Keresés

Részletes keresés

BUSZNYI Creative Commons License 45 perce 0 0 16710

Vettem köszönöm. 

Tehát a akkor ami épp raktáron volt azt szerelték kb. ez lehetett a vezérelv.

Amúgy ha már erről beszélünk akinek van felesleges 125/52 T Csepelhez kormánya, karok meg bármi ;-) szívesen megboltonám.

Tegyetek fel szép képeket Csepelekről! :-)

Előzmény: roncsfelújító (16709)
roncsfelújító Creative Commons License 4 órája 0 0 16709

Nincs mit! Viszont hogy a teleszkóposakon csak vasból volt inkább visszaszívom. Pont az 1952-es gépemen volt alumínium. Tegnap nem jutott eszembe.

Amikor megvettem a 125/49-esemet ahhoz adtak újrakrómozott fék és kuplung kart, de én a portán talált kormányt és karjait használtam fel melyek szintén alumíniumok. Ami rajta volt amúgy is csúszkás gázkarhoz való festett kormány volt. Majd jó lesz a 125/50-esre. 

Szóval azt mondom inkább, vegyesen voltak Csepeleken alu és vas alkatrészek. Úgy mint pl az olajellenőrző, vagy az olajbetöltő csavarnál is látszik.

Előzmény: BUSZNYI (16708)
BUSZNYI Creative Commons License 13 órája 0 0 16708

roncsfelújító!

köszönöm szépen a válaszodat. Előrébb kerültem az információkkal.

Üdv

Előzmény: roncsfelújító (16706)
marcyt5 Creative Commons License 25 órája 0 0 16707

Üdv mindenkinek!

 

 

Ma szétkaptam a kis lemezvillást és gondoltam elsőként itt kérdezem meg a nagyérdeműt hogy a két csepel kerék érdekel e valakit?

  Egybe van mind a kettő az elsőben a fékpofák is megvannak de a féklap éle néhol el van rohadva vagy kopva.

  A gumik ki vannak töredezve. Motorozni már nem, de kiállítani jók.  Többit privátban.

 

 

 

 

 

A másik dolog a légszűrőt furcsának tartottam és elővettem egy másikat összehasonlítani. A festett kúposabb és a peremezése se olyan mint a másiknak. Az átmérő a karbi felől passzol.   Erről is itt van pár kép. Ez a majdnem de mégse tipikus esete:-)))

 

 

Lehet hogy nem csepelé?

 

További szép estét.

 

 

 

roncsfelújító Creative Commons License 2 napja 0 1 16706

Tehát ez volna a titok nyitja. Rigásoktól hallottam már, hogy nehéz úgy az izzó szerzés. Nem árulnak mindenhol. A Csepelek nagy része mondjuk nem bír el erősebb izzót, szóval nem egy zsákutca ez.

 

doska: Gratulálok a motorhoz. Elég jól egyben van. Sok sikert a rendberakásához.

 

125/49-es kormányán a csúszkának való kivágás hiányzik, amúgy azonos a korábbi T-s kormányokkal. Ezeken a karok is ugyanolyan alakúak. Viszont ahogy én tudom mind vasból van. A lemezvillásoknál alumíniumból vagy vasból is lehet. 

Előzmény: Csillagnyee (16697)
D. NAGY Creative Commons License 2 napja 0 0 16705

Csak úgy, lehet nem is Csepel.

doska Creative Commons License 2 napja 0 0 16704

Az a baj hogy nekem is elég hiányos a tudásom a Csepelek terén.De gyüjtöm az infókat mindenhonnan.Szívesen veszem a hozzáértők tanácsát. :-)

Előzmény: BUSZNYI (16703)
BUSZNYI Creative Commons License 2 napja 0 0 16703

Igen köszönöm a gázszektorban én is biztos voltam a többit nem tudom sajnos.

Előzmény: doska (16702)
doska Creative Commons License 2 napja 0 0 16702

Köszönöm.

A gázszektorban biztos hogy különbözik.

Előzmény: BUSZNYI (16701)
BUSZNYI Creative Commons License 2 napja 0 1 16701

Én is Gratulálok a motorhoz szép darab.

A minap filóztam ezen én is. Mondjuk lesz egy 52 motorom. Mire a fiamnak oda adom addigra kb. 100. éves lesz. Azért az meg már valami.

