Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.01.27 0 0 778

A házam egy nyitott könyv, itt mindent megtalálsz tematikusan:

http://www.passziv.net/forum/forumdisplay.php?f=31

 

Konkrét fogyasztási adatok:

http://www.passziv.net/forum/showthread.php?t=52

Előzmény: Újonc2016 (777)
Újonc2016 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 777

Szeretném részletesebben megismerni napelemes-villanyfűtéses tapasztalataidat, mert épp egy ilyen tervezés előtt állunk.

Előzmény: Törölt nick (763)
szocske_ Creative Commons License 2016.01.18 0 0 776

a klímák azért esélyesen bírni fogják, egy 3,5kW-os klíma max. 1500W-ot szokott felvenni, ha két ilyen van a házban, az akár ki is fűtheti az egészet, ha jó a szigetelés.

De ha a klímák csak a nagyobb tereket, pl. nappalit, ebédlőt bírják kifűteni, akkor működőképes megoldás lehet a hálók, fürdők ajtóit nap közben nyitva tartani, hogy jusson oda is a klíma melegéből, tavasszal és ősszel ez simán elég is lehet, amikor nem, olyankor napi néhány órát rásegíteni olajradiátorral esetleg mennyezeti infrapanellel. Ezek ugyan sokat fogyasztanak, de ha csak pár órában kell néhány fokot emelni a klímával biztosított alaphőmérsékleten, akkor a felár is kisebb mint ezekbe a szobákba is klímát szerelni, ráadásul a klíma nem zajtalan, így hálóba eleve nem az igazi.

 

Sőt, hálóban esetleg működhet vezérelt árammal a fűtés, az főképp még ma is éjszaka ad áramot, és a hálóban épp ilyenkor kellene rásegíteni a fűtésre...

Előzmény: einohyl (775)
einohyl Creative Commons License 2016.01.18 0 0 775

 Tehátz azt mondod, hogy még a villanynál is drágább ?

 

 

 

 Lehet, nyilván akkor még rezsit ennél nem csökkentettek.

 

 

 Csatlakozva az utánad szólóhoz a pb. nagyjából ugyanolyan drága mint a villnay.  Ez pedig egy 160 nm -es háznál nem kis költség. Radiátor olajjal meg egyéb elektromos kütyűk. 

 

 

 Nem fogja bírni a hálózat ( hacsak külön nincs erre kialakítva )

 

 .

Előzmény: Jennon (773)
szocske_ Creative Commons License 2016.01.18 0 0 774

a tartályos gáz árát nem tudom, de egységnyi energia palackos PB és a villany esetén nagyjából ugyanannyiba kerül, földgázból harmada.

Szóval olajradiátorral kb. ugyanannyiból fűthetsz, mint PB palackkal, gondolom nincs túl nagy eltérés ettől a tartályos árában sem.

 

Egy átlagos klíma viszont kb. harmad annyit fogyaszt a teljes téli szezonban, mint az olajradiátor, így azzal harmadolhatod a fűtési költséget.

 

Kérdés, hogy az elektromos hálózatod elbír-e elég olajradiátort, de ha jól szigetelt a házad, akár a két klímával is kifűtheted, főleg mikor nincs durva hideg kint...

Előzmény: Jennon (773)
Jennon Creative Commons License 2016.01.17 0 0 773

Sziasztok. Segítségeteket szeretném kérni. A házam egy 160 nm alapterületű, átlagos szigetelésű épület, amiben tartályos gázzal fűtök, ami igen drága sajnos, vezetékes gáz nincs, fával nem tudok fűteni, mivel nem vagyok otthon, tehát az kizárva. Néztem egy oldalt http://www.csaladihaztervezes.hu/kalkulator/futesi-koltseg-kalkulator, ahol szépen táblázatba van foglalva a fűtési módok ára. Meglepően néztem, hogy a jelenlegi állás szerint a tartályos a legdrágább, a villany is lényegesen olcsóbb. A házamban egyébkénz inverteres klíma 2db, s olajradiátorok is vannak. Szerintetek érdemes bevetnem azokat is a fűtésbe, az inverteres klímák fűtéséről elég jó véleményeket olvastam, de én eddig hűtésre használtam. S lehet, hogy az inverteres klíma+olajradiátor kombóval tudnék spórolni. + Ami a MOL-t meg illeti, hát valami katasztrofálisak az ügyféllel.  Szerintetek?

emkorec1 Creative Commons License 2016.01.14 0 0 772

Még egy kiegészítés:

"A fűtőfilm a lépésálló hőszigetelésre lett terítve, és be lett öntve a betonnal."

Annyi, hogy a fűtőfilm és a beton közé került egy réteg párazáró fólia.

Égető1 Creative Commons License 2016.01.14 0 0 771

 Igazad van !

 Csakhogy nem termosztátról volt szó, hanem padlóhőfokról Termosztát meg bármi amin számok vannak ami lapján egy értéket beállítunk le nézünk, ott valóban van létjogosultsága a kalibrálásnak. Hogy a 22 fok az 22 legyen és ne 19 vagy 23.

 Volt anno egy bérlőm, kétség bevonta a vízmérő helyes mérését. Mondtam ,hogy nem probléma , éppen itt egy 200 literes hórdó, hasonlítsuk össze azzal. ha kell bekalibrálom, hogy 10 literes pontossággal mérni is lehetssen vele.

 A mérő végül jól mért, mert az arra illetékes labor be kalibrálta és még okíratot is adott róla, azaz hitelesítette.

Előzmény: Törölt nick (768)
dejódió Creative Commons License 2016.01.14 0 0 770

Olvastam:)

Előzmény: NAND708 (710)
dejódió Creative Commons License 2016.01.14 0 0 769

Mihez képest?

Előzmény: Haligalika (723)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.13 0 0 768

Marpedig eleg sokfele termosztatban van kalibralasi lehetoseg.

 

Ami elsosorban a hoelemek gyartasi szorasabol adodo hiba kivedesere van kitalalva. Ugyanis legyen egy ntc, pt100 ky vagy akarmilyen hoelem, egy tablazatban taroljak az adott ertekekhez a hofokokat. Azonban a gyartas szoras  miatt ezt sokszor korrigalni kell mert fel egy fok hofokelterest is okozhat a gyartasi pontatlansag.

