Keresés

Részletes keresés

bollazoli Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57734

viadrus az egyik legjobb ontottvas kazan, kb 5-6 tagos kazanra lenne sztem szukseged es 1000 helyett inkabb 1500 liter pufferre

Előzmény: Törölt nick (57732)
Zöldár Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57733

 Köszönöm , megpróbálom !!

 

 Z.

Előzmény: cucu (57712)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57732

Szép estét!

 

Öntöttvasban tényleg ennyire "jó" márka a Viadrus? (egy 1000 literes pufit meg 90nm-ert fűtene)

Vagy van olcsóbb de még jó alternatívája is?

 

(azt meg már meg sem merem kérdezni, hogy szükséges a drágább öntöttvas vagy elegendő a lemez kazán is...?)

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57731

Köszönöm az infót.

 

Tehát ha rejtve lesz pl. falban, akkor megfelelő a műanyag is.

Olvasom az Alpex adatlapján hogy 10 bar nyomásig jó, tehát ezzel nem lehet gond de "csak 90 fokig.

Találtam egy másik, szintén ötrétegű műanyag csövet, az már 95 fokig bírja de árat még nem láttam hozzá, most nyomozom...

 

Jól tévedek, hogy radiátoroknál, "kímélendő a csövezést", akkor elegendő a 80 fokos előremenő hőmérséklet is a kazánból?

Előzmény: halaloszto (57705)
halaloszto Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57730

szerintem:

 

1. siman lehet hogy meg megy kifele a levego a rendszerbol

2. a lakaskoron a nyomast ugy kellene nezni, hogy elzarni a gazt, megvarni amig a radiatorok jol lehulnek (1 ora), utanna felnyomni a nyomast mondjuk 2-re, ez lezarni a kazant. ha igy is esik, akkor tenyleg eselyes hogy gond van.

 

vajk

Előzmény: palaj (57715)
nixon70 Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57729

Próbáld radiátoronként kihajtani a levegőt,szvsz az a ludas.

Előzmény: palaj (57728)
palaj Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57728

 24 c vízhőfokot mutatott a kazán, mikor feltöltöttem hideg hálózati vízzel 2 bar-ra (próbából) a kazánt ill. a rendszert, a kazánon a fűtéskapcsoló "nyári " állásba tettem . Ekkor elzártam a szerelőcsapokat, és óránként esett 0.5 bar-t a fűtéskör a 3. órára 0.8 volt a radiátor. A kazán maradt 2 bar-on. A víz nem hűlt közben, tán max csak egy fokot. Összenyitáskor a kazán lement 1.7-re a radiátoron lévő nyomás mérő meg fel 1.9-re. Aztán köv. nap lezártam a tetőterbe felmenő fűtés kört és ugyanez lett az eredmény. Felírtam mindent. Még csak annyi, hogy ha nem szivárog és a tágulási a gond, akkor hová tűnt az a víz amit rá-rá töltögettem?

Előzmény: gabrielke (57725)
NRZ Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57727

Te magad írtad, hogy a kicsi a valószínűsége, hogy a nem bolygatott rendszere hibásodott meg, akkor minek nyomkodja vízzel?

Csak azóta hülyül a rendszere, hogy a kisebb tágulásival rendelkező kazánt rakta fel.

Rakasson be egy nagyobb tágulásit és probléma megoldva.

Előzmény: gabrielke (57725)
palaj Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57726

Jó, nem mondom, és el is hiszem készséggel... lehetett volna jobb, de ez már csak ilyen lett.

Köszönöm a segítséget, akkor robbantás előtt megpróbálok még egy kört futni tágulási ügyben.

Előzmény: gabrielke (57724)
gabrielke Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57725

Oké. Könyörgöm, nem ezt írtam, hogy nyomja meg a fűtéskört hideg hálózati vízzel?

Napok alatt se szabad semmit csökkenni a nyomásnak.

Ha a hőtágulás miatt van nyomásesés, akkor valahol levegős a rendszer, nem? Mert azt lehet összenyomni...

