Nem hivatalosan sem szabad nagyon nagy a baleseti kockázat. Egyébként nem nagy ügy nyitottra átalakítani, szerintem megéri és ugyanúgy működik a rendszer.
A cserépkályha nem halott,az utobbi egy évben kétszer volt átrakva ugyanis ezzel akartam központi fűtést csinálni, de ez az ötlet behalt.Ha meg kazánnal nyomatnám a fűtést akkor nem szeretnék egyszerre két helyen tüzelni(kazán,cserépkályha).
Nálam pl. 1 m ( 1000 mm ) magasak a radiátorok és kb. 16 tagosok, ha jól emlékszem 1,2 kW -ot tudnak leadni (bizonyos hőfokon ).
A másik probléma : ha a radiátorok magasságát változtatod , a csőkötések miatt már szerelői (lakatos) tevékenység is kell.
Tehát a radiátort teljesítményileg lehet sokféleképen változtatni (nővelni ): így a tagok számával , a magassággal sőt még azegymás mögötti duplázással is.
"Mekkora álló radiátorra lenne szükségem?"
Ilyet kérdezni ?
De a válasz : 3.5 kW, amit az izlésed szerint összebütykölhetsz !!
Szóval a sárga, de nem kéne. Zártra nagyon nem. Biztonsági hőcserélő nélkül meg végképp nem. Lefúvószelepek nélkül meg már nem is mondom, mert ez amit felraktál képen?! 3/4, vagy 1"
Tudjuk, minden nagyon jó, meg figyelek. Elég 1x nem figyelni, és még a szomszéd házának se lesz teteje.
Ha visszaolvasol a vegyestopikban, akkor úgy február elején volt egy kartácsnak nagy élménye. Ő is figyelt. Az volt a malac, hogy a huzatszabályzó kirepült a helyéről hátrahagyva a menetet, mielőtt a sparhét távozott volna a födémen át. Persze neki sem volt vészhűtése, amit még négyzetre emelt egy kedves Alpha 2 tipusú szarsággal.
Rendes szerelő egyszerűen megtagadja.
1L vízből 1600L gőz lesz. Mikor zárt rendszerben felforr a kazán azon a nyomáson, már lesz vagy 120 fok. Aztán ha visszaesik a nyomás mert valahol megnyílik a rendszer, akkor egyszerre válik gőzzé az a laza 50-60L ami a kazánban van. Egy rúd dinamittal szerintem jobb játszani.
55nm-es nappalim van, konyhával együtt.Egy légtér.A két szembenlévő sarokban van két db 600/400as radiátor, meg van egy cserépkályha is.Na most ezzel a 3 fűtőegységgel akartam ezt a légteret kifűteni, de a cserépkályhás story beszart!
Az lenne a kérdésem, hogy ha ezt a két kicsi radiátort lecserélném 2 db állóra(ugyanis csak felfele van hely), akkor ki tudnám fűtteni ezt az 55nm-ert?Mekkora álló radiátorra lenne szükségem?A ház amugy jol szigetelt és idén kivülről is kap majd szigetelést.
Még csak annyit adalékként,hogy nekem Pesten van egy 52 nm-es panel lakásom,amely kívül le van szigetelve. A lakásban állandó 22 fok meleg van, (távfűtéses) középső lakás és költségmegosztó alapján számláznak. A legmagasabb számla alapdíjjal együtt nem haladja meg a 16 ezer forintot. Ezzel csak azt akarom mondani,hogy a legolcsóbb fűtés a távfűtés, ha nem az utcát fűtik.
Természetesen Társasházban nem tudsz mit tenni, mert az amúgy is leghidegebb legfelső szinten,ahol a födém rosszúl szigetelt a ház közösségnek kell állni a számlát,hogy legalább a födémet le szigeteljék, de az alattad lakóknak az nem érdeke. Ezért marad az,hogy a te nagyobb költségedre fizetnek ők kevesebbet. Ez a legfelső szint hátránya sajnos.