Előzmény: Égető1 (765)
emkorec1 Creative Commons License 2016.01.13 0 0 767

a csatolt kép meg lemaradt...

emkorec1 Creative Commons License 2016.01.13 0 0 766

Köszönöm a válaszokat. Néhány kiegészítés és infó az ügyemmel kapcsolatban.

 

Valaki írt itt egy gyors számítást, ahhoz kiegészítés, hogy a téglánk nem sima Porotherm 30, hanem Porotherm Profi 30 ami ragasztva lett (ez még jobb hőszigetelésű mint a habarcsos sima 30-as tégla).

 

A fűtőfilm ugyan beton alatt van, de rosszul írtam, nem 8 centi, csak 5cm. A Caleonál így is hirdetik ezt a verziót: 

"CALEO EFFICIENT HŐTÁROLÓ PADLÓFŰTÉSI RENDSZER

AZ ALACSONY ENERGIAIGÉNYŰ ÉPÜLETEK ELSŐSZÁMÚ PADLÓFŰTÉSI RENDSZERE.

Az alacsony energiaigényű épületek elsőszámú fűtési megoldása.
A CALEO EFFICIENT hőtároló padlófűtési rendszer kiválóan alkalmas átlagos és alacsony energiaigényű épületék fűtésrendszerének kialakítására. A 4-6cm-es aljzatbetonban, "fűtőbetonban" elhelyezett fűtőfilmek egyenletesen fűtik át a szerkezetet mely a fűtési ciklus után még hosszú órákon át melegíti a helyiséget."

Kétszer is kihangsúlyozzák, hogy ez "Alacsony energiaigényű és könnyűszerkezetes épületek padlófűtése. Használata a rendelkezésre álló vezérelt árammal vagy speciális szolgáltatói díjszabással kifejezetten gazdaságos."

 

A csatolt képen látszik ahogy terítik. Hőtükör emlékeim szerint nem került alá. A rétegrend a tervek alapján: tömörített kavics - 20cm vasalt aljzatbeton - bitumenes vtglemez vízszigetelés - 14cm austrotherm hőszig - 6cm Baumit önterülő aljzatbeton - laminált padló. A fűtőfilm a lépésálló hőszigetelésre lett terítve, és be lett öntve a betonnal.

 

BTW a helyzet az, hogy sajnos nem emlékszem már hogy a padlószenzort tényleg beöntötték-e vagy belekerült valamiféle csőbe. Nem kizárt az utóbbi, de nem mernék egyikre sem megesküdni.

 

A padlófűtés kivitelezését a Caleo saját állandó szerződött alvállalkozója csinálta, tehát nem Józsi bácsi a családból.

 

Ma egyébként visszaírtak legújabb reklamációmra a fűtéssel és a termosztátokkal kapcsolatban. Azt mondták azért kellett cserélni, mert hibás, azóta már javított szoftver futott azon a szérián, amiket nálam telepítettek. (mondjuk ilyen erővel kicserélhették volna az összeset, nem csak 4-et, de állítólag tesztelték őket mikor itt voltak és ez a négy volt hibás, a többi jól működött. Sajna én nem voltam itthon, mikor jöttek csereberélni, csak a párom, ő meg nem tudta visszamondani rendesen, hogy mi történt a garanciális javításon. Én tuti kérdezősködtem volna, kihúzni belőlük minden infót mi történik mit miért csinálnak, a párom meg nem ilyen műszaki beállítottságú érthető módon. :) ). Azt tanúsíthatom hogy másik szoftver fut az új termosztátokon, mert a szervizmenüben megjelent egy új pont ami eddig nem volt és fogalmam sincs micsoda, a használati útmutatóban nem szerepel. A termosztát típusa BVF 601i WiFi képes termosztát (a wifi része nálunk nem lett telepítve, nem érzem szükségét hogy egy jól beállított fűtést távolról irányítgassak. Olyan sokat azért nem utazunk. Egy ezressel volt drágább a nem wifi-shez képest így ezt kértük hátha egyszer meggondoljuk magunkat.)

Valaki kérdezte hogy földeltek-e a termosztátok. Igen azok.

 

Nem tartom kizártnak egyébként hogy előbb-utóbb még több termosztátot kell lecserélni, bár most az esetek döntő többségében működnek rendesen, de néha tapasztalok furcsaságokat (ma pl nem fűtött fel időre a fürdőszobában, akkor tért észhez mikor vittem a gyereket fürdeni pedig addigra már háromnegyed órája mennie kellett volna és már melegnek kellett volna lennie a fürdőben. Pedig ott fűtőszőnyeg van közvetlenül a csempe alatt így pikk-pakk fel kellene fűtenie és eddig nem is volt vele gond soha.)

 

A Caleo mai válaszlevelében végső soron az állt, ami itt is elhangzott és amibe valszeg bele kell törődjek. Azt elismerte a műszaki igazgató hogy a kelleténél magasabbak az energiaigény adataim, de hozzátette, hogy a szakemberek legutóbbi ittlétükkor is még nedvesség jelenlétét tapasztalták a épületszerkezetekben, márpedig amíg nedves az épület addig magasabb lesz a fűtésszámla. Az ő számításaik szerint A+-os az épület, 32 kWh/m2a kell legyen az energiaigénye. Azt is hamar hozzátette, hogy bár magasnak tűnnek az adatok néhány nap vagy néhány hét, de még egy hónap adatai sem mérvadóak miután az energiaigény számításokat egy évre kalkulálják...száraz falakkal és betonokkal. (nekik természetesen nem említettem a gyengélkedő teraszajtókat, de nyilván az is jócskán bejátszik a rossz eredménybe, mégha sufni módon próbáltam is javítani rajtuk). Azt is javasolta az emberünk, hogy az energiatakarékosság érdekében nyugodtan programozzuk úgy a termosztátokat, hogy éjszaka vagy távollétünkkor a nem használt helyiségeket 17-18 fokra engedjük le, ha napközben 20-22 fokot álltunk be. Ez nekem új infó, én eddig nem mertem ennyire leengedni a hőfokot pl éjszaka, félve hogy túlságosan lehűl az épület és sokba kerül visszafűteni. Most kipróbálom bár mikor nem voltunk itthon és lecsapta a relét valami (ez még mindig nem tisztázott sajnos) akkor 17 fokra hűltünk és 131 kWh-ba került aznap visszafűteni élhetőre a házat...igaz az az egész házra vonatkozott nem csak egy-egy éjszaka nem használt részeire.

