Keresés

Részletes keresés

sjohn Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51282

Hacsak nem a KF?

Előzmény: gmkiev (51276)
kapanyél1 Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51281

A régi mechanikus panellel vigyázni kell, könnyen leégetheti ha rosszúl nyúl hozzá.

Előzmény: Törölt nick (51278)
papesz28 Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51280

Ha mégis a biztonságra akarsz törekedni, akkor tömítés nélkül összedugdosod a csöveket és alkoholos filccel körbejelölöd, hogy meddig is ér bele a csővég a tokba.

Aztán amikor a mester csinálja akkor ott álsz mögötte és figyelsz. :-)) Ha jelölés nem a toknál van akkor rászólsz, hogy nyomja még beljebb. :-)

 

Ezt egy kicsit erősnek tartom:)

Azért ha mögöttem állna vki, aki megmondja hogy csináljam, az azért megalázó, főleg ha hülyegyerek biztos rajzokkal próbál jó munkát csináltatni velem, remélem ezt Te sem gondoltad komolyan:)))

 

Ha mi ott vagyunk az alapcsövezésnél, akkor kipróbáljuk a rendszert, mondjuk nyomáspróbázunk, dugó a rendszer végére és feltölt vízzel, hamar kiderül ha baj van, nem kell mögöttünk állnia senkinek ahhoz , hogy jó munkát végezzünk,  igazából vagy maga csinálja vagy mi, a többi csőnél ugyanez, nyomáspróba, és azonnal kiderül

 

A semmit nem bizok a véletlenre szerelő, nem fog neked egy órát elvenni a napjából jelölgetésre, ha már egy idomot nem tud rendesen összetolni, ne menjen el szerelni, összerakod a rendszert , csőtípustól függően vizes közeggel adsz neki 10-15 bar-t és ha baj van látod, ennyi, így csinál egy normális szakember, nem jelöl- próbál

Előzmény: Pompiere (51271)
Teaway Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51279

Pont ilyen van nekem is. Egy C12-t vezérel. Kétvezetékes bekötésű (nyitott-nem fűt, zárt-fűt). Ha tud ilyent a C24, akkor jó hozzá.

Előzmény: Wouldnotsayso (51277)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51278

Igen.

Nézd meg a régi termosztátot, hogy melyik két vezetéket zárja. Ha régi mechanikus, akkor hamar rá lehet jönni és azokra kösd rá az új termosztátot.

A sárga nem biztos, hogy föld. Csak gondolom ilyen három eres vezeték volt kéznél a bekötéskor. Nekem régebben úgy magyarázták, hogy azaknek a régi mechanikus termosztátoknak volt egy fűtőellenállása és annak a tápellátásához kellet a harmadik vezeték. Vagyis lényegében az is fázis.

Nálam a Fég C21-et hibátlanul kapcsolgatott próbaüzemben egy Siemens Rev 24 öntanulós termosztát, ami szintén két vezetékes bekötésű. A harmadikra ment egy kis szigszalag és bekötetlenül lógott a fal és a termosztát közötti részen. Nem zavart senkit.

 

A másik termoszelepes kérdést nem tudom.

Előzmény: Wouldnotsayso (51277)
Wouldnotsayso Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51277

Sziasztok,

 

Le szeretnem cserelni a regi tipusu FEG C-24?-es cikromat vezerlo szobatermosztatom fali egyseget a kovetkezore:

 

http://www.vatera.hu/digitalis_szobatermosztat_programos_kek_vilagitas_1442593205.html

 

Kompatibilis-e ez a szobatermosztat a FEG C-24-el?

 

A mostani fali egysegbe harom drot megy a falbol, egy barna, egy kek es egy sarga. Ebbol arra kovetkeztetek, hogy 23o volton megy a vezerlo jel, es tulajdonkeppen ket vezetekes, mert a harmadik sarga vezetek a fold, amit nem kell feltetlenul bekotni az uj fali egysegbe.

 

Masik kerdesem, hogy szeretnek nehany radiatorra hoszabalyozos szelepet tenni. Olvastam, hogy ez nem biztos, hogy jo otlet, mert visszafojthatja a rendszert. Ha csak nehany radiatorra rakok hoszabalyozos szelepet, azt meg elbirja a rendszer?

 

Udv,

gmkiev Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51276

:)

Hogy mi volt 50 éve Bécsben, erre még én sem emlékezem. Én gyakorlati ember vagyok, voltam, a gyártónál, és hidd el egysmást meg lehet tapasztalni, mikor alkatrészenként is nap mint nap láthatod a kész művet. Hiszen közületek pl. ki láthatott szétvágott soha nem használt zománcozott bojler testet?

Ettől függetlenül szinte csak ezeket kapni. A HAJDU igen szépen zománcoz, és úgy sincs más normális magyar, mióta a LAMPART becsődölt.

Előzmény: kis59 (51275)
kis59 Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51275

Hümm.....

