Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalBike címlap TotalBike fórumok
roncsfelújító 2014.04.24 23:45:58 © 15494

Összerakva kevés helyet foglal el, nekem most szét van szedve kettő. A papíros vázat lefestettem, a blokkját letisztítottam. Szikrát még nem ad, és a megszakító nem nyit rendesen, talán megúszom egy tisztítással+állítással. Közben kezdem átrakosgatni a még régebben felújított motorról az alkatrészeket, hogy hamar mehessen vizsgázni. Közben ha van időm megcsinálgatom a saját dolgait is. Azt a másik T Csepelt úgy is szét akartam szedni, mert a váz 57-es, az ezüst tankkal meg nem frankó... 

 

Nyulasmotoros: Az derék, lassan kiadhatnál egy könyvet:D. További sikeres gyűjtögetést! 

Előzmény: D. NAGY (15491)
Csillagnyee 2014.04.24 23:41:14 © 15493

Ülésgumihoz sajnos nincs olyan nagyszerű módszer, mint a markolatgumikhoz a kompresszor :)
Maradnak a görbe csavarhúzók, ittott megkoptatott előzőleg szépen lefújt üléskeret és a párperces négykezes móka

Előzmény: D. NAGY (15462)
Nyulasmotor0s 2014.04.24 23:21:11 © 15492

Kb. egészen pontosan 443 db 100 és 125 ccm gép adatait jegyeztem fel...plusz 19 db szám nélküli és egyéb hiányos azonosító..

Előzmény: roncsfelújító (15489)
D. NAGY 2014.04.23 07:48:36 © 15491

Most viszont várni kell, mert pár alkatrész csiszolónál, illetve úton van valahol az országban.

A csíkozást tudom folytatni valamelyik nap majd. Ja és köszi a biztatást:)

Előzmény: D. NAGY (15490)
D. NAGY 2014.04.23 07:36:01 © 15490

Hely az nem sok maradt, de valamit majd kitalálok. Ha nagyon nem férek átviszek egy gépet apámhoz.

Előzmény: roncsfelújító (15489)
roncsfelújító 2014.04.22 23:01:15 © 15489

Szép, és ritka gép, kívánom hogy sokáig őrizhesd:)!

 

D.Nagy: szépen alakulgat a Csepel, el fog férni a sok Danuvia mellett még?

 

Nyulasmotoros: Szívesen! Mennyi számot sikerült kb eddig gyűjtened?

Előzmény: rozsi01 (15483)
Nyulasmotor0s 2014.04.22 21:51:05 © 15488

Köszönöm, jegyeztem.

Előzmény: roncsfelújító (15472)
D. NAGY 2014.04.22 20:18:59 © 15487

D. NAGY 2014.04.21 22:32:57 © 15486

Egy ilyen kis segédeszközt csináltam.

 

De hajlottak a feszítővasak is mire a helyére kattant.

 

Fel is próbáltam. A rugó az még csiszolónál van.

 

Nekem ennyi hely maradt a gumi és a tank között, még szerencse, hogy melegen tekertem rajta, különben beleérne.

 

Előkészületben a csíkozásra. Én ezt a maszkolós módszert választottam.

 

Ezek meg várják a bakteló többi részét.

 

 

Előzmény: D. NAGY (15485)
D. NAGY 2014.04.21 22:15:12 © 15485

Fent van az ülésgumi. Remélem reggelig nem szakad szét, sokat kellett rajta feszíteni (melegítettem is lánggal amennyire bírtam). Csináltam egy kis feszítőt hozzá, de végül kétemberes szado-mazo melóval lett felrakva. Megizzadtunk rendesen.

rozsi01 2014.04.21 22:11:39 © 15484

Itt a hivatkozó link a Mérayhoz

 

https://www.youtube.com/watch?v=BIAHvWwBEno&feature=youtu.be

rozsi01 2014.04.21 22:09:40 © 15483

Esetleg érdekes lehet számotokra egy régi magyar motorom első indítási kísérlete. Ízelítőnek itt egy kép a járműről

 

roncsfelújító 2014.04.21 00:03:02 © 15482

Köszi szépen! 

