Gondolom, hogy amiatt nem találom, mert nekem ezen a felületen nincs regisztrációm, és amit írtál, ha megadom, akkor többszáz Osram izzó hirdetés jön be, de ezt nem találom. No mindegy.
Emelt fényerejű izzókat én csak ködfényszóróban használok, mert azt egészen ritkán kell csak bekapcsolni. Ott nekem az Osram Allseason, kicsit sárgított fényű +30%-os szokott lenni.
A tompított és távolsági fényszóróimhoz nekem H7 kell, amelyből sok évvel ezelőtt bevásároltam jópár darab Osram OffRoad 65W-os izzót.
Ezek minimum három évig bírják, de volt, hogy több, mint négy évig is elment.
Tudom, hogy nem legális, ámde sokkal kevésbé zavaró, mint egy +50%-os, vagy +70%-os 55W-os izzó fénye.
Az emelt fényűeknél feszítik az izzószálat, ezért annyira durván rövid az élettartamuk.
Az OffRoad-nál ilyen nincs, ezeket az izzókat terepen autózáshoz, meg munkagépekhez ajánlják.
Pontosabban csak ajánlották, mert évek óta nem kapható sajnos. :(
Ha netán valaki tud elérhetőséget Osram 64217 (H7-nek megfelelő PX26d) izzóhoz, ne tartsa magában! :)
Ez a +18%-nyi teljesítmény-többlet a tapasztalataim szerint fényben határozottan észrevehető, a foncsoraim is bírták, egy gondom volt csak a kb 15 év alatt: egy utángyártott fényszóróm foglalata megolvadt kissé. (Azóta lett gyári fényszóró, probléma megoldva.)
Sajnos mostanra az utolsó két darabot használom, nagyon sajnálom, hogy nem vettem többet, amíg kapni lehetett.
A Lumenet nem gyártó, hanem forgalmazó, tehát neki akár kapóra is jönne a rövidebb élettartam, szóval ha van ilyen tapasztalata, akkor nekem akár el is mondhatja.
A gumikról nem tudok semmit, ha te mondod, bissztosan így van :)
De mint mondottam volt, az izzóknak van egy meghatározott órában kifejezett élettartama. És mondjuk ami nálad történt, hogy csere után pár nappal kiégett, azért az már a manipulálásnál kicsit erősebb. 350 óra helyett mondjuk 2-3-5-10? Ott az autó sem százas.
Nekem már 17-18 éve is csak 2-3 hónapot bírt egy +50-es izzó, amelyek akkor még viszonylag újak voltak a piacon. Viszont tudtam, hogy a Civic ilyen, és nem az izzóra fogtam.
A gumiknak nincs, sem időre, sem km-re. Azt nem tudod számon kérni.
Szerinted a gumigyártók beismerik, hogy a néhány éve gyártott gumik jóval hamarabb elöregednek, mint a korábban gyártottak amelyeket simán elkopásig használtunk, ellentétben a maiakkal amelyek idő előtt felkeményednek, és kénytelen az ember idő lecserélni őket.
"...még annyi fénye sem lesz, mint egy közepes halogénnek."
Biztosan megint igazad van....:)
Nekem meg van ebből is van saját (!) tapasztalatom, gyufafényű autó után vettem ugyanolyat, de xenonost, érdekes azzal láttam rendesen ( nem nappalra értendő ), és izzókat sem kellett cserélgetni, ja és, öreg (?) xenonos autó volt.
Egyébként az emelt fényűek ugyanúgy kiégtek gyakran másik autómnál is, visszatérve sima izzóra megszűnt a gyakori izzócsere.
Tehát az én véleményem, tapasztalatom szerint mesterségesen manipulált az emelt fényűek élettartama a kezdetekhez képest amikor akár még hónapokig is működtek.
Vegyél xenonos autót az már öreg autóban is ad elég fényt
Azért ez elég lutri. Mert hiába 3200 lm egy xenon fényforrás, öreg autóban simán lehet szar a tükör, poros az egész, még annyi fénye sem lesz, mint egy közepes halogénnek.
OK. Akkor hasonlóak a tapasztalatok. Esetleg van ötlet, milyen izzót vegyek, hogy minél ritkábban cseréljem? Persze ne legyen indokolatlanul drága sem.
Saját autómon (régi Passatom ) használtam évekig ca. 2013-ig emelt fényű izzókat.
Az elején mikor kijöttek ezek a csodaizzók asszem kezdődött +30%-al majd +50-70-100%, és asszem még annál is több fényt adó izzókkal.
Amelyek valóban jóval több fényt adtak, nekem a gyári halogén fénye kevés volt, az emelt fényűek valóban több fényt adtak, aztán ahogy nőtt idővel a fényerejük úgy csökkent az élettartamuk, mondjuk én sokat használtam őket mert legtöbbször sötétben éjjel, hajnalban autóztam.