 

Egy szó mint száz: kiszáradás, ablakjavítás, egészéves ciklus figyelése és bátrabb termosztát programozás - ha ez megvan állítólag nem fogok csalódni. Úgy legyen, ámen! Már csak a relélecsapkodás nem tisztázott, erre azért még rákérdezek és most nem eszem meg a padlón összegyült pára dumát.

 

Köszönöm mégegyszer a kommenteket.

 

Égető1 Creative Commons License 2016.01.13 0 0 765

" A padló hőfokot csak ellenőrizni és szabályozni lehet, kalibrálni nem."

 

 

 

 És az nem elég ? Miért kéne kalibrálni egy padlóhőfokot ?

Be kell állítani a kívánt értékre.

 Kalibrálni a műszereket szokták   ..... felénk !

Előzmény: emkorec1 (762)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.12 0 0 764

"8cm estrich beton alatt Caleo Efficient 80 illetve 130W fűtőfilm van,"

 

Ez tényleg úgy kell érteni, hogy a 8 cm estrich alatt van a fűtőfilm?  Mi a pontos rétegrended az aljától a tetejéig? Mert ez így elég vadul hangzik..... Az estrichet direktbe ráöntötték a fűtőfilmre, arra húzták rá vagy volt valami köztes réteg pl védőfólia??

 

"de azt mondták hogy rossz ellenállást mértek,"

 

"a nappali nagy padlófelületén összegyűlt nedvesség/pára okozta indukált áram eredményezte,"

 

Itt valami nagy gebasz van. A fűtőfilm önmagában egy fóliában szigetelt valami normális esetben. Ha ráborítom a vizet, akkor sem szabad sehol áthúznia meg lecsapnia a fi relének. Ha megteszi, elégtelen a rendszer / kivitelezés. Minden fűtőfilm végén vannak csatlakozók, amiket butilos önmagát kivulkanizáló gumival szokás szigetelni, azaz teljesen zárt rendszert kapunk. Elvileg normális kivitelezés esetén sehol sem áthúznia se szivárognia nem szabad a rendszernek, ha így van, akkor azt nem hagynám annyiban. Biztos hogy csináltatnék egy érintésvédelmi jegyzőkönyvet, és ha valóban nem helyes, akkor az orruk alá dörgölném és feljelentéssel fenyegetőznék, mert életveszélyes amit csináltak. Ha nem lépnek, akkor simán feljelenteném őket.  Valami itt nagyon el van baltázva.

Ahogy olvasom azért már elég sok idő eltelt az ajzat elkészítése óta, ha még mindig csinálja.....

 

Hőtükrös fóliát tettek le? Ha igen milyet? HA tettek le, a hőtükrös fóliától slszigetelték rendesen a fűtőfilmet? Ha esetleg sérült a fűtőfilm, és a hőtükörrel rövidzárba kerül, akkor az csuda dolgokat tud művelni.

 

Ami még itt elgondolkodtatott, ez a sok termosztát elromlás,m ami szintén nem szokványos dolog, főleg ilyen mértékben. Több ok is lehetséges

1. Valóban gyárilag problémás az eszköz, és használhatatlan

2. A termosztát az jó, de nálad nem normális állapotok uralkodnak a bekötés kivitelezés terén, és ez esetleg a termosztáton is lecsapódhat bizonyos esetben. Lehet a fi relé lecsapódásával komolyan összefügg! Mi a termosztát típusa? A termosztátba magában is van földelés?

 

 

 

 

Előzmény: emkorec1 (757)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.12 0 0 763

Akkor a padóhémérő beépítése egyértelműen szakszerűtlen! Annak védőcsőben kell lennie hogy cserélhető legyen hiba esetén vésés nélkül.

 

Lényegtelen mennibe került, akkor sincsenek a helyzet magaslatán a termosztátok sajnos! Nekem 7 db van, első pillanattól mostanig  - öt és fél évvel később-, ugyanúgy teljesen egyértelmű a működésük.

 

Ha nem akarsz további költségeket, akkor marad a remény és bizalom hogy az ablakcsere valamint az első tél mindenképpen magasabb kifűtési költsége van az irreálisan magas fogyasztás mögött. Évfordulónál meglátod mennyi lesz az annyi, és onnan tudsz majd lépni. De igazából a második teljes éve lesz irényadó, szóval ne kapkodj el semmit! Csak tartalékolj a villanyszámlára ;)

 

Nekem azért bassza a csőrömet ez, mert pont a villamos fűtés az ami karbantartásmentesen, észtrevétlenül kellene hogy tegye a dolgát évről évre. Hogy ennyire el tudták baltázni a kivitelezést és az egész üzemeltetési "élményt" az felbosszant!

 

De legalább te nyugodtan vioseled ;) Egyébként nem te vagy az első idén, akit megrettentett a fűtési villanyszámla, neked is ajánlom, hogy oszd vissza éves átalányra a fizetendőt akkor azért nem annyira vészes, figyelembe véve hogy nincs mellette a gáz vagy más energiahordozó ára.

 

Pl. nekem kb havi 25 000 volt a villanyszámla, most meg nulla napalemmel.

Előzmény: emkorec1 (762)
emkorec1 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 762

Ja és még annyi, hogy a termosztát hőfok tekintetében kalibrálható, de csak a levegőhőmérséklet. A padló hőfokot csak ellenőrizni és szabályozni lehet, kalibrálni nem. 20rugó volt darabja, csak nem gagyi (ugyanitt a gyagyi 7-8ezer Ft, az LCD-s profibb kategória 40rugó/db).

