Keresés

Részletes keresés

Zöldár Creative Commons License 2016.03.21 0 0 788

Mivel volt vezérelt áramod talán indokolható a döntésed.

  De a kályhákra és a vezetékelésre elég sokat költöttél, így nagyon határeset.

 Azok a leronygyolódott kályhák egyébként a feléből harmadából elújthatók lettek volna.

 

 Mert mi romolhat el bennük ?

 A hőfok/tőltsszabályozó... ár 4200 ft

 a ventillátor ?  10 eft, de anélkül is megy, a fűtelem  sok van bennül, 1 b cserje kb 2000 et, de csak akkor kell ha már a harmada kiég.

 E helyett vettél 560 eft ért kályhákat. Sőt talán össze kéne adni a villanyos tételeket és súrolja a gázberuházást.

 Tehát kályhák : 560 eft, vezetékelés egyrésze 200 eft, anyag 100 eft  ez már 860 eft, de hát ha nincs gáz akkor nincs.

Előzmény: kjocoka (782)
kjocoka Creative Commons License 2016.03.21 0 0 787

Hát nem tudom de én nem csúfítanák el egy belülről teljesen felújított házat kinti szereléssel.

Lehet van akinek az tetszik, de nekem nem. :) A ház teljes villany szerelését én terveztem , és elmondom, hogy 3 fázis szétosztva nappali átlag felhasználásra, 3 fázis a konyhába a sütőnek, meg az indukciós lapnak, aztán a 4 villanykályhának a három fázis elvitele, minden helyiségben külön cső a kamera rendszernek és a riasztónak, a kábeltévének egy cső, a kábeles internetnek is van minden szobában csatlakozó. A fűrdőszobában is 2kW-os rásegító fűtés külön automatával, a wc és a fürdőben elszívó ventilátoroknak villany. Tehát ennyi kábelt kb 600fm-t kint szerelgetni, hát nem tudom. Itt most minden szépen elrejtve a falban, rengeteg dugalj minden sarokban, mert már untan a régi kis házunkban a sok elosztót meg a földön kerülgetni a sok vezetéket. Most minden kulturált és szép :)

 

Előzmény: Alapi42 (785)
kjocoka Creative Commons License 2016.03.21 0 0 786

Szia!

Azért nem bántam meg, mert a klímához ugyebár kell kültéri egység mely elég ronda egy ház falán, és mely ha halk is de engem idegesítene.  Aztán télen le tud fagyni, jegelni kell,( ha veszel kültéri automata leolvasztót, akkor az is eszi az áramot) bár hála nem volt annyira hideg az idén. Az inverter panel javítása nem olcsó dolog (szervizesként javítottam jó pár darabot régebben). A beltéri egysége ventilátorral nyomja a meleget, tehát keveri a port a szobában nem beszélve a halk ventilátor zaj is zavarna. Én ha feltöltöm a kályhákat akkor még egy két napig melegen tartja a lakást, véletlen nagyobb áram szünet esetén is. A klíma nem tud ilyet. Az igaz , hogy a klíma jó meg szép, meg olcsóbb az üzemeltetése, de majd tíz év múlva is beszéljük ezt meg (jó lenne ), hogy ki mennyit költött a javításra , karbantartásra. Aztán adjuk össze a 10 év fogyasztását, meg a szerviz költségeket, és akkor jobban el tudjuk dönteni, melyik beruházás a jobb. Szerintem nem sok lenne a különbség.. Én nem szólom le egyik fűtési módot sem mert kinek mi az ideális, melyiket tudja megvenni és melyik a komfortosabb neki.

Nekem tetszik a hőtárolós mert baromi kényelmes, csendes, nem keveri a port, rá lehet ülni ami nagyon jó érzés ám mikor kint jól átfázunk :) Nem a legolcsóbb az üzemeltetése az biztos de nem is írtam ilyet. De nekem az az évi 30-50000ft különbözet megér ennyit. Persze ha valaki 20 fok fölött érzi jól magát annak ez már sokkal többe kerülne éves szinten, de szerintem más fűtési módoknál is zsebbe kell nyúlni akkor. Gázzal fűtöttem 10 évig az sem volt annyira olcsó. 5 év után szervizköltség 50000ft, 7 év után új gázkazán 160000ft.  Klímás fűtésem nem volt , így nem tudok viszonyítani komfort érzet miatt, meg a fogyasztás miatt sem. Szeretném ha te is tennél fel egy olyan havi villanyszámla másolatot amit én is tettem fel. Kellene a nm, a ház tulajdonsága, szigetelés, nyílás zárók stb. Mennyi idős a klíma, milyen tipus .stb. Így is segítsük azokat akik döntés előtt állnak, hogy mivel fűtsenek.