A sárga ha jól láttam az van a kazánhoz a legkozelebb, bár az előremenőbe jobb lenne:)
A nyomásmérős bizti az korrekt
a tágtartály pedig meg fel van annyira nyomva amennyire kell
a rendszert nyomás alá helyezéskor nyiss ki mindent,és ha ki légtelenítettél, nyomd fel 1bar-ra, járasd , mig levegőt hallasz a rendszerben , és utána állítsd be újra a nyomást, mert valószínűleg fog esni, és utána már zárhatod a köröket , csak ügyesen
mág egy jó tanács,nem tudom mennyire mondták el, vagy tudod,de vízet mindig csak kihűlt kazánra engedj, mert nem szereti a forró kazán a hidegvizet:)
Remélem mineden kérdésre tudtam válaszolni, aztán hajrá:))
Aljzat, födém, lábazat, dupla fal között nikecell, nyílászárók stb. minusz 19 foknál ami itt északon nem ritka ennyit fogyaszt. Átlagosan 6.5 m3.
Hozzáteszem,hogy a gáz fűtőértéke nagyon ingadozó. Így van ez még akkor is, ha szakértők ezt megcáfolják. A szomszédom szigetelés nélkül fele házban dupláját fogyasztja.
Szigetelésre viszont kb 4 millát költöttem saját kivitelezésben.
Milyen szigetelés ez, hogy ennyibe került?
Nálam 115 nm-re 8,5 m3 a fűtés úgy, hogy folyamatosan 21 fokra van állítva. A víz 55-60 fokos. A szigetelés csak öt centi. Öt évvel ezelőtt sajnos még csak az dívott. Ja és ez utóbbi csak 250-be került.
Rosszul szigetelt ház esetén bizony ilyenek az értékek. Nálam 95 nm-en napi 8 m3 a leghidegebb időben, fűtési szezon átlagában pedig napi 6.5 m3 a fogyasztás 40-45 fokos vízhőmérsékleten. Szigetelésre viszont kb 4 millát költöttem saját kivitelezésben. Ez is rettenetesen drága, de ingyen ebéd nincs.
Az idén akarok kondi kazánra cserélni, de az sem tud megtérülni.
Ez az összeg nálunk úgy néz ki , hogy 56m2 két szint sorházrész, mellettünk két oldalról szomszédok, 3 konvektor, 20-22°C. és csak fűtésre 27.000Ft
A 150m2-es házak általában szigeteltek, ha nem akkor 50-70.000Ft-osszámlák is összejöhetnek, szóval legfelül , főleg ha a tető nem szigetelt, vagy normálisan nem szigetelt, akkor ez egy elég reális szám , főleg HMV-t+főzést + fűtést összevetve:(
Szerintetek mennyire reális/normális, hogy egy 60 négyzetméteres, 70-es években épült 4 emeletes tégla társasház felső szintjén lévő lakás a téli hónapokban (november-február) 300-320 köbméter gázt fogyaszt havonta? Főzésre és vízmelegítésre is használjuk a gázt persze, de nyáron ennek csak kb a tizede a fogyasztás, szóval főleg a fűtés dobja meg az értéket.
A hőmérséklet 20-21 fok között ingázik a szobákban, éjszaka és munkaidőben 19 fokra levesszük. A nyílászárók újak, kazán is új (Junckers).
Elég ijesztő, amikor arról olvas az ember, hogy 150 négyzetméteres családi házak fogyasztanak ennyit a leghidegebb hónapokban.