Előzmény: emkorec1 (761)
emkorec1 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 761

Lehet hogy ők arra gondoltak, hogy még nedves az aljzatbeton a fűtőfilm fölött és ez okozza a problémát. Igaz ennek semmi köze a "nappali nagy felületén összegyűlt párának" mert ha utóbbi lenne akkor tényleg egy kiborult felmosóvödör miatt is meg kéne csapjon az áram. Én a nedves aljzatbetonnal se értek feltétlenül egyet, a ház 2014 novemberében kezdett épülni, februárra szerkezetkész lett, az aljzatbeton a fotók alapján áprlis 18-án került beöntésre. Május végén-június elején beköltöztünk. Szóval a ház egész nyáron száradt, ügyeltünk rá hogy sokat szellőztessünk, 38-40 fokok voltak nyáron. Annyi sztori volt, hogy a Caleo a termosztátokat valamikor a nyár elején szerelte be, de azt mondták hogy rossz ellenállást mértek, ami a nedves falak/beton miatt lehet, így a földelést még nem kötik be, majd visszajönnek ősszel a fűtésszezon előtt. Októberben ugyan szinte könyörögnöm kellett azért hogy idetévedjenek, de végül jöttek és megcsinálták.

 

A padlóérzékelő egy kis bogyó egy dróton, betöntötték a betonnal, vagy beágyazták a csemperagasztóba, helyiségburkolattól függően.

 

Hőkamerás vizsgálatra már gondoltam én is, jó lenne dokumentálni, hogy mi történik. Az ablakosok egyébként ma mondták, hogy a gyártó ígérete szerint mihamarabb kijönnek megoldani a problémát, állítólag tudják mi a hiba és "könnyűszerrel meg fogják oldani". Erre kíváncsi leszek, első körben újraüvegezésről beszéltek, ami így télvíz idején ugye kivitelezhetetlen. Akkor azt mondták, hogy arra gyanakodnak, hogy rosszul lett berakva a profilba a triplaüveg, emiatt rossz a terhelés, ezért deformálódott az egész. Most meg azt mondják hogy könnyűszerrel megoldható. Kíváncsi leszek. Mindenesetre jó lenne before-after hőkamerás vizsgálatot csinálni, csakhát 30rugó egy ilyen ahogy nézem. Before-after 60rugó, hogy kiderüljön ha valamit kell még csinálni, végül plusz mégegyszer 30 a hivatalos energetikai tanúsítvány vizsgálata. Ez már 90ezer, kétszer is meggondolom...

szocske_ Creative Commons License 2016.01.12 0 0 760

hagyományos padlófűtést lehet táplálni gázkazánnal, villanykazánnal vagy hőszivattyúval, később rombolás nélkül át lehet állni, ha változnak a viszonyok (ha pl. lesz pénzed napelemes rendszerre vagy olcsóbbak lesznek a hőszivattyúk, mire tönkremegy a gázkazán).

ha a fűtőszálat betonozod be, akkor nincs választási lehetőséged...

Előzmény: Lá Kreacione (755)
szocske_ Creative Commons License 2016.01.12 0 0 759

huhh, sajnálom, elég durva gondok.

véleményem szerint itt több egymástól független dolog szerencsétlen együttállása miatt ilyen durva a fűtési költség.

 

azon ne bánkódj, hogy a tavaly nyári túltermelést nem tetted el idénre, mert erre nincs lehetőséget, sajnos az első tört év sokunknak bukó, mert a legtöbb szolgáltatónál nem változik az éves leolvasás időpontja a napelem telepítés miatt, de a 2. évtől helyreáll a rend.

 

ha az ajtókkal tudsz kezdeni valamit garanciában, az sokat számíthat majd.

 

ami még biztató lehet számodra, új építésű házaknál az első télen jellemzően 20-30%-kal magasabb a fűtésszámla, mert még nincs rendesen kiszáradva a beton, talán a jövő tél ez miatt is kedvező lehet.

 

Ami engem meglep a leírásodban, hogy 8 cm aljzatbeton alá tették a fűtőfilmet...

Ezzel épp megölték azt az előnyt, hogy padlófűtés ellenére gyorsan reagáljon...

Ha meleg hőtároló tömeget akartak képezni, akkor is elég lett volna vékonyabb betonréteg, esetleg lehetett volna a beton tetejére tenni hőtükőr nélkül, így gyorsan reagálna, de melegítené a hőtároló tömegként ott lévő betonréteget is...

Előzmény: emkorec1 (751)
NAND708 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 758

Ezek szerint, ha kiborul a felmosó vödör agyonvág mindenkit az áram? Nem vagyok villamos szakember, de szerintem ez egy ordas nagy hiba.

 

"....összegyűlt nedvesség/pára okozta indukált áram"  De lehet, hogy akkor ők se. A víz vezeti az áramot és nem indukálja, azt az erőtérben mozgó vezető szokta, ha jól emlékszem.

Előzmény: emkorec1 (757)
emkorec1 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 757

A Caleo ezt írta a fI relé lecsapkodasra: "A fűtés működését tekintve a Fi-relé lecsapását a még nedves aljzat, illetve a nappali nagy padlófelületén összegyűlt nedvesség/pára okozta indukált áram eredményezte, amit a nagyobb relé cseréje és az aljzat száradása megold."

Előzmény: NAND708 (756)
NAND708 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 756

Üdítő, hogy ilyen méretű szívások után ilyen nyugodt hangvételű hsz-t tudsz írni.

Ha valahogy Caleo-ra lehetne bizonyítani a fi-relé csapkodást, simán perre lehet menni velük szemben. bár az eggyel nagyobbra cserélés is elég lehet peralapnak.

Egy megfelelően szerelt légkondival segíteni tudsz azon hogy a termelésed és a fogyasztásod közelebb kerüljön egymáshoz 

Előzmény: emkorec1 (751)
Lá Kreacione Creative Commons License 2016.01.12 0 0 755

(Kétkedők számára megjegyezném, hogy ennek a rendszernek a kivitelezése kb 30%-kal volt drágább, mintha gázzal oldottuk volna meg a fűtést, a csonk itt van a telek sarkában.)

 

 Az utánad szóló pedig ezt írta :

 

 

   . Én is nézegettem az infrafilmet, tetszik, de elvetettem egyelőre, mert nem tudok napelemet rakni mellé, viszont be van kötve a gáz hozzánk, uh én maradtam a hagyományos padlófűtésnél kondenzációs kazánnal. Megterveztettem egy mérnökkel, 

 

 

 

 Nos én melyiket válasszam ??