Sajnos nem sokan adják meg az adatokat a fogyasztásról, készülékekről, stb. Rengeteg adat szükséges a jó fűtés kiválasztásához, na meg szerencse is! PL: készülék ára, élettartalma, szerviz költségek, mennyit kell magunknak a készülékkel foglalatoskodni (szűrők tisztítása), mennyire ártalmas a ventilátor által keringtetett por. 

 

Előzmény: NAND708 (784)
Alapi42 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 785

" így az a sok vésésért el is szipkázott 200000ft-ot."

Van falon kívüli vezetés is és akkor 200 eft spóróltál volna.

Előzmény: kjocoka (782)
NAND708 Creative Commons License 2016.03.20 0 0 784

Bocs, de csak azt nem értem miért nem bántad meg?

Én kétszer ekkora házat fűtök villannyal (klímával) a telepítés kb. annyiba volt, mint neked és kb 2/3-át fizetem, mint te (kb. 3000 kWh egy szezon a 23 forintos villanyból).

Előzmény: kjocoka (782)
kjocoka Creative Commons License 2016.03.20 0 0 783

Mielőtt megszólnának a KW nagy betű miatt azoknak itt a kW.

Előzmény: kjocoka (782)
kjocoka Creative Commons License 2016.03.20 0 0 782


Sziasztok!
Van egy 48nm-es házam, melyet belülről teljesen felújítottam, mennyezetre gipsz karton 5cm vastag kőzetgyapot. Az aljzat felverve 5cm-es hungarocel szigetelés.  Ajtók ablakok cseréje. A falak vastagsága 30cm-es tégla. Szigetelés  a ház hátuljára és a műhelyemre került csak 12cm-es grafitos. Nos,  mivel régebben villanyos hőtárolós kályhák voltak, de azok elég rossz állapotban, így döntenünk kellett hogy gáz, vagy villany fűtés! Árajánlat gázra, mivel csonk sem volt a telken így minimum 1,2 millió lett volna mindennel. Mivel ennyi pénzünk nem volt már, ezért döntöttünk az elektromos hőtárolós kályhák mellett. Mivel tervben volt az egész ház újra villanyozása, így az is meglett. Mivel cs a fal vésést a dobozolást és csövezést végeztettem szakemberrel, így az a sok vésésért el is szipkázott 200000ft-ot. A vezeték behúzást, szerelvényezést  megcsináltam így csak az anyag volt vissza ami megint 100000ft volt. Most jött a villanyos hőtárolós kálya 5KW-os 1db, és 2db 3KW-os és vettem a műhelyembe egy használt 2KW-ost. Az új kályhák ideszállítással 560000ft volt, a használt ugyan olyan StiebelEltron  20000ft, plusz 40000ft a teljes belső felújítás. Még jó, hogy ennyi szakmám van :)

Aztán a konyha jött Indukciós főzőlap 2KW-os, és egy elektromos légkeveréses sütő 2KW-os.

Nos van nappalin 3x16A és a vezérelt éjszakain 2x20 és 1x25 Amper. Nagyjából ennyi. Az állandó

hőmérséklet 20 fok a szobában, mert szeretek melegben aludni, meg ébredni is :) A többi helyiségben 18 fokra vannak állítva a szabályzók.  Nálunk minden egybe van nyitva. A fürdőben van egy pluszba beépített 2KW-os kisegítő fűtés, mely minden nap kb 1 órát megy. A villanybojler 1,5KW-os 120 Literes.  Akkor itt vannak a fogyasztási adatok a mellékelt képen.

Az árakat is oda írtam, mennyit fizetek havonta. A fogyasztás az utolsó 3 hónapi KW nappali és a fűtés a bojlerrel együtt. Egy kicsit fordítva raktam fel a fogyasztási értékeket, de aki ért hozzá az eligazodik, remélem.

Én nem bántam meg a villanyos hőtárolós kályhákat, és nem kell félnem , hogy gázrobbanás, vagy gázmérgezés áldozata leszek. Ezek meg remélem soha nem fognak elromlani, de nem sok minden van benne ami el is tud romlani . Ez viszont nem igaz a gázkészülékek elektronikájára, melyek elég borsos áron vannak javítva, vagy nem lehet a panelt javítani, akkor meg 30-80000 egy panel ára. Bocsi a sok írásért de aki most ilyenben gondolkodik és adott a 3 fázis éjszakai vezérelt, akkor legalább tud egy kis viszonyítást, hogy sok vagy kevés ez a havi villanyszámla. Még egy utólag!

