Padlás védelmére az ózongenerátor alkalmas lehet. Nálunk, kb. 1,5 hónapja volt egy látogató a padláson, szinte biztos, hogy nyest. A zajra felmentem, amire eliszkolt, de tudtam, hogy ez egy nem lejátszott meccs... Felakasztottam úgy egy hétre az ózongenerátort, és egy programozható időkapcsolóval éjszakánként 3x1 órát járattam különböző időpontokban. Nyest nyoma/zaja ott azóta sincs. A ház körül vannak nyomai, és az autót is megmászta már kétszer, szóval biztos, hogy aktív itt legalább egy példány, de a padlást békén hagyja.
Ez bevált kocsi motortérbe. Nem szeretem az akksira kötött dolgokat, kontakthibás lesz, lemeríti. Ez elemről megy egy évet, majd 2 ceruzaelem kell bele ismét.
Az egész nyár szenvedés volt, nyitott ablakoknál alvás közben szinte minden éjjel a nyestek kedves énekére ébredtünk. Mára ez olyan szinten elfajzott hogy a tetőtéri ajtó választott csak el attól hogy farkasszemet nézzek a kedvenccel.
Nem érdekel ki mit gondol, de konkrétan nem alszom tőlük. Ha itt nem, privátban várom hogy ki milyen végleges megoldást talált erre a problémára.
Igen ez egy probléma, mert nem normális hogy ilyen szinten el vannak szaporodva ezek a kártevők. És igenis kártevők.
Ezt próbáld ki, mikor bekapcsol olyan érzés, mintha hallanád, de mégsem. Nem tudod, a füled zúg-e vagy mivan. Szóval működik, akaszd fel valahová és iránytítsd a kocsira. Én megelőzésre vettem: nyestriasztó
kijart utwonaluk van, bicikli Bowdenböl hurkot kell ajto res ala, repedesekhez, ahol atbujnak kirakni es elöbb utobb fennakadnak.Feje befer de a segge vastagabb erösebb es ott megfogj. Vagy mindjart a fejet fogja meg es megfullad, a levegöbe fel ugralasban pörgesben .nagy kart is okoz közben menekülni probal---öreg paraszttol tanultam a tyukjait vedte sikerrel ---
Biztos van egy vonulási útvonaluk is,mert az Astra most 15 méterre parkol onnan, és jelenleg azt nem mássza meg. Az ultrahangosoknál általában azt írják, hogy nem nagyon zavarja őket, azon szoktak játszani a nyestek, de az általad linkeltnél van pozitív vélemény is, és itthon is kapható, kb. 20.000 forintért. Köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalatodat!
Szerintem nem márkafűggő hogy melyik autót szereti és melyiket nem. Nekem a Mitsubishi motorházában rágta meg a zajszigetelést pár éve. Azóta garázsban áll az autó, viszont került hozzám más márkájú autó idén, és a második utcán töltött éjszaka már bele is mászott a motortérbe, és a szigetelést ott is elkezdte rágni. Viszont ugyan abból a márkából volt nálam egy németből behozott darab, amiben az alábbi eszköz volt beszerelve.
Ne az a kocsi, amiben ez volt benne, heteket állt ott ahol a többi, és ennek még a tetejét sem mászta meg. A németeknél is gyakori probléma a nyest, és az általa okozott kár. Szerintem ez egy jó megoldás lehet. A különböző illatanyagos, vizeletes dolgok is jók lehetnek de csak ideig-óráig. Gyakran kell ismételni, lehet bejut a szag az utastérbe, és attól még az autót ugyanúgy megmássza.
Érdekes, hogy egyes autóban lévő illatanyagokhoz jobban vonzódnak. Most egy S-Cross áll az Astra helyén, eddig egyszer láttam csak a sáros lábait a tetőn. A vizeletet hallottam én is. Arra gondoltam, hogy lyukacsos tetejű wc illatósító dobozokba teszek nyestriasztó port, és azt helyezem el az autó mellett.