Előzmény: emkorec1 (751)
dBase Creative Commons License 2016.01.12 0 0 754

Van egy mondás annyit kell fűteni amennyi meleg kimegy.... Valami nagy szar ott nálatok!
Gyors számítás nem pontos, csak nagyon hasracsapottan úgy jön ki, hogy a házatok szerintem 3 szor annyi hőt enged ki mint amit kellene. Alapadatok, 170nm,100kw/24h/25fok dt.

13mx13m területű ház, 13x1,9x4=99nm külső felület plusz 170nm plafon padlon nem számolva= 270nm felület kifele.
100kw/24h=4,16kw óránként. 4160wh/270nm= 15,4w/nm/h/25fok dt. 15,4w/25fokkal=0,61w/m2k

Porotherm 30 as plusz 15cm szigetelés táblázat szerint 0,18-0,15w/m2K nak kellene lennie.

Előzmény: emkorec1 (751)
kolbasz 11 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 753

Nézd, padlófűtésre nem tudok okosat, meg amúgy is halgass a nálam tapasztaltabbakra, akik számokkal is alá tudják támasztani az állításukat. Nekem nincs tapasztalatom az infrafilmmel, csak ugyanezt az utat végigjártam, mint Te. Én is nézegettem az infrafilmet, tetszik, de elvetettem egyelőre, mert nem tudok napelemet rakni mellé, viszont be van kötve a gáz hozzánk, uh én maradtam a hagyományos padlófűtésnél kondenzációs kazánnal. Megterveztettem egy mérnökkel, és számoltattam vele hőigényt is a házra. Később esetleg majd évek múlva teszek egy hőszivattyút a gázkazán helyére, vagy rakok infrafilmet a mennyezetre, vagy sima villanykonvektort az ablak alá, meg klímát a nappaliba, ha lesz pénzem napelemre is mellé. Terv van millió, de pénz hiányában marad a gázfűtés. Egyébként írtam pár cégnek infrafűtéssel kapcsolatban, a Caleoval is váltottam pár e-mailt, és mindenki mást mondd. Sokan simán leraknák az egész házban az infrafilmet, akár aljzatbeton alá, akár fölé, akár járólap alá vizes helyiségbe is, van, aki még nem is hallott olyanról, hogy lebetonozzák az infrafilmet, a Caleo pl. csak parketta alá rakna filmet, járólap alá szigorúan fűtőszőnyeget rakna, ami drágább, és nem egy életbiztosítás, mert az csak egy hosszú fűtőszál, és ha megszakad, akkor kuka az egész, ezért olyat nem vennék. Vásárló nevét nem adták ki, akitől esetleg megkérdezhettem volna, hogy megbánták-e a villanyfűtést, vagy hogy mennyi a rezsi. Egyébként a Caleo a 95nm-es házamra 900ezres ajánlatot adott, igaz mindennel együtt(termosztátok, xps, hőtükör fólia), de akkor is rengeteg. Kollegámnak van infrafilm, de csak a gyerekszobában, azt mondta szépen tekeri az órát, ha bekapcsol, 10kW napelem se fedezné a fogyasztást, ha mindenütt infrafilm lenne, ennél konkrétabb infóval sajnos nem tudok szolgálni:-) 

Sok sikert a döntéshez! 

A végére egy link,  ezt azért fusd át egyszer.

http://mekk-elek.blog.hu/2013/04/03/1x1_mivel_erdemes_futeni

Előzmény: Ibmosz (748)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.11 0 0 752

Részvétem :/ Sok pénzért pont egy elbaszott fűtési rendszert kaptál sajnos!

A rendszered viselkedése tökéletesen ellentmond minden saját tapsztalatomnak a saját fűtőszőnyegeimmel! Fogyasztani azok is fogyasztanak, de nulláról negyed óra alatt meleg a padló és röhögve tartja a beállított hőmérsékletet szobánként.

 

Fi relé problémák? Ott egyértelműen kivitelezési hiba van! Villamos padlófűtésnek vízben állva is biztonságosnak kell lennie. Csak hogy tisztázzuk, a fi levágása azt jelenti, hogy valahol megrázott volna a padló !!! Szigetelés mérési jegyzőkönyvet átadták? Kérjed! 

 

Egyértelmű hogy hulladék termosztátokat sóztak rád, szerintem helyenként hibás beépítéssel megspékelve. Padló termosztátokat ki lehet húzni, védőcsőben vannak? Hibás elhelyezésük esetén is tudod magad kalibrálni őket, valamelyest javítva a helyzeten. Figyelni kell mit mutat a padlóhőfoknak, illetve egy a padlóra lerakott és kispárnával letakart hőmérő mit mér folyamatos üzem mellett és mondjuk 5 percenként. Az eltéréssel feljebb vagy lejjebb kell állítani annak a termosztátnak a bázisát. Gondolom van neki .... Ha nincs akkor kuka.

 

A fogyaztásod magas (de nem teljesen földtől elrugaszkodott), szerintem lényeges kivitelezési hibák és hőhidak vannak az ablakon kívül is. Érdemes infra hőmérővel körbemenni kívül, belül. Szakembernek megfizetett hőkamerás vizsgálat különösen ajánlott lenne! Müszaki ellenőr gondolom nem kísérte a kivitelezést ?!

Előzmény: emkorec1 (751)
emkorec1 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 751

Kedves Egybegyűltek! Látom témánál vagytok így érintettként beszállnék.

 

Elméletileg A vagy A+-nak indult/épült házunk tetején 24 db napelem van, és Caleo fűtés a padlóban. Tavaly májusban költöztünk be, ez az első telünk. Örömmel(?) megosztom a tapasztalataimat és epekedve várom másokét.

