"Ami nagyobb baj, hogy egész közelről a szabályzó tekerentyű felől némi gázszagot is érzek."
Ez nem a nagyobb baj, hanem ez bűnös veszélyeztetés is ( ha szigorúan vesszük ).
De nagyon egyszerűen meggyőzödhetsz arról hogy van é szivárgás.
Elzárod az összes fogyasztót , kivéve ezt agyanúsat. Feírod a gázóra állását - literre -- és másnap megnézed mennyi fogyortt. ha valamennyi fogyott valahol szökik a gáz ami nem játék !!
Spay -jel az ilyen minimális fogyasztás kideríteni nem lehet. Műszerrel igen.
Aztán más nap ezt a fogyasztót is elzárod, és újabb fogyasztás ellenőrzéssel
kontrolálhatód, hogy tényleg ott van e, vagy sem. Ha nincs fogyasztás megvan a hiba helye, ha továbbra is van fogyasztás, nyilván másutt is szivároghat, ami nagy baj !!
Szerelő !!
Amúgy egy ilyen 43 m2 -es 3. emeleti lakásnál 2 db. konvektor nagyjából elég.
Veletlenul megnyomtam azt a fekete izet, azota csopog a viz a rezidombol. Mit kell tennem, hogy megszuntessem a csepegest? Egyaltalan miert nem hagyja abba?
43 négyzetmétert szeretnék fűteni. 3. emelet, új, műanyag nyílászárók, a lakásnak az egyik fala külső fal csak.
A kis félszobában (180*360cm) egy használhatatlan őskövület konvektor van, az előző tulaj nem is használta.
A nappaliban egy...hú...FÉG, viszonylag nagy, régi típus, görgős a teteje, nem felhajtós, és világos színű a vezérlése, nem fekete. Ezt még megnézhetem valamikor.
Ez az összes fűtés jelenleg. A működő konvektor is meglehetősen viharvert, mozog benne az égésbiztosító, valahogy nem fűt rendesen, csak igen piánóban. Mondjunk nem is pattog, pedig lemez. :)
Ami nagyobb baj, hogy egész közelről a szabályzó tekerentyű felől némi gázszagot is érzek.
Ha jól értem ilyen légköbméterre, társasházba, ilyen körülmények közé, egész kicsi, 3KW-os FÉG is elég lehet. Arra gondoltam veszek egy újat, vagy kevéssé használtat, ami ki is néz valahogy.
Egy helyen találtam új FÉG Beáta 3 típusú konvektort, 38 ezer Ft körül. Ez elég jól hangzik a GF-es árakhoz képest. Van ennek a típusnak valami problémája? Elég lehet nekem a teljesítménye?
A kis szobában a gázcső centiméterekre megy el a parapet felett, ezért a FÉG-es parapetet a háromszög felső csúcsa miatt oda sem tudom tenni. Idén ott nem lesz fűtés, de talán érdemes lenne valami kis teljesítményűt vennem oda. Tudtok ajánlani valamit? Persze a gázcsövet akkor is át kell helyezni gondolom...
Ha 20 kW egy épület fűtési teljesítmény igénye a számítás szerint, akkor ez azt jelenti, hogy ez az érték -13 C fok körüli külső hőmérséklet esetén igaz. Ilyen külső hőmérséklet a mi éghajlati viszonyaink között legfeljebb 10 - 14 napon keresztül van egy fűtési szezonban. A többi napokon ennél melegebb van kint, tehát a fűtési teljesítmény igény kisebb, mint 20 kW. Legyen például egy átmeneti időszakban ez az érték 11 kW. Ez nem azt jelenti, hogy a 28 és a 11 kW közötti teljesítmény igény veszendőbe megy. A Te kazánod amikor kell, akkor bekapcsol, üzemel egy ideig a névleges teljesítményhez közeli értéken, majd leáll, ha a szabályozó ezt a parancsot adja.
Tehát nyugi, jó kazánod van, jó hatásfokkal üzemel, ne izgulj.
Igaza van az egyik előttemn "szólónak": semennyit, ill. majdnem semennyit. Üdv. W8.
Ez a kazánteljesítmény szerintem illeszkedik ahhoz a feladathoz, amit meg kell oldania. Ha valóban 20 kW az épület fűtési teljesítmény igénye, akkor a 28 kW névleges teljesítmény rendjén van. A használati melegvíz készítés hőteljesítmény igénye is 22-24 kW körüli, tehát itt sincs nagy többlet kapacitásod.