 

Előzmény: NRZ (57721)
gabrielke Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57724

Ne mondd nekem, mindig fel lehet kanyarodni a falhoz...

 

Előzmény: palaj (57723)
palaj Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57723

Hát tulajdonképpen én magam vállaltam anno a kockázatot, nehéz lett volna másként megoldani, meg azt mondták, hogy legalább 50 évig jó lesz az :) 

Előzmény: gabrielke (57719)
NRZ Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57722

Az a 2 liter, amennyivel kisebb az új kazán tágulásija, pont elég ehhez a hibajelenséghez.

Előzmény: palaj (57720)
NRZ Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57721

Szerintem nincs ott semmi probléma. Írtam, hogy a radiátorkörben természetes a nyomáscsökkenés, ha lehűl a rendszer.

Kicsi lehet a tágulásija.

Előzmény: gabrielke (57719)
palaj Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57720

Így van pontosan.

Előzmény: NRZ (57718)
gabrielke Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57719

Juj az szívás. A padlóban T-ért lehet, hogy megvertem volna a gépészt..

 

Előzmény: NRZ (57718)
NRZ Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57718

Csak a kazánban levő tágulási van a rendszerében. Kizárta a kazánt és a radiátorkörben levő nyomásmérőben esik a nyomás, ha lehűl.

Előzmény: gabrielke (57717)
gabrielke Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57717

Ha a nyomásméréskor a rendszerben benne maradt a tágulási, akkor akár az is okozhatja a bajt. Én kizárnék mindent, feltölteném a csőrendszert hálózati nyomásról, megnyomnám 2-4-6 órára. Ha az oké, akkor ott már nincs hiba. Meg lehet nyomni a tágulásit is külön, meg a kazánt is külön. Egyébként a tágulási beállítása (előfeszítés) megfelel az új kazánnak is?

 

Nem túl valószínű, hogy pont most fosta el magát valami a nem bolygatott rendszerben, ráadásul nyom nélkül...

 

 

Előzmény: palaj (57715)
NRZ Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57716

Ha kihűl a víz a radiátrokban, akkor természetes a nyomáscsökkenés.

Szerintem, szinte biztos, hogy a tágulási a probléma.

Előzmény: palaj (57715)
palaj Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57715

A tágulási nagyobbra cserélése felmerült a márkaszervízesben is, csak ez aztán azzal lett elvetve, hogy ha lezárom a kazán csapokat és úgy is csökken a nyomás, akkor nem a kazánban van a hiba, keressem  a csőben . Én meg ennyire már nem értek hozzá, így elfogadtam ezt. Produkálhat ilyen jelenségeket a tágulási? Mondjuk a régi kazáné 8 literes volt, az újé meg csak 6 literes.

Előzmény: maszibmw (57714)
maszibmw Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57714

Tágulási?

Előzmény: palaj (57713)
palaj Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57713

Tisztelt Szakértők!

 

Segítséget szeretnék kérni a topiktársaktól.

 

Adva van egy 6 éve épült tetőtér beépítéses családi ház, radiátoros fűtéssel (sajna a padlóban megannyi "T"-vel), ahol 3 hete le lett cserélve az addig hibátlanul működő kéményes cirkó egy turbósra. Azóta azt tapasztaljuk hogy a rendszer elengedi a nyomást. Általában olyankor sokkal jobban, mikor nem is megy a fűtés és szobahőmérsékleten van a víz. Ekkor esik a nyomás a leginkább (óránként 0,5 bar-t). Mikor folyamatosan megy a fűtés, akkor bármilyen nyomás értéket folyamatosan tart a kazán és a rendszer is - amennyire megtudtam figyelni. Az egyik radiátoron van egy nyomásmérő és amikor a víz lehűlése után elzártam a kazán alatti szerelő csapokat csak a rendszerben esett a nyomás, a kazánban nem, ez alapján gondolom, hogy a (cső)rendszerben lehet a hiba és nem a kazánban. Vízesedés persze sehol nem tapasztalható.

