Keresés

Részletes keresés

moto09 Creative Commons License 2017.07.10 0 0 17495

Sziasztok!

Még új vagyok itt segítségre lenne szükségem. Sok mindenkit megkérdeztem már de sajnos mindenki mást mondott.
Van egy Csepel motorom a vázszám BC20123 a motorszám 20122 az érdekelne mikori lehet a motor és milyen típusú. A kormány alatt három rendszám is látható. Mindenképp fel szeretném újítani ezért amennyire lehetséges korhű állapotára.
A segítségeteket előre is köszönöm!

Pár kép a motorról.

BUSZNYI Creative Commons License 2017.07.10 0 0 17494

Nagyon szépen alakul. Öröm nézni a képeket.

 

Előzmény: repepe (17487)
Zoli_t5H Creative Commons License 2017.07.10 0 0 17493

Köszönöm előre is. A géphez pedig sok gondmentes kilométert kívánok.

Előzmény: repepe (17492)
repepe Creative Commons License 2017.07.10 0 0 17492

Szia Zoli,

 

Köszönöm az elismerést.

 

A kipufogók megvannak és szép állapotúak, minimális horzsolás is csak ott van rajtuk ahol nem látszik.

 

Eltettem őket későbbre, mert maradt annyi jó állapotú típusidegen alkatrészem a TLT-ről, hogy egy újabb, kisfékdobos gép talpraállításához még jó lehet.

 

Ha meggondolom magam és nem használom fel őket, Te leszel az első, akinek szólok.

 

Üdv: repepe

 

 

Előzmény: Zoli_t5H (17491)
Zoli_t5H Creative Commons License 2017.07.10 0 0 17491

A kipufogókkal mi lett, amikkel eredetileg vetted? Elboltolhatnánk, ha esetleg még meg vannak.

 

Egyébként szép, utolsó szériás TLT, szinte csak a kipufogóban különbözik egy korai 58-as TLF-töl.

 

 

Előzmény: repepe (17490)
repepe Creative Commons License 2017.07.10 0 0 17490

Köszönöm Mindenkinek,

 

Íme egy kép az 1 hónappal fiatalabb "nagy"testvéréről is (TLT- 58 februári ), ami miatt lassabban haladtam a kiscsepellel (58 januári ):

 

A TLT ebben az állapotban került hozzám:

 

Volt munka rajta is bőven, persze nem lesz soha 100%-os, nekem a 95% körüli megfelel. ( hengert már nem akarok cserélni). A váltókulissza csere még ezen is hátra van, hogy a helyére kerüljenek a sebességek.

 

Üdv: repepe

 

 

 

 

 

Előzmény: Csillagnyee (17489)
Csillagnyee Creative Commons License 2017.07.09 0 0 17489

Gratulálok! Szép lett!! :)

Előzmény: repepe (17487)
mindegynik Creative Commons License 2017.07.09 0 0 17488

Nagyon szép lesz.

Előzmény: repepe (17487)
repepe Creative Commons License 2017.07.08 0 0 17487

Sziasztok,

 

Feltöltöttem lengéscsillapító olajjal az elejét, eddig nem folyat.

Ki kellett cserélnem a kormány ütközőt is, mert beleért a tankba.

 

A blokkra sajnos nem maradt időm annyi minden reszelni való volt a gépen, talán majd holnap, vagy egy másik hétvégén.

 

Eddig jutottam a géppel:

 

 

 

Üdv: Repepe

Előzmény: Csillagnyee (17486)
Csillagnyee Creative Commons License 2017.07.08 0 0 17486

Szia! 15W 40, vagy akár 80W 90 olaj is jó bele. Kinyomja azonnal és mindenhol csöpögni fog, ha nem eléggé sűrű.

Előzmény: repepe (17485)
repepe Creative Commons License 2017.07.07 0 0 17485

Szia VöPe,

 

Köszönöm az ábrát és az ötletet, sokat segített!

 

Kiszereltem a kereket és arra jutottam, hogy a távtartók rendben vannak mindkét oldalon, ellenben kellett némi hézagolás a fékfedél belső fele és a kerékagy csapágyazása közé. Összenéztem az eredeti rozsdás fékfedéllel, ránézésre nincs különbség. Nem mértem le pontosan, de egy vastagabb és egy keskenyebb alátét kellett közéjük, ami így szemre (a kettő alátét együtt ) 3,5-4 mm -es távtartót tesz ki.

 

Az a baj, hogy az eleje az nem egy motorból származik, hanem több szétszedett gépből válogattam össze a legjobbnak ítélt alkatrészeket, így a kerék pl nem ehhez az elsővillához tartozó. Ezért is nagyon fontos, amivel bevallom eddig én sem foglalkoztam, hogy fényezés előtt igenis tessék összerakni a gépet, ne a frissen fényezett alkarészeken kelljen a műtéteket végrehajtani, mert fényezésjavítás lesz a vége.

 

A lényeg, hogy most minden normális, forog a kerék, stb.

Holnap feltöltöm lengéscsillapító olajjal az első teleszkópokat, felrakom a tankot és az ülést, majd nekilátok a motorgenerálnak.

 

Teszem majd fel képeket a 7végi haladásról.

 

Üdv: Repepe

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: VolgyiP (17484)
VolgyiP Creative Commons License 2017.07.06 0 0 17484

Szia repepe!

 

A szerelési ábra alapján úgy gondolom, hogy vagy a fékfedél fekszik fel rosszul és ezért szorul a kerék (de ezt hallanád a súrlódó hangból) , vagy a képen látható C jelű alkatrészed rövid.

