Van egy eladó karc és kopás mentes Sony dtc-60es dat lejátszóm!elvileg sosem volt használva,ami látszik is rajta.párom apukája adta nekem,és azt mondta egy bezárt boltból maradt.szerintetek mi a reális ára?jofogáson megtalálható a hirdetés.Köszönöm a segítséget!
Bekerült a rack-be egy Tascam DA-40 DAT masina (15 üzemórával, és szinte karcmentes állapotban). Ez a gép már üt. Nemcsak szép, de iszonyat jól szól. Ráadásul a track-eket el lehet látni text-el is (mint a Minidisc-nél).
Mondjuk mellette a Sony PCM-2600 se kutya (SBM-et is tud), de az most lekerült a földszintre a HiFi rendszerbe.
Jó igaz, eredetileg az analóg kazi leváltása volt a cél, de ahogy a cikk is írta, nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket annak költségei és a másolásvédelem miatt. Azonban a zenészeknék (és a stúdiókban) nagyobb sikere volt. (és persze a számtechben: DDS). :)
De a lényeg hogy itthon is (és máshol is) stúdiókba, rádiókban volt leginkább, nem a házi hifitornyokban. Sőt régebben a Hungaroton-nak is így kellett hanganyagot leadni, DAT kazettán (amúgy még most is adható le így anyag náluk).
Bocsanat, sosem studio celra talaltaak ki, az az ADAT;Although intended as a replacement for analog audio compact cassettes, the format was never widely adopted by consumers because of issues of expense and concerns from the music industry about unauthorized high-quality copies. The format saw moderate success in professional markets and as a computer storage medium, which was developed into the Digital Data Storage format. As Sony has ceased production of new recorders, it will become more difficult to play archived recordings in this format unless they are copied to other formats or hard drives.
Így van. MD tartósabb mint a DAT ez tény, meg többet is "tud" szolgáltatások terén. DAT-ot eredetileg studió célokra találták ki. Minőség szuper (losless), de azért a tartósság sem rossz. Nekem is vannak ezer éves korabeli DAT kazijaim, és még ma is hibátlanok (egy kivétellel). A magnó már kicsit kényesebb dolog, de ha 4D mechanikás akkor azok tartósabbak és persze sokkal jobbak.
Nem is beszéltünk HighEnd-ről. :) De az tény hogy szebben (határozottan szebben!) szól mint az MP3. Persze jó géppel a jó kodekkel. 292kbps az ATRAC, de nem ez számít (nem csak ez). Az igaz hogy halott formátum. Sajnos. :( Bár én még a mai nap is használom és szeretem. És a DAT-ot is.
Utána nézni nem fogok, az MD (is) egy halott formátum. A normál MD (tudomásom szerint) kb. 290-300 kb/s veszteséges tömörítéssel rögzíti a zenét. Lehet, hogy több az éca az ATRAC tömörítéseben, mint az MP3 tömörítésben (amit persze nem hiszek, mert elég nagy agyak dolgoztak az MP3 kodekeken), de akkor sem hiszem, hogy az MD nagyságrendekkel jobban szólna, mint egy MP3.
Van itthon egy kommersz MD lejátszóm (Technics SJ-MD150), meg egy mindenféle hókuszpókuszokat tudó SONY gép (ez tud LP2 és LP4 üzemmódban is felvenni/lejátszani), de a hangjuk messze van a HighEnd minőségtől.
Egyszer majdnem vettem egy SONY Hi-MD walkmant, de amikor utánanéztem, hogy az üres Hi-MD adathordozóknak mennyi az ára, akkor gyorsan elvetettem a dolgot :-((
A Hi-MD alapból lossless formátum (Linear PCM). Bár ott is van Atrac, de az kicsit más, és az LP formátumokhoz van "kitalálva". SP-ben a Hi-MD lemezre 94 percnyi zene rögzíthető. Ez ugyanaz mint a DAT-nál, csak itt kizárólag 44.0kHz használható (16bit-en). Amiről én beszéltem az csak és kizárólag a hagyományos MD-kre vonatkozik.
Amúgy ha nem hiszel nekem, akkor olvasd el a cikkeket a minidisc.org oldalon. ;)
Szerintem az MD cuccok egyformák, amely kódolásokról te írsz, azokat a Hi-MD készülékekben alkalmazták (ezek 1 GB-os tárolókapacitású lemezeket használtak).
Azért nem egészen. :) Van párféle ATRAC, köztük az ATRAC Type-S DSP a legjobb (ez a módosított ATRAC 3 és az ATRAC1 Type-R kodekek kombinálásából született. Szóval nem egyformák az MD cuccok.