Ahogy írtam az elején még bírták hónapokig is aztán ahogy emelkedett a fényerejük úgy csökkent az élettartamuk.
Az tette be utóljára a kaput emeltfényűeknél, hogy kihoztam a boltból a párban vásárolt izzókat beraktam oszt néhány nap múlva már kiégett az egyik....megint csere...megint kiégett.....így elegem lett a + fényerőből.
Nem kell elhinni lehet csak képzelődöm, saját autómmal tapasztaltam az emelt fényűek fokozatos élettartam csökkenését, nem olvastam valahol hanem saját magam által megtörténtek szerint alkottam véleményt.
Biztos az autóm fényszórója volt a rossz, az elején még elviselte a + fényerőt majd idővel sztrájkba kezdett, és direkt kiégette őket.:-)
Sajnos/szerencsere ebbol a csokkeno elettartambol mar 2011 ota kimaradtam. Nem akarom megkerdojelezni a tapasztalatod, de nekem ez furcsan hangzik, mert az izzok elettartama (Tc) elvileg nem valtozott az utobbi 10-15 evben.
Az emelt fényű izzók a kezdeteknél még tartósak voltak, aztán ahogy telt múlt az idő úgy csökkent az élettartamuk persze az áruk nem csökkent hanem folyamatosan emelkedett.
Valóban jóval több fényt adtak, mint a sima izzók, de ennek megvan az ára.
Nagyon sokat sokáig használtam emelt fényűt, a korábban néhány hónapos élettartam a legvégén már csak 1-2 hét volt, no akkor besokalltam, és xenonos autóra váltottam, az őskori leletnek is nagyon jó volt a fénye nem kellett hozzá emelt fényű x.rokat marékszámra vásárolni.
Sosem lesz már tartós az emelt fényű izzó, csak az áruk van tartósan magasan nem az élettartamuk.
Azok nagyon jo izzok, ez teny, de sajnos a valamit valamiert elv itt nagyon kezzelfoghato. Az erosebb, koncentraltabb fenyt nem adjak ingyen, sajnos hamar kieg. Ha az autod amugy is fogyasztja az izzokat, akkor engedd el a dolgot, vegyel sima normalt, annyival nem rosszabb.
Üdv! OSRAM Nightbreaker izzókat használok jó ideje. Sajnos nekem mind elég hamar beadja a kulcsot, ráadásul most amikor újra akartam cserélni, kettőből kettő rossz volt. Nektek milyen véleményetek van ezekről az izzókról?!
Sziasztok! A jelenleg érvényes jogszabály szerint az autók első lámpáinak fénye (az indexet kivéve) színtelen fehérnek, vagy kadmium sárga lehet, illetve a kettő közötti átmenet. A Neolux Weather Light azért nem kapott E jelzést, mert van olyan ország az EU-n belül, ahol ez nem elfogadott, emiatt nem kapta meg. Ha csak az adatait nézzük, nálunk használható lenne, pusztán az E jel hiánya miatt nem. Nem látok rá nagy esélyt, hogy valakit ennek használata miatt venne ki az NKH, hiszen a csoda xenon meg utólagos bohócokat sem állítják meg miatta, csak nagyon ritkán.
A szelektív-sárgák (~kínaiak /?/) beköltöztek a tompítottba és igencsak megelégedésemre szolgálnak jelen ködös, homályos meteorológiai (s politikai) helyzetben....
Felmerül ugyanaz a kérdés, mint az NightBreaker Ledekkel kapcsolatban, hogy ilyenkor kinek kell hinni? Melyik papír az erősebb? (A józan ész az EU-t mondaná, de a hatóság gondolom úgyis a magyart lobogtatja)
A távolsági fényszórónak az út felületét a jármű előtt sötétben, tiszta időben legalább 100 méter távolságon meg kell világítania úgy, hogy e távolságban a megvilágítás a távolsági fényszóró középpontjának magasságában 1 luxnál kevesebb nem lehet. A távolsági fényszóró csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga fényt bocsáthat ki.
43.§ (3)
A tompított fényszórónak - anélkül, hogy a szembejövő jármű vezetőjét vakítaná - az út felületét a jármű előtt sötétben, tiszta időben legalább 40 méter - mezőgazdasági vontató és lassú jármű előtt legalább 30 méter távolságon meg kell világítania. A megvilágítás a tompított fényszóró középpontján átmenő vízszintes síkban és e felett a járműtől 25 méter távolságban
a) aszimmetrikus tompított fényszóró esetében 0,7 luxnál,b) szimmetrikus tompított fényszóró esetében 1 luxnál
több nem lehet. A tompított fényszóró csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga fényt bocsáthat ki.