Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

exhighand Creative Commons License 1 órája 0 0 278204

Akkor nem úszom meg a kárpit levételt, sajnos.

Előzmény: t.lantos (278201)
CsGy Creative Commons License 2 órája 0 0 278203

Sziasztok!

A fűtés/ventilátor/miegymás szabályzó karok végén lévő műanyag bütyökre nem találtam cikkszámot. Van egyáltalán?

Köszi.

tucok5 Creative Commons License 2 órája 0 0 278202

Sziasztok!

Uj autovasarlas elott allunk, a kor kettore szukult: Suzuki S Cross magasabb felszereltseggel osszkerekmeghajtassal vagy Nissan QQ 1.2 Visia felszereltseggel.

A velemenyek illetve tapasztalatok erdekelnenek az uj 2016os Suzuki S Cross hasznaloktol.

Koszi

 

t.lantos Creative Commons License 15 órája 0 0 278201

Hatul mindig is volt hangszorohely, szoval kell lennie vezeteknek.

Előzmény: exhighand (278200)
exhighand Creative Commons License 1 napja 0 0 278200

Sziasztok. Létezik az, hogy a hátsó hangszóróhoz be sincsen kábelezve egy korbács a suziban? A rádió mögött normál 4 hangszórós stekker van.

Harci-Sün Creative Commons License 1 napja 0 0 278199

Ok, mindenképp kipróbálom! (ez nagyon jó tippnek hangzik!)

Előzmény: exhighand (278198)
exhighand Creative Commons License 1 napja 0 0 278198

Kezdd el lehúzogatni sorban az érzékelőket. A vezérlőegység úgy van megcsinálva, ha az érzékelők jele kimarad, akkor táblázatból kezd el dolgozni. Végső soron bármelyik érzékelő jele nélkül elmegy a kocsi vészüzemmódban. Ilyenkor gyenge, de a otor járása egyenletes. Az a hibás érzékelő, amelyik lehúzása után megszűnik a hiba.

Előzmény: Harci-Sün (278197)
Harci-Sün Creative Commons License 1 napja 0 0 278197

r.jozee:

 

A földelési pontok jónak tűnnek, szikra van, és fulladáskor (ahogy a videón is látszik) nem villan a check engine. Kicsit szakaszosan férek hozzá a kocsihoz bütykölési céllal - befogtam a családi autót napközbenre.

Előzmény: r.jozee (278196)
r.jozee Creative Commons License 2 napja 0 0 278196

Ha lefulladás után indítózol van befecskendezés ? illetve mozog a fordulatszámmérő ? Olyan mintha bedúsúlna a befecskendezés ezt okozhatja lambdaszonda , map szenzor , illetve ami nekem gyanús az a motorhőfok jeladó . Lehet ez van megállva valami alacsony hőfokon és folymatosan azt az infót küldi a motorvezérlőnek , az pedig teszi a dolgát és dúsít . Ellenállást tudsz rajta mérni , a pontos értéket nem tudom megmondani de 0 fok körül 5000-6000 ohm  80 fok kürül 500 ohm . Ezek saccolt értékek viszont ha melegen 1000 ohm felett van akkor tuti rossz a jeladó . Annó adtam körbe gyári könyvet az itt "élőknek" , valaki ki tud segíteni a pontos értékkel . Kedden a műhelyemben leszek kiírom a javításikönyvet aztán valahogy eljuttatom Neked ! 

Amit beszéltünk telefonon azokból mennyit ellenőriztél ?

Előzmény: Harci-Sün (278194)
exhighand Creative Commons License 2 napja 0 0 278195

Hasonló hibát csinál a MAP szenzor, ha hibás.

Előzmény: Harci-Sün (278194)
Harci-Sün Creative Commons License 2 napja 0 0 278194

A "halmozottan hátrányos helyzetű autóm" legújabb hibajele: hidegen indul és megy, amíg el nem éri a hűtővízszint mutató a közép értéket (üzemmeleg nem lesz, kb 10 perc alatt) na onnan indul, hogy remegve ki-kihagy, egyre gyakrabban majd fulladozás és végül le is áll. Fulladozás közben nem villan ki a check engine lámpa, semmi más hibajel sincs...

Itt van róla egy kis videó is: https://www.youtube.com/watch?v=kMBzM0MokP8

 

Mi lehet? (az eddig összegyűjtött infók alapján)

 

- Adná magát az injektorfej - de abból már a 4. van benne 5-6 év alatt... Idő után mindig újrakezdődik a problem...

- Injektorfej vezérlés - illetve a fejhez menő vezetékek/csatlakozók

- Gyújtáselosztó párásodás ??? (az ilyet csinálhat?)

- Földelési pontok hibája, vagy egyéb érintkezési hiba... valahol...?

 

Más ötlet?

Dionys0s Creative Commons License 3 napja 0 0 278193

Kedves kollégák! Sikerrel megsz*pattam magam, pedig nem szoktam... Szóval kellene egy 4 bordás ékszíjtárcsa a generátorhoz, meg valami praktika, hogy hogyan is lehetne azt levarázsolni, illetve fel úgy, hogy utána ne csússzon meg? 