 

Az lenne a kérdésem létezik-e ennek a hibának orvoslására valamiféle technológia, ami nem feltételezi a teljes ház szétverését? Akár a szivárgás helyének meghatározására, akár tömítésére. Hallottam tömítőanyag utólagos benyomásáról, de eddig akivel beszéltem nem igazán ajánljotta senki, esetleg ilyennel kapcsolatban van valakinek pozitív tapasztalata? Akár konkrét szerelőt, vagy cég ajánlást is szívesen vennék, aki szerintetek segíteni tudna.

 

Előre is köszönöm!

cucu Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57712

A termoelem hollndiát húzd meg jobban, mert laza lehet és ezért nem folyik át rajta a mágnesszelep behúzásához szükséges áram.

(Kis hollandi, kb. 8-9-11-es lehet.)

Előzmény: Zöldár (57711)
Zöldár Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57711

 Sziasztok !

 

 A problémám a következő lenne :

 van egy  F850 -es ócsai parapetes konvektorom. Újabban elalszik az őrláng.

 Nem azonnal, megy 1 - 2 napig,  majd egyszer csak elalszik.

 

 

 A becsatlakozót, ami a lángot írányitja már   igazítottam - hogy nagyobb legyen a láng, de sokat nem segített.

 Mi lehet a probléma ?

   dugulás ( csak részleges ), vagy a termoelem öreg ?

 

 A készülék 9 éves, amúgy jól melegít.

 

 Üdv.

 

 

 Z.

maciszaki70 Creative Commons License 2011.12.05 0 0 57710

Én levinném az a csövet 80cmalá mert a fagy nem ismer akadájt.Az öt rétegü csö erre tökéletesen megteszi csö/csöhéj/kg v. pvc védöcsönek.Szereltem már 80cm felet is ütés csövet, de az szerelö csatornába volt és bazinagy kazán bazinagy keringetö zsivattyuja keringete bene a vizet. Családi háznál ha mododban ál vidd le 80cm allá.Minden képpen 20as csö (hátha egyszer talán böviteni kell) én azt raknák le.

Előzmény: ilias (57695)
M63FUN Creative Commons License 2011.12.04 0 0 57709

ezen segít a jó öreg gipsz. azzal szokás rögzíteni, mikor már benne van a szigetelő héjban.

abban el is tud mozogni, de fel is van fogatva. együtt mozog a rendszer a szigetelésben.

már ha az az 0.5 - 1 mm-t mozgásnak vesszük

Előzmény: halaloszto (57708)
halaloszto Creative Commons License 2011.12.04 0 0 57708

en nem vagyok vizszerelo. csak pl nem tudom hogy hogyan rogzitenem. ha nem rogzitem, akkor a sulya (meg a viz sulya) terheli a koteseket. ha rogzitem, akkor meg a tagulasnal a rogzites ellen dolgozva terheli a koteseket.

 

vajk

Előzmény: kicsiati (57707)
kicsiati Creative Commons License 2011.12.04 0 0 57707

Én rézzel fogom falban vinni a tetőtérben. Ha jól leszigetelem, ami amúgyis kell, akkor nem fog ártani neki a vakolat. Viszont a hőtágulástól félek egy kicsit, de szerintem azt el fogja vinni a szigetelés.

Előzmény: halaloszto (57705)
nemnyaralo Creative Commons License 2011.12.04 0 0 57706

Igaz, erre nem gondoltam.

Előzmény: Wattocsak (57683)
halaloszto Creative Commons License 2011.12.04 0 0 57705

rez:

mellette: olcso szerszamok, szep egyenes-szabalyos szereles falon kivul

ellene: draga, falba bele (tehat levakolva) szerintem veszelyes

 

5retegu (alpex): 

mellette: olcsobb, birja a vakolatot

ellene: falon kivul allati ronda (allitolag van belole egyenes szalanyag is, de en meg nem lattam), dragak a fittingek, draga/kolcsonozni kell a prest amivel szerelni kell. (van kulccsal szerelheto fitting is, de az meg dragabb)

 

vajk

Előzmény: kicsiati (57703)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!