van egy Junkers ZW 23-KE kombi kazánom, aminél a melegvíz engedése közben a zöld ledek egymás után kigyulladnak (mind), majd kikapcsol és újra bekapcsol, ez a folyamat ismétlődik újra és újra. Akár hova állítom a melegvíz hómérsékletének szabályozóját ez a jelenség, a víz nem lessz forró. (legalább is a kezemet símán meg tudom benne mosni :) )
van 1 kis ellentmondás szerintem abban amit írsz....
"a vissza jövő csőben a víz hideg ezért egyfolytában ki-be kapcsól!"
ha hideg lenne a víz attól nem kapcsolna ki-be...
"de mivel a visszajövő víz hideg így gyorsan újra bekepcsól!"
Nem inkább az lehet a baj, hogy túlmelegszik a hőcserélő - mert mondjuk el van dugulva/vízköves - lángott kikapcsolja, csak keringtet, majd ha lehült a hőcserélő újra elindul...???
Ezt értem, köszi! Ez a hatásfok romlás a fogyasztásban is jelentkezik? Nekem Savio Mini Gaia 624 SR van és a kazán induláskor jóval "hangosabban" működik mint kb. fél óra múlva mikor már kisebb lánggal ég. Vajon csak a lángot modulálja vagy a fordulatszámot is?
Igen, kétség kívül jobban hangzik a 0,4 fok a ki és bekapcsolások között, mint az 1 egész fok.
És akkor a Q7-el már azért jól érzed magad? Mert nekem jelenleg ez elég rosz: míg megy a kazán tök jól érezzük magunkat a lakásban, aztán ha kikapcsol rohamosan elkezd süllyedni a hőérzetünk. A termosztát meg csak egy óra múlva kapcsol be megint.
Szia! Mindenképp. A Q7-nek +/- 0,2 az érzékenysége, tehát 0,4 fok a hiszterézise alapból, de van egy olyan üzemmódja, hogy +0/-0,2. Ami ugye 0,2 fok hiszterézis. Ez már jó. Szerintem hibája viszont, hogy a tizedes mérés ellenére a kijelzése csak 0,5 fokos.
A jelenlegi Computherm 093-as termosztátom le kéne idővel cserélni. Nekem kicsit sok ez a fél fokos érzékenység, minimum 1 fokot kell várni a kapcsolásíg, ami érzetem szerint jóval több is lehet.
Mire érdemes cserélni, ami nem drága? A siemens tanulós termosztátja kecsegtető, de nekem az drága kicsit. A Computher, Q7-el már érhetek el érdemleges javulást?
Korábbi hozzászólásokat olvasva (ha jól értettem), nem túl jó ha a turbós gázkazán csak láng modulácót tud, azonos ventillátor fordulatszám mellett. Kérdésem az hogy miért?
Segítséget szeretnék kérni tőletek ill. hozzáértőtöl!
C-24-es cirkóm tegnap óta érdekes dolgot,de bosszantót, kezdet produkálni!
A vizet felfűti a beállított hőfokra deee , a vissza jövő csőben a víz hideg ezért egyfolytában ki-be kapcsól!Ennek következtében a helységek hőfoka is esett jelentősen a fogyasztás viszont rendesen megnőlt!:((
Szóval a lényeg,hogy a kimenő víz meleg a visszajövő hideg,még a cirkótol kb. 6m-re lévő radiátornál is érezhető,felső cső forró alsó hideg! Olyan mintha a szivattyú nem menne,de megy!
Már légtelenítettem a rendszert de semmi váltózás, mikor a láng kikapcsól az utókeringetés még kb 45mp-ig megy,de mivel a visszajövő víz hideg így gyorsan újra bekepcsól!
Mondjuk akkor azt nem értem, hogy megy el nálatok 9 köbméter egy nap.
