Keresés

Részletes keresés

pajaci Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53946

A cirko elé (után) kell visszacsapót tenni, ha ráteszem a meglévő rendszerre a hőcserélőt a keringetővel?

Előzmény: babarucu (53945)
babarucu Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53945

Ha új lenne akkor igen, így viszont csak drágán, és helyigényesen

Előzmény: pajaci (53943)
babarucu Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53944

Ja bocs a cirkó miatt.

Előzmény: babarucu (53941)
pajaci Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53943

Turbós kombi cirkóm van, azzal kellene összehozni.

Lehet máshogy is?

Előzmény: babarucu (53941)
babarucu Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53942

A biztonsági hűtés azért kell, mert a "kazán" víztere nagyon kicsi, szivattyú nélkül szinte azonnal felforrna.

Nagyon nem olvasgattam vissza, amit kivettem és a rajz is mutatja nem gravitációs fűtés lesz.szvsz ha elmegy az áram perceken belül felforrna főleg ha benne marad még a hőcserélős megoldás.

Előzmény: Vilmos a gázos (53937)
babarucu Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53941

Nem tom miért erőlteted a hőcserélőt?

Előzmény: pajaci (53933)
babarucu Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53940

igen

Előzmény: Vilmos a gázos (53931)
Vilmos a gázos Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53939

A merülős mindig pontosabb.

Előzmény: pajaci (53938)
pajaci Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53938

Akkor nyitott rendszer hőcserélővel, csőtermosztát indítja relézve a keringetőket?

 

Érdemes a merülőst berakni, vagy jó a másik is?

Csak egy ezres a különbség.

Előzmény: Vilmos a gázos (53937)
Vilmos a gázos Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53937

Én meghagynám a nyitott rendszert, termosztatikus keverő nélkül, és így a biztonsági hűtés sem kell amit a Babarucu írt, mert az csak zárt rendszerhez szükséges. A szivattyúkat csőtermosztáttal indítanám, de a csőtermosztátot relébe kéne kötni, mert ha a fázist kapcsolja hajlamos a beégésre.

 

Lehet támadni..... :-)

Vilmos a gázos Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53936

Én úgy is csináltam már, hogy a vegyes szivattyúját és a szekunder szivattyút egy csőtermosztát indítja amikor a vegyes 60 fokos, legfeljebb az elején ha visszahűl többször indítja a szivattyút, és ez csak 5000 Ft-os megoldás.

Előzmény: pajaci (53934)
Vilmos a gázos Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53935

Erre nem kell motor kézileg kell állítani a megfelelő hőfokra. De ennek a méretezése padlófűtéshez való szerintem, neked más hőértékű kell. Ennek a maximuma 60 fok, neked ez több is lehet. Van az ESBE-nek kimondottan vegyeskazánhoz való termosztatikus keverőszelepe is. A rajzon a szivattyú helye így jó sztem.

Előzmény: pajaci (53934)
pajaci Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53934

Ez az a fajta keverőszelep, ami jó lehet nekem oda?

Ez mechanikus, vagy motor is kell még hozzá?

 

Előzmény: pajaci (53933)
pajaci Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53933

Így?

 

Előzmény: Vilmos a gázos (53931)
Huntemann Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53932

Kondenzációs kazán és a vascsöves rendszer közötti hőcserélőt méretezni kell mindenféleképpen.

Függ:

- Mekkora a rendszer, hány radiátor van, mekkorák, mennyi víz van összesen a rendszerben, mekkora a ház hőigénye stb.
Hány kw energiát  kell a secunder oldalra átvinni, akkor tudni kell mekkora szivattyú kell a rendszerbe, hogy a nyomásáram elég legyen.t

Nagyok az öntött vasradiátoraid akkor lehet ezen gondolkodni, mivel sok benne a víz, és sokáig tudja tartani a meleget is!

Az sem utolsó, hogyha a fűtésrendszeredet előtte átmosod teljesen, leveszed az összes radiátort slaggal kimosod, mivel biztos van a rendszerben: vas korróziója miatti iszap, lerakódás, rozsda stb.


A legjobb rendszer 50/40 primer oldal, 40/32 secunder oldal. Esettleg egy motoros háromjáratú szeleppel lehet még jobban elérni a megfelelő hőfokot, de felesleges. Egy pontosan beállított füstgáz érték sem egy utolsó.

Ha viszont a háznak magas a hőigénye akkor felesleges, mert 50C felett lesz az előremenő fűtővized!

 

- Ha őrlángos gázzal fűtötted eddig, már azis érezhető különbség lenne ha, egy sima turbóst raknál bele a rendszerbe.

- Vagy szigetelesz, nem kell 50cm szigetelés, mert a lakásnak nemlesz szellőzése stb. elég 10cm bőven.

Előzmény: maszibmw (53928)
Vilmos a gázos Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53931

Szerintem a szivattyúnak a kazán és a keverőszelep közé kell mennie nem így.

Előzmény: pajaci (53930)
pajaci Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53930

Nyitottnál így kell valahogy csinálni?