A szituáció: generátorcsere, a cseredarabon 3 bordás tárcsa, a kocsiban 4. A hármasat levettem, mielőtt kiderülne, hogy nincs hozzá szerszámom. Örülés, generátor ki, és pislogás. A 4 bordás tárcsa 2 mm-rel szélesebb, és nem fér oda a csillagkulcs, a dugóval meg ugye nem tudok ellentartani. De ugye próbálkozunk, mert meg kell csinálni. Közben sérült a 4 bordás tárcsa, úgyhogy azt is be kell szerezzek. Lehet még valahol kapni, vagy csak bontóban?

Kinek mi a trükkje ehhez a művelethez? 

 

Igen, balf*sz voltam, ekézzetek nyugodtan, én is tudom. :)

 

A válaszokat köszönöm.

exhighand Creative Commons License 6 napja 0 0 278192

Így múltidőben. Azért megpróbálom frissíteni.

Előzmény: _MrB_ (278191)
_MrB_ Creative Commons License 6 napja 0 0 278191

Az nem jó. Volt azért nálad tudás gazdagon.

Előzmény: exhighand (278190)
exhighand Creative Commons License 6 napja 0 0 278190

Aha. Most már emlékszem. Mondom, hogy mindent elfelejtettem. 

Előzmény: s_bernie (278189)
s_bernie Creative Commons License 6 napja 0 0 278189

Tarcsa volt neki hatul es annak kell a max fekero. De azon a Geon nem volt meg hatso fekeroszabalyozo.

Előzmény: exhighand (278188)
exhighand Creative Commons License 6 napja 0 0 278188

A hátsó fékerő szabályozón is állítottál? Mert ha lejjebb van a kasztni, akkor több fékerőt enged a hátsó fékre, mert azt hiszi, hogy tele a csomagtartó.

Előzmény: GTi 4ever (278184)
_MrB_ Creative Commons License 6 napja 0 0 278187

"Van valami tippetek mi lehet a gond?"

Hozzá nem értő szerelte.

Előzmény: Green Lanter (278186)
Green Lanter Creative Commons License 6 napja 0 0 278186

Sziasztok!

 

Van egy Suzuki Swiftem, cseréltek benne ABS tömböt ( mert elromlott a fék)

A csere után a fék jó lett de cserébe elment a műszer fal világításom, és ha nincs, rá adva a gyújtás vagy ki van, véve a kulcs akkor az autón megy az elakadás jelző. Van valami tippetek mi lehet a gond?

GTi 4ever Creative Commons License 6 napja 0 1 278185

A swiftben két féle teló van.

 

Az egyik oldalon csak csillapító a másikon meg erőt kifejtő van. Ezek együtt tudják megfelelően tartani a hátsó ajtót.

 

Ha kiszeded őket akkor az egyik sziszegés közepette nyomható össze a másik ezt nem csinálja, cserébe orrbavág, ha nem vigyázól.

 

A gond ott szokott lenni, ha valaki csak egy félét szerez bele. Na ekkor van az, hogy lehet bírkózni az ajtóval.

Előzmény: V.T.ZS (278168)
GTi 4ever Creative Commons License 6 napja 0 0 278184

Ja, igen.

 

Én is vettem 4WD rugót hátra és abból is 1 menetet csaptam le. Sokkal jobb lett utána. De még így is volt, hogy bal oldalt beleért néha. Vélhetően a futómű sem volt hajszál pontosan a helyén 23 év után. (Vagy a kaszni tudott annyit deformálódni már az évek alatt.)

Előzmény: chunter (278178)
GTi 4ever Creative Commons License 6 napja 0 1 278183

Felteszed a vezérlést a helyére és úgy tekered a főtengelyt, hogy a kocsi orra felé eső részén ne legyen feszítve a szíj. (egy picit az ellentétes irányba tekered a főtengelyt mint amerre forog alapból a motor)

Ekkor ezen a részen (a leghosszabb szabadon lévő szakasz) ha megpróbálod megtekerni kézzel a szíjat akkor csak 90 fokot szabad elfordúlnia. (vagy annál egy hajszállal kevesebbet, de többet semmiképpen sem)

 

Ekkor nem lesz túlzottan feszes és laza sem.

Előzmény: EulaD2 (278180)
GTi 4ever Creative Commons License 6 napja 0 0 278182

Én elől 1,5-öt hátul meg 1-et vágtam a swift rugóiból.

 

Nálam az jött be, ha nem lógatta a fenekét a kocsi. Cserébe ezzel a setuppal a 195-ös gumi volt, hogy beleért. (Persze a felni ET-jén is sok múlik)

Előzmény: _MrB_ (278162)
exhighand Creative Commons License 6 napja 0 0 278181

Sziasztok. Fényszóró magasság állítás beépítésében kérek segítséget. A fényszórónál bent van a stekker a motorhoz, de a műszerfalban nem találtam meg a magasság állítóhoz való stekkert. Ez így normális, vagy kompletten bent van a korbácsban és azért nem látom, mert hozzá van közve valami kábelhez a műszerfalban, azoknál a típusoknál, ahol nincsen gyárialag beépítve a magasság állítás?