 

A ház 30-as Porotherm téglából épült, 14cm-es grafitos szigeteléssel, ami az északi oldalon egyéb okok miatt helyenként meg lett toldva 5cm styrofoammal is. Az kecó D-DNY-i tájolású azon az oldalon nagy ablakokkal, az északi oldalon pedig keskeny világítóablakok vannak. A padlóban emlékeim szerint 20cm szigetelés van, a tetőben a gerendák között 30cm, a gerendák alatt 20cm, tehát összesen 50cm kőzetgyapot. A nyílászárók 88-as Kömmerling háromrétegű ablakok és teraszajtók. A ház teljesen elektromos, amit 24db (6,24kW) napelem táplál (EON hálózatba kötött, nem szigetüzemű). A melegburkolatos helyiségekben (laminált parketta) 8cm estrich beton alatt Caleo Efficient 80 illetve 130W fűtőfilm van, a hidegburkolatok alatt a csemperagasztóban BVF H-MAT fűtőszőnyeg, minden helyiségben külön duplaszenzoros termosztáttal (ami levegő és padlóhőfokot egyaránt figyel). A teljes fűtött alapterület (paldóterület) 170m2, két szinten összesen, az emelet tetőtér, tehát légköbméterben fent azért kisebb, a hasznos nettó alapterület (std. 190cm belmagassággal számolva) emiatt kb 150m2. Az egész rendszer úgy lett kalkulálva, hogy az éves elszámoláskor valamennyit azért kelljen fizetni, tehát ne termeljünk túl, de ne is legyen túlságosan mínuszos sem. Az inverter eggyel nagyobb egyébként mint kellene, hogy szükség esetén a napelem táblákat lehessen bővíteni.

(Kétkedők számára megjegyezném, hogy ennek a rendszernek a kivitelezése kb 30%-kal volt drágább, mintha gázzal oldottuk volna meg a fűtést, a csonk itt van a telek sarkában.)

 

A napelem nyáron szépen muzsikált, április végén-május elején indult be. A napelemes kivitelező javasolta hogy vezessek statisztikát a termelésről, betáplálásról, kivétről de én hülye nem tettem meg, most már bánom, mert jelenleg könnyebben tudnék számolni. Az EON-tól augusztusban jöttek leolvasni az órát, meg is lepődtem. Ekkor volt 3300 kWh betáplált és 300 kWh kivett áramunk. A 3300kWh-t ugye ilyenkor viccosztály áron veszi meg az EON, összesen 48ezer Ft-ot fizetnének érte (valós értéke ugye nettó 123ezer Ft), ha nem harcolnék még mindig velük, immáron vagy 2 hónapja. (Számlát akartak kérni róla, végül beérik egy számviteli bizonylattal és egy adóelőleg nyilatkozattal, de még mindig vizsgálgatják a saját leveleiket és álláspontjukat, pénzt még nem láttam.). Gondoltam mit számít, ajándék pénz, áramfogyasztás a múlt télre már ki lett fizetve, a nyáron megtermelt energia színtiszta plusz, mivel már leolvasták és lekönyvelték 48ezer forinttal, ezért nem vagyok előrébb ha bent hagyom, így fizessék ki és akkor az augusztusi leolvasástól indul a "szezon": télen fogyasztunk, nyáron termelünk, aztán jövő augusztusban kiderül az igazság. 

Ennek ellenére azért én továbbra is április végétől veszem az "időszámítást" hiszen innentől vannak adataim. 

 

Novemberig alig kellett fűteni, 15 fokok voltak még akkor is. Áprilistól novemberig 5400kWh-t termeltek a napelemek összesen, ebből betápláltunk 4700kWh-t a hálózatba, így a saját számításom szerint ennyi áll kb rendelkezésre a télen. Nyilván termel majd még hozzá februártól májusig, ahol az én időszámításom újraindul, de ebben csak reménykedni tudok. Az is tény hogy így télen nem sokat termel a napelem, akárki akármit mond. Ha verőfényes napsütés van és havas táj, akkor is 25% körüli hatásfokkal működik a napsütés lapos szöge miatt, felhős időben kb 3kWh-t termel egy nap alatt (nyáron kb 30-40-et/nap), ködben meg 0.00.

 

Szóval 4700kWh volt a készlet. Jelentem ezt a szipiszupi Caleo fűtéssel november-decemberben feléltük. Valami elképesztő módon pörgött a villanyóra, amikor bejöttek az első mínuszok. Akkor kezdett gyanús lenni a dolog, amikor a ház lecsapkodta a fi-relét, napi háromszor is akár anélkül hogy bármit csináltunk volna. Márpedig ha nem csinálunk semmit akkor csak az automatikusan működő áramfogyasztók lehetnek a ludasok, értsd hűtő, bojler és persze a fűtés. A hűtővel és a bojlerrel sosem volt gond május óta, így maradt a fűtés. Szóltam a villanyszerelőknek hogy valamit csináljanak, kijöttek, kicserélték a relét egy nagyobbra, ekkor megszűnt a jelenség. December közepétől elkezdtem nézegetni a villanyórát és látva hogy mennyire pörög, december 28-tól elkezdtem írni a napi fogyasztást (és betáplálást is bár így télvíz idején azzal nem kell sokat foglalkozni). E szerint a nyáron betáplált 4700kWh-t január 4-én fogyasztottuk el teljesen, úgy hogy szeptember végén-október elején még kb 900kWh-nál jártunk. Azóta volt itt minden: 4 napos távollét 19 Celsius fokos energiatakarékos üzemmódban (szilveszteri mínusz 10-15 fokokkal), aminek újabb relélecsapás lett a vége, így 17 fokos áramtalan lakásra értünk haza. A mélyhűtőből és a lenullázódott órákból kiindulva kb 12 órát nem ment a fűtés a házban. Azóta relélecsapás nem volt, így nem tudjuk mi okozta, mert a fűtés energiatakarékos üzemmódra volt állítva, amit a villanyóra is reprezentált, kb 30-40kWh/nap volt a fogyasztásunk ez idő alatt, igaz az utolsó áramtalan 12 óra valamit azért szépített ezen a statisztikán.

 

Azóta viszont napi szinten figyelem a fogyasztást, az elmúlt hétben voltak -5-6 fokos éjszakák is és +6 fokos nappalok is, tehát eléggé vegyes üzem. Ebben az időszakban a napi átlagos fogyasztásunk 90kWh! Ha egy kis rosszindulattal a 170m2-es alapterülettel és egy kis jóindulattal 5 hónapos fűtésszezonnal számolom, akkor ez 79 kWh/m2/év. Nem épp A+-os, konkrétan ez B kategóriába esik.