A kiszámolt hőmennyiséget soha ne fogadjuk el, mert nagyon alul méretezik a hőtárolós kályhákat. Ha a szerelő azt mondja ide kell 2 KW, akkor vegyük meg a 3 KW-ost. A kiszámolt felett mindig 1 KW-al vegyünk nagyobbat. Azt vettem észre, hogy a nagyobb kályha nagyobb energiát is tárol, viszont alapban is meleg a kályha burkolata, olyan 30-50 fok közötti így a ventilátor szinte soha nem megy nálam. Ezért  nincs ventilátor zaj sem. És még van egy előnye, hogy jó rajta üldögélni, ami a radiátornál nem a legjobb szerintem :) Ha van még kérdés, szívesen segítek. Már van 2 tél tapasztalatom. Az idén be szeretném teljesen szigetelni a házat, tehát még ennyit sem kell fizetnem (remélem)!

Alapi42 Creative Commons License 2016.03.20 0 0 781

Legyen kész a beépítés, azután jöhet a fűtés. Egy cirkó ekkora teret vígan elbír. A villany téves elképzelés.

Előzmény: khszilvia (780)
khszilvia Creative Commons License 2016.03.19 0 0 780

sziasztok!

 

Szeretnék tőletek segítséget kérni. Hozzám költöznek szüleim (éppen válófélben vagyok), a házat ezért át kell kissé alakitanunk. A ház tulajdonképpen egy régi és egy új részből áll, a régi rész padlásterét szeretném beépíttetni, kb egy 50 nm ről beszélünk, 1,5m-es oldalfal mgassággal és kb 2,7 méteres belmagassággal tervezek. két légtér lesz benne, egy amerikai konyhás nappali ( a déli oldalon) és egy kb 12 nm-es kis szoba. 

Na így a bevezető után a lényeg, a legegyszerűbb lenne valamilyen elektromos fűtést alkalmaznom a kiépítés szempontjából. Ahogy nézegettem a nagyobb légtérbe elég lehetne 2 db 2000 W-os , a kis szobába egy 1000 W körüli. De ez csak kb egy honlap megnézése után szűrtem le. Egyáltalán nem igazodom el ezekben, pláne most kissé szét vagyok esve a válás miatt. Úgyhogy nagyon szívesen fogadnék minden segítséget arra vonatkozólag:

- milyen elektromos radiátort, mennyit, stb. érdemes kiépíteni illetve felszerelni

- mennyibe kerül az éves üzemeltetése ezeknek ha a téli időszakban 23 fok körül szeretném tartani a levegő hőmérsékletét ? (2,5 éves a lányom, miatta muszáj kicsit melegebbnek lenni)

 

A padlástér alatt ebben a helységben, garázs, műhely, mosókonyha és egy nagyobb szinte üres helység van. Az üres helységben van egy cirko, ami jelenleg a földszintet látja el. Gondolkozok azon is hogy azt felvezettetni, de az egy elég régi típus (Demrad Solaris) fogalmam sincs egyáltalán elbírná e a többletet illetve egyáltalán fel tudná egy nyomni, keringtetni a vizet az emeletre. A másik probléma a cirko használatával a termosztát elhelyezése, a fűtés szabályozása, mivel funkciojukban merőben eltérő helységekről van szó a két szinten.

 

Ezek azok az okok, ami miatt inkább az elektromos fűtés felé kacsingatok, de ha az éves üzemeltetése sokkal több , akkor elgondolkodogk máson.

 

Reméllem valamennyire érthető voltam.

Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget!!!

ötfelezős Creative Commons License 2016.02.06 0 0 779
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.27 0 0 778

A házam egy nyitott könyv, itt mindent megtalálsz tematikusan:

http://www.passziv.net/forum/forumdisplay.php?f=31

 

Konkrét fogyasztási adatok:

http://www.passziv.net/forum/showthread.php?t=52

Előzmény: Újonc2016 (777)
Újonc2016 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 777

Szeretném részletesebben megismerni napelemes-villanyfűtéses tapasztalataidat, mert épp egy ilyen tervezés előtt állunk.