 

Előzmény: babarucu (53929)
babarucu Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53929

A termosztatikus nem,(lehet az is), a zónaszelepet azért ajánlottam, mert bazi egyszerű. Az egy "sima mágnesszelep" ameddíg vilanyt kap addíg nyitva van, tehát áramszünet esetén sincs gebasz.Csőtermosztáttal működtethető, mint a szivattyú, energiafelhasználása minimális. A félcolos kupakok helyére rákötöd a hálózati vizet egy mechanikus hőre nyitó szeleppel, aminek a szondája a füstcső feletti félcolos "csőnyúlványba" szerelhető, ehhez nem kell semmi villany. Pontosan nem tudom hány fokos az amit venned kell, talán 95 körüli, ezt ha eléri kinyitja a szellepet és ráengedi a hálózati vizet, aminek kell egy lefolyó vagy elfolyó. Van a fűtővíztér és erre rá van hegesztve egy mási palást, amin átfolyik ez a hálózati hidegvíz, így hűti egészen addíg, amíg a szonda nem zárja a szelepet (leesik a hőmérséklet) és ezt annyiszor csinálja ahányszor kell, és persze amíg van tűz a kályhában.

Előzmény: pajaci (53927)
maszibmw Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53928

Sziasztok !

 

Kondenzációs kazán esetében ha hőcserélőt alkalmaznék a rendszer leválasztása érdekében ( régi vascsövezés ),

nem veszítem e el a kondenzációt a nem elég alacsony visszatérő miatt a hőcserélő nélküli verzióhoz képest ?

 

Köszi

pajaci Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53927

A háromjáratú termosztatikus szelep, és a zóneszelep elektromos működtetésűek?

Előzmény: babarucu (53926)
babarucu Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53926

Nem értem miért bonyolítod, ezt lehet úgy működtetni mint egy kazánt. Beépítesz egy háromjáratú  termosztatikus szelepet, ami visszakeveri az előremenő melegvizetígy nem szenved a kályha és még csinál is valamit:),  és egy zónaszelepet a melegvíznek.

A bojlert bekötöd mint egy radiátort, egy csőtermosztáttal vezérled a zónaszelepet, csak akkor nyissa a zónaszelepet ha pl: 50- és feletti a vízhőfok a fűtésben. Alatta természetesen zárt, és nem hűti vissza. 

Előzmény: pajaci (53921)
pajaci Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53925

Ha sorba kötném az indirekt spirálját a radiátorokkal, akkor előbb a HMV melegedne, és csak a mardékhő jutna a radiátorokra, amíg fel nem melegszik teljesen.

Működik így?

 

Előzmény: Vilmos a gázos (53924)
Vilmos a gázos Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53924

Ha van lehetőséged rá tedd be a bojlert mert megéri. De ahhoz már egy váltószelep sem ártana, hogy a melegvíz hamarabb elkészüljön és előnykapcsolásban legyen. Ha nincs váltószelep, akkor olyan lesz mint egy nagyobb radiátor, és valamennyire előmelegíti a vizet, de villlannyal rá kell segíteni a hőfoktól függően. 

Előzmény: pajaci (53921)
ZoeCsokvaomány Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53923

Nálunk a fal már szinte forró ha melegvízelvétel van. Ezt se szigetelték le véletlenül.

Előzmény: Zoltanuss (53915)
Vilmos a gázos Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53922

Szőrszálhasogathatunk, de akkor én is kifordíthatom amit te írtál, és akkor elmondom, hogy az új anyagból készült vezetékeket is le kell szigetelni. Nem csak a régieket. A műanyag vezeték nem érzékeny a kalciumra csak az idomrendszere esetleg. Ott főleg a hőszigetelés és a páralecsapódás miatt szigetelünk, meg a régi elképzelés a cső a csőben rendszer ahol a vezetékeket gégecsőbe húztuk így a cső cserélhető elvileg. Bár a valóság szerintem mást mutat. Azt én már hanyagolom.

Előzmény: Zoltanuss (53918)
pajaci Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53921

70m2-t fűtök cirkóval, ami 24kw-os de le van 11-re szabályozva. Ez mellé szeretném beállítani a vegyest. Vogel radiátorok vannak, 20-as és 15-ös réz csövezés.

 

A konyha 15m2-es, és egybe van nyitva a 8m2-es előszobával.

Ez tulajdonképpen gázspóroló fűtés lenne, ha otthon vagyok. Ha nem gyújtottam be, akkor indulna cirkó.

Egy 60literes indirekt bojler rákötésén gondolkodom még.

Remélem működni fog.

Előzmény: babarucu (53920)
babarucu Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53920

A vizes teljesítménye max 10KW de szvsz kevesebb, felesleges ennél nagyobbat beépíteni, én inkább pufferben gondolkodnék.

Ahova beépítettem a radiátoros rész kb 60m2 de ott a szabályozás miatt nem enged ki 50 fok alatti vizet a rendszerbe, és mivel a konyha elég központba van az ajtók nyitvatarásával maga a kályha melege is eloszlik.

Előzmény: pajaci (53916)
Zoltanuss Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53919

 Tehát minden régi anyagból készült vezetéket. Akkor meg minek a pára lecsapódásról beszélni.

Védeni kell az agresszív hatású vakolattól,  ennyi !!

Előzmény: Vilmos a gázos (53917)
Zoltanuss Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53918

 Tehát minden régi anyagból készült vezetéket. Akkor meg minek a pára lecsapódásról beszélni.

Védeni kell az agresszív hatású vakolattól,  ennyi !!

Előzmény: Vilmos a gázos (53917)
Vilmos a gázos Creative Commons License 2011.07.17 0 0 53917

Az természetes, hogy a melegvizes csövet is be kell tekerni, ezért nem is részleteztem.

Előzmény: Zoltanuss (53915)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!