 

Időközben kiderült azért egy kis turpisság, a csodajó háromrégetű, 88-as profilú Kömmerling terasztajtóink olyan hasasok lettek fél év alatt, hogy a tripla gumiszigetelésnél szinte a légy berepülne, ha lenne még így januárban. Mindegyik ajtó, értsd 4db dupla az egész házban. Meghajlott befelé C alakba szárnyastól, tokostól, üvegestől (csoda hogy az üveg még nem pattant el). A reklamáció jelenleg is zajlik a gyártónál, nem tudom mi lesz a vége, de sürgősen cselekedni kellett mert ez a rossz hőszigetelés egy vagyonba fog kerülni a fűtésszámlán. Érezni lehetett kézzel is hogy húz be a hideg, egyszer egy hőmérőt odatettem a teraszajtó zsanérjához, amikor kint mínusz 8 fok volt, pár perc után a hőmérő 5 fokon állt. Mármint lakáson belül az teraszajtó tokjának támasztva. Cselekedni kellett, így vettem átmeneti jelleggel öntapadós szigetelőcsíkot és felragasztottam két helyre is az érintett ajtószárnyakon. A hideg már nem húz be, legalábbis kézzel nem érezni és a lakásban is jobb a hőérzet mint előtte. 

 

DE! A 90kWh/nap fogyasztás ezután lett mérve, tehát egyre inkább arra jutok, hogy a magas áramszámla tekintetében nem az ablakok lesznek a ludasok. Hangsúlyozom a 90kWh/nap csak az átlag! Amikor mínusz 8-10 fokok voltak éjszaka és mínusz 5 nappal, akkor a napi fogyasztásunk 130kWh/nap volt! Ez 6100 Ft naponta! Mint egy háromcsillagos szálloda! Ha verőfényes nap volt és nulla fok, akkor a megúsztuk 60kWh/nappal.

 

A sztori tovább folyatatódott. Hozzáteszem anno azért választottuk a Caleot egy hasonló terméket kínáló, olcsóbb noname gyártó helyett, merthogy ez mégiscsak bele lesz építve a betonba, nem lenne jó ha betojna, több a garancia is rá, ezért legyen inkább a drágább, ne ezen spóroljunk, mert sz.pás lenne ha 5 év múlva betont kellene bontani egy meghibásodás miatt.

Szóval a sztori ott folytatódott, hogy az ablakok hibájával egyidejűleg meghibásodott a 12 termosztátunkból 4. Az egyik állandóan nulla fokot mutatott, emiatt folyamatosan ment a fűtés abban a helyiségben, ki se lehetett kapcsolni, mert ha ki van kapcsolva akkor is temperál és 5 fokot akar produkálni amit ugye nehéz, ha állandóan nullát érzékel. Szervizmenüből kellett átkalibrálással átverni, hogy azt higgye 6 fok van és kikapcsoljon. A másik három termosztát hajlamos volt össze-vissza értékeket mutatni, és előfordult hogy nem kapcsolták be a fűtést, ahogy hűlt a szoba. Kijöttek, kicserélték mind a négyet, átvizsgálták mind a 12-t.

 

Időközben kiderült, hogy az, hogy a termosztát 22 fokra van állítva, a szobában meg 21 fok van és nem kapcsol be a fűtés, az azért lehet, mert duplaszenzoros a cucc és a padlóhőfokot is méri. Az meg gyárilag 29 fokra van állítva (ÁNTSZ szabvány), és ha a padló 29 fokos a szenzor szerint, akkor a levegő hiába hidegebb 1-1,5 fokkal a beállítottnál, a fűtés nem fog bekapcsolni, nehogy túlmelegítse a padlót a beállított 29 foknál.

Saját tapasztalat szerint azonban ha kint mínusz 10 fokok és farkasok ordítanak, akkor a 29 fokos padlóval kitörölhetem a hátsómat, a jóistennek se tudja 20-21 foknál feljebb fűteni a lakást a rendszer. Márpedig ha a 2 éves kislányommal a földön játszunk, vagy gubbasztunk a tévé előtt a párommal békében, akkor én kövezzenek meg 23 fokot szeretnék. 20 fokban fázom, 23-ban nem. 23 fokot viszont nem lehet 29 fokos padlóval csinálni ha kint durva világ van. Szerencsére ÁNTSZ ide vagy oda, szervizmenüből lehetőség van megemelni a padlóhőfokot, akár 36 fokra is. Én megemeltem 29-ről 30-31-re és már jobb is lett a helyzet, sikerült a helyiségekben 22, adott esetben 23 fokot produkálni. Ahol fűtőfilm van (lamináltpadló) ott egyébként szinte alig érezhető a padló melegsége, a párom meg is lepődött, mert azt hitte hogy télen majd jó meleg padlónk lesz amin zokniban lehet rohangászni. Éppenséggel lehet, de a padló amolyan szobahőmérsékletű és egyáltalán nem meleg.

Jóllehet nem is fűt fel sosem 30-31 fokra, ugyanis a caleo termosztát (BVF 601i) szervizmenüjében csekkolni lehet az aktuális padlóhőfokot, ami rendszerint 26-27 körül van, akármit állítok be, de nem ritka hogy 24. Az ilyen alacsony értékek mint a 23-24 gyakran a fűtőszőnyeges helyiségekben vannak, ilyen például az előszobánk, ami a lakás leghidegebb helyisége, a 23 fokos paldóval persze hogy küzd a rendszer vele hogy 19-20 fokot csináljon abban a helyiségben. 