Akkor jó is lesz az, már csak egy kell:)

Előzmény: pancsimánia (15481)
pancsimánia 2014.04.20 21:37:45 © 15481

Szia! Gratula géphez! Legyen benne sok örömed! :)

 

Köszi akkor maradok a jó állapotú felninél. Egy szép festett danuvia felnim van is itthon. :)

 

üdv

Előzmény: roncsfelújító (15480)
roncsfelújító 2014.04.20 21:18:56 © 15480

Szia Ernő!

A moci vázszáma: BC15578

A blokkszáma a régi rendszáma, mivel cserélték a blokkot: KM-46-31, a párosítók alapján is Danuvia. Kétszázezer valahány a párosítószáma. 

Olvastam én is azt a cikket, de szerintem amikor ez a motor készült(52 tájékán), már nem exportáltunk oda. De más exportból maradhatott is akár. Vagy akár a megmaradt exportos alkatrészekkel turbózták fel ezt a gépet. Az oldaldobozok és a tank át lett festve, sajnos. Viszont még a festék alatt látszanak a csíkok helyei(kidomborodik) és az ovális Csepel felirat a tank két oldalán. A bácsi nem tudott a motor eredetéről mesélni. 

 

Pancsimánia:

Én a régi felniket szoktam használni, persze ha nincsenek átrozsdásodva:) Ahogy én tudom, az új felnik amiket lehet kapni mind krómozottak. Börzéken találni azért még kerekeket. Ha a tieid annyira rossz állapotúak, kis szerencsével találsz jobb állapotút olcsón egy veteránbörzén. A Danuviáé is ugyanaz szélességre. 

Előzmény: csepel a j (15479)
csepel a j 2014.04.20 18:36:41 © 15479

Szia nekem is van egy ilyen ez egy jó kis lelet légyszi oszd meg a váz és motorszámot .

 

volt egy cikk korábban egy új holland gépről ann ak volt ilyen sima deknije .és a korai export csepelnek .

szép 

Előzmény: roncsfelújító (15472)
pancsimánia 2014.04.20 15:17:08 © 15478

Sziasztok Csepelesek! 

Érdeklődnék felnit milyet szoktatok rakni a kis csepelbe?

Régi rozsdásat de jól beváltat vagy esetleg van aki gyárt krómozás nélkül valamit ami passzol a márkához?

 

 

Köszönöm!:)

roncsfelújító 2014.04.19 23:38:03 © 15477

Nincs mit!

Köszi a gratulációt, cél még a nyáron leműszakiztatni:).

Előzmény: D. NAGY (15474)
D. NAGY 2014.04.19 22:43:24 © 15476

Gratula a motorhoz.

Előzmény: roncsfelújító (15472)
D. NAGY 2014.04.19 22:40:01 © 15475

Köszi, én tekertem rajta egy kört, így elég jól feszít. (kb. mint a Danuvián)

Előzmény: csordasgabor (15470)
D. NAGY 2014.04.19 22:38:45 © 15474

Köszönöm az infót, csinálok is valami hasonlót. Ma ezen agyaltam, de így megvan a megoldás.

Előzmény: roncsfelújító (15472)
D. NAGY 2014.04.19 22:37:49 © 15473

Azt tudom, hogy szét lehet szedni a keretet, így sem sikerült egyenlőre.

Előzmény: csordasgabor (15471)
roncsfelújító 2014.04.19 21:56:08 © 15472

D.Nagy, itt egy link, ügyes kis szerkezet, talán ezzel könnyebben felmegy: https://www.google.hu/search?q=%C3%BCl%C3%A9sgumi+fesz%C3%ADt%C5%91&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Q9BSU6OtA6qI4ATM_4CACQ&ved=0CAcQ_AUoAg&biw=1280&bih=866#facrc=_&imgdii=_&imgrc=dRzMuKMKyj_RkM%253A%3Bn71Re2fM4F1IVM%3Bhttp%253A%252F%252Fveteran.forum.hu%252Fattachments%252Fcsepel-d-csepel-szerelese-48%252F15505d1365876922-csepel-uleslap-rogzitese-dsc_0479.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fveteran.forum.hu%252Fcsepel-d-csepel-szerelese-48%252Fcsepel-uleslap-rogzitese-240%252Findex2.html%3B639%3B479 

