Ha jó szerelő és megbízol benne akkor eddig meg voltál elégedve a munkájával, nem csinál szart, szeretne legközelebb is nálad dolgozni. Tehát nem akar átverni. A minőségnek meg ára van:-) Mind szerelőben mind anyagban.
Köszi a válaszotokat! Megnyugodtam. Egyébként tényleg megbízom benne, csak laikusként furcsa volt a többszörös ár. Kiadandó lakásba kell, szóval a jót fogom akkor szereltetni.
Ha eladásra szánod az ingatlant akkor jó a Baumaxos 2 rugós szelep is, de ha lehet még occobbat vegyél, mert a fűtési szezonban elkezd csöpögni és akkor már jó eséllyel nem a tied a lakás. Viszont, ha magadnak kell és hosszabb távra tervezel akkor jó a 6000 Ft.
Kérdezd meg milyen típust épít be! Azután meg tudod nézni az árát. Egyébként lehet,hogy thermosztatikus szelepet rak be és alulra pedig finom állítót. Szerelvények áraiban minőségtől és beszerzési forrástól függően nagy a szórás.
Nézd, van azért itt ebben az országban pár ember aki bérszámfejtett bért kap. Lehet hogy nem sok, de van.
Meg lehet sírni, hogy bezárják az ovodát, meg kátyús a járda... Ilyenkor te (vagy az aki nem fizet adót) mit csinálsz? Sirsz, hogy csinálják meg, mert ez állami/önkormányzati feladat, vagypedig mész és kifizeted a fűtésszámlát az ovinak, illetve veszel egy vödör aszfaltot és megcsinálod magadnak?
Igazad van, sokan vannak akik nem fizetnek adót, de ez nem jelent hivatkozási alapot.
És ami a legrosszabb, az az, hogy NAGYON sokan vannak akik csak sírnak.
:-(
Bocs. Vízgáz... csak nem birt bentmaradni ez... :-(
A tanácsotokat szeretném kérni. 16 radiátorszelepet kell nálam cserélni. A vízszerelő - akit egyébként megbízhatónak tartok - azt mondta, hogy 6-7000 Ft az anyagköltség darabonként. Ez reális?
Állítólag jó minőségben dolgozik, és csak olyat épít be, ami nem fog szivárogni. De nekem szöget ütött a fejembe, hogy a Baumax katalógusban 2000 Ft a drágábbik szelep.
Szerintem a váltószeleped nem lesz hosszú életű! Valószínűleg azért vált "ciripelve",mert az új panelhez másik újabb fejlesztésű "jár"! Szerintem kérdezz erre rá szakszervíznél! Egyébként a lecserélt panellel (a régivel ) mi lett?
Kedves Émile, "Anno egyik érdekeltségemnél így csináltam , kihagytam egy kb. 6 cm-es sávot !!"
És az esztétikus? Ugyanis én letojom, de van egy párom meg van szomszéd néni, akiknek vannak (lehetnek) igényeik. És ott nem szívja meg magát az EPS? Mert az akár 40%-ot is ront a hőszigetelőképességén...
Őszintén megmondva, soha nem láttam ilyet élőben, csak itt a fórumon, az nem tűnt gyönyörűnek. Senki ne vegye sértésnek! Nem a kivitelezés volt gyenge, hanem a végeredmény lett (fedetlenül) kissé furi.
Olyan ideg lettem mar, hogy azt terveztem, hogy csinalok hozza egy panelt es kivagom az egeszet a p*csaba.
Vegulis nem egy nehez dolog. Van 2 vizhomersekletmero es langhomersekletmero, egy nagyfeszultseg trafo (lang begyujtashoz), 2 230V-os reles kimenet (valtoszelep, szivattyu), egy hall szonda (0,5V, signal), a gazszelepet kell osszesen kideriteni meg a fusterzekelot, hoyg mifan terem.
Nagyjabol ennyi az egesz. Az embert ilyen titkolozassal igen konnyeden kihozzak a sodrabol.
Nemhogy egy normalis szervizkonyvet kellene adniuk, hanem egy komplett kapcsolasi rajzot firmware forraskonyvtarral. Lehet, hogy megnezem, van-e a neten valami opensource kazanvezerlo...
Egyebkent sikerult megcsinalni. Gondoltam, hogy a panel szivat. piros gomb nyomvatart, bekapcsol, kb. fel percig nyomvatart, majd felenged, es utana egy percig ujra nyomvatart. A piros langocska ledje felvillan, es elfelejtette a hibajat.
Azert egy 200eFt-os cuccra egy 8 szegmenses kijelzo (kb. 300 ft), nem egy nagy keres szerintem...
Ilyen ledes balfaszkodas szerintem nem megengedheto (foleg nem leiras nelkul)
a bal felso 3.08kOhm a jobb oldali csovon pedig 3.06kOhm ot merek az erzekelo saruja es a rez cso kozott.
