tölds fel a rendszert mondjuk 2 bárra zárd el a kazán elöremenöjét és visszatéröjét.Várj monjuk két napot aztán a kazán szar akkor a kazán nyomásméröje leesik. Ha a rendszered ereszt akkor a nyomásmérö tartja a nyomást de ha a renszert rányitod a kazánra akkor esik le a nyomás.
Van egy beretta höcserélöm használt ha kell eküldöm de csodák nincsenek.
Azt csinálja hogy feltöltöm a rendszert az óra szerint 2,5 bárra 3-4 nap alatt le esik 0 bárra. Már elzártam a radiátorok elmenő-visszatérőjét hátha az pofázik bele de az sem. Kibasznám szívesen ha volna pénzem másikra. Nem áll tócsa sehol
Fürdőben a mosdó szifonját cserélném ki, de az elvezető cső (40-es külső átmérőjű) csatlakozása menthetetlen. Tehát valahol utána el kéne vágnom. Ha elvágom, hogyan tudom bekötni a szifon elmenőjét?
Fürdőben a mosdó szifonját cserélném ki, de az elvezető cső (40-es külső átmérőjű) csatlakozása menthetetlen. Tehát valahol utána el kéne vágnom. Ha elvágom, hogyan tudom bekötni a szifon elmenőjét?
Tehát akkor FÉG C-12HE, gázcsőhöz semmi engedély ha nem hegesztem, és próbáljam a helyi FÉG-es márkaszervizessel beköttetni! Jól értettem?
Szellőzés az meg lesz oldva korrektül, sőt párezerért szeretnék egy CO-riasztót is feltenni.
A hely, ahol ennyi, az a Kazánwebáruház, a pontos linkje az előző hozzászólásomban....
Addig nem rendeltem meg természetesen, amíg nem hallottam a véleményeteket... ...amúgy egy-két hónap múlva esedékes a dolog, de a légbeejtőket már megrendeltem.
Nem én kérdeztem, de szerintem inkább a hőcserélőt.
Az égéstermék lecsapódásának a mechanizmusa : először a kémény felső része, majd jön szépen lefelé. Ha kellően nem meleg, akkor előbb éri el a hőcserélőt , sőt mivel az hűtve van, ott történik a lecsapódás - előbb utóbb galyra megy, hacsak nem valami extra anyagból van. A saválló talán birja azt a kis savas valamit.
"a gázcső helyzete nem egyezik meg, azt rövidebbre kellene vágni, a végére menetet készíteni, majd egy rövid flexicsővel bekötni."
Hát rövidebbre vágatod, rá menet és bekötteted.
A gázcsőnél csak hegesztéskor írják elő az óra levételt - állítólag károsodik.
Az engedélyekről ! Gyakorlatilag egyik szolgáltató se engedélyez, hanem egy láncolatnál egy előző véleménye alapján véleményez - egyik sem hatóság.
Tehát az új berendezésnél a GMBSZ szerint terv nem lell. Itt !
Van viszont az un. garanciális gyártó általi beüzemelés ez a feltétele a garanciának (még egy egyszerű gáztűzhelynél is ).
Viszont a garanciális beüzemelő kéri/kérheti a kéményseprő szakvéleményét, sőt az eph -t is.
A kéményseprő meg szakvéleményt csak méretezés és rajz alapján ad ki.
Így ez az út nem megy (tartja mindenki a markát a biztonság álságos szlogenje mögé bujva - magyarul mindenki lefedezné magát egy esetleges baleset esetére ).
Tehát kell keresni egy olyan szakembert, aki felteszi neked a készüléket , ért a beüzemeléshez és azért sajátmaga is meggyöződik a biztonság feltételeiről.
De ennek is ára van .
És így természetesen garanciád nem lesz !!
Más nem történhet azonkivül, hogy kizárnak a szolgáltatásból. (habár ennek jogosságát is vitatni lehet ). max.szerződés szegés esete állhat fenn.
