Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

fulesdugo szept. 16. Creative Commons License 15755

Szerintem Te az akkus gyújtásra gondolsz. Ott valóban a trafó 15 kap egy +-t az akkuról a gyújtáskapcsolón keresztül, és a testet szaggatja a megszakító, a trafó 1 felé.

Ez egy lendkerékmágnes gyújtás, más a felépítése. 

Előzmény: triplaharom (15753)
Nyulasmotor0s szept. 15. Creative Commons License 15754

Kösz a kiegészítést, ez a szó nem jutott eszembe..

Előzmény: petrol pet (15745)
triplaharom szept. 15. Creative Commons License 15753

Amennyiben fixre testelnéd  az 1-es kivezetést, akkor mi volna a szerepe a +szakítónak ?

Előzmény: fulesdugo (15752)
fulesdugo szept. 14. Creative Commons License 15752

Miért? Nem annak kellene?

Előzmény: triplaharom (15750)
roncsfelújító szept. 14. Creative Commons License 15751

Igen a megszakítót és kondenzátort összekötő vezetéket viheted egyből is a trafóra. A trafó is ugyanúgy kapja a testet mint a kondi, lehet külön volt test húzva a leszorító bilincséhez, ezért a sok vezeték.

Nem annyira bonyolult ez, szerintem már össze is állt a kép benned. Ha jók az alkatrészek akkor működnie kell.

Előzmény: Andor(ka) (15740)
triplaharom szept. 14. Creative Commons License 15750

Ha az 1-est letesteled akkor hogy fog működni ?

 

Előzmény: fulesdugo (15749)
fulesdugo szept. 14. Creative Commons License 15749

Ellenkezőleg. Örülök, hogy bele szóltál, így jut előrébb a téma. Az első mondatoddal egyet értek. A második viszont nekem nem stimmel. A trafó 1 a test. Ezt miért kell összekötni a slussz gombbal? Annak a másik vége testelve van. 

Előzmény: triplaharom (15747)
fulesdugo szept. 14. Creative Commons License 15748

Kicsit utána kerestem, de kevés dolgot találtam erről. http://fasteners.fabory.com/eCache/HUN/2/767.html

 

Előzmény: fulesdugo (15746)
triplaharom szept. 14. Creative Commons License 15747

A tekercstől vezetett áramszálat (nem + mert itt váltóáramról beszélünk) tegyük a trafó 15-re (más helyeken a gyújt. kapcs. 15-el kötnénk össze). A trafó 1-et max. a

slussz gombbal érdemes összekötni, a megszakítón és kondin kívül.

Bocs, hogy bele szóltam.

Előzmény: fulesdugo (15743)
fulesdugo szept. 14. Creative Commons License 15746

Igen, hallottam már erről, de csak most tapasztaltam. 

Előzmény: Nyulasmotor0s (15744)
petrol pet szept. 14. Creative Commons License 15745

Mángorolt.

Előzmény: Nyulasmotor0s (15744)
Nyulasmotor0s szept. 14. Creative Commons License 15744

A küllőkön a menetet azt hiszem zsugormenetnek hívják, a lényeg, hogy a menet névleges átmérője nagyobb, mint a szár átmérője, tehát nem tudod újrametszeni.

Előzmény: fulesdugo (15729)
fulesdugo szept. 14. Creative Commons License 15743

Szerintem, nagy vonalakban ugyanazt írtuk. Viszont elképzelhető, hogy az emlékezetem rossz, és én írtam valamit rosszul. Kifejtenéd hol hibáztam?

 

Előzmény: triplaharom (15742)
triplaharom szept. 14. Creative Commons License 15742

Én inkább maradnék a "roncsfelújító" által javasolt verziónál... (:-)))

Előzmény: fulesdugo (15741)
fulesdugo szept. 14. Creative Commons License 15741

Üdv.

