Sziasztok! A jelenleg érvényes jogszabály szerint az autók első lámpáinak fénye (az indexet kivéve) színtelen fehérnek, vagy kadmium sárga lehet, illetve a kettő közötti átmenet. A Neolux Weather Light azért nem kapott E jelzést, mert van olyan ország az EU-n belül, ahol ez nem elfogadott, emiatt nem kapta meg. Ha csak az adatait nézzük, nálunk használható lenne, pusztán az E jel hiánya miatt nem. Nem látok rá nagy esélyt, hogy valakit ennek használata miatt venne ki az NKH, hiszen a csoda xenon meg utólagos bohócokat sem állítják meg miatta, csak nagyon ritkán.
A szelektív-sárgák (~kínaiak /?/) beköltöztek a tompítottba és igencsak megelégedésemre szolgálnak jelen ködös, homályos meteorológiai (s politikai) helyzetben....
Felmerül ugyanaz a kérdés, mint az NightBreaker Ledekkel kapcsolatban, hogy ilyenkor kinek kell hinni? Melyik papír az erősebb? (A józan ész az EU-t mondaná, de a hatóság gondolom úgyis a magyart lobogtatja)
A távolsági fényszórónak az út felületét a jármű előtt sötétben, tiszta időben legalább 100 méter távolságon meg kell világítania úgy, hogy e távolságban a megvilágítás a távolsági fényszóró középpontjának magasságában 1 luxnál kevesebb nem lehet. A távolsági fényszóró csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga fényt bocsáthat ki.
43.§ (3)
A tompított fényszórónak - anélkül, hogy a szembejövő jármű vezetőjét vakítaná - az út felületét a jármű előtt sötétben, tiszta időben legalább 40 méter - mezőgazdasági vontató és lassú jármű előtt legalább 30 méter távolságon meg kell világítania. A megvilágítás a tompított fényszóró középpontján átmenő vízszintes síkban és e felett a járműtől 25 méter távolságban
a) aszimmetrikus tompított fényszóró esetében 0,7 luxnál,b) szimmetrikus tompított fényszóró esetében 1 luxnál
több nem lehet. A tompított fényszóró csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga fényt bocsáthat ki.
Gál urat szerencsére személyesen ismerem, sokat merítettem a szakdolgozatomban az írásaiból. Viszont ez elég régi.
A 2011-es szabályokban, ellentétben a jó öreg 1990-es KÖHÉM rendelettel, már csak így szerepelnek a színek:
Távolsági fényszóró: Fehér
Tompított fényszóró: Fehér
Tolatólámpa: Fehér
Irányjelző lámpa: Borostyánsárga
Elakadásjelző lámpa: Borostyánsárga
Féklámpa: Piros
Vészfékjelzés: Borostyánsárga vagy piros
Hátulról történő ütközésre figyelmeztető jelzés: Borostyánsárga
A hátsó rendszámtáblát megvilágító lámpa: Fehér
Első helyzetjelző lámpa: Fehér
Hátsó helyzetjelző lámpa: Piros
Első ködlámpa: Fehér vagy szelektív sárga
Hátsó ködlámpa: Piros
Várakozást jelző lámpa: Elöl fehér, hátul piros, illetve ha egybeépítették az irányjelző lámpával vagy az oldalsó helyzetjelző lámpával, borostyánsárga
"Alkalmazhatók a jelenleg kapható, jóváhagyott és gyári színezésű, kékes-fehér színnel világító, halványkék megjelenésű fényszóró izzók, továbbá a szintén hasonló W5W, vagy H6W jelű első helyzetjelző izzók. Szintén alkalmazhatók az említett követelményeknek megfelelő kadmium sárga fényszóró izzók, továbbá a PY21W jelzésű borostyánsárga, valamint a PR21W, vagy PR21/5W piros színnel világító, de egy sajátos kékes, vagy bronzos színezésű külső bevonattal rendelkező, „diadém” elnevezéssel is emlegetett irányjelző, féklámpa/helyzetjelző izzók."
Attol, (en sem tudtam) hogy eu-s rendelet szerint a tompitott csak feher lehet. Kodlampa lehet sarga, de ezek az izzok jok tompitottba is. Gondolom ezert. Vagy ha nem, akkor passz :)
Régen szabályosan undorodtam a sárga fénytől. Még ma is nyomaszt a sárga közvilágítás. (Valami bogárkímélő szerepük van állítólag) Viszont nagyon erősen gondolkodom azon, hogy kikukázom a robogóból a hideg fehér fényt, és retrósítom ilyen sárgával. Úgyse járok vele sötétben, a sárga meg még nappal is jobban látszik, mint a Nap fényű. Amúgy ez mitől offroad?
Sziasztok! Régi "kékfény" rajongóként, idén először léptem a témában egy érdekeset. Osram Allseason H7-es lámpákat szereltem a tompított fényszóróba. Ennek 2800 K a színhőmérsékelte, fényárama pedig 1500 lm. Tehát mondhatni sárgán világít, így sokkal kontrasztosabban lehet látni a felfestést az aszfalton, szinte egyáltalán nem tükröződik vissza a vizes felületről, nem vakít vissza ködben sem. Ami még előnyös, hogy 43 évesen már viszonylag hamar elfárad a szemem, ezzel viszont úgy veszem észre mintha kevésbé viselne meg. Szóval egyelőre jobbnak ítélem meg mint a 150% és 200%-os izzókat. Kár, hogy nem került említésre a videóban, anno a francia autók, különösen a belpiacos kocsik, gyárilag is ilyen lámpákkal voltak felszerelve.
Nem igazan tudok rola semmit, de ahogy elobb irtak, az nem noname izzo, vegyel belole. Viszont nem ertem, miert nem E jeles. A sargasag nem kizaro ok, a teljesitmeny is jo, passz…
az uveg belsejere volt egy specialis sargas kekes reteg felgozolve. Egy idoben minden taxiban ilyen volt, mert ez tudtak olcson beszerezni. Nem volt egyertelmuen sarga fenye, mint egy sargitott izzonak, csak az ut bizonyos reszeire vetitett sargas fenyt…
Jómagam a Tungsram 'szelektív-sárga' H-4-es izzóját használtam éveken keresztül, amíg kapható volt. Jellemzően a téli-gumik felszerelésekor tettem be ezeket, mivel a szemnek kedvező színhőmérséklete valamint ködös, vizes körülmények között jobb kontrasztot adott a megvilágított tárgyaknak. Ha tehetem, ősztől ma is sárgás árnyalatú fényszóró-izzót használok ( H-1, H-7 a mostani típusom) ....
Használ valaki sárga H4-es Neoluxot? Neolux Weather Light H4 N472W-2SCB - Lumenet Mennyire sárga élőben, ködben mennyire jó? Eddig kínai sárga H7-esem volt, 65W-os, de autót váltottam és kellene télire vmi sárga H4.