Tehát a légutánpótlásnak meg kell lenni, gáztömören kell szerelni, a kémény eleve jó - igaz a seprők ragaszkodnak a véleményhez - pénz áll nekik a házhoz - gyakorlatilag a semmiért, nem árt ha van EPH. És végül ha rámegy a régi készülék doboza hát ráteszed azt és mondod van egy 17 éves cirkód.
Azzal nem próbákoztál, hogy a fég szervíz feldobja azt a kazánt ?
Kazános topicban már kérdeztem, de ide is beírom, hátha segít valaki.... (pár napja én nyűglődtem a kazánommal, és most megy a képfeltöltés is. Összefoglaltam, pontosítgattam az eddigieket. Bocs a hosszúságért... )
13-14 éves, lepusztulófélben lévő első generációs (még semmi elektronikát nem tartalmazó) FÉG C-12 típusú kéményes, csak fűtő kazánomat kellene lecserélnem, a lehető legolcsóbban valami hasonló teljesítményű, kéményes, takarékosabb típusra (lángmoduláció 4-12kW között, elektromos gyújtás, stb.) A falikazán egy kb. 13-14 éve alucsővel kibélelt, 5 m magas (a füstcsonktól 3 méter), 130mm átmérőjű sima falazott kéménybe van bekötve, egy 130/100 mm szűkítőn keresztül. A fűtés 3/4"-os csövei és a 1/2"-os gázcső teljesen mereven csatlakozik a kazánhoz, sehol nincs flexibilis csőszakasza. A kazán az épület középén található, a konyha belső falán (ott az egyetlen kémény, ugye...). A HMV ellátás külön tárolós gázbojlerrel történik, a kazántól távol, a fürdőszobában, az tökéletes és gazdaságos is.> A lakás összterülete 62 nm, átlagos belmagassága mindössze 2,3 m. Az összes ablak apránként mind 1,0-s hőszigetelt műanyag ablakra lett cserélve. A falak anyaga a ház háromnegyed részén 55-60 cm vastag döngölt, ún. vert fal, a maradék egy negyedén vályog + bontott kisméretű tégla kombináció, kb. 35 cm-es vastagsággal. A falak nincsenek szigetelve, a padlásra viszont tavaly terítettem olcsó, akciós 10 cm vastag kőzetgyapot paplant, alul-felül fólia közé. A radiátorok DUNAFERR lapradiátorok, mennyiségük bőven elegendő, a 75/65/20 fokra számított leadott összteljesítményük meghaladja valamivel a 12 kW-ot. Amit én saccolgattam, még a legnagyobb hidegben sem volna szükség 5-6 kW-nál többre folyamatosan, így kb. 40-50 fokos stabil előremenő vízhőmérséklettel is ki lehetne fűteni a lakást. Hőigény: nappal és éjjel 20 fok, este 17.00-től 22.00 óráig 22-23 fok. (Most is így van beállítva a termosztát) Két kazántípust néztem ki a legolcsóbb csak fűtő kazánok közül:
1., FÉG C-12HE (az utolsó betű nagyon fontos, ez az elektronikus, lángmodulációs kivitel jele): 4,8 - 12 kW, ez bruttó 121.500,- forint. A felszerelési méretei, a vízcsövek helyzete tökéletesen megegyezik a jelenlegi kazánéval, csak "fel kell dobni" a helyére, a jelenlegi merev csővezetékekre. Illetve majdnem: a gázcső helyzete nem egyezik meg, azt rövidebbre kellene vágni, a végére menetet készíteni, majd egy rövid flexicsővel bekötni. Hőcserélője rozsdamentes anyagból van, tehát az alacsony tervezett vízhőfok miatti esetleges kondenzációt is bírnia kellene. Erre külső hőérzékelő is köthető a moduláció szabályozásához. http://www.kazanwebaruhaz.hu/termek.php?product=feg_c-12he_c-12he 2., JUNKERS CERACLASS ZS 12-2KE: 4 - 12 kW, ez most akcióban mindössze 99.900,- forint. http://webshop.szatmari.hu/oscommerce/product_info.php?cPath=144_27_58_65_152&products_id=803 