Nagyanyám zománcos vízhordó kannája is vagy 50 éves és semmi baja....(Nagynéném őrzi.)

Tudtommal már háború előtt lehetett Bécsben kapni zománcozott bojlereket.

Nekem mindig azt ajánlották, hogy vegyek zománcos bojlert.

Előzmény: gmkiev (51273)
kapanyél1 Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51274

Az igaz a rozsdamentes acél lenne, kurva drágán, de csak egyszer kellene megvenni és egy életre elég. De úgy tudom gyártanak is ilyet valahol.

Előzmény: gmkiev (51273)
gmkiev Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51273

Ezt miből gondolod? Mármint, hogy 50 éve zománcoztak bojler belsőt. Mert megsúgom, nem!

Akkor még csak a X. ker Kőér utcában a LAMPART Vegyipari Gépgyárban autóklávokat zománcoztak, un. púder zománcozásos eljárással. A zománcos bojler különben szerintem sz@rabb mint a horganyzott!

De volt a Quadrigának a kerámiával bevont, és a bevezető vizet pörgetve bevivő csöves bojlere. No az sokáig bírja. A zománcos a legkissebb sérülésen átlyukad, oszt jónapot. És cserélgetheted benne az anódot, akkor is behal.

Ja, 35 évig bojler gyártónál voltam, de ezt talán tudjátok, és nem pisiltük le a sarkunkat a zománcos bevonatrtól.:))))

Előzmény: kis59 (51269)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51272

Igen, persze, Alpha2 25-50-ről van szó.

Nem is kell  nagyobb teljesítmény hozzám. A középső fix állásban ia tökéletes, nem kell max-on járatnom. Csak arra panaszkodtunk itt már ketten, hogy "Auto adapt" állásban kicsit gyengécske a szivattyú. Nálam megy így 10W alatt, általában 8 körül. Amivel az a probléma, hogy pl 50-60°C-os előremenőnél tök hideg visszetérő jön vissza. A radiátoroknak is a teteje meleg, az alja hideg. Ha feljebb kapcsolom a szivattyút, akkor ez megszűnik és kb 60/40°C-kal üzemel a rendszer. Érzetre is így komfortosabb.

Előzmény: papesz28 (51213)
Pompiere Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51271

Mi van akkor, ha a szennyvízcsövet is egy 150-es védőcsőben viszem át a házon keresztbe?

 

Szerintem ha jól vannak összedugva a csövek akkor tök felesleges még egy plusz védőcsövet tenni, no meg az elágazások miatt nem is lehet. Gondolj arra is, hogy az elágazásokat hogyan oldod meg. Egy 110-es "Y" vagy "T" idomot hogyan teszel bele egy 160-as idomba. Sehogyan. És itt már bukik is a cső a csőben elv. Tehát ha mégis szivárog valahol, akkor az elágazásoknál ugyanúgy kifolyik a szennyvíz.

 

Ha mégis a biztonságra akarsz törekedni, akkor tömítés nélkül összedugdosod a csöveket és alkoholos filccel körbejelölöd, hogy meddig is ér bele a csővég a tokba.

Aztán amikor a mester csinálja akkor ott álsz mögötte és figyelsz. :-)) Ha jelölés nem a toknál van akkor rászólsz, hogy nyomja még beljebb. :-)

 

Ha saját magad csinálod akkor meg a jelölés segíti a munkádat.

 

Azok a mesterek akik nem bíznak semmit a véletlenre mindig így csinálják. Legyen az réz, KPE, vagy ötrétegű alucsöves szerelési technológia.

Előzmény: E-fogyaszto (51262)
kapanyél1 Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51270

Kell lenni ott egy a falból  kijövő, csappal ellátott csatlakozo  merev,vagy flexibilis bekötő csőnek, ami a készülék (ha szemben állunk) jobb oldali alsó részén található. Ezen a képen nem látható, szemben kellene le fotózni.Általában a kivezető,már meleg oldalra nem nagyon szoktak elzárót tenni, de a bekötésnél feltétlenül szükséges. Ezt a csapot kell megjáratni. Ha nincs, akkor az elég komoly probléma. Sőt, még egy szűrővel is ajánlatos ellátni a bekötő csövet, hogy az armatúrát védje az esetleges szennyeződéstől. 

Előzmény: anyoca69 (51266)
kis59 Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51269

Igen, de ezek valószinűleg zománcosak, ami 50 évet is kibir, mint a kád. Sajna utána áttértek a foszfátozásra

Előzmény: Pompiere (51237)
pajaci Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51268

Amelyik csövön bemegy a hidegvíz a kazánba, azon kell lenni valahol egy elzárócsapnak.

Az elmenőnél is lehet, hogy van. Ezeket kell menetközben megtekergetni.

Távolabbi képen látszana esetleg.