Előzmény: Törölt nick (763)
szocske_ Creative Commons License 2016.01.18 0 0 776

a klímák azért esélyesen bírni fogják, egy 3,5kW-os klíma max. 1500W-ot szokott felvenni, ha két ilyen van a házban, az akár ki is fűtheti az egészet, ha jó a szigetelés.

De ha a klímák csak a nagyobb tereket, pl. nappalit, ebédlőt bírják kifűteni, akkor működőképes megoldás lehet a hálók, fürdők ajtóit nap közben nyitva tartani, hogy jusson oda is a klíma melegéből, tavasszal és ősszel ez simán elég is lehet, amikor nem, olyankor napi néhány órát rásegíteni olajradiátorral esetleg mennyezeti infrapanellel. Ezek ugyan sokat fogyasztanak, de ha csak pár órában kell néhány fokot emelni a klímával biztosított alaphőmérsékleten, akkor a felár is kisebb mint ezekbe a szobákba is klímát szerelni, ráadásul a klíma nem zajtalan, így hálóba eleve nem az igazi.

 

Sőt, hálóban esetleg működhet vezérelt árammal a fűtés, az főképp még ma is éjszaka ad áramot, és a hálóban épp ilyenkor kellene rásegíteni a fűtésre...

Előzmény: einohyl (775)
einohyl Creative Commons License 2016.01.18 0 0 775

 Tehátz azt mondod, hogy még a villanynál is drágább ?

 

 

 

 Lehet, nyilván akkor még rezsit ennél nem csökkentettek.

 

 

 Csatlakozva az utánad szólóhoz a pb. nagyjából ugyanolyan drága mint a villnay.  Ez pedig egy 160 nm -es háznál nem kis költség. Radiátor olajjal meg egyéb elektromos kütyűk. 

 

 

 Nem fogja bírni a hálózat ( hacsak külön nincs erre kialakítva )

 

 .

Előzmény: Jennon (773)
szocske_ Creative Commons License 2016.01.18 0 0 774

a tartályos gáz árát nem tudom, de egységnyi energia palackos PB és a villany esetén nagyjából ugyanannyiba kerül, földgázból harmada.

Szóval olajradiátorral kb. ugyanannyiból fűthetsz, mint PB palackkal, gondolom nincs túl nagy eltérés ettől a tartályos árában sem.

 

Egy átlagos klíma viszont kb. harmad annyit fogyaszt a teljes téli szezonban, mint az olajradiátor, így azzal harmadolhatod a fűtési költséget.

 

Kérdés, hogy az elektromos hálózatod elbír-e elég olajradiátort, de ha jól szigetelt a házad, akár a két klímával is kifűtheted, főleg mikor nincs durva hideg kint...

Előzmény: Jennon (773)
Jennon Creative Commons License 2016.01.17 0 0 773

Sziasztok. Segítségeteket szeretném kérni. A házam egy 160 nm alapterületű, átlagos szigetelésű épület, amiben tartályos gázzal fűtök, ami igen drága sajnos, vezetékes gáz nincs, fával nem tudok fűteni, mivel nem vagyok otthon, tehát az kizárva. Néztem egy oldalt http://www.csaladihaztervezes.hu/kalkulator/futesi-koltseg-kalkulator, ahol szépen táblázatba van foglalva a fűtési módok ára. Meglepően néztem, hogy a jelenlegi állás szerint a tartályos a legdrágább, a villany is lényegesen olcsóbb. A házamban egyébkénz inverteres klíma 2db, s olajradiátorok is vannak. Szerintetek érdemes bevetnem azokat is a fűtésbe, az inverteres klímák fűtéséről elég jó véleményeket olvastam, de én eddig hűtésre használtam. S lehet, hogy az inverteres klíma+olajradiátor kombóval tudnék spórolni. + Ami a MOL-t meg illeti, hát valami katasztrofálisak az ügyféllel.  Szerintetek?

emkorec1 Creative Commons License 2016.01.14 0 0 772

Még egy kiegészítés:

"A fűtőfilm a lépésálló hőszigetelésre lett terítve, és be lett öntve a betonnal."

Annyi, hogy a fűtőfilm és a beton közé került egy réteg párazáró fólia.

Égető1 Creative Commons License 2016.01.14 0 0 771

 Igazad van !

 Csakhogy nem termosztátról volt szó, hanem padlóhőfokról Termosztát meg bármi amin számok vannak ami lapján egy értéket beállítunk le nézünk, ott valóban van létjogosultsága a kalibrálásnak. Hogy a 22 fok az 22 legyen és ne 19 vagy 23.