Igen valahogy úgy. A tekercs vasmaghoz közelebbi végét, tehát a kezdetét tedd testre. A másik végét még az alaplapon összekötheted a megszakító kalapács részével, meg a kondenzátor vezetékkel. Igen a kondenzátor ahol érintkezik az alaplappal az a test. Tehát ha közösíted az alaplapon ezt a három dolgot akkor egy vezetéked van csak ezt tedd a trafó 15-re, a trafó 1-et tedd testre. És mennie kell.

Előzmény: Andor(ka) (15740)
Andor(ka) szept. 14. Creative Commons License 15740

Kedves Roncsfelújító!

 

Tehát ha jól értelmezem, akkor a tekercsből az egyik vezeték az a pozitív, a másik a test.

A pozitív végét a trafó 15-be kell kötni, a testet pedig a fűnyíró vázára, vagy a blokkra?

A megszakítóból egy kábel jön, azt kössem össze a kondiból kijövő kábellel? Akkor a kondi érintkezik a blokkal, akkor az annak a testje? A kondi és a megszakító kábelt össze is köthetem, és egyként vihetem a trafó 1-re?

még egy test kábel van, ami a blokktól ment a trafóhoz közvetlenül. azt melyikbe kössem? 1, vagy 15?

 

Az a gáz, hogy 5 vezeték volt anno a trafóra kötve, és nem tudom, milyen szisztémában.

Lehet egyszerűbb lenne apósomtól kérni egy régi alaplapot trafóval? :D

Mert ez így nekem elég bonyolult :-)

 

 

 

Előzmény: roncsfelújító (15738)
roncsfelújító szept. 14. Creative Commons License 15739

Ezt jó hallani!

Egy ilyen jó blokk meg is érdemel egy gyári dugót:).

Előzmény: fulesdugo (15734)
roncsfelújító szept. 14. Creative Commons License 15738

Szia Andor(ka)!

 

Úgy nézem ez a gyújtás inkább egy segédmotoré, nevezetesen Berva, Panni-é. Bár ez nem sokat változtat a gyújtás dolgán.

 

Röviden leírom én hogyan gondolom a gyújtás megoldást:

A tekercsből jövő egyik vezeték testelné a tekercset, a másik adja a plusz-t a trafónak. Ez utóbbit kellene a 15-ös pontra bekötni. A testkábelt kösd valahová a testre. A megszakítót kösd össze a kondenzátorral, továbbá vigyél egy vezetéket a trafó másik sarujára szintén az üllőről. Ebbe a körbe kellene beiktatni egy slussz kapcsolót is, ha nem a gyertyapipa lehúzásával szeretnéd leállítani a munka végeztével a gépezetet. Általában az üllőtől húznak egy vezetéket erre a célra, de talán a trafó 1-es saruja is megfelelne, ez ízlés dolga.

A kondenzátor testelésére figyeljél, nem tudom mivel van leszorítva, ha nem aluval akkor időközben az korrodálhatott, ami nem segíti a szikraképződést.

A trafó 1-es és 15-ös pontjait hajlamos vagyok összekeverni, majd remélhetőleg írni fog más is, és kiderül jól emlékeztem-e.

Jó munkát a gyújtáshoz, remélem sikerül beröffenteni!

Előzmény: Andor(ka) (15737)
Andor(ka) szept. 14. Creative Commons License 15737

Sziasztok Motorosok!

 

 

Hatalmas kérésem lenne felétek, segítségre van szükségem. Örököltem a papámtól egy benzinmotoros fűnyírót, amire jópár tíz évvel ezelőtt rá lett eszkábálva egy 125-ös motor...nem tudom, hogy csepel, danuvia, vagy pannónia. Jelenleg egyben van, de nem indul. Üzemanyag oldali részt már teljesen felújítottam, adja is a benzint, viszont gyújtás oldalon nem jutok dűlőre, mert nincs szikra, akármit is csinálok. Gyertyát találtam bele, többet is, szóval azokkal nincs gond. Trafót is szereztem hozzá, működő motorból. 2 saruja van, egy "1" és egy "15" jelölésű, valamint a gyertyakábel.A kérdésem az az, hogy hogy kössem rá a tekercsből, és üllőből érkező vezetékeket a trafóra?