 

Tegnap sikerült megvennem az utcánkban lakó idős úrtól a régi Csepeljét. Megvan a papírja:) 

Pár kép róla: 

 

 

A sima gyújtásfedél, és az akkumulátoros oldaldoboz arra utal, hogy ez valami extrás Csepel lehetett. A kormánya is krómos volt. 

Nyulas, a vázszáma BC 15578. A rendszámát holnap megírom. 

 

A blokkot cserélték, ahogy szerintem az első lámpát is. A hátsó is Danuvia, de legalább lesz értelme az akkunak a féklámpa miatt:). 

Már szét is szereltem, a sztender rugója így áll: 

A dudája jól szól, de ha valamiért elromlana a síp majd rendelek mindegynik szakitól:). 

csordasgabor 2014.04.19 21:34:21 © 15471

Ez is érdekes egy szerelés volt. A síkosítás sem segített, féltem, hogy széttépem az egészet.

A szomszéd srácot hívtam segítségül, és addig-addig feszegettük míg egyszer csak szétcsúszott az üléskeret. Nem is tudtuk, hogy szét lehet szedni, de igen. Van a kereten egy rész, ami olyan mintha azon a szakaszon egy cső lenne a kereten. Na ott szét lehet húzni, és egyszerűbb a dolog.

Előzmény: D. NAGY (15462)
csordasgabor 2014.04.19 21:23:27 © 15470

Én is filóztam rajta sokat mikor felraktam. A vége az lett, hogy nem spanoltam meg annyira, hogy koppanjon a váz alján. Igy kicsit lazának tűnik ugyan, de valójában menet közben úgy sem ez a rugó tartja fenn a sztendert.

Előzmény: D. NAGY (15458)
pitic83 2014.04.19 08:53:56 © 15469

vigyázz, mert kúpos, nem mindegy melyik oldalról tolod, legalábbis az enyémen ilyen volt.

Azon mi belülről(a szektor felüli részétől) toltuk kifelé, nem pedig a végétől felfelé (a szektor felé). 

Előzmény: D. NAGY (15468)
D. NAGY 2014.04.19 06:46:01 © 15468

Melegvíz meg síkosítás megvolt. Egyszerűen nyúlnia kellene vagy 1,5 centit, de azt önerőből nem tudom megoldani, valami kis feszítő keretet megpróbálok kiagyalni hozzá.

Előzmény: Diesel125 (15466)
D. NAGY 2014.04.19 06:43:58 © 15467

Akkor ne csodálkozzak, hogy nem passzol. Köszi a fotót. Valahogy megpróbálom ezzel megoldani, ha már megvettem.

Előzmény: Diesel125 (15464)
Diesel125 2014.04.18 22:12:52 © 15466

Én azzal vettem a gépet. Így még csak leszedtem, fel még nem raktam.

13321-es hszben meg is jegyeztem mekkora szívás volt leszedni, 2-szer kellett neki futni.

A lényeg, hogy telefújtam a gumi belsejét, ahová a vasat be kell tolni szilikonnal és akkor kifordult belőle, de már már annyira szét feszítettem, hogy azt hittem tán elszakad, de nem. Gondolom össze is hasonlóképpen erőszakosan kell, talán a szilikonon kívül jó ötlet lehet pluszba a gumit megforrósítani vízben, hogy puhább legyen. Szóval előtte érdemes rágyúrni, meg valami plusz célszerszámot (pl. jó nagy lapos csavarhúzó) alkalmazni. :-)

Előzmény: D. NAGY (15462)
Diesel125 2014.04.18 22:02:09 © 15465

Meg ahogy elnézem, a tekerési irány sem azonos, pont fordítva van.

Előzmény: D. NAGY (15458)