
A csempe mögött nem feltétlenül. És egy közepesen megnyitott csak is bekapcsolja az égőt, tehát nem kell a lyuknak túl nagynak lennie, legalábbis szerintem.
Nem inkább beragadt valami szelep-tüske-mittudoménmi ?
ZV4-nél a vízáramlás megemel valami bizbaszt, ami indítja a gázt....
De, ez is lehetséges, de túl gyanúsak a körülmények. Minden arra utal, hogy nem ez a gond.
Zárj el minden csapot/fogyasztót ÉS nézd meg a bejövő vízórát, hogy "forog"-é ...
Jogos, ezt még nem néztem, de sok illúzióm nincs, túl egyértelmű a bojler folyamatos zúgása.
Kedves Mester urak, tegnap este zuhanyzás után elzártam a melegvízcsapot, de a FÉG ZV-4-es fali átfolyós vízmelegítőben évge maradt a főégő. Nem volt túl nagy a lángja, de arra elég volt, a vizet rendesen felforrósítsa a kazántestben. Amikor észrevettem, gyorsan elzártam a gázcsapot, és kinyitottam a melegvízcsapokat, hogy kiengedjem a forró vizet. Miután kijött a gőz, és minden visszakerült alapállapotba, arra lettem figyelmes, hogy a bojlerből halk surrogás hallatszik, tehát áramlik benne a víz. Nyilvánvalóvá vált, hogy a melegvízkörben lyuk/repedés/szivágrás/akármi van, és emiatt maradt égve a főégő: a bojler azt hitte, hogy nyitva van valami melegvízcsap. Levettem a bojler előlapját, belül teljesen száraz, tehát nem a kazántest lyukadt ki, mert az jól látható lenne. Elméletem: valahol a bojler után valamelyik melegvízcső ereszt. Ezt ugye jól gondolom? Jó lenne egy megerősítés.
És ha már így van, szeretném a legkevesebb bontással megoldani a dolgot. Szerintetek használható az a műszeres bemérés, amit reklámoznak, és amivel elvileg pontosan meghatározható a szivárgás helye? Idegesítő a dolog, mert fél éve lett felújítva a fürdőszoba, új, 5 rétegű PE-Al-csövekkel. Ezek a T-elágazások mentén ereszthetnek, vagy inkább maga a cső lehet a valószínűbb? Utolsó kérdés pedig: van egy új mosógép, ami a vízszelep elzárásakor hallhatóan nagyot "üt" a csőhálózaton. Lehet, hogy ez gyengítette meg az egyik csatlakozást az utóbbi hónapok alatt?
Baxi Fourtech 24F kazán nyitott rendszeren. Nem tudom, hogy mi irányítja a viz keringését, illetve mi kapcsol hmv és fűtés között. Sarokszelep, vagy hogy hívják azt? Lényeg: van olyan, hogy az beragad, belustúl a sok állástól illetve az egy pozícióban való használattól?
Több okom van amiért erre gyanakszom, előtte hangsúlyoznám, hogy nyitott rendszer és tisztában vagyok vele, hogy a mai kazánokat nem erre tervezték. Idén próbálok először csak gázzal fűteni, ha nem lesz nagyon drága, akkor lezáratnám a rendszert jövőre. Szóval az okok:
- Amikor megvettük tavasz volt, nem kellett fűteni, meg ki tudja mennyit állt a raktárban. Beszereléskor minden oké, felfűtött, majd egy idő után elkezdett visítani. Hallatszik, hogy vízáramlás okozza a visítást, olyan, mint a lakótelepeken szokott lenni amikor a vízcsap, vízrendszer visít. A szervizes sokat járt vissza, majd látszólag elmúlt a hang. Persze, hiszen nem kellett már kicsit sem fűteni, hmv-re használtuk állandóan. Télen fűtött gond nélkül, majd következő tavasszal megint kezdte a visítást. Ugye, minden évben jön egy időszak amikor nem kell fűteni hetekíg és ilyenkor, mint most is, újra jól esik egy kis meleg (kisgyerek is van...). Na, tavaly is ilyenkor kezdődött megint a visítás. Szervíz újra kimászkál és egy idő után újra elmúlik a hang.
- Jelenlegi hang keletkezése: amikor üzemmódot váltunk! Tehát este hmv-n ment utoljára, majd hajnalban bekapcsol a fűtés. Visít mint a fene. Leállítom a fűtést a termosztáttal egy pillanatra, a láng kialszik a hang elmúlik. Újra bekapcsolom a fűtést, a láng visszajön, de a hang már nem! Közben a szivattyú nem állt le, annyit nem vártam, tényleg másodpercekről van szó.
- Valóban csak üzemmód váltáskor visít, vagy annál nagyon, azonnal észrevesszük.
hmv-ről fűtésre...........visít
fűtésről hmv-re...........visít
hmv-ről hmv-re...........kussol
fűtésről fűtésre..........kussol
...teljen el bármennyi idő is.
Bár a gázzal kapcsolatos alkatrészek is szóba jöhetnek, mert ha visszább veszem a teljesítményt, akkor halkul, valamint amikor kialszik a láng, de a víz még kering, akkor is hallgat. Ugyanakkor, ha eléri a fűtés max hőfokát és lemodulál, akkor nem halkul el.
Oylan problmával küzdök, hogy a lakásom HMV ellátását az emeleti kombi kazán biztosítja. Ez a alakás egyik sarkában van, a fsz-en, a lakás másik sarkában meg a mosogató.
Probléma: megőszülök, mire leér a melegvíz.
Cirkulációs vezeték nincs és nem is akarok, mert energiapazarló.
Olyasmit találtam ki, hogy a melegvíz vezetékbe a mosogató alá berakok egy elektromos vízmelegítőt (nem is kéne tároló tartály, hanem csak egy bikaerős fűtőszál, max 1 l víz tárolás), egy hőmérsékletérzékelőt, egy relét... amikor megérkezik a kazánból a melegvíz, akkor az elektormos vízmelegítő lekapcsol.
Kérdések:
1. neten átfutva 5-10 l-es vízmelegítőt találok, ami feleslegesen sok.
2. tudtok típust jó hőmérsékletérzékelőre?
3. relékhez, kapcsolókhoz úgy kompletten nem értek...
igen, de ott alapból volt 3x-os, és azt emelték most a tízszeresére....nélunk 1,5 volt a szorzó = 180 Ft/m3 és ebből lett a tizszerese, azaz 1800 Ft/m3 - igy is brutális lenne, ha nem engednék el a 90%-ot ..............
Nálunk eddig csak külön hőcserélős kombi kazánok voltak, az első már több, mint 20 éve (FÉG), bár abban nem tudom, hogy lemezes volt-e, henger alakú háza volt, ha jól emlékszem. Annyira nem vészes ezeken sem a melegvíz sebessége.
Most olyan kazánom van, amiben van egy mini-tároló, aminek elektromos fűtése van, na ennél azonnal jön.
De láttam már kazánleírásban ilyen hőcserélő melegen-tartó funkciót is.
Talán a bitermikus felé a mérleget a váltószelep hiánya billentené. Persze ha nem forr fel benne az éppen nem használt körben álló víz :)