Már persze ha érdekli és értékeli ezeket a dolgokat. Az ohgy 30-40-50 év múlva üzemben tarthatók lesznek ezek a gépek meg a jövő zenéje.

Bár ha alkatrészeket nem gyártanak akkor előbb utóbb ki fog kopni a készlet. :-(

 

Erről jut eszembe.

Lemez villás ill. 49. gépeknek a kormánya és a fékkarok megegyeznek a T Csepel kormányával és fék karjaival?

Köszönöm a válaszokat.

Előzmény: CsA (16700)
CsA Creative Commons License 2 napja 0 1 16700

Drakulálok! :-)

Te jó ég, már majdnem 70 éves egy ilyen moci!

Előzmény: doska (16699)
doska Creative Commons License 2 napja 0 0 16699

Sziasztok.Szert tettem egy 125/49 re. Bal oldali doboz és hátsó lámpa már beszerzés alatt.

BUSZNYI Creative Commons License 2 napja 0 0 16698

Én még emlékszem mikor 18 évesen megkapta ma behívómat. Hát elszorult a torkom, pedig nem is volt háború.

Ezek a Riga alkatrészek elég jól beépültek a Csepelekbe, foncsor hátsólámpa stb.

Előzmény: petrol pet (16691)
Csillagnyee Creative Commons License 2 napja 0 0 16697

Épp most kaptam a hírt, hogy Riga foncsor ez. Éppen ilyen:

Leleményes megoldás a Csepelbe faragása (jobb híján) :)

Előzmény: Csillagnyee (16696)
Csillagnyee Creative Commons License 2 napja 0 0 16696

Nekem ilyen foncsor van benne, bajonettzáras bakelitház érintkezőkkel csatlakozik a foncsorra.
Jól szuperál, de ilyet még nem láttam más Csepelben, és bosszantó, hogy nem lehet csak 15/15Wattos ilyen izzót kapni, mindig csinálni kell belevalót.
Amúgy szerelése nagyon jó, könnyen szétszedhető. Milyen tipusé lehet ez?

Előzmény: roncsfelújító (16695)
roncsfelújító Creative Commons License 2 napja 0 0 16695

Japán ellen még elvihették volna a szovjetek, de remélhetőleg szerencsésen megúszta. Hacsak nem aknamentesítésre fogták be. Ott még történtek bajok később is.

 

Csillagnyee: Nálam a baloldali izzó van minden Csepel foglalatban. Nincs gallér rajtuk. Talán a gépeden idegen foglalat volna?

Előzmény: petrol pet (16692)
Csillagnyee Creative Commons License 3 napja 0 0 16694

Másoknak is ez a jobb oldali tányéros fajta izzó van a Csepeljében?

Befeketedett rendesen, kicsit tompábban világít a szennyezett búra miatt, így újat kell bele tennem, csak azt a vacak tányért mindig át kell forrasztgatnom a Danuvia izzóra és most szeretném megtartani pótizzónak.
Tányérosból 25/25Wattosat még nem láttam sehol, esetleg nincsen valakinek gyári, működő eladó, vagy ötlete hol lehet kapni?
Ha a foglalatszabványról van esetleg információj, azt is szívesen fogadom

Nyulasmotor0s Creative Commons License 3 napja 0 0 16693

1941 a dátum, nem?

Szerintem Nikkeltankos, köszi a képet.

Előzmény: petrol pet (16691)
petrol pet Creative Commons License 3 napja 0 0 16692

Mondjuk májusban már a németek is kapituláltak.

Előzmény: petrol pet (16691)
petrol pet Creative Commons License 4 napja 0 0 16691

Keserű történetet mesél el ez a 2 lap: 1940-ben regisztrálták a kis 100-as Csepelt, ki tudja, hogy utána elvitték-e. A gazdája pedig mehetett a frontra 18 évesen 1945-ben.

 

 

mindegynik Creative Commons License 5 napja 0 0 16690

Igaz, pedig a fejemben volt!:-)

Előzmény: Nyulasmotor0s (16689)
Nyulasmotor0s Creative Commons License 5 napja 0 0 16689

A kormányszorítót kihagytad a felsorolásból..