A fűtési paraméterei teljesen megegyeznek a magyaréval, viszont semmilyen csatlakozási és felszerelési mérete nem stimmel, tehát nem csak a gázvezetéket, hanem a fűtési előremenő és visszatérő csöveket is vagdosni / hajlítgatni kellene hozzá. Erre külső érzékelő nem köthető, a modulációt "menüből" kell beállítani (de akkor nem sok értelme van...) A letölthető katalógusa http://www.kazanwebaruhaz.hu/letoltesek/Junkers/hasznalati_kezelesi_utasitasok/Junkers_Ceraclass_12-2_DH_KE_Szerelesi_utmutato.pdf szerint ennek viszont réz hőcserélője van, a tartósan alacsony előremenő vízhőmérséklet kerülendő a kondenzáció veszélye miatt. A kérdéseim a következők: Ti melyik típust választanátok, a fentiek, és az engedélyeztetés / átalakítás díjai, munkaigénye, stb. szerint? Esetleg milyen más (nagyon olcsó, de megbízható, tartós) típust? Milyen bejelentési/ ngedélyeztetési stb. kötelességeim vannak egy ilyen készülékcserénél, kik felé, és mennyi ezek díjtétele? A gázcsövet elvileg hegesztés nélkül hozzá lehetne alakítani a "szükségletekhez": gázcsap elzárása, a vezeték másik gázkészülék felől (gáztűzhely) történő "kiszellőztetése" után fűrésszel rövidebbre vágva lehetne rá menetet vágni (a fali bilincs feloldása után), biztosan engedne 3-4 centi mozgást a cső. Így már lehetne flexibilis tömlővel, vagy hasonlóval az adott kazánhoz alakítani. Így kell-e engedély a gázszolgáltatótól? Az alucsővel bélelt kémény megfelel-e a jelenlegi előírásoknak úgy, hogy a kazán teljesítménye azonos marad a régivel? A GMBSZ 2011-et végigrágtam (97 oldal, nem semmi!), de sokkal okosabb nem lettem. Illetve arra rájöttem, hogy ha teljesen új eljárás szükséges, akkor tuti nem felel meg semmi sem; mindjárt ott bukna a dolog, hogy komplett tervdokumentáció szükséges, annak elkészíttetésére, engedélyeztésére meg nincs egy vasam sem. Azzal tisztában vagyok, hogy a nyílt égésterű kazán légellátásához (mivel szigeteltem az ablakokat), nem zárható kivitelű "légbeejtőkre" van szükségem, ezek megvásárlása és beépítése (2 db AERECO EMM 916) folyamatban van. http://www.aereco.hu/page/data/product/inlet/emm,%20emf/pdf/EMM,%20EMF.pdf A 2 db együttes légszállítása még "zárt" állásban is fedezi ezen típusú kazánok légszükségletét. Szóval jön a kérés: tudnátok-e nekem abban segíteni, hogy az egész műveletsort a legolcsóbban, de korrektül, az előírásoknak megfelelően le tudjam zongorázni? Sajnos a pénz nem vet fel, de a kazáncserét már nem szeretném a következő évre elodázni...
szétszedtem a Beretta ciao kazánt így néz ki a hőcserélője de lukat nem látok rajta van valakinek tippje mitől lehet. A kiegyenlítő tartály nem lukas esetleg lehet kondenzvíz?
ki mondta, hogy nem szakember végezné ? És a legfelső emeleten van , így a, a fűstgáz felfelé áramolva már senkit se zavar, igaz a por valóban le felé hullik.
De majd megoldjuk !!
Az épület bizony felrobbanhat ha szakszerűtlen a gázvezeték bontás, de főleg ha a vissza állítás szakszerűtlen !
Ugyanmár engedélyekkel kinlódni. Nem érdekli, hogy az alatta lévő ablakán bemegy a por, a felette lévőket meg kicsit elbóditja, netán megöli a kiáramló gázzal. Mivel a gázhoz is hozzányúl akár fel is robbanhat az épület.