Nem értem igazából a rendszer működését, és jelenleg folyamatosan nyaggatom a Caleot, hogy magyarázzák már el azért a 1,5 millió Ft-ért, hogy mégis mit kéne tapasztaljak. Szerintük minden termosztát most jó, de mégis előfordul olyan, hogy én 22 fokot szeretnénk a dolgozószobámban (30 fokos padlóhővel) mert ülök a gép előtt egy helyben, és hiába 20,5 fokos a levegő és 26 fokos a padló a szenzorok szerint, a termosztát mégsem kapcsol be. Én fázom, nyomkodom mint a hülyegyerek hogy kezdjen már el fűteni, de nem csinál semmit. Felveszek egy mellényt, majd 2 óra múlva egyszercsak magához tér és elkezd fűteni, aztán 3 óra múlva eléri a 22 fokot. (én meg bemelegszem a mellénybe és már nem tudom levenni mert akkor a 22-ben is fázom LOL). Ki érti ezt?

 

Szóval summa summarum hatalmas talány nekem ez a caleo egyelőre. A - A+ házról volt szó, kb 30-50 kwh/m2/év fűtéssel kalkuláltunk. (oké ezt átlag 20 fokkal számolják, nálunk átlag 21 fok van, tehát +6%). Eszerint építettük ki a napelemet is. Ennek ellenére az energiaigényünk jelenleg 75-80 kWh/m2/év, ami rengeteg, és egy valag pénzt ki kell fizetni elszámoláskor ha ez így megy tovább így semmivel nem lesz olcsóbb, mint ha gázzal fűtöttünk volna. Ami azért szívás mert nem vagyok egy vagyonos ember, családi örökségből egyszer volt pénzünk, abból olyan házat akartunk építeni ami kis költséggel fenntartható a jövőben. Hogy mitől ilyen magas a ház energiaigénye azt nem tudni. Rosszul kivitelezett Caleo? (Ők maguk tervezték és telepítették, annyi hogy az estrich betont nem velük csináltattuk) Netán nem is olyan költséghatékony a Caleo? Vacakul szigetelő nyílászáró? Utóbbit igaz tessék-lássék sufnituning módon leszigeteltem, nyilván nem olyan tökéletes, mint a gyári szigetelés, de valamit számítania kéne.

 

Jelen állás szerint nyaggatom a Caleot a beígértnél (általuk kalkulátnál) jóval magasabb energiafelhasználás és a bolond termosztátok miatt, nyaggatom az ablakos céget, hogy k.vagyorsan lépjenek valamit mert az elcseszett ablakukon múlik az évvégi fűtésszámlánk, lehet hogy rajtuk múlott, hogy elkótyavetyéltük a nyáron megtermelt energiát, sőt nem tartom kizártnak, hogy a sufniszigetelés előtt behúzó hideg levegő miatt lecsapódott a pára a nappaliban, és az elektromos fűtés ezt nem igazán szerette, ezért csapkodta le a fi-relét. A Caleo szerint csak pára miatt indulált áram miatt csaphatja le a relét, és helyenként tapasztaltunk is nedvességet a laminált padlón), továbbá rajtuk múlik a ház hamarosan közelgő energetikai besorolása ami ugye a használatbavételi engedély alapja...és mondjuk befolyásolhatja az új CSOK igénylését is persze. Szóval nyaggatom a cégeket jelenleg, aggódok a jövő augusztusban esedékes éves fűtésszámla miatt, és ha marha hideg van kint akkor az asszony dupla pléd alatt nézi a tévét, különben fázik.

 

"Röviden" ennyi. Vélemény? Ötlet? 90kwh/nap átlag normálisnak mondható vagy katasztrofális? Ja igen, a házban minden gép minden berendezés LED-es, hőszivattyús, A++ meg A+++ fogyasztású, a nyári hónapokból ismerve a ház fűtésen kívüli napi energiafogyasztása elenyésző, még akkor is ha a hőszivattyús cuccok (ld. bojler) ilyen hidegben már többet esznek.

NAND708 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 750

Márkás olajradiátor? Az a szabályzó nem annyira gyenge megoldás, a működés kitöltési tényezőjét lehet vele állítani. Lehet azt is állítani, hogy mennyi cekász menjen benne. Ha nem sokkal több mint a valós igény, akkor nem fűt annyira túl.

Pár ezer forintért lehet Kínából venni hőmérővel vezérelhető dugaljat (igaz kicsit szerelni kell, én sous vide-et csináltam belőle),

 

http://www.ebay.com/itm/STC-1000Temperature-Controller-Thermostat-Aquarium-STC1000-Incubator-Cold-Chain-/271903746094?hash=item3f4eb9e82e:g:QPMAAOSweW5VgEM1

 

 

ezt összepasszíntva  az olajradiátorral még talán komfortos is lehet.

Előzmény: tisztavíz_ (749)
tisztavíz_ Creative Commons License 2016.01.11 0 0 749

Egy 10 (maximum 12) négyzetméter körüli helységet kellene fűteni. Az ablaknál a szigetelés semmit nem ér, ömlik be a hideg és huzat van. Központi gűzfűtés van az épületben, a radiátor az ablaknál van és amikor ez üzemel a "hőfüggöny" megakadályozza a huzatot, így teljesen vállalható lenne. Nem részletezett okokból ki van kapcsolva a fűtés ebben a helységben. Ide szeretnék egy fűtőtestet tenni, de ha már saját költségen vásárolok, teljesen gagyit nem szeretnék, gondolva arra, hogy később még másra is jó lehet.

 

Átalakítás, beépítés kizárt, mindenképpen mobil készülék kell. Elkezdtem az olajradiátorokkal, kilyukadtam a norvég paneleknél.  Értem, hogy áramfogyasztás szempontjából a norvég panel sem jobb vagy csak minimálisan. Az olcsó készülékeken nincs termosztát, csak egy szabályzó, emiatt állandóan állítgatni kell, ami egyrészt nagyon kényelmetlen, másrészt egyenletlen hőmérsékletet csinál, harmadrészt a villanyt is jobban zabálja. Ahogy informálódtam a gagyi készüléket nem szabad őrizetlenül hagyni, mert tűzveszélyes.

 

Mindenképpen európai szintű bizonsági tanúsítvánnyal ellátott, magára hagyható (nem tűzveszélyes) készüléket szeretnék, használható termosztáttal. Az sem lenne utolsó szempont, ha nem lenne olyan szaga üzem közben, amitől nem lehet mellette megmaradni. Van középút a legolcsóbb és a norvég között? Konkrét készüléket valaki tud ajánlani?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!