1. siman lehet hogy meg megy kifele a levego a rendszerbol
2. a lakaskoron a nyomast ugy kellene nezni, hogy elzarni a gazt, megvarni amig a radiatorok jol lehulnek (1 ora), utanna felnyomni a nyomast mondjuk 2-re, ez lezarni a kazant. ha igy is esik, akkor tenyleg eselyes hogy gond van.
24 c vízhőfokot mutatott a kazán, mikor feltöltöttem hideg hálózati vízzel 2 bar-ra (próbából) a kazánt ill. a rendszert, a kazánon a fűtéskapcsoló "nyári " állásba tettem . Ekkor elzártam a szerelőcsapokat, és óránként esett 0.5 bar-t a fűtéskör a 3. órára 0.8 volt a radiátor. A kazán maradt 2 bar-on. A víz nem hűlt közben, tán max csak egy fokot. Összenyitáskor a kazán lement 1.7-re a radiátoron lévő nyomás mérő meg fel 1.9-re. Aztán köv. nap lezártam a tetőterbe felmenő fűtés kört és ugyanez lett az eredmény. Felírtam mindent. Még csak annyi, hogy ha nem szivárog és a tágulási a gond, akkor hová tűnt az a víz amit rá-rá töltögettem?
Ha a nyomásméréskor a rendszerben benne maradt a tágulási, akkor akár az is okozhatja a bajt. Én kizárnék mindent, feltölteném a csőrendszert hálózati nyomásról, megnyomnám 2-4-6 órára. Ha az oké, akkor ott már nincs hiba. Meg lehet nyomni a tágulásit is külön, meg a kazánt is külön. Egyébként a tágulási beállítása (előfeszítés) megfelel az új kazánnak is?
Nem túl valószínű, hogy pont most fosta el magát valami a nem bolygatott rendszerben, ráadásul nyom nélkül...
A tágulási nagyobbra cserélése felmerült a márkaszervízesben is, csak ez aztán azzal lett elvetve, hogy ha lezárom a kazán csapokat és úgy is csökken a nyomás, akkor nem a kazánban van a hiba, keressem a csőben . Én meg ennyire már nem értek hozzá, így elfogadtam ezt. Produkálhat ilyen jelenségeket a tágulási? Mondjuk a régi kazáné 8 literes volt, az újé meg csak 6 literes.
Adva van egy 6 éve épült tetőtér beépítéses családi ház, radiátoros fűtéssel (sajna a padlóban megannyi "T"-vel), ahol 3 hete le lett cserélve az addig hibátlanul működő kéményes cirkó egy turbósra. Azóta azt tapasztaljuk hogy a rendszer elengedi a nyomást. Általában olyankor sokkal jobban, mikor nem is megy a fűtés és szobahőmérsékleten van a víz. Ekkor esik a nyomás a leginkább (óránként 0,5 bar-t). Mikor folyamatosan megy a fűtés, akkor bármilyen nyomás értéket folyamatosan tart a kazán és a rendszer is - amennyire megtudtam figyelni. Az egyik radiátoron van egy nyomásmérő és amikor a víz lehűlése után elzártam a kazán alatti szerelő csapokat csak a rendszerben esett a nyomás, a kazánban nem, ez alapján gondolom, hogy a (cső)rendszerben lehet a hiba és nem a kazánban. Vízesedés persze sehol nem tapasztalható.
Az lenne a kérdésem létezik-e ennek a hibának orvoslására valamiféle technológia, ami nem feltételezi a teljes ház szétverését? Akár a szivárgás helyének meghatározására, akár tömítésére. Hallottam tömítőanyag utólagos benyomásáról, de eddig akivel beszéltem nem igazán ajánljotta senki, esetleg ilyennel kapcsolatban van valakinek pozitív tapasztalata? Akár konkrét szerelőt, vagy cég ajánlást is szívesen vennék, aki szerintetek segíteni tudna.
Én levinném az a csövet 80cmalá mert a fagy nem ismer akadájt.Az öt rétegü csö erre tökéletesen megteszi csö/csöhéj/kg v. pvc védöcsönek.Szereltem már 80cm felet is ütés csövet, de az szerelö csatornába volt és bazinagy kazán bazinagy keringetö zsivattyuja keringete bene a vizet. Családi háznál ha mododban ál vidd le 80cm allá.Minden képpen 20as csö (hátha egyszer talán böviteni kell) én azt raknák le.
en nem vagyok vizszerelo. csak pl nem tudom hogy hogyan rogzitenem. ha nem rogzitem, akkor a sulya (meg a viz sulya) terheli a koteseket. ha rogzitem, akkor meg a tagulasnal a rogzites ellen dolgozva terheli a koteseket.
Én rézzel fogom falban vinni a tetőtérben. Ha jól leszigetelem, ami amúgyis kell, akkor nem fog ártani neki a vakolat. Viszont a hőtágulástól félek egy kicsit, de szerintem azt el fogja vinni a szigetelés.
ellene: draga, falba bele (tehat levakolva) szerintem veszelyes
5retegu (alpex):
mellette: olcsobb, birja a vakolatot
ellene: falon kivul allati ronda (allitolag van belole egyenes szalanyag is, de en meg nem lattam), dragak a fittingek, draga/kolcsonozni kell a prest amivel szerelni kell. (van kulccsal szerelheto fitting is, de az meg dragabb)