A képen látszik, hogy 2 vezeték jön ki a tekercsből, 1 a megszakítótól, valamint van egy kondi a blokkra csavarozva, valamint egy test kábel a blokkra csavarozva. Szóval a kérdésem az, hogy milyen felosztás alapján kössem rá a trafóra az vezetéket?

2 vezeték a tekercsből

1 vezeték a megszakítótól

1 vezeték a kondenzátortól

1 vezeték a blokk testről

Hiányzik-e esetleg még valamilyen vezeték, vagy csatlakozás, vagy már így is van "felesleges" vezeték? Válaszotokat előre is köszönöm!!! Nagyon segítenétek vele.

A Google-n több száz képet néztem már, és kapcsolási rajzot, de egyik sem stimmelt vele, se kinézetre, sem felépítésre.

 

U.i.: Anno működött...kb 15 éve vágtam vele füvet, bár akkor is nagyon nehezen indult.

 

Andor(ka) szept. 14. Creative Commons License 15736

Sziasztok Motorosok!

 

 

Hatalmas kérésem lenne felétek, segítségre van szükségem. Örököltem a papámtól egy benzinmotoros fűnyírót, amire jópár tíz évvel ezelőtt rá lett eszkábálva egy 125-ös motor...nem tudom, hogy csepel, danuvia, vagy pannónia. Jelenleg egyben van, de nem indul. Üzemanyag oldali részt már teljesen felújítottam, adja is a benzint, viszont gyújtás oldalon nem jutok dűlőre, mert nincs szikra, akármit is csinálok. Gyertyát találtam bele, többet is, szóval azokkal nincs gond. Trafót is szereztem hozzá, működő motorból. 2 saruja van, egy "1" és egy "15" jelölésű, valamint a gyertyakábel.A kérdésem az az, hogy hogy kössem rá a tekercsből, és üllőből érkező vezetékeket a trafóra?

A képen látszik, hogy 2 vezeték jön ki a tekercsből, 1 a megszakítótól, valamint van egy kondi a blokkra csavarozva, valamint egy test kábel a blokkra csavarozva. Szóval a kérdésem az, hogy milyen felosztás alapján kössem rá a trafóra az vezetéket?

2 vezeték a tekercsből

1 vezeték a megszakítótól

1 vezeték a kondenzátortól

1 vezeték a blokk testről

Hiányzik-e esetleg még valamilyen vezeték, vagy csatlakozás, vagy már így is van "felesleges" vezeték? Válaszotokat előre is köszönöm!!! Nagyon segítenétek vele.

A Google-n több száz képet néztem már, és kapcsolási rajzot, de egyik sem stimmelt vele, se kinézetre, sem felépítésre.

 

U.i.: Anno működött...kb 15 éve vágtam vele füvet, bár akkor is nagyon nehezen indult.

 

fulesdugo szept. 14. Creative Commons License 15735

Gyöngyösön még nem voltam. Ha az idő engedi, lehet elmotorozunk. Addig még jelentkezek. 

Előzmény: D. NAGY (15733)
fulesdugo szept. 14. Creative Commons License 15734

Szia!

Igen, szépen működik. Jó állapotban találtam a belsejét, nem lógtak a csapágyfészkek, de hidegen kijöttek a csapágyak, úgyhogy egy pici csapágyrögzítővel raktam össze. Csapágyakat, szimeringet kapott újat, meg egy váltókereket cseréltem a többi nagyon jó állapotú volt. A padláson találtam egy fúrt hengert, gyári dugóval, még látszik a hónolás. Azt kapta meg.

Előzmény: roncsfelújító (15731)
D. NAGY szept. 13. Creative Commons License 15733

Nem mert pont a Gyöngyösi börzén leszek.

Előzmény: fulesdugo (15732)
fulesdugo szept. 13. Creative Commons License 15732

Szia!

Attól közelebb is összefuthatunk. 21.-én Debrecenben ott leszel?