Előzmény: mindegynik (16681)
mindegynik Creative Commons License 5 napja 0 0 16688

Nem gond, keress nyugodtan. De előre szólok, csodát ne várj, mert tök hülye vagyok, nem mélyedtem el a Csepelek lelkivilágában:-)

Előzmény: Kristof95 (16687)
Kristof95 Creative Commons License 5 napja 0 0 16687

Sajnos aki felújította a motort 15 éve meghalt.(nem sokkal miután befejezte a motor felújítását).

A fia árulta aki nem értett a motorokhoz és nem is kötődött hozzájuk egyáltalán. Nem akarták tovább tárolgatni.

Én mindenesetre örülök, hogy eddig vigyáztak rá és viszonylag jó állapotban maradt.

Az eredetiségét tekintve akkor nem lesz kimagasló. :D...

De majd akkor keresünk neki párját ami remélhetőleg az lesz. ;)

 

mindegynik:


Ha nem gond felkeresnélek emailen keresztül. Remélem tudunk pár szót váltani.

Lenne még néhány kérdésem ha nem gond.

Előzmény: D. NAGY (16684)
CsA Creative Commons License 5 napja 0 0 16686

Előzmény: D. NAGY (16685)
D. NAGY Creative Commons License 5 napja 0 0 16685

A White blokkok is szakasztott ugyanígy néznek ki:) , míg rá nem pakolnak egy szögletes szettet, az áruk azonnal négyszereződik:)

Előzmény: CsA (16683)
D. NAGY Creative Commons License 5 napja 0 0 16684

"Sajnos az eladó nem tudott mondani róla semmit." Vagy az eladó nem akarta bevallani, hogy egy nem belevaló blokk van benne hamis motorszámbeütésekkel.

 

Azért állítom ezt, mert ahogy CsA is írta ezekkel a magas párosítószámokkal már csak alkatrésznek készült motorszám nélküli blokkok készültek, a Danuviák (Csepelek meg már rég nem készültek ekkor) gyártásának a befejezése után.

CsA Creative Commons License 5 napja 0 0 16683

Valahogy így néz ki, mielőtt rátesznek egy D-Csepel hengert és hengerfejet... :-)))

 

 

Számnak meg valamit (vagy semmit) beütöttek...

Előzmény: CsA (16682)
CsA Creative Commons License 5 napja 0 0 16682

"282727 motorszám itt a két szám megegyezik"

 

A 280-al kezdődő motorblokk párosító számok a gyártás befejezése után alkatrésznek készült blokkházak esetén voltak, véleményem szerint 1970 környékén. Emlékeim szerint az 1968-ban összerakott néhány motornak is 270-el kezdődik a párosító száma. D.Nagy szakinak van erről feljegyzése, Ő pontosan meg tudja ezeket mondani.

 

Ez annyiból rossz hír, hogy ez nem belevaló, három kivezetéses blokk.

Annyiból viszont lehet jó hír, hogy a blokkház cseréje után már lehet, hogy nem sokat gyilkolták, és nincs minden csapágy helye kikopva és szénné pontozva... 

Előzmény: Kristof95 (16678)
mindegynik Creative Commons License 5 napja 0 0 16681

Én is gratulálok, valóban jó állapotú a motor.

Nem vagyok "történész", de vannak sokan a fórumon akik értenek az évjáratokhoz. Úgy tűnik ez a motor a vázszám alapján egy 1957-es D-Csepel, amin blokkot cseréltek és feltételezésem szerint egy 1953-as T-Csepel motorját kapta meg.

Van rajta pár különlegesen értékes és becsben tartandó alkatrész. Az ülésgumik, főleg az első ritka szép állapotú, a csúszkás gázszektor nagyon nehezen beszerezhető alkatrész és az elsőfék + kupplungkar is igen ritka szerintem.

Tetszik az első sárvédő pálcákon a merevítő háromszög utólagos kialakítása.

Nem tudom, mi a célod a motorral, de gondold meg műszaki rendbetétel lehetőségét a külső meghagyása mellett, ugyanis csilivili felújított motorokkal Dunát lehet rekeszteni - ezeket jellemzően és indokoltan a nagyon lepusztult darabokból csinálják - viszont korabeli, patinás kinézetű motor jóval kevesebb van.

Előzmény: Kristof95 (16679)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!