Elnézést a szaggatott, válaszokért, de lassan jutnak eszembe a dolgok. Akkor mihelyst, ki lesz bélelve a kémény, akkor azonnal a hagyományos fűtésre, állok át. Az ÉTI 25.-öst a továbbiakban nem használom, hiszen, még a kémény lyuk sem stimmel. Az ÉTI 25. attól függetlenül ott maradhat, ahol van, nem kér enni, rendelet nem tiltja, csak nem használjuk. Ebben az esetben talán a tetőkibúvó, tetőjárda sem szükséges sem szükséges, hiszen egy gravitációs hagyományos fűtésű kazán üzemel róla. A szerv amikor érdeklődtem, azt mondta, azért kell az előbbi, mert mi van ha megakarják nyomatni a kéményt, akkor felülről kell lezárni. Egy hagyományos kazánnál, ha négy méteren belül van a kéményfejtől tisztítónyílás, akkor talán nem kötelező. Hétfőn rákérdezek a szervnél.
Ez biztosítva van. Tulajdonképpen van egy ZV 4, amely parapetes és van az ÉTI 25. Mind a két készülék 1987. óta üzemel. Mindkettő már megérett a cserére. Az ÉTI, amiatt mert technikailag elavult, zabálja a gázt. A ZV 4, meg elhasználódott. Talán célravezető lenne kombinált parapettes, vagy turbókéményes állókazánra leváltani? És milyenre?
A turbós fali= oldalfali (ezt nehéz elrendezni hivatalosan) vagy függőleges (tetőparapett) kivezetésű, zárt égésterű gázkazán. Fűtés+HMV
Állókazán= nagyvonalakban ugyan ez, csak ezeket általában hőközpontként emlegetik. Itt nem áfolyó rendszerű a HMV, itt inkább a tároó tartály a domonáns. Megjegyzem, falikazánok között is van beépített tartályos.
A lényeg a kéményed felszabadításán van, a szilárd fűtésű kazán beépítési lehetőségének megteremtéséhez.
A pincénkbe szeretnék, egy hagyományos kazánt elhelyezni. A fürdőszobában ÉTI 25-ös kazán üzemel. A kéményseprők szerint, a kéményt béleltetni kell, mert nem vállalnak érte felelősséget, ezt tavaly tértivevényesen közölték velem. Azt is közölték rákérdezésre, hogy tetőkibúvó, és tetőjárda is szükséges. Egy kémény van, úgy gondolom, hogy a födémet kilyukasztom a fürdőszobában és úgy kötöm be a kéménybe a hagyományos kazánt, azon a kémény lyukon keresztül, amire jelenleg a gázkazán csatlakozik. Gázkazán csöve 130.-as, hagyományosé 150.-es. Tehát a lyuk 150.-es, és a gázkazán csövét csatlakoztatás esetén, csak betegség esetén egy szűkítő fordított felhelyezésével kívánom megoldani. Tehát az eddigi gázkazán csak tartalék fűtés maradna. A pincém szép nagy két méter magas, hozzávetőleg 4x 5 méteres. Az udvar felé nyíló ajtaja és ezenkivül ablak nyílása van. A széntől, fától egy L alakú fal felhúzásával választanám el. Ha ezeket: kéménybélelés, tetőjárda, tetőkibúvó, kazán elhelyezés szeretném legálisan elvégeztetni, és a pénzem kevés, milyen tevékenységi sorrend, a kényszerpálya, mik a buktatók? Budapesti vagyok szakembert is keresek.
Kétség kívül nem szeretem munkára keresel vállalkozót. Szerintem ne vállalkozzál rá. A szerszámozottságod sem hiszem, hogy meg van hozzá, és nem ártana egy kis szakmai tapasztalat sem. Keress tovább.
a radiátort elzáró szelepeink megértettek a cserére, de nem találunk vállalkozót, aki 4 szelep kedvéért kijönne, olyanokat mondanak, hgoy 50 e ft. stb. szerintetek meg lehet ezt házilag oldani? ki tudja egy átlagos háziember cserélni ezt? van valami, amire külünösen oda kell figyelni?
a cégnél ahol dolgoztam, egy éven belül 7x szerelték garison az SD kazánt (fűtött és nem kapcsolt le - eléggé gázos).... Tudom mert én hívtam mindig a szerelőket pedig nem vagyok titkárnő
ígértem visszajelzést a 200L - 120L bojler dologban. Na most ahogy a napenergiásoknak is írtam ma az Árpád híd közepén feleségem C3-asának jobb első kerekének eltört a rugója menet közben, a kaszni innentől kezdve ráült a kerékre - tréler Pilisvörösvári szervízbe + egész futóművet le kell szedni a cseréhez.
Ennyit a kollektor álmokról, a bojler alkatrészeket holnap azért megveszem...
És mindenkinek elnézést aki ma du 2-kor anyázott az Árpád hídon Pest felé azok mi voltunk :( Az autó sajnos mozdíthatatlan volt, még odébb tolni sem lehetett...