Tisztelettel kérdezem a hozzáértőket, hogy mi van akkor, ha egy üres házban a megbízott elfelejtette elzárni a vizet, és leereszteni a leeresztendőket...(a villanyt kikapcsolta)
A mostani fagy miatt annyi mindennek? Ez komplett cserével jár falban, és azon kívül is? Találkozott-e már valaki ekkora baklövéssel?
Mi ezzel az egesszel a problemad? Hany fokot szeretnel tartani a hazban?
Ha pl 22-t, akkor annyi kellene, hogy a pufferbol ne menjen a hazba ho csak akkor, ha a haz mar 22 ala hult. Igy ejjel nem futenel, viszont reggel meg masnap napkozben a pufferbol szepen szinten tartana a hazat.
Két hete üzemel a rendszer. Elérni már elértem a 22-23 fokot(első felfűtés nálam sem volt gyors).
Szóval...mindig este 6-7 óra körül gyújtok be a meló miatt. Ekkor a házban a hőmérséklet 20,5-21 fok. Mivel lassan fűtődik a ház, kb éjfélre érem el a 22-23 fokot a lakásban. Gondolom reggelig még dolgozhat a fűtés a pufferból, mert kb reggel 8-ra már 45 fokra hül vissza a tartály. (Puffer 1000 L-s kb. 3-4 óra alatt fűtöm fel 40 fokról 80-85 fokra, miközben megy a falfűtés befelé).
Másnap este 6 óra kürül újra lehül a ház 20,5-21 fokra.
Viszont bármikor mérem az előremenőt és a visszatérő közötti különbséget mindig 9-10 fok!
Az gond lehet, hogy az áramlási sebességem 1,5-2 l/percnél között van? 8 körös a rendszer, ha minden kör igényli a fűtést sajnos nem tudom magasabbra állítani(alpha2 25-60-180 "4-s állásban" 40W-n jár.) Auto módban nem működik csak 7w-n.
Nem vagyok jártas a falfűtési rendszerekben, de félek a 9-10 fokos különbség sok, ill. a 1,5-2 liter/perc sem a megfelelő.
Mi a tapasztalatok, mik lennének a normális értékek egy falfűtés esetén?
Tudnátok néhány tapasztalattal/ jó tanáccsal ellátni?
Hát ha van rá lehetőség akkor mindenkép megér egy próbát. Persze azt megkell nézni hogy a szivatyú bírja-e az előremenő hőmérsékletet, de a mostani szivattyúk bírják 110°C-ot is szóval nem lehet ilyen probléma.
köszönöm a választ,megnyugodtam.Még annyit hozzáteszek,hogy gázzal megy a melegvíz is.Most hozta a tulaj a múlt havi gázszámlát (nov. 23-ig), 136m3 ment el,így 20500 Ft-ot fizettünk.Azóta mai napig elment kb 80 m3, így kb 25e lesz dec. végéig,januárba meg max 30e,ami még elviselhető.
Ez ilyen, nem mondtak mielott padlofutest csinaltal?
A futes nem arra valo, hogy osszevissza valtoztatgassuk a homersekletet, hanem hogy fixen tartsuk. Azt tudja. 3 orankent 1 fok az egyaltalan nem rossz.
Nem érdemes felvetetned a láng nagyságát, nem lesz gazdaságosabb a fűtésed. Ahogy leírtad a fűtési történetet, szerintem minden rendben van. Az ne zavarjon, hogy (szerinted) kicsit hosszabb ideig üzemel a kazánod. Ha ez a névleges teljesítmény közelében történik, akkor ez gazdaságos üzemvitelnek számít. A 7 m3-es napi gázfogyasztás a mostani külső hőmérséklet és 76 m2-es lakás esetében reális. W8.
vagy a gazos haveroddal csinaltatsz a kazan ala egy bypasst. netan megkeresed a bypasst a kazanban, es nyitsz rajta. esetleg meg tobbet koltesz ra, es egy nyomasra nyito bypasst szereltetsz fel.
Nos végleg bizonyságot nyertem ma este (kinn volt gázos ismerősöm) A SD Isotwin F28-on NEM LEHET szívattyú sebességet állítani. Így vagy megszokom a fennti nagy zajt, ha a földszinten zárnak a radiátor szelepek, vagy fenn minden radiátort csutkára kinyitok és akkor nem lesz zaj. Viszont így feleslegesen feccöltem pénzt és energiát a felső szint szabályozhatóvá tételébe. Csecs.
egy kis segítséget kérnék.Nemrég költöztünk albiba,eddig otthon vegyestüzelés volt,itt pedig gáz.A gázkazán egy Beretta Idra Exclusive 20i,24 kW-os.A lakás egy kisebb társasház,76 nm,7 db alu radiátor,sarki lakás,sajnos alul is csak egy üres üzlethelység van:(
Napközben (8-18) olyan 19 fokon van a termosztát,este 18-tól 2-ig 21, 20-22-ig pedig 21,5 fok ,éjszaka 18 (eddig nem ment még éjszaka,reggel most olyan 18,5-19 fok van)
Szóval: ha este elkezd fűteni a kazán, maximum kb 52-53 fokos a víz,nem megy feljebb,de azért melegek a radiátorok.Ha kikapcsol,akkor utána kb 10 perc múlva megint bekapcsol,hogy tartsa a meleget (Honeywell CM67 termosztát).Utóbbi pár napban olyan napi 7 m3 megy el átlagosan.
Ha esetleg egy szerelővel feljebb vetetném a lángot,az ugye melegebb vizet eredményezne,hamarabb melegedne a lakás,illetve a melegentartásnál is kevesebb ideig menne (elvileg).
Szóval érdemesebb-e feljebb vetetni a lángot,vagy nem,hogy gazdaságosabb a fűtés?
Köszi! Jó is lenne csak az én Isotwin F28-am teljesen másképp néz ki belülről... :-(( Nem csak hogy az elrendezés, de a szívattyú típus is más. Egy ilyen 48 oldalas készikönyv jó lenne nekem is hozzé, de csak egy huszonvalahány oldalas szűk szavú van, ilyen részletes beállítási cuccok nélkül. Magát a szívattíút már "lokalizáltam" bal oldalt, van is rajta egy szürke rovátkás műanyag kupak, mely lecsavarható. Alatta egy sima csavarhúzós csavar, melyet rúgó ellenében lehet be vagy kifelé csavarni. próbából tekertem rajta egyet először jobbra majd balra, de semmi. Ilyen nagyobb csavart vártam volna mint ami az általad posztolt könyvben is van, és ami az én kazánom HMV szivattíúján is van. Azért köszi mégegyszer! Keresgélek én is majd még.
Nem a legszerencsésebb megoldás ez a kapcsolás amit a képen látok. A hőcserélő teljesítménye valóban kicsi , ha a szivattyút kisebb fordulatszámra állítod, akkor meg lehet a padlófűtéskör eleje még meleg lesz, de a vége teljesen lehűl és nem lesz elég a teljesítmény...
Szóval ha átszerelésre kerül a dolog ne a hőcserélő cserében gondolkozz hanem keverőszelepes megoldásban mint előttem is tanácsolták.
A legideálisabb a nyomott rendszer, tehát a szívattyú az előremenőbe megy, így nem levegősödhet ha csak nicns egyéb hiba. Ha a szivattyú a viszatérőben van akkor képes beszívni levegőt a közeli légtelenítőn, vagy ahol rossz valamilyen tömítés.