(kár hogy az előző tulaj volt karosszérialakatos. Én mindenhez értek már, víz, villany, autószerelés is :) De egy hegesztőcuccot nem fogtam még kezemben, pedig vasanyag lenne itt bőven).
Régen karosszérialakatos műhely volt a garázs. 7m hosszú (!) 2m mély szerelőakna, felette mennyezet padlófűtés miatt betontömb, benne óriási (20 cm-es) kampókkal, de a teherbírásukat nem tudom... van pár, persze nem pont az akna felett van.
Zsiráfot néztem, de 60-70e Ft. Ami 40e körül van (még meg is venném) az megbízhatatlan szállítónak tűnik.
kölcsönözni lehetne zsiráfot, de nem tudom mivel találkozom szembe, lehet 1-2 berohadt csavar, lassan 18 éves autón... Napokat veszthetek azzal hogy szétkapom itt-ott. Időm az lenne (a gyerekeim rovására... .... ...), de emiatt nem merem bérelni. Ki tudja mennyi ideig tart szétkapni a mocit, főleg a klíma. Ha nem a baleset előtt két héttel töltettem volna fel (+ szigorított műszaki + 7 év után forgalomba helyezés stb stb). ...
Most lemegyek kicsit a garázsba, csinálok helyet a roncsnak, most ehéten szabin vagyok, csak emiatti előkészületek miatt.
Vannak motorkiemelő csörlők, de közelről még se zsiráfot se csörlőt ilyet nem láttam.
Zsiráf...szerintem olyat nem kapsz kölcsön, nem hobbycucc. Garázs tetején kellene valami "kapaszkodó" amihez fel lehet kötni a motort és flaschenzuggal* kiemelni.
Illetve fater anno hegesztett ehhez egy állványt megfejtésként.
(*Sima csörlőkre írják is, hogy ne emelj vele mert nem biztosított - ciki ha leejtené.)
Bocs a duplázásért ha valaki másik helyen is látja.
Sziasztok!
Vagy 5 éve nem írtam ide, a régiek emlékeztek a 15+ éves nhw nickre :) Tavaly októberben történt egy kis baleset busz vs. suzuki swift 1999-es, a kedvencem volt :( Mivel tartalék autó, 7 évet állt lezsírozva a garázsban (...), néha persze beindítva, a klíma is pöccröff. NEM voltam hibás, a buszsofőr sem, a Közútkezelőt hozták ki vétkesnek az útviszonyok miatt. Járt a motorja mikor engem mentettek és kulccsal állították le. A kocsiban minden elpusztult a műszerfal mögött (3 ajtós, teherautónak vizsgáztatott 2 üléses gép volt). Semmi bajom nem lett, még bordám sem tört el, de 21 ponton agyzúzódás, agyvérzés stb. Be voltam kötve.
Na ennyit a bevezetésről, az autónak vége, a motorja viszont pöccröff, saját lábán állt be a garázsba ilyen állapotban (ami nem mondható el rólam, ülések kiszakadtak, kóma, stb. stb). Az alváza lejjebb van mint a JH kerék...
Az autónak tartozok annyival hogy a hibátlan, klímás 1.3-as motorral nem adom bontóba. Ez nem kérdés, nincs szívem hibátlan mocival bontóba adni a kasznit, és nem is fogom. Mivel első tulaja vagyok 89.000 km-t ment (!) motorját egy az egyben átépítem klímástól.
Vettem egy másik 2000-es Sedant, aminek ugyanaz a motorkódja, annak a (szintén hibátlan) motorja megy a garázsba alkatrésznek, és az összetört autó motorját építem át (az előzőben sajnos nem volt klíma, nem lesz egyszerű a műszerfal). Nem érdekel mennyi munka, ha én túléltem, ő is túl fogja. Van szervízkönyvem, aknám, egy vezérműszíjat is le tudok cserélni.
Szerintetek? Ha tudna valaki segíteni motorkiemelésben, zsiráffal, tanáccsal akármivel, rengeteg lenne (Pilisvörösvár környékén lakom).
Leírást fogok róla készíteni fotókkal, hogy az ittenieknek segítség legyen. Valaki tud segíteni? Legfontosabb olyan kellene aki váltóstól mindenestől vett ki már motort.
(nem tudom megy-e a feltöltés, másik helyre nem ment, ide is megpróbálom...)
Hát akkor elég szomorú a helyzet. Ráadásul a sok leszereléstől a csonkaállvány talpasgömfej rögzítési pontját lassan teljesen szétverem, mert annyira beleszorul a gömbfej.
Szerencse kérdése... Szerintem sok a hamis is :(. Ami nyomogatásra jobban néz ki. A végén már én is akármit vettem, sz@r volt. Volt a kevesbe sz@r, az 1-2év, meg a nagyon sz@r...
A március 13-án beszerelt YAMATO lengőkarok egyike megadta magát. Már régóta hallom, hogy ismét halkan kopog valami, megnéztem és a baloldali annyira kotyog, hogy szerintem csak a gumiharang tarja a helyén. Olyan 2700 Km-t mentem az autóval a beszerelés óta. Eszek egy próbát felhívom az alkatrész boltot, ahol vásároltam és rákérdezek, hogy mi a helyzet a garanciával, bár sejtem a választ. Milyen lengőkart lehet venni az autóhoz, ami legalább egy évet kibír?
Ez így baromság. Ha leszűkíted a keresztmetszetet, nem lesz jó. Fel kell fúrni a csövet túlméretesre és slim tolócsapágyat kell beletenni. CSAK A KÚPOS LESZ JÓ ! A sima nem forog rendesen, mert merőlegesen esik rá a gázterhelés és a leömlőben keletkező torlónyomás megterheli a tömítéseket. Ráadásul a csapágy helyzetét rögzíteni kell és körbe kell varrni a csövet. Persze az egész szart sem ér, ha a dob mögé nincs beépítve egy szívócsapágy ugyanilyen módszerrel.
A gyári megoldás jó lehet, de ez csak barkácsolás.