 Volt anno egy bérlőm, kétség bevonta a vízmérő helyes mérését. Mondtam ,hogy nem probléma , éppen itt egy 200 literes hórdó, hasonlítsuk össze azzal. ha kell bekalibrálom, hogy 10 literes pontossággal mérni is lehetssen vele.

 A mérő végül jól mért, mert az arra illetékes labor be kalibrálta és még okíratot is adott róla, azaz hitelesítette.

Előzmény: Törölt nick (768)
dejódió Creative Commons License 2016.01.14 0 0 770

Olvastam:)

Előzmény: NAND708 (710)
dejódió Creative Commons License 2016.01.14 0 0 769

Mihez képest?

Előzmény: Haligalika (723)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.13 0 0 768

Marpedig eleg sokfele termosztatban van kalibralasi lehetoseg.

 

Ami elsosorban a hoelemek gyartasi szorasabol adodo hiba kivedesere van kitalalva. Ugyanis legyen egy ntc, pt100 ky vagy akarmilyen hoelem, egy tablazatban taroljak az adott ertekekhez a hofokokat. Azonban a gyartas szoras  miatt ezt sokszor korrigalni kell mert fel egy fok hofokelterest is okozhat a gyartasi pontatlansag.

Előzmény: Égető1 (765)
emkorec1 Creative Commons License 2016.01.13 0 0 767

a csatolt kép meg lemaradt...

emkorec1 Creative Commons License 2016.01.13 0 0 766

Köszönöm a válaszokat. Néhány kiegészítés és infó az ügyemmel kapcsolatban.

 

Valaki írt itt egy gyors számítást, ahhoz kiegészítés, hogy a téglánk nem sima Porotherm 30, hanem Porotherm Profi 30 ami ragasztva lett (ez még jobb hőszigetelésű mint a habarcsos sima 30-as tégla).

 

A fűtőfilm ugyan beton alatt van, de rosszul írtam, nem 8 centi, csak 5cm. A Caleonál így is hirdetik ezt a verziót: 

"CALEO EFFICIENT HŐTÁROLÓ PADLÓFŰTÉSI RENDSZER

AZ ALACSONY ENERGIAIGÉNYŰ ÉPÜLETEK ELSŐSZÁMÚ PADLÓFŰTÉSI RENDSZERE.

Az alacsony energiaigényű épületek elsőszámú fűtési megoldása.
A CALEO EFFICIENT hőtároló padlófűtési rendszer kiválóan alkalmas átlagos és alacsony energiaigényű épületék fűtésrendszerének kialakítására. A 4-6cm-es aljzatbetonban, "fűtőbetonban" elhelyezett fűtőfilmek egyenletesen fűtik át a szerkezetet mely a fűtési ciklus után még hosszú órákon át melegíti a helyiséget."

Kétszer is kihangsúlyozzák, hogy ez "Alacsony energiaigényű és könnyűszerkezetes épületek padlófűtése. Használata a rendelkezésre álló vezérelt árammal vagy speciális szolgáltatói díjszabással kifejezetten gazdaságos."

 

A csatolt képen látszik ahogy terítik. Hőtükör emlékeim szerint nem került alá. A rétegrend a tervek alapján: tömörített kavics - 20cm vasalt aljzatbeton - bitumenes vtglemez vízszigetelés - 14cm austrotherm hőszig - 6cm Baumit önterülő aljzatbeton - laminált padló. A fűtőfilm a lépésálló hőszigetelésre lett terítve, és be lett öntve a betonnal.

 

BTW a helyzet az, hogy sajnos nem emlékszem már hogy a padlószenzort tényleg beöntötték-e vagy belekerült valamiféle csőbe. Nem kizárt az utóbbi, de nem mernék egyikre sem megesküdni.

 

A padlófűtés kivitelezését a Caleo saját állandó szerződött alvállalkozója csinálta, tehát nem Józsi bácsi a családból.

