Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalBike címlap TotalBike fórumok
D. NAGY 2014.04.23 07:48:36 © 15491

Most viszont várni kell, mert pár alkatrész csiszolónál, illetve úton van valahol az országban.

A csíkozást tudom folytatni valamelyik nap majd. Ja és köszi a biztatást:)

Előzmény: D. NAGY (15490)
D. NAGY 2014.04.23 07:36:01 © 15490

Hely az nem sok maradt, de valamit majd kitalálok. Ha nagyon nem férek átviszek egy gépet apámhoz.

Előzmény: roncsfelújító (15489)
roncsfelújító 2014.04.22 23:01:15 © 15489

Szép, és ritka gép, kívánom hogy sokáig őrizhesd:)!

 

D.Nagy: szépen alakulgat a Csepel, el fog férni a sok Danuvia mellett még?

 

Nyulasmotoros: Szívesen! Mennyi számot sikerült kb eddig gyűjtened?

Előzmény: rozsi01 (15483)
Nyulasmotor0s 2014.04.22 21:51:05 © 15488

Köszönöm, jegyeztem.

Előzmény: roncsfelújító (15472)
D. NAGY 2014.04.22 20:18:59 © 15487

D. NAGY 2014.04.21 22:32:57 © 15486

Egy ilyen kis segédeszközt csináltam.

 

De hajlottak a feszítővasak is mire a helyére kattant.

 

Fel is próbáltam. A rugó az még csiszolónál van.

 

Nekem ennyi hely maradt a gumi és a tank között, még szerencse, hogy melegen tekertem rajta, különben beleérne.

 

Előkészületben a csíkozásra. Én ezt a maszkolós módszert választottam.

 

Ezek meg várják a bakteló többi részét.

 

 

Előzmény: D. NAGY (15485)
D. NAGY 2014.04.21 22:15:12 © 15485

Fent van az ülésgumi. Remélem reggelig nem szakad szét, sokat kellett rajta feszíteni (melegítettem is lánggal amennyire bírtam). Csináltam egy kis feszítőt hozzá, de végül kétemberes szado-mazo melóval lett felrakva. Megizzadtunk rendesen.

rozsi01 2014.04.21 22:11:39 © 15484

Itt a hivatkozó link a Mérayhoz

 

https://www.youtube.com/watch?v=BIAHvWwBEno&feature=youtu.be

rozsi01 2014.04.21 22:09:40 © 15483

Esetleg érdekes lehet számotokra egy régi magyar motorom első indítási kísérlete. Ízelítőnek itt egy kép a járműről

 

roncsfelújító 2014.04.21 00:03:02 © 15482

Köszi szépen! 

Akkor jó is lesz az, már csak egy kell:)

Előzmény: pancsimánia (15481)
pancsimánia 2014.04.20 21:37:45 © 15481

Szia! Gratula géphez! Legyen benne sok örömed! :)

 

Köszi akkor maradok a jó állapotú felninél. Egy szép festett danuvia felnim van is itthon. :)

 

üdv

Előzmény: roncsfelújító (15480)
roncsfelújító 2014.04.20 21:18:56 © 15480

Szia Ernő!

A moci vázszáma: BC15578

A blokkszáma a régi rendszáma, mivel cserélték a blokkot: KM-46-31, a párosítók alapján is Danuvia. Kétszázezer valahány a párosítószáma. 

Olvastam én is azt a cikket, de szerintem amikor ez a motor készült(52 tájékán), már nem exportáltunk oda. De más exportból maradhatott is akár. Vagy akár a megmaradt exportos alkatrészekkel turbózták fel ezt a gépet. Az oldaldobozok és a tank át lett festve, sajnos. Viszont még a festék alatt látszanak a csíkok helyei(kidomborodik) és az ovális Csepel felirat a tank két oldalán. A bácsi nem tudott a motor eredetéről mesélni. 

 

Pancsimánia:

Én a régi felniket szoktam használni, persze ha nincsenek átrozsdásodva:) Ahogy én tudom, az új felnik amiket lehet kapni mind krómozottak. Börzéken találni azért még kerekeket. Ha a tieid annyira rossz állapotúak, kis szerencsével találsz jobb állapotút olcsón egy veteránbörzén. A Danuviáé is ugyanaz szélességre. 

Előzmény: csepel a j (15479)
csepel a j 2014.04.20 18:36:41 © 15479

Szia nekem is van egy ilyen ez egy jó kis lelet légyszi oszd meg a váz és motorszámot .

 

volt egy cikk korábban egy új holland gépről ann ak volt ilyen sima deknije .és a korai export csepelnek .

szép 

Előzmény: roncsfelújító (15472)
pancsimánia 2014.04.20 15:17:08 © 15478

Sziasztok Csepelesek! 

Érdeklődnék felnit milyet szoktatok rakni a kis csepelbe?

Régi rozsdásat de jól beváltat vagy esetleg van aki gyárt krómozás nélkül valamit ami passzol a márkához?

 

 

Köszönöm!:)

roncsfelújító 2014.04.19 23:38:03 © 15477

Nincs mit!

Köszi a gratulációt, cél még a nyáron leműszakiztatni:).

Előzmény: D. NAGY (15474)
D. NAGY 2014.04.19 22:43:24 © 15476

Gratula a motorhoz.

Előzmény: roncsfelújító (15472)
D. NAGY 2014.04.19 22:40:01 © 15475

Köszi, én tekertem rajta egy kört, így elég jól feszít. (kb. mint a Danuvián)

Előzmény: csordasgabor (15470)
D. NAGY 2014.04.19 22:38:45 © 15474

Köszönöm az infót, csinálok is valami hasonlót. Ma ezen agyaltam, de így megvan a megoldás.

