Kerestem és találtam is hasonló problémát de megoldást nem itt a fórumon.
Kia Rio 2011 benzines teljesen random időnként nem indul, önindító forgat, de nem indul. 3-4 újra próbálva 5 perc várakozással pöccre indul. Ha éppen indul akkor azonnal beindul minden szenvedés nélkül. Minden visszajelző felvillan majd kialszik ahogy azt kell.
Merre induljak, hiba feltárására? AC, önindító, computer....
Két éve van nálam egy 2009-es Rio és egyre erősebbé vált ez a magasság állító mizéria. El tudnád küldeni a leírást vagy a forrást, a fórumon sajnos nem találok elő linket hozzá.
15.000 km-ként érdemes injektortisztító adalékot használni (pl. Wynn’s), erre utal a kezelési, de mivel újabban a benzinnel is vannak gondok, állandó üzemanyag adagolás is javasolt pl. Spurival. A kutakon mindent eladnak, ami benzinnek látszik, mióta ársapkás a nyál. Nekem is volt reggelente túlpörgés, hullámzás, dadogás, melegen össze-vissza remegett az autó alapjáraton, majdnem lefulladt, mikor áttértem a 95-ösre. (Régen 100-assal jártam, de mikor már 700 körül járt az ára, váltottam.) Teszek bele Spuri-t, utána rendben van. . A szerelők is azt javasolják újabban mindenkinek, hogy adalékolják a benzint.
Üdv! Jelentem, a problémát sikerült orvosolni. Legalábbis pillanatnyilag kiválóan működik az óra. Lehúztam a jeladóról csatit,mindkét oldalt megtakarítottam, találtam a közelben egy test kábelt, a tutiség kedvéért azt is megpucoltam, azóta műxik.
Én is segítő szándékkal írtam, saját tapasztalatból. A típusismeret kifizetődik! Egyszer megkotlott a tolatólámpa kapcsoló, és a váltó elején lévő kapcsolót nézegettem, az jó volt, de az autó nem lett jó. Egy rutinos autószerelő és egy elég profi villamosságis is ránézett, a kapcsoló jó volt, de se tolatólámpa, se radar, se kamera. Majd gondoltam egyet és benéztem a helyi Hyundai-hoz (Kia márkaszerviz 70+ km), hogy biztos jobban ismerik, végül is a vas u.az, és tényleg, kapásból a váltó tetején lévő kapcsolóhoz nyúltak, mert ők tudták, hogy az kapcsolja, és rossz volt. Másnapra rendeltek kapcsolót, számlával 10e alatt volt munkadíjjal együtt (!), kb. 3 éve, egyik maszek se lett volna olcsóbb, és meg se csinálták, mert nem tudták, hol a hiba… Ez a fórum egyébként eléggé halott, ahogy Téferi írta, „Ha van Facebookod, lépj be a Kia Rio csoportba, biztos többen reagálnak a kérdésedre.”
Szia! Kerestem meg szerelőt, megbeszéltünk egy időpontot, semmi. Vártam egy hetet, nap, mint nap látta az autót a ház előtt, annyit sem jelzett,hogy ezért vagy azért, inkább ekkor, vagy akkor...
Egy jeladót kicserélni nem nagy kunszt általában, gondoltam, ha úgy nem megy, akkor talán így!
Autóvillamos szerelő? Én is szeretem magam megoldani az autón (is) a problémákat, van, ami megoldható házilag (mérnök vagyok, de nem gépész), de az ilyen elektronikai dolgokat jobban szeretem villamosságisra hagyni, pikk-pakk megtalálják, de az azért nem árt, ha a konkrét típust (de legalább márkát) ismeri.
Új vagyok itt, friss Rio tualjdonos, 4 év Picanto után.
3 hete vettük meg a Rio-t. 1.2-es, 2014 szeptemberi, 14500km van benne, garázsolt, esőben sosem volt kint.
Minden szuper, április elején viszem szervizre, olaj, váltó olaj, fèkfolyadèk, gyújtógyertyàk, szűrôk stb.
Amitől kedzek megbolodnulni az a kuplung. Biztos vagyok benne, hogy nem az enyém lesz evvel kapcsolatban az első poszt, de 400 oldalt nem olvastam vissza. Külföldi oldalakon találtam már megoldást a problémára, de kíváncsi vagyok, Ti mit mondotok majd.
Szóval a probléma az a kuplung. Az első pár napban szinte minden elindulásnál majdnem lefulladt az autó. Vagy nagyon odafigyelek vagy 2500ig pörgetem, hogy normalisan el tudjak indulni.