 

Ma egyébként visszaírtak legújabb reklamációmra a fűtéssel és a termosztátokkal kapcsolatban. Azt mondták azért kellett cserélni, mert hibás, azóta már javított szoftver futott azon a szérián, amiket nálam telepítettek. (mondjuk ilyen erővel kicserélhették volna az összeset, nem csak 4-et, de állítólag tesztelték őket mikor itt voltak és ez a négy volt hibás, a többi jól működött. Sajna én nem voltam itthon, mikor jöttek csereberélni, csak a párom, ő meg nem tudta visszamondani rendesen, hogy mi történt a garanciális javításon. Én tuti kérdezősködtem volna, kihúzni belőlük minden infót mi történik mit miért csinálnak, a párom meg nem ilyen műszaki beállítottságú érthető módon. :) ). Azt tanúsíthatom hogy másik szoftver fut az új termosztátokon, mert a szervizmenüben megjelent egy új pont ami eddig nem volt és fogalmam sincs micsoda, a használati útmutatóban nem szerepel. A termosztát típusa BVF 601i WiFi képes termosztát (a wifi része nálunk nem lett telepítve, nem érzem szükségét hogy egy jól beállított fűtést távolról irányítgassak. Olyan sokat azért nem utazunk. Egy ezressel volt drágább a nem wifi-shez képest így ezt kértük hátha egyszer meggondoljuk magunkat.)

Valaki kérdezte hogy földeltek-e a termosztátok. Igen azok.

 

Nem tartom kizártnak egyébként hogy előbb-utóbb még több termosztátot kell lecserélni, bár most az esetek döntő többségében működnek rendesen, de néha tapasztalok furcsaságokat (ma pl nem fűtött fel időre a fürdőszobában, akkor tért észhez mikor vittem a gyereket fürdeni pedig addigra már háromnegyed órája mennie kellett volna és már melegnek kellett volna lennie a fürdőben. Pedig ott fűtőszőnyeg van közvetlenül a csempe alatt így pikk-pakk fel kellene fűtenie és eddig nem is volt vele gond soha.)

 

A Caleo mai válaszlevelében végső soron az állt, ami itt is elhangzott és amibe valszeg bele kell törődjek. Azt elismerte a műszaki igazgató hogy a kelleténél magasabbak az energiaigény adataim, de hozzátette, hogy a szakemberek legutóbbi ittlétükkor is még nedvesség jelenlétét tapasztalták a épületszerkezetekben, márpedig amíg nedves az épület addig magasabb lesz a fűtésszámla. Az ő számításaik szerint A+-os az épület, 32 kWh/m2a kell legyen az energiaigénye. Azt is hamar hozzátette, hogy bár magasnak tűnnek az adatok néhány nap vagy néhány hét, de még egy hónap adatai sem mérvadóak miután az energiaigény számításokat egy évre kalkulálják...száraz falakkal és betonokkal. (nekik természetesen nem említettem a gyengélkedő teraszajtókat, de nyilván az is jócskán bejátszik a rossz eredménybe, mégha sufni módon próbáltam is javítani rajtuk). Azt is javasolta az emberünk, hogy az energiatakarékosság érdekében nyugodtan programozzuk úgy a termosztátokat, hogy éjszaka vagy távollétünkkor a nem használt helyiségeket 17-18 fokra engedjük le, ha napközben 20-22 fokot álltunk be. Ez nekem új infó, én eddig nem mertem ennyire leengedni a hőfokot pl éjszaka, félve hogy túlságosan lehűl az épület és sokba kerül visszafűteni. Most kipróbálom bár mikor nem voltunk itthon és lecsapta a relét valami (ez még mindig nem tisztázott sajnos) akkor 17 fokra hűltünk és 131 kWh-ba került aznap visszafűteni élhetőre a házat...igaz az az egész házra vonatkozott nem csak egy-egy éjszaka nem használt részeire.

 

Egy szó mint száz: kiszáradás, ablakjavítás, egészéves ciklus figyelése és bátrabb termosztát programozás - ha ez megvan állítólag nem fogok csalódni. Úgy legyen, ámen! Már csak a relélecsapkodás nem tisztázott, erre azért még rákérdezek és most nem eszem meg a padlón összegyült pára dumát.

 

Köszönöm mégegyszer a kommenteket.

 

Égető1 Creative Commons License 2016.01.13 0 0 765

" A padló hőfokot csak ellenőrizni és szabályozni lehet, kalibrálni nem."

 

 

 

 És az nem elég ? Miért kéne kalibrálni egy padlóhőfokot ?

Be kell állítani a kívánt értékre.

 Kalibrálni a műszereket szokták   ..... felénk !

Előzmény: emkorec1 (762)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.12 0 0 764

"8cm estrich beton alatt Caleo Efficient 80 illetve 130W fűtőfilm van,"

 

Ez tényleg úgy kell érteni, hogy a 8 cm estrich alatt van a fűtőfilm?  Mi a pontos rétegrended az aljától a tetejéig? Mert ez így elég vadul hangzik..... Az estrichet direktbe ráöntötték a fűtőfilmre, arra húzták rá vagy volt valami köztes réteg pl védőfólia??