Mert ugye, a leírásod alapján 10-13 percet(legyen 12 perc) megy a kazán, utána egy órára kikapcsol, aztán ez ismétlődik. Tehát 24 órából 20-szor 12 percig (4óra) fűt a kazán és 20 órát nem. Nem tudom mekkora a kazánod de nem hiszem, hogy nagyobb 12 Kw-nál, szóval kb. 5 köbmétert kéne fogyasztania naponta fűtésre.
Azt hiszem én is utoljára vettem "márkás" kazánt. Nekem a sokra becsült Buderus kazánom olyan zajos, hogy a mellette levő szobában nem lehet megmaradni, de még három csukott ajtón keresztül is hallom a szivattyúját.
A vadi új Buderus radiátorokból pedig három átmosás után is olyan rozsdás salakszerű kosz jön, hogy azon a legolcsóbb török radiátorgyártó is sírva röhögne. A Buderus thermoszelepek meg hangosak, de ezt már szerintem írtam.
Szóval legközelebb azt hiszem veszek egy olcsó rendszert. Azzel is lehet baj, de akkor legalább nem költöttem ennyit... :(
Nálunk 10-13 perc alatt még a fűtővíz is csak talán 40 fokos. A 70 fokos vízhez legalább fél óra kell. Mondjuk utána is, hiába forróak a radiátorok(már amelyik), akkor is nagyon lassú a felfűtés.
A lehűlés nálam is hasonló, viszont a felfűtés az kínkeserves. 1 óra alatt max 1 fokot emelkedik a hőmérséklet. Éjszakára 18 fokra van visszavéve a fűtés, és például ma reggel több mint két óra fűtés kellett ahhoz hogy elérje a 20 fokot. Most 19,5 fokot mutat a termosztát. Ez ugye a felső szinten van így. Már vázoltam a problémát pár hozzászólással ezelőtt. Szóval ha van valami ötletetek, nyugodtan osszátok meg velem.
Üdv! Van egy FÉG C 24 falikazánom (92-es kiadás). Állandóan kialszik a gyújtóláng. Majd' minden évben cseréltem benne termoelemt, majd miután az nem volt elég kétévente mágnesszelepet is. Azt mondják az okosok a mágnesszelepnek ki kéne bírjon legalább 5 évet. Hát nálam eddig nem sikerült.
Idén viszont új termoelemmel és mágnesszeleppel is produkálja ugyanazt a hibát. Pontosabban csak este alszik el, miután lefeküdtünk, hogy hajnalra jó hidegre kelhessünk. Szerintetek mi egyéb baja lehet?
Tehát, nekem 20,8-ról esik 20,3-ra, ahol is bekapcsol a fűtés. Ez az esés kb 1 óra alatt megy végbe. Aztán a fűtés 20,5-nál kikapcsol kb 10-13 perc mulva, -látható mennyi a túlfűtés (0,3). Ha másfél fokot (19-20,5) kell neki visszafűteni, kell kb fél óra. Hogy mennyi idő alatt hűl le 1,5 fokot, azt most passzolom, kb 3 óra.
Beállítás kérdése az egész. A jól beszabályozott készülék lényegesen jobb hatásfokot ér el,mint a rosszúl beszabályozott. Azt jelenti,hogy a keringés és az égőnyomás megfelelően legyen szabályozva, hogy lehetőleg az elégett hőenergia a leg optimálisabban hasznosuljon. Ha túl nagy az égőnyomás (lángmagasság) sok hő kimegy a kéményen anélkül,hogy a szivattyú elszállítaná.A túl alacsony égőnyomás pedig nem tudja jól felfűteni a rendszert.
Én most állítottam be a FÉG C 18-ast (műszer nélkül sziszif-fuszi munkával) gyári érték legalsó szintjére és láss csodát, eddig fogyasztottam 85 nm-en 21 fokon 10 m3-t, ugyanolyan hőmérsékleten és külső hőmérséklet mellett beszabályozás után 7.5 m3-t.