De lehet, hogy jobb és olcsóbb a vizelet. Fedett udvari beállóm van, ott működhet, utcai parkolóban mondjuk nem megoldás minden nap kiborítani és feltölteni. :-)
Az általam alább belinkelt videót érdemes megnézni. Én abból (és egyebekből) azt a következtetést vonom le, hogy a hypó hatása indirekte működhet csak (mivel tudom, hogy pl. a nyestcsapdába is csak akkor megy be nem könnyen a következő nyest, ha hypóval szagtalanítva van). Azaz kocsinál a hypó elveszi az előző szagokat, így nem kerül a revír vonatkozásában konfliktus helyzetbe a nyest, amikor ugye beindulna "mérgében" rágni. Azaz a hypó szagtalanító hatása lehet az, ami használható, nem a távoltartó.
Közben hallottam egy ismerőstől az emberi vizelet dolgot is, ha valaki rászánja magát, a kerekekre lehet "pisilni" és evvel a birtokunkba kerül a revírje. Vagy a kutyát rábírni, hogy ezt tegye.
Na, nem könnyű a helyzet, a tuti megoldás még várat magára bármennyi okosságot is ovas/hall az ember.
Úgy vettem észre a G Astrát is kedveli, bár rágni nem rágott, de rendszeresen leszarta, összesározta. Nem tudom, hogyan lehetne kiirtani ezeket a dögöket. Kíváncsi vagyok a hypo beválik-e, illetve nem tesz-e kárt az autón.
Amint alább egy topiktárs írta, ez is Octavia, amit külünösen szeret a nyest. Most végignézve a "szakirodalmat" megbízható megoldást nem találtam. Kaptam egy gk. szerelőtől tanácsot, aki azt a megfigyelést tette hosszú távon, hogy ha a motorházat hypós vízzel lefújod, ott nem fordul elő a nyest. Megtettem most azonnal. Tán a kocsiban nem lesz hypó szag :)
Nálam egyelőre csak járkálnak esténként a kocsin, meg néha szar van rajta gyümölcs magokkal, de aggasztó a helyzet. Gondoltam rá, hogy szereltetek valami lemezt a motortér alá. Elvileg annak idején volt, csak leszakadt. A szerelő viszont azt mondta, hogy nem ér semmit, mert azon is átjut valahogy, amiben én azért kételkedem. Bármi ötlet, ami esetleg beválik? Már úgy értem nem csak a motor védelmében, hanem hogy friss mosás után ne legyen olyan a kocsi, mint az okádék másnap. A csapdákkal annyi bajom van, hogy legalább 4 macska jár errefelé, illetve ritkán sün is, ezért szinte garantált, hogy azokat kapnám el a nyest vagy menyét helyett. Itt még arra sem hivatkozhatok, hogy az enyém a telek, mert társas ház, és közös az udvar a szomszédokkal. Az ultrahang bántja a macskákat és a kutyákat is, az azért nem jó. Bármi egyéb, ami esetleg működhet? Kilövés? :D
:D Nem ér az semmit. Tavasszal miután 18 ezres kárt okozott az autóban, kipróbáltam mindent. WC szagositó, ásványvizes palack, csirkehálo a kocsi alá, ultrahang, mozgásérzékelős villanófeny stb. Mindet korbe röhögte, láttam mindennap a nyomait. Finoman még a vizeletemmel is lespricceltem a motor teret. Skoda octavianal viszonylag könnyen be lehetett lőní miért jár be. A turbófeltöltő vakumcsövét eszegeti, mert állítólag halolaj származékból készül. Bevontam egy 10cm hosszú megerősített falú tömlővel, azóta csak a szőrét látom a filc burkolatokon.
Ami bevált, az egy viszonylag nagy nejlonzacsko, kitömve vele az összes rést a motorban, ezt őszi-tavaszi időszakban minden este meg kell csinálni, és értelemszerűen reggel kivenni. Csendes állat, szeret(ne) észrevétlen maradni de a csörgő zacskó megakadályozza.
Masik a tisztaság, azt nem szereti, tehát mindig takarítani kell a motor teret is.