 

"de azt mondták hogy rossz ellenállást mértek,"

 

"a nappali nagy padlófelületén összegyűlt nedvesség/pára okozta indukált áram eredményezte,"

 

Itt valami nagy gebasz van. A fűtőfilm önmagában egy fóliában szigetelt valami normális esetben. Ha ráborítom a vizet, akkor sem szabad sehol áthúznia meg lecsapnia a fi relének. Ha megteszi, elégtelen a rendszer / kivitelezés. Minden fűtőfilm végén vannak csatlakozók, amiket butilos önmagát kivulkanizáló gumival szokás szigetelni, azaz teljesen zárt rendszert kapunk. Elvileg normális kivitelezés esetén sehol sem áthúznia se szivárognia nem szabad a rendszernek, ha így van, akkor azt nem hagynám annyiban. Biztos hogy csináltatnék egy érintésvédelmi jegyzőkönyvet, és ha valóban nem helyes, akkor az orruk alá dörgölném és feljelentéssel fenyegetőznék, mert életveszélyes amit csináltak. Ha nem lépnek, akkor simán feljelenteném őket.  Valami itt nagyon el van baltázva.

Ahogy olvasom azért már elég sok idő eltelt az ajzat elkészítése óta, ha még mindig csinálja.....

 

Hőtükrös fóliát tettek le? Ha igen milyet? HA tettek le, a hőtükrös fóliától slszigetelték rendesen a fűtőfilmet? Ha esetleg sérült a fűtőfilm, és a hőtükörrel rövidzárba kerül, akkor az csuda dolgokat tud művelni.

 

Ami még itt elgondolkodtatott, ez a sok termosztát elromlás,m ami szintén nem szokványos dolog, főleg ilyen mértékben. Több ok is lehetséges

1. Valóban gyárilag problémás az eszköz, és használhatatlan

2. A termosztát az jó, de nálad nem normális állapotok uralkodnak a bekötés kivitelezés terén, és ez esetleg a termosztáton is lecsapódhat bizonyos esetben. Lehet a fi relé lecsapódásával komolyan összefügg! Mi a termosztát típusa? A termosztátba magában is van földelés?

 

 

 

 

Előzmény: emkorec1 (757)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.12 0 0 763

Akkor a padóhémérő beépítése egyértelműen szakszerűtlen! Annak védőcsőben kell lennie hogy cserélhető legyen hiba esetén vésés nélkül.

 

Lényegtelen mennibe került, akkor sincsenek a helyzet magaslatán a termosztátok sajnos! Nekem 7 db van, első pillanattól mostanig  - öt és fél évvel később-, ugyanúgy teljesen egyértelmű a működésük.

 

Ha nem akarsz további költségeket, akkor marad a remény és bizalom hogy az ablakcsere valamint az első tél mindenképpen magasabb kifűtési költsége van az irreálisan magas fogyasztás mögött. Évfordulónál meglátod mennyi lesz az annyi, és onnan tudsz majd lépni. De igazából a második teljes éve lesz irényadó, szóval ne kapkodj el semmit! Csak tartalékolj a villanyszámlára ;)

 

Nekem azért bassza a csőrömet ez, mert pont a villamos fűtés az ami karbantartásmentesen, észtrevétlenül kellene hogy tegye a dolgát évről évre. Hogy ennyire el tudták baltázni a kivitelezést és az egész üzemeltetési "élményt" az felbosszant!

 

De legalább te nyugodtan vioseled ;) Egyébként nem te vagy az első idén, akit megrettentett a fűtési villanyszámla, neked is ajánlom, hogy oszd vissza éves átalányra a fizetendőt akkor azért nem annyira vészes, figyelembe véve hogy nincs mellette a gáz vagy más energiahordozó ára.

 

Pl. nekem kb havi 25 000 volt a villanyszámla, most meg nulla napalemmel.

Előzmény: emkorec1 (762)
emkorec1 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 762

Ja és még annyi, hogy a termosztát hőfok tekintetében kalibrálható, de csak a levegőhőmérséklet. A padló hőfokot csak ellenőrizni és szabályozni lehet, kalibrálni nem. 20rugó volt darabja, csak nem gagyi (ugyanitt a gyagyi 7-8ezer Ft, az LCD-s profibb kategória 40rugó/db).

