Hát így jártunk. Gondoltam neki van papírja róla, akkor ő az okosabb. Nem volt drága. Viszont ha elrepülünk a kazánnal együtt, akkor ő lesz a hunyó, mi meg majd az angyalkák. Mégiscsak jobb lenne tudni előtte, hogy mi a veszélye így a rendszernek.
Egy szaki átalakította a fűtés rendszerünket nyitott-ról zárt tágulásira, előre menő ágba keringtetővel. Szilárd tüzelésű öntöttvas kazán plusz cirkó. Megdöbbenéssel olvasom, hogy a zárt tágulásit szilárd tüzelésű kazánhoz tilos beépíteni! Láttam már máshol is beépítve. Mi az igazság. Az is kérdés, hogy a rendszer nyomását hogyan kell beállítani. Tegnap a nyomás légtelenítés után nullára csökkent, a szaki eljött hogy feltöltse, erre csak a légtelenítő szelepet lecsavarta és kannából öntött bele vizet. A nyomás meg maradt annyi, amennyit a víz gravitációsan megnyom. Szabad ezek után begyújtanom?
Ugyan ezt kérdeztem nemsokkal elébb, csakígy 100nm-re :)
Egy másik fórumon szintén az osztó-gyűjtőt javasolták, ha megoldható. Ha megy, nem sokkal drágább padlóba fektetve, legalábbis ahogy én számoltam. Nálam kell 120m ha fektetek, 7 radiátorom lesz, 2-2 mehet egy körre (WC+füdő,szoba+spajz).
A legtávolabbi szoba 12m-re van a cirkótól, durván 2500W-ot kell leadnia. Én már csak azon gondolkodom, hogy elég-e a 16-os ötrétegű, vagy kell 20-as.
Ha a huszas belső átmérő, akkor elegendő az is, különben a 22-es rézcső is 20-as belméretű. Az viszont ajánlatos. A leágazásoknál pedig mindíg egy mérettel kisebbet alkalmazunk. Igy biztosítva van a megfelelő áramlás. Egyébként a 18-as is elszállítja a folyadékot, csak nem biztos,hogy a szivattyú is szereti.
Amugy a kazánról lejön majd a főág és az 2 felé ágazik. mindkét oldalt kb hasonló leterhelés, hasonló távolság, 5-5 radiátor, 600x600-1600. Sajnos nem a betonban lesz vezetve, hanem a falban. Na mindegy, szóval akkor kell a 22-es főágnak, vagy mehet az egész 20-assal, vagy 20-as főág és 18-as az osztás után, kivéve a radiátorok leállásait, ami 16?
Magyarán, nincs ami felvegye a kazán teljesítményét.
Vagy nagyobb fokozatra kell kapcsolni a szivattyút, vagy valamelyik, vagy több radiátor szelepeit eltekergette valaki, vagy, ha termoszelepek vannak, akkor azok érzik úgy, hogy nem kell annyi meleg a hőfok eléréséhez.
Köszi, megpróbálom növelni a nyomást, illetve megemeltem az előremenő hőfokot 65-ről 70-re. Egyébként Buderus szelepek vannak felszerelve, nem Herz. Persze a Buderus felirat alatt ki tudja mi van... A Budarus kazánom pl. az utolsó csavarig egy régi Junkers modell átmatricázva.
Ha már szóba került a rendszerben lévő nyomás. Megkérdezném a hozzáértőktől, hogy mekkora nyomásnak kell lennie a rendszerben? Nekem egy Vaillant cirkóm van, 9 radiátorral, és mikor elkészült a rendszer, akkor a vaillantos szerelő azt mondta, hogy elég csak arra figyelni, hogy ne süllyedjen a nyomás 1 bar alá. A készülék műszerén 0-2 bar-ig zöld a háttér, a fölött meg fehér. Mindig ügyeltem arra, hogy ha lecsökken 1 bar alá a rendszerben lévő nyomás, akkor rátöltsek ~1.3 bar-ig. Felfűtéskor így 1.5 bar-ra emelkedik meg a nyomás. A rendszer már több, mint 6 éve üzemel, bajom nincs vele, csak érdekel, hogy mi az előírás?
ha uj epites, vagy alapvetoen szet van verve a felujitashoz, akkor komolyan elgondolkoznek azon, hogy inkabb csillagpontos (oszto-gyujtos) legyen.
tehat hogy a kazantol vastag cso egy elosztohoz, es onnan minden radiatorhoz kulon cso megy. vekonyabb csobol kell tobb, kell venni oszto-gyujtot, ami draga, de nem kellenek a T idomok, amik szinten dragak, nem lesz kotes elfalazva, es tuti nem derul ki olyan, hogy az utolso radiatornak sosem jut eleg melegviz.
Az jó elképzelés, hogy egy 100 m2-es házban, a 10db radiátornak a fűtéscső méretezése ugy nézne ki, hogy 20-as megy körbe a radiátorokhoz, 16-ossal csatlakozok le. A kérdés, hogy 20-as helyett kell-e, hogy vastagabb legyen a fali kazánból ami lejön, tehát 22-es.
Illetve jó-e a 20-as körbemenő, vagy elég a 18-as is?
Án ugy gondolom, hogy 20 jön le a kazánból és az körbemegy, majd arról 16-ossal csatlakozok le.
Meg mindig nem tokeletes a futes rendszerem. Csinaltam egy skiccet, hogy hogyan nez ki:
A kis fekete doboz a VTA322-es szelep (a kazan pedig egy d-eg euro kt-e). Most 50-55 fokra van allitva a kazan, a szelep pedig 3-as allasban van, ami elvileg 45fok. A problema, hogy neha leallitja a kazan futest, csak keringtet, gondolom amiatt, hogy tul magas a visszatero homerseklet, ami pedig gondolom amiatt lehet, hogy a szelep nem tudja kikeverni a 45 fokos vizet, ezert teljesen lezar (lehet ilyen?), a radiator korokben pedig emiatt tul gyors lesz az aramlas, es nem tudja leadni a hot. Persze lehet, hogy hulyeseg amit irok...
Mindenesetre az lenne a kerdesem, hogy szerintetek hogyan kellene beallitani ezt a rendszert, hogy jol mukodjon? Jovo heten kijon a futesszerelo is, de az eddigiek utan mar nem bizok benne tulsagosan, hogy normalisan meg fogja tudni oldani a problemat. Ha egyaltalan van megoldas erre a problemara...
Nem hiszem, hogy nekem jó lenne a tanulós, mert én vegyesen használom a fűtést. Éjjel mindíg a gáz megy. Napközben mindíg a vegyes tüzelésű kazán, de ha éppen felkelek éjszaka és lökök még rá akkor meg éjjel is az adja a hőt. Egyszóval nem hiszem, hogy arra a pár óra gázhasználatra nekem ilyen okos és nem utolsó sorban ilyen drága cucc kellene.