A fusterzekeloket nem tudom hogyan kell ellenoriznem. Ezen kivul marcsak a bal also analog nyomas es homerseklet orahoz van egy homero rapattintva bal oldalt a csore.
Ezeken kivul en mas homerseklet erzekelot nem latok.
tucatnyi: fokapcsolo ki-bekapcsolasa mar megvolt. Kihuztam es vissza is dugtam a konnektroba, sot, egesz ejszaka kihuzva volt a gazkazan. A piros gombot is nyomogattam (ugy nem cisnaltam meg, ahogy Otto1954 ajanlotta, vagyis nyomjam meg, es ugy kapcsoljam be az egeszet).
Az erzekelokon egy saru van. Mihez kepes kell merni az ellenallast?
Otto1954: Igen a kazanon komplett elektronika lett cserelve kb. 1 honapja (egy nappal utana, ahogy a hozzaszolasomat irtam). Azota a futes is ment meg, es a melegvizet folyamatosan hasznaltuk (esti furdes). A kazan tegnap (napkozben) adta meg magat.
Miota az uj panel van benne, tok hulye hangja volt, amire azt mondta a szerelo, hogy az uj panelen tortent "fejlesztes" eredmenye. Magyaran a melegviz es a futes kozott atvalto szeleep nem rogton valt, hanem ciripelve. Igy harman is kezet tudunk mosni anelkul hogy tenylegesen melegviz erkezne a (kazantol 1.5m-re levo) csapba.
A galeriaba folyamatosan toltom fel a kepeket, osszesen 19 darabot. Nagyjabol mindent lefotoztam rajta...
Az ilyen célú határolók szinte mindenhol mechanikusak. Lehet,hogy van ellenpélda is,aki tud az majd jelzi. Természetesen lehet az is,hogy nem határoló hiba,hanem valamelyik érzékelő szakadt,vagy "nyúlt" meg. Az érzékelőket a kazán feszültségmentes állapotában célszerű lenne megmérni. A rácsatlakozó vezetéket célszerű lehúzni,mert ellenkező esetben a NYÁK-on lévő alkatrészek befolyásolhatják a mérést. A probléma indításkor rögtön jelentkezik,vagy csak később bemelegedés után? Az előzményeket csak átfutottam,így ha már írtad,akkor elnézést. Gondolom,hogy a panel csere után valamennyi ideig rendesen működött a kazán! Sokszor az ilyen apró információk is sokat segítenek a hiba megtalálásában. RESET-elted az automatikát? Van olyan típus,ahol először be kell nyomni a "reset" gombot,majd azután kell a főkapcsolót bekapcsolni és ekkor fog rendesen resetelni. Sajnos ezekről sehol sincs összegyűjtött információ,hiszen sokan ezekből apró "tudásokból" pénzelnek.
a höcserélö felsö szélén lessz egy fekete kütyü amire 2 vezeték cstlakozik annak a két vezetéknek a lábaközött van egy általában piros kis tüske azt kell benyomni
A kinagyított képrészleten látható,a csőre erősített kis dobozt kellene jobban megnézni. A függőlegesen beszerelt érzékelő a kép alapján "csak hőmérséklet" érzékelő.
Szia! Erről a részről kellene néhány közeli kép! A jobb oldalon lévő két alkatrész közül valószínűleg az egyik az. Kérdés: mind kettőbe csatlakozik vezeték? Most csak nagyjából néztem át a képeket,estére több időm lesz rá!
Már régebben megkérdeztem a Főgáz illetékesét (mivel nálam ők a szolgáltatók).
Gyorsan és kulturáltan válaszolt egy hivatalos úr a FŐGÁZ Földgázelosztási Kft. Tervfelülvizsgáló és ellenőrző osztályból.
Vagy elbontatom és újat csináltatok, vagy "A meglévő méretlen gázvezetéket megtartva, nyitott, kivakolt falhornyot kell kialakítani. A kialakult falhornyot el lehet takarni egy oldalról bontható teljes nyomvonalon kiszellőztetett burkolattal."
Különben én csak attól féltem, hogy a burkolat nem lesz-e ronda. Tud valaki "oldalról bontható kiszellőztetett burkolat"-ot ajánlani? A (HŐ)Szigetelés topicban egy éve valaki folyóka ráccsal szemezgetett ez ügyben...
A TIGÁZ-os 1,5 D-ről már én is olvastam. Én (biztos ami biztos) elküldtem az illetékes hatóságnak a című kompozíciót. Ezt olyan közel sikerült a falhoz tenni, hogy le kellett vésni belőle, hogy a cső a kanyart bevegye, sehol sincs még 0,5D-re se (régi vezeték).
Terveztetnem kell, a gázórát le fogják szedni és gáz meo után visszateszik. Ez a hivatalos út és most nem gondoltam kiskapuzni. Lehet hogy nagyon naiv vagyok, de én nem látom be, hogy ez a művelet ne lenne elfogadhatóan gyors (főleg ha most már a méretlen úgy nevetett "gáz csatlakozó vezeték"-et nem bántom).