Előzmény: emkorec1 (761)
emkorec1 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 761

Lehet hogy ők arra gondoltak, hogy még nedves az aljzatbeton a fűtőfilm fölött és ez okozza a problémát. Igaz ennek semmi köze a "nappali nagy felületén összegyűlt párának" mert ha utóbbi lenne akkor tényleg egy kiborult felmosóvödör miatt is meg kéne csapjon az áram. Én a nedves aljzatbetonnal se értek feltétlenül egyet, a ház 2014 novemberében kezdett épülni, februárra szerkezetkész lett, az aljzatbeton a fotók alapján áprlis 18-án került beöntésre. Május végén-június elején beköltöztünk. Szóval a ház egész nyáron száradt, ügyeltünk rá hogy sokat szellőztessünk, 38-40 fokok voltak nyáron. Annyi sztori volt, hogy a Caleo a termosztátokat valamikor a nyár elején szerelte be, de azt mondták hogy rossz ellenállást mértek, ami a nedves falak/beton miatt lehet, így a földelést még nem kötik be, majd visszajönnek ősszel a fűtésszezon előtt. Októberben ugyan szinte könyörögnöm kellett azért hogy idetévedjenek, de végül jöttek és megcsinálták.

 

A padlóérzékelő egy kis bogyó egy dróton, betöntötték a betonnal, vagy beágyazták a csemperagasztóba, helyiségburkolattól függően.

 

Hőkamerás vizsgálatra már gondoltam én is, jó lenne dokumentálni, hogy mi történik. Az ablakosok egyébként ma mondták, hogy a gyártó ígérete szerint mihamarabb kijönnek megoldani a problémát, állítólag tudják mi a hiba és "könnyűszerrel meg fogják oldani". Erre kíváncsi leszek, első körben újraüvegezésről beszéltek, ami így télvíz idején ugye kivitelezhetetlen. Akkor azt mondták, hogy arra gyanakodnak, hogy rosszul lett berakva a profilba a triplaüveg, emiatt rossz a terhelés, ezért deformálódott az egész. Most meg azt mondják hogy könnyűszerrel megoldható. Kíváncsi leszek. Mindenesetre jó lenne before-after hőkamerás vizsgálatot csinálni, csakhát 30rugó egy ilyen ahogy nézem. Before-after 60rugó, hogy kiderüljön ha valamit kell még csinálni, végül plusz mégegyszer 30 a hivatalos energetikai tanúsítvány vizsgálata. Ez már 90ezer, kétszer is meggondolom...

szocske_ Creative Commons License 2016.01.12 0 0 760

hagyományos padlófűtést lehet táplálni gázkazánnal, villanykazánnal vagy hőszivattyúval, később rombolás nélkül át lehet állni, ha változnak a viszonyok (ha pl. lesz pénzed napelemes rendszerre vagy olcsóbbak lesznek a hőszivattyúk, mire tönkremegy a gázkazán).

ha a fűtőszálat betonozod be, akkor nincs választási lehetőséged...

Előzmény: Lá Kreacione (755)
szocske_ Creative Commons License 2016.01.12 0 0 759

huhh, sajnálom, elég durva gondok.

véleményem szerint itt több egymástól független dolog szerencsétlen együttállása miatt ilyen durva a fűtési költség.

 

azon ne bánkódj, hogy a tavaly nyári túltermelést nem tetted el idénre, mert erre nincs lehetőséget, sajnos az első tört év sokunknak bukó, mert a legtöbb szolgáltatónál nem változik az éves leolvasás időpontja a napelem telepítés miatt, de a 2. évtől helyreáll a rend.

 

ha az ajtókkal tudsz kezdeni valamit garanciában, az sokat számíthat majd.

 

ami még biztató lehet számodra, új építésű házaknál az első télen jellemzően 20-30%-kal magasabb a fűtésszámla, mert még nincs rendesen kiszáradva a beton, talán a jövő tél ez miatt is kedvező lehet.

 

Ami engem meglep a leírásodban, hogy 8 cm aljzatbeton alá tették a fűtőfilmet...

Ezzel épp megölték azt az előnyt, hogy padlófűtés ellenére gyorsan reagáljon...

Ha meleg hőtároló tömeget akartak képezni, akkor is elég lett volna vékonyabb betonréteg, esetleg lehetett volna a beton tetejére tenni hőtükőr nélkül, így gyorsan reagálna, de melegítené a hőtároló tömegként ott lévő betonréteget is...

Előzmény: emkorec1 (751)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!