Ha már kikérted véleményem , ami megtisztelő, akkor elmondom, hogy én hogyan csinálnám:)
Vegyes kazán, "T"-vel levéve a biztonsági (2,5-3bar), aztán tágtartály és úgy max a golyós, kazánt soha nem szabad úgy lezárhatóvá tenni hogy a golyós,és a kazn közé nem teszel biztonsági berendezést, nyomás mérő órának van hely a kazánon elvileg, ha nincs akkor egy újabb "T"és már van:)
a gáznál benn kell legyen a tágtartály,biztonsági, tehát ha elzárod sincs baj , viszont ha csak a gáznál van szivattyú, akkor a vegyihez is kell:(
a tágtartály mérete, általában egy ilyen rendszernél a 25l-es szokott lenni
összességében nem biztos hogy olcsó lesz de legalább biztonságos
Amúgy a hazai szabványok szerint hivatalosan nem lehet vegyestüzelésű fűtést zártra építeni
Elvileg elégnek kéne lennie, a gáz is indul ennyivel, de attól függetlenül egy tágtartály nem ártana a vegyes körébe is, és akkor nem lenne ilyen probléma,nem kéne töltögetni, és nem lehet belőle baj
Ugye lehet még olyan probléma is hogy ha ne adj Isten két szivattyú van a rendszerben és véletlenül együtt menne, hogy ne dolgozzon egymással szembe, lehet a szaki betett egy visszacspó szelepet,és ha mondjuk elzárod a visszatérőben majdnem a golyóst,akkor a visszacsapóval szemben már nem tud tágulni a víz
Én raknék bele mégegy tartályt, de innentől már nem az én döntésem:)
Az a kérdésem, hogy van-e a vegyes körében tágtartály, mert ha csak a gázkazánban van , az kevés,főleg ha még a gázt ki is zárod gyolyóssal, hogy azon keresztül ne menjen a vegyi kazán hője, mert akkor semmi tágtered nincs ,és természetes , hogy lefúj, és örülj , hogy nem robban:((((
A 2 készülék egy körön van, és ugye a gázkazánban van tágtartály, a vegykóhoz külön nincs!
A gáz nincs kizárva golyós csappal, mert ahogy valaki már írta akkor tuti bumm lenne!
Annyi van, hogy a hőt ne veszítsük el ami a vegyesből jön, hogy a gázkazánnál az egyik golyós csap cirka 70% el van fordítva (a másik golyós csap ugye nyitva) így megmarad a tágtartály és a hőt nem gázkazánba nyomja!
A töltögetés meg abból adódig, hogy nem mindig minden nap van egyformán felfűtve a rendszer, ha folyton 10C lenne kint akkor nem nyomnám ki, de amikor bejön egy kicsit tartósabb hideg akkor ugye egész nap lassacskán pakolva van a fa így jobban felmelegszik a rendszer viszont lassan elpötyögi a vizet!
És cirka 0,8bar (hidegen) amig leesik a nyomás, ami után akárhogy fűt az ember már nem tudja annyira felfűteni a rendszert, hogy kinyomja a szelepen!
Ezzel kapcsolatban vagyok dilemmába, hogy kell-e nekem ennél nagyobb nyomás a rendszerbe mint 0,8bar vagy használhatom így is!
A cirkoval csak ősz elején pár hétig fűtünk, utána csak fával!
Azért kérdezem, mert van egy ördögi körforgás, kb. 3 hetente mindig utántöltünk a rendszernek, rendszer feltöltve hidegen 1,5bar, elkezdünk fűteni kazánnal, felmegy a nyomás a rendszerbe 3-3,5bar-ig ekkor ugye elkezd a túlnyomás szabályzó csöpögni, cirka 3 hét alatt annyi kicsöpög belőle, hogy lemegy a nyomás 0,8-0,9bar-ig viszont alá már nem megy!
Ebből gondolom , hogy elzárja, mert a biztonsági biztos benne van, de ha csak egy keveset használja a gázt,és utána fa, akkor hogyan lehet hogy 3 hetente a fűtés miatt tölteni kell?
sztem ez volt a logikus, de lehet hogy rosszul gondolkodom,és a Te verziód a valós, de akkor is a tágulást semmi nem veszi fel