EulaD2 Creative Commons License 2018.01.16 0 0 278180

Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, hogy suzuki swiften a vezérlés cserénél ti a szíjfeszességet hogy állítottátok be? Ha jól látom a dolgot, csak "érzéssel" vagy szíjfeszssség mérővel lehet, mert a gyártó nem ad meg semmit, csak hogy rakjam össze a feszítőt és a rugós részt, forgassam át a motort, majd húzzam meg, de ugye az nem mindegy melyik állapotban van megállítva, hiszen amíg nincs lehúzva a feszítő feszítése folyamatosan változik. 

 Köszönök minden segítséget. 

exhighand Creative Commons License 2018.01.16 0 0 278179

Köszönöm az adatokat. Megjött a futóműhöz minden, majd beszámolok, hogy nekem mennyit kellett levágni.

chunter Creative Commons License 2018.01.15 0 0 278178

Ja ami még fontos, hogy eltérő emelésű rugók vannak a swiftekben, színkódokat sose fejtette meg senki akit kérdeztem... Az enyémben elég extrém country edition volt. Szerintem elsőből azóta már 1.3/4-ed -van kivágva, hátul maradt a 3/4-ed karika. Oda bontott 4wd rugó ment, ami érdekesmód vékonyabb mint a sima, mégis sokkal nehezebben ül össze. 

Előzmény: chunter (278177)
chunter Creative Commons License 2018.01.15 0 0 278177
Előzmény: exhighand (278172)
exhighand Creative Commons License 2018.01.14 0 0 278175

Köszönöm a segítségedet. Rugóhoz úgy gondolom értek, mivel ez a második legbonyultabb mechanikai szerkezet a kalapács után. Annyira nem lesz ültetve, hogy a lengőkar bármikor vízszintbe kerülhessen használat közben. Az általam tervezett ültetéstől max. 1,5%-ot fog nőni az erőkar. Természetesen vastagabb stabilizátorokat is kap, úgyhogy nem lesz baj a dőléssel. Mivel a rövidítéssel változik a rugó karakterisztikája, ezért a gátló is keményebb lesz, berugózásra, kirúgózásra egyaránt.

 

Ültetőrúgót én nem használok, mert az drasztikusan lecsökkenti a rúgózható utat.

 

 

Nem versenyzésre készül ezúttal, hanem egy franciásabb futóművet építek alá.

Előzmény: r.jozee (278174)
r.jozee Creative Commons License 2018.01.13 0 0 278174

Szia ! Ha a gyári rugó marad tehát nem fog változni a karakterisztika akkor rosszul fog kanyarodni az autó . 

Sok versenyzőnél játszik az egy bolond százat csinál elv. Kitalálnak dolgokat azt hiszik jó közben hátrányára változik, de követik egymást . Zsigulis szférában kitalálták , hogy az FSO első csonkállványt kell használni mert nagyobb kerékcsapágy , erősebb kerékagy van rajta . A talpasok jól illeszkednek tehát gyakorlatilag beépíthető . Annyival másabb , hogy magasabb így a felső lengőkar állásszöge megváltozik . Mondom a terv "szülőatyjának"  , hogy szarul fog kanyarodni a kocsi , jobban fog dőlni a kaszni ha nem cseréltek rugót , vagy stabilizátort. A válasz , hogy ne mondjam már meg a tutit Ő tudja kipróbálták . Egyik versenyen állunk a gyűjtőben zsigulisok krémjeivel nagy eszmecsere , feljött a futómű kérdés . Tudtam mindenki FSO aggyal megy bedobtam a kérdést ki vette észre , hogy rosszabbul fordul a kocsi . A top pilóták közül sajnos csak egynek tűnt fel , hogy változás van . Elmondtam neki mit érezhet az autón Ő helyeselt a tünetekre , csak nem tudta mi okozza . 

A Suzukinál is ha ülteted megváltozik a legnővilla állásszöge ez viszont lejjebb viszi a billenési momentáncentrumot . Ez az a pont ami körül billen a kasztni az az forgáspont . A billentő nyomaték az oldalerő illetve a súlypont-momentáncentrum távolság alkotta erőkar szorzata . Tehát ha ülteted ,a súlypont nem változik (nem a talajhoz viszonyított súlypontot kell nézni) a momentáncentrum lejebb kerül így a billentési nyomaték erőkarja megnő . Ugyanakkora oldalerőnél nagyobb billentő nyomaték jön létre a kaszni jobban dől . Ha dől a kaszni  ,átterhelődés jön létre az egy tengelyen lévő kerekek közt ami nem teljesen jó . 

Ha ültetni szeretnéd azt ne a gyári rugóval tedd :)

Előzmény: exhighand (278172)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!