Előzmény: roncsfelújító (15472)
D. NAGY 2014.04.19 22:37:49 © 15473

Azt tudom, hogy szét lehet szedni a keretet, így sem sikerült egyenlőre.

Előzmény: csordasgabor (15471)
roncsfelújító 2014.04.19 21:56:08 © 15472

D.Nagy, itt egy link, ügyes kis szerkezet, talán ezzel könnyebben felmegy: https://www.google.hu/search?q=%C3%BCl%C3%A9sgumi+fesz%C3%ADt%C5%91&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Q9BSU6OtA6qI4ATM_4CACQ&ved=0CAcQ_AUoAg&biw=1280&bih=866#facrc=_&imgdii=_&imgrc=dRzMuKMKyj_RkM%253A%3Bn71Re2fM4F1IVM%3Bhttp%253A%252F%252Fveteran.forum.hu%252Fattachments%252Fcsepel-d-csepel-szerelese-48%252F15505d1365876922-csepel-uleslap-rogzitese-dsc_0479.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fveteran.forum.hu%252Fcsepel-d-csepel-szerelese-48%252Fcsepel-uleslap-rogzitese-240%252Findex2.html%3B639%3B479 

 

Tegnap sikerült megvennem az utcánkban lakó idős úrtól a régi Csepeljét. Megvan a papírja:) 

Pár kép róla: 

 

 

A sima gyújtásfedél, és az akkumulátoros oldaldoboz arra utal, hogy ez valami extrás Csepel lehetett. A kormánya is krómos volt. 

Nyulas, a vázszáma BC 15578. A rendszámát holnap megírom. 

 

A blokkot cserélték, ahogy szerintem az első lámpát is. A hátsó is Danuvia, de legalább lesz értelme az akkunak a féklámpa miatt:). 

Már szét is szereltem, a sztender rugója így áll: 

A dudája jól szól, de ha valamiért elromlana a síp majd rendelek mindegynik szakitól:). 

csordasgabor 2014.04.19 21:34:21 © 15471

Ez is érdekes egy szerelés volt. A síkosítás sem segített, féltem, hogy széttépem az egészet.

A szomszéd srácot hívtam segítségül, és addig-addig feszegettük míg egyszer csak szétcsúszott az üléskeret. Nem is tudtuk, hogy szét lehet szedni, de igen. Van a kereten egy rész, ami olyan mintha azon a szakaszon egy cső lenne a kereten. Na ott szét lehet húzni, és egyszerűbb a dolog.

Előzmény: D. NAGY (15462)
csordasgabor 2014.04.19 21:23:27 © 15470

Én is filóztam rajta sokat mikor felraktam. A vége az lett, hogy nem spanoltam meg annyira, hogy koppanjon a váz alján. Igy kicsit lazának tűnik ugyan, de valójában menet közben úgy sem ez a rugó tartja fenn a sztendert.

Előzmény: D. NAGY (15458)
pitic83 2014.04.19 08:53:56 © 15469

vigyázz, mert kúpos, nem mindegy melyik oldalról tolod, legalábbis az enyémen ilyen volt.

Azon mi belülről(a szektor felüli részétől) toltuk kifelé, nem pedig a végétől felfelé (a szektor felé). 

Előzmény: D. NAGY (15468)
D. NAGY 2014.04.19 06:46:01 © 15468

Melegvíz meg síkosítás megvolt. Egyszerűen nyúlnia kellene vagy 1,5 centit, de azt önerőből nem tudom megoldani, valami kis feszítő keretet megpróbálok kiagyalni hozzá.

Előzmény: Diesel125 (15466)
D. NAGY 2014.04.19 06:43:58 © 15467

Akkor ne csodálkozzak, hogy nem passzol. Köszi a fotót. Valahogy megpróbálom ezzel megoldani, ha már megvettem.

Előzmény: Diesel125 (15464)
Diesel125 2014.04.18 22:12:52 © 15466

Én azzal vettem a gépet. Így még csak leszedtem, fel még nem raktam.

13321-es hszben meg is jegyeztem mekkora szívás volt leszedni, 2-szer kellett neki futni.

A lényeg, hogy telefújtam a gumi belsejét, ahová a vasat be kell tolni szilikonnal és akkor kifordult belőle, de már már annyira szét feszítettem, hogy azt hittem tán elszakad, de nem. Gondolom össze is hasonlóképpen erőszakosan kell, talán a szilikonon kívül jó ötlet lehet pluszba a gumit megforrósítani vízben, hogy puhább legyen. Szóval előtte érdemes rágyúrni, meg valami plusz célszerszámot (pl. jó nagy lapos csavarhúzó) alkalmazni. :-)

Előzmény: D. NAGY (15462)
Diesel125 2014.04.18 22:02:09 © 15465

Meg ahogy elnézem, a tekerési irány sem azonos, pont fordítva van.

Előzmény: D. NAGY (15458)
Diesel125 2014.04.18 21:56:21 © 15464

Ugyan ezt sikerült meg vennem anno.  Nekem sem feszített sehogy, mert szerintem nem rá való. Aztán Keresztúron sikerült lefotóznom egy "működőt". Ekkor jöttem rá, hogy teljesen más méretű kell rá.

 

 

 

 

 

Előzmény: D. NAGY (15458)
petrol pet 2014.04.18 21:32:57 Creative Commons License 15463

Hallottam már, hogy igazi szívás,de valami trükkel lehetséges. Én tuti forró víz+szappanozással kezdeném.

Előzmény: D. NAGY (15462)
D. NAGY 2014.04.18 21:20:00 © 15462

Utángyártott D-Csepeles ülésgumival szenvedett már valaki? Nem nagyon akar felmenni a keretre...