Elgondolkoznod szerintem még akkor se nagyon kell a kazáncserét illetően, ha körbeszigeteled a házat, mert melegvíz készítés azt követően is lesz, ill. a kazánod le tud modulálni 9 kW-ra is, ha szükséges. Egy jól működő Vaillant kazánt egyébként sem szabad lecserélni, különösen akkor ha még ilyen fiatalka. W8.
ahogy nézem,ezeken nics semmiféle karmantyú,anya.Akkor ezeket csak speckó fogóval,s ahhoz a mérethez való pofával lehet csak összekötni?Ilyen kulcsos-roppantós nincs ilyesmiben?
Az ablakok már cserélve, a szigetelést tavasszal szeretnénk megcsinálni (ha összejön addigra).
Egy kicsit félreértettél, mert én a kazán teljesítménybeli külömbségére lennék kiváncsi, magyarúl mennyi gázt égetek el fölöslegesen a 28 kW-os kazánnal ha 20 kW is elég lenne.
a fűtésbe egy puffertartály építünk be,s egy olyan problémával szembesültünk,h vhogy össze is kellene kötni a kazánt a pufferrel.A szerelvények sima horganyzott collos csatlakozók,de se függőben,se vízszintesen nincsennek egyvonalban,kb 1méteres szakaszt kellene összekötni egy kicsavart"S"alakkal.
A réz fittingeket nem nagyon ismerem,gondolom csak azzal lehet áthidalnunk,más megoldás nincs.Ezeket csak forrasztani lehet,vagy itt is van valamiféle roppantós idom?Bocs,ha hülyeséget kérdezek..:)
Adott egy ház amiben jelenleg a fűtést és a HMV-t egy 2004 évjáratú Vaillant VU 28 (9-28kW) nyílt égésterű cirkó, időjárás követő szabályzással (HMV egy 150l tartállyal) látja el.
A hőtecnikai számítás szerint elég lenne egy 20 kW-os kazán.
És a kérdés, a teljesítménybeli külömbséggel hány % gázt égetek fölöslegesen, megéri-e egy jól müködő kazánt lecserélni. Ha megéri cserélni mit lehet tenni a régi kazánnal.
Köszi a tippet, majd kipróbálom. Niylván visszatettem a régi csaptelepet. Az lehet, hogy ha kiszedem, és csapra válltok, akkor kinyit a meleg viz, és zuhanyra váltva úgymarad. Másik helyen is úgy volt, hogy ha másik melegvizcsapra megindult a melegviz, akkor már úgy maradt az új csapnál is, csak beinditani nem tudta. De nem hagytam úgy, mert furcsa volt fürdés előtt a konyhába menni megnyitni a mosogatót. Igazából most akarok egy új csaptelepet venni, és az érdekelt, hogy ezek a mosdó csaptelepek különbőző átfolyásúak-e, a perlátor meglétén kivül. Vagy van mindegyikben perlátor, és esetleg azok különbözőek?
Megvettem a Saunier Duval Themafast kazánt a 43 nm-es lakásomba. Már csak termosztát kellene. Kérdésem az lenne, hogy a Computherm Q7-el ki tudnám-e jól használni a kazán nagy modulációját.
1 hete megerkezett az aut. legtelenito szelep. Rogton neki is alltam a cserenek, ami az elkepzeltnel sokkal egyszerubben ment. Nem tudom, hogy az uj szelep vagy csak egyszeruen az elozo szelep leszerelesekor szinte kirobbano levego eltunese volt a megoldas, de azota nem csorog a radiator, a kazan "normal" hangon uzemel! (kopp-kopp)
Keress egy műszerészt vagy egy TV szerelőt, és nézesd át a panelt vacak forrasztások után kutatva. Ők tudják mit kell keresni. Meg azt is, hogy nem fújkálunk kontaktsprének nevezett izéket semmibe, max ha csikorog az ajtózsanér azt kejük WD40-el. Meg a puskát rozsda ellen.
Kiteszteltem és a kazán már akkor leállítja a melegvíz készítést amikor az egykaros csapom még el sem éri a középső helyzetet. Javasoltak sima tekerős csapot, mint legegyszerűbb megoldást. Téynelg segít az rajtam?
Már másodjára jártam úgy 2 külön helyen, hogy a megvett zuhany ill. mosdó csaptelep (keverős)nem nyitotta ki a gázbojler melegvizét. Gondolom nem volt elég a vizáram vagy hogy is mondják, és nem nyilt ki a membrán szelep. Előre ez nem jutott eszembe. Most csak azt nem tudom, hogy mit nézzek új csap vételénél. Mondjuk egy barkácsboltba nincs nagyon kit megkérdezni, ha van, abba se bizok. Rá van irva a csomagolásra valami ezzel kapcsolatban? Esetleg pl max áteresztő képesség l/percben vagy ilyesmi. Vagy tudtok egy tuti márkát, ami nincs 'lefojtva'?