Előzmény: D. NAGY (15730)
roncsfelújító szept. 13. Creative Commons License 15731

Átnéztem a léptetőmechanizmust, a léptetővilla tengelye mocorog.

A váltásnál beugrott a helyére a rögzítő, az talán jó lesz.

 

fulesdugo: örülök hogy működik a blokkom! A csapágyfészkek jó állapotban voltak? Én nem néztem bele, de kívülről kulturáltan nézett ki.

A küllők menetei már nem használatos méretek. Én egy keréknyi gyári Danuvia küllőre gyűjtögetek most réz anyákat, ott is ugyanez a helyzet:).

D. NAGY szept. 13. Creative Commons License 15730

Nekem van itt egy adag használt küllő. A Szigetszentmiklósi börzére jössz?

Előzmény: fulesdugo (15729)
fulesdugo szept. 13. Creative Commons License 15729

Sziasztok!

Nem telt tétlenül a nyár Csepel ügyben. Beszereztem néhány, a motoromhoz illő alkatrészt. Lámpát, kerékagyakat, tengelyeket, fék cuccokat.

Volt két hátsó kerekem, az egyiket szétbontottam. Csak 3 küllőt nem tudtam megmenteni, a többi melegítve kijött. A szétbontott kerék felnit akarom befűzni előre. El is kezdtem, a hosszú oldalra jók a hátsó küllők. A rövid oldalt méretre vágtam, gondoltam beruházok egy 3.5-ös menetmetszőre, de valószínű nem működne a dolog mert csak 3.2-t mérek a küllőkön. Kicsit elkapkodtam a dolgot. A teljes felújítás előtt arra gondoltam, összerakom, hogy típus tiszta legyen. 

A roncsfelújitó-tól jött blokk már kész, nagyon szépen ketyeg benne.

Nincsen valakinek véletlen első rövidebb küllő egy kerékre való? Vevő lennék rá.

Előzmény: fulesdugo (14848)
roncsfelújító szept. 11. Creative Commons License 15728

Köszi D.NAGY, ezt is ellenőrzöm!

 

gpp_II: talán azért maradt jobb állapotban a másik főtengelyedhez képest ez a központtalan, mert senki nem tudta kicentrírozni:). Ha tudsz, szerintem nézz egy másik után.

Bár centrírozást még nem csináltam, csak így lehet befogni azt a főtengelyt?

 

Sportcopue: Szívesen! A többi része most a helyén van. Kiszerelhetem, de nem ígérem holnapra. A két anya ami a lemezvillába fogja be a kereket kúpos, ha megnézed a lemezvillába 12-esnél vastagabb tengely is illene, de oda az anyák szorulnak be.

Előzmény: D. NAGY (15725)
Sportcoupe szept. 11. Creative Commons License 15727

gsigerg: tudnál írni egy vázszámot? Nekem lehet, hogy van olyan blokkom ami neked kéne.

roncsfelújító: Köszönöm a tengelyről a képet. Lehetek kicsit pofátlan? esetleg a többi része nincs meg? Esetleg arról nem csinálnál pár képet?

 

Üdv.: Zsolt

Előzmény: gsigerg (15722)
gpp_II szept. 10. Creative Commons License 15726

Szervusztok!

Megint gondom akadt, légy'szi ha tudtok adjatok tanácsot!

Újíttatnám fel a kis sonkás főtengelyt a 125/49-be, és most hívott a szaki (ugyan már 80 plusz de én 20 éve vele dolgoztatok és nekem mindig ügyes volt), hogy nem tudja a főtengelyt kiállítani a padon mert nincs a sonka belső oldalán központ s anélkül nem bírja 2 tized ütés alá hozni...

60 éve csinál főtengelyeket, amikor kezdte a pályáját akkor gyártották az első ilyen Csepiket s soha nem látott még ilyet, ami nekem másik ilyen régi fajta főtengelyem van abban van gyári központfurat, de annak nagyon rossz a menete, kihívás lenne megjavítani.

Mi a megoldás, kerítenem kell egy másik főtengelyt?