Előzmény: anyoca69 (51266)
Kapitány Zoltán Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51267

Jó napot Kívánok! kellene egy kis segítség szeretnék a konyhába és a fürdőszobába gázkonvektort csináltatni. A gáz is most lessz bekötve szeretném ha segítenének mennyiért tudom ezt megcsináltatni a konvektorok kivezetőcsővel eggyütt kb 90 000 ft ba kerülnek szükségem lessz kb.30 méter csőre +könyökök és golyóscsapok +MUNKADÍJ mennyibe fog ez kerülni cakkum-pakkum légyszíves segítsenek hogy kaphassak választ  a gázbekötés csatlakozási díja pedig 60.500 ft+ÁFA a kérdés tehát mennyit fogok cakkum-pakkum ezért fizetni ??

anyoca69 Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51266

na mégyegyszer

és a másik

Előzmény: pajaci (51264)
anyoca69 Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51265

Ez az egyik

Előzmény: pajaci (51264)
pajaci Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51264

Nem tudsz berakni egy fotót?

Előzmény: anyoca69 (51263)
anyoca69 Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51263

Nem tudom, jól értem? Miközben megy a kazánnal a melegvíz úgy nyissam a fekete csapot a kazán alatt? Mivel van a kék, azzal ráengedünk a feketével meg kinyitjuk?!

Előzmény: kapanyél1 (51258)
E-fogyaszto Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51262

Ja igen:

Mi a véleményetek erről: a dupla KPE csöves megoldás tetszik. Mi van akkor, ha a szennyvízcsövet is egy 150-es védőcsőben viszem át a házon keresztbe?

Előzmény: E-fogyaszto (51261)
E-fogyaszto Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51261

"12-13cm-t bevésni az alapba, vagy berakni"

 

Erre az az elképzelése, hogy ahol a KG csővel keresztbe kell menni az épületen (oldalhatáron álló, ezért a hátsó falon pl. nem lehet kilépni vele) a vasalt aljat eleve úgy kell kiképezni (vasalni, zsaluzni, betonozni, vízszigetelni), hogy egy 15-ös horony képződjön benne. Ebbe fekteti a KG csövet homokágyban, erre jön a hőszigetelés, aljzatbeton, burkolat.

 

Vagyis nem vési, hanem előre úgy betonozza. Erre dobott a statikusom meg a kőművesem egy hátast. Így megállítottuk most az építkezést és tájékozódom.

Előzmény: papesz28 (51245)
**corolla** Creative Commons License 2011.02.20 0 0 51260
papesz28 Creative Commons License 2011.02.19 0 0 51259

nem nagyon akarok belemenni ebbe a kenési problémába, de a méretet is célszerű letisztázni, hisz 125-ös csövet, ill. az attól feletti méretet ( főleg a KG-t ), már vidám széthúzni, meg összerakni is mindenféle mosogatószerrel, nem véletlenül találták ki a hozzá való szappanokat, pasztákat

szétszedni nem feltétlenül kell, de ha vmit mégis módosítani kell, vagy áttoló karmantyút használsz vhol, akkor nem egyszerű:)

Előzmény: kapanyél1 (51252)
kapanyél1 Creative Commons License 2011.02.19 0 0 51258

Valószínüleg a kazán alatti csap van eldugulva, amire a kazánba vezető víz van rákötve.     Próbáld meg a csapot nyitni-zárni miközben a melegvízcsap legyen kinyitva. Előfordul,hogy megindúl a melegvíz és elegendő a beavatkozás. Ha nem segít, szerelőt kell hívni.

Előzmény: anyoca69 (51257)
anyoca69 Creative Commons License 2011.02.19 0 0 51257

Valaki tudna segíteni? Renova Star kombikazánunk van, a melegvíz pedig épp csak, hogy csorog. Azaz nem is jön a meleg, csak pillanatokra kapcsol be a kazán, nagyon szenved. Se fürdés, se mosogatás stb. A hidegvíz teljesen jól jön, csak a melegvizes csordogál.

köszi előre is

cucu Creative Commons License 2011.02.19 0 0 51256

Fél év után simán szétjön...:)

Előzmény: Lacivill (51255)
Lacivill Creative Commons License 2011.02.19 0 0 51255

Nem a szerelésnél lévő pontatlanság miatt. Elöször gumi nélkül össze szoktam játszani ( nekem nem szakmám).

Hanem falon kivüli szerelésnél utólagos kibontás stb.

Előzmény: kapanyél1 (51251)
pajaci Creative Commons License 2011.02.19 0 0 51254

Én meg még annyira sem akarok beleszólni, de a folyékony szappan is bevált erre a célra.

Leteszem magam mellé, és csak a tetejét kell nyomkodni:-))

Előzmény: kapanyél1 (51249)
cucu Creative Commons License 2011.02.19 0 0 51253

Én sem akarok beleszólni, de a lefolyócsövek összetolására konkrétan erre a célre lehet venni a boltban tubusos kenőszappant.

Előzmény: kapanyél1 (51249)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!