25 éve vezetek, soha nem volt még ilyen problèmám, tudom hogyan kell kuplungolni :D
Van valakinek 1.2-es 83 loeros rioja? Vagy valaki tud rola valamit
1.4 es szivo 97 loeros utan nem tudom 83 loero milyen lenne
Van egy riom amit 12 eve vettem es mar 200 ezret beleraktam, hibatlan de az g4ee motorkodos aszem mazda (mitcsu) licensz motor
de ezeket az ujakat hyundai ,kia mar kinaban csinaljak aszem
mert ez meg 4 hengeres es 3 hengerest semmikeppen nem akarok es plusz azert sem mert mar kozvetlen befecskendezesesek azok meg elkokszosodnak viszonylag hamar tsi,gdi mind szemet.
mar csak a suzuki,mazda,toyota,mercedes csinal 4 hengerest
merci gagyi nemet,kamu kipofogoval
mazdabol nem lehet kilatni oldalra ,hatra+sokat fogyaszt relative
suzuki nagyon olcso muanyagok de nagyot nem akarok pl vitara,varosba kell a swiftnel meg jobban felszerelt a rio+tagasabb (igaz a valtoja biztos jobb mint a rionak,mert hat csak japan - a mazda valto a csucs
corolla hybrid-fogyasztas jo-de csak cvt valtosba kapnek -muanyag,kormany,valto -
Nekem eredetileg a gyári hímzett szövet volt benne. Tél előtt a Lidl-ben volt akciós méretre vágható gumi szőnyeg, azt vettem bele és kb negyedóra alatt meg is volt a méretezés. Még most is az van bent. lusta vagyok visszacserélni a szövetre. Tény hogy nincs benne KIA logó, de amire kell arra pont megfelel.
KIA Stonic (Rio crossover ;-) ) utólagos tempomat beépítés INFO-k!
Nos ha valakit érdekel a dolog, végre sikerült a Stonic-om (gy.év:2020) "tempomatosítása", ráadásul "legalizálva" (és fontos, hogy nem a gányolt verziójú).
Lényeg: ha sikerül beszerezni (E-bay/ Aliexpress) a megfelelő kapcsoló egységet (3 fajta létezik az autó kiviteltől függően) akkor az egri KIA szervíz hajlandó megcsinálni a cserét.
Vittem az alkatrészt (és természetesen az autót) a megbeszélt időpontra. Az előre megbeszélt munkadíjjat felszámítva (munkalappal, számlával) megcsinálták a cserét. Ez mindösszesen kb 1 órát vett igénybe (áramtalanítás, szerelés élesztés, próbakör). Azóta is tökéletesen működik.
Ami fontos! Lehetőleg olyan alkatrészt rendeljen, aki ilyenben gondolkodik, amelyiknek a hátoldalán a műanyagban bele van öntve a gyári Kia/Hundai logó ÉS rajta van a lézer maratott QR kód is.
Maga a kapcsoló egység amikor én rendeltem 8e környékén volt (akcióval és ingyenes szállítással VÁM és minden mentesen). Ehez jött a szerelési költség és az utazási költség. Így ~50e magyar forintért előkerült a tempomat és a sebességhatároló funkció is az autómban.
A fentiek elvileg a 2019, 2020 ban gyártott Riókban és Stonikokban megvalósíthatóak, mert a számítógép alapból tudja a funkciót és a kábelezés is benne van a kormányoszlopban, csak a "buta" kapcsolót kell kicserélni. Ennek a műveletnek az eredményeként az autó rendelkezni fog az alap tempomat képességel (az adaptív funkióhoz már több szerelés és alkatrész kell hiszen a szenzorok és a radar nincs kiépítve!)
De fontos hogy a a szervíz a nem megfelelő kapcsolóból eredő sikertelenségért nem okolható, így azt javaslom hogy aki ilyet szeretne mindenképpen egyeztessen a szervízzel, illetve nézzen körül előtte az "arckönyv" megfelelő (KIA, Rió, Stonic) csoportjaiban.
Illetve még egy fontos dolog, a KIA garanciális feltételei miatt célszerű a "hivatalos" utat választani!
De aki úgy dönt hogy saját maga elvégzi a műveletet (nem ördögtől való, ha ismert, hogy mi hogyan..) nagyon fontos hogy ésszel csináljon mindent mert a csere egyik fontos mozzanata a kormány légzsák kioperálása a kormányból, ami a nem megfelelő műveleti sorrend esetén simán el tud durranni! szóval csak ÉSSZEL!, ezért én nem is írnám le, hogy hogyan kell elvégezni a műveletet. (Ennyit nekem is megért, hogy mindent szakszerűen csináljanak meg.)
Ja és még egy fontos dolog!
Kijelentem, hogy a fenti (akár a szervíz általi, akár a házilagosan elvégzett) módosításokból eredő károkért semmilyen felelősséget nem válalok! Mindenki csak a saját felelősségre használja fel a fent leírtakat!
Méretpontosat biztos nem találsz, az jellemzően 4-es szettben van. Ez üzlet, az esetek 90%-ában a csak vezetőé kopik el (a pedálozástól) akkor is, ha rendszeresen többen ülnek az autóban, aki egyedül használja ott meg… de megvetetik velünk a többi feleslegeset is. Esetleg univerzális, méretre vághatót keress, és az eredeti alapján körbevágod, lyukasztod.
Van egy 2013-as RIO-m. A vezető oldali gumiszőnyeg kilyukadt, cserélném! A többi újszerű. Tud valaki olyan forrást, ahol nem csak szettben lehet venni?