Mivel az ábrán láthatóan jobb szárhoz kötődik fixen a tengely, és látható hogy a C jelű távtartó minimális szabad mozgással rendelkezik axiálisan a bal szár furatában, így ha rövid az alkatrész megszorulhat a kerék.

Ez egy ötlet, nem biztos megoldás :)

Ha sikerült megoldani, kérlek oszd meg velünk!

 

 

Üdv VöPe

Előzmény: repepe (17483)
repepe Creative Commons License 2017.07.03 0 0 17483

Sziasztok,

 

Sikerült a 7 végén haladnom a kiscsepellel:

 

 

És ahonnan indultam:

 

Azt vettem észre, hogy ha meghúzom az elsőkerék tengelyét, akkor szorul az elsőkerék.

A távtartókat mindenhova visszatettem, így nem igazán értem, hogy miért szorul.

Majd a következő 7 végén rásasolok.

 

Üdv: repepe

Csillagnyee Creative Commons License 2017.06.27 0 0 17482

Lemezvilla felújítás van soron jelenleg. Új csavarok, minőségi bronzperselyek kerülnek bele. A galvanizálás is meglesz a nyáron.

A perselyeknek nincsen válla, ezért érdemes cselhez folyamodni.

t1ok2 Creative Commons License 2017.06.26 0 0 17481

Szia! Megköszönném ha átküldenéd.

roncsfelújító Creative Commons License 2017.06.25 0 0 17480

Szia!

 

Elektronikus formában 125/49 és D-Csepelhez van használati utasításom, abban tudok segíteni.

Előzmény: t1ok2 (17476)
t1ok2 Creative Commons License 2017.06.24 0 0 17479

Csepel 125/t és d 

t1ok2 Creative Commons License 2017.06.24 0 0 17478

Csepel motorok érdekelnének elsősorban kezelési, használati javítási könyvek de pl. Pannónia; Mz; Bmw stb könyvek is

BUSZNYI Creative Commons License 2017.06.24 0 0 17477

Pontosan milyen típushoz kelen?

Van egy pár dolgom. Bár nálam tapasztaltabbak is vannak nagyobb gyűjteménnyel.

Előzmény: t1ok2 (17476)
t1ok2 Creative Commons License 2017.06.24 0 0 17476

Sziasztok! Lenne esetleg valakinek csepeles könyve? Kezelési, szerelési stb minden érdekekne. Akár pdf vagy nyomtatott formában is érdekel. Előre is köszönöm!!

Zoli_t5H Creative Commons License 2017.06.16 0 0 17475

Szia!

 

Előre is köszi.

 

És igen, pontosan az a legnagyobb értéke, amit említettél, hogy sajnos egyre kevesebb van, ami normál úton forgalomba helyezhető (Pannóniából is egyre kevesebb akad, pedig azok jóval fiatalabbak).

 

 

Előzmény: egabor64 (17474)
egabor64 Creative Commons License 2017.06.16 0 0 17474

Ha 1 kis időm engedi teszek fel 1,2 képet róla!

 

Üdvözlettel!

Előzmény: Zoli_t5H (17464)
egabor64 Creative Commons License 2017.06.16 0 0 17473

Kívánom, hogy hasonló szerencse érjen.

 

Egyébként nyilván nem hibátlan a gép, több sebből vérzik de egészében jónak mondható.

Sajnos nem eredeti a fényezése, át van pingálgatva, nem csúnya de nem is szép.

Jó lett volna 1 eredeti szép állapotú Csepel, de így lehet, hogy fel kell szépen újítanom majd.

Itt a legnagyobb érték szerintem a papírjai, nagyon kevéshez van már csak papír.

 

Üdvözlettel!

Előzmény: gabor.ny (17465)
szandi1994 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 17472

Koszi a hozzaszolasod! Nem vagyom nagy motorra, szeretnem vegigjarni a lepcsofokokat es vegig is fogom. Boven beernem par even belul egy kis 125-os mocival , ezert is johet szoba a kismotor jogsi es max az a2,ami nem jelenti azt h nagyobb motorra szeretnek egybol ulni, hanem mert ott eleg oraszam van arra hogy megtanulhassak motorozni.

Előzmény: BUSZNYI (17471)
BUSZNYI Creative Commons License 2017.06.14 0 0 17471

Az hogy van egy estleg korlátlan jogsid még nem jelenti azt, hogy 1500ccm pályagéppel kellene kezdeni a pályafutásodat.

Nekem meg van minden, de mégsincs 800ccm nél nagyobb motorom. Évekig robogóztam Budapesten egy 50 apriliával. Az a baj vele hogy lenyomnak az útról. DE mondjuk meg lehet szokni. Amúgy tökéletesen egyetértek Zolival. Gyakorolni gyakorolni. És leszarni mindenkit aki be mer szólni a motor méretre. Az életed sokkal többet ér mint hogy menőzz. 

Előzmény: szandi1994 (17470)
szandi1994 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 17470

Koszonom szepen a valaszodat! Szerencsere a simson is adott, azon szeretnek megtanulni valtani :) parhuzamosan mehetne a robogo es a simson, na meg ha ugy dontok akkor a jogsi :) 

Előzmény: Zoli_t5H (17469)
Zoli_t5H Creative Commons License 2017.06.14 0 0 17469

Aha értem a dilemmát. Egy biztos, hogy ha esetleg úgy döntesz, hogy még idén elkezded a motoros tanfolyamot, akkor az mindenképpen hasznos lenne, ha közben már azzal párhuzamosan robogózol a B-s jogsival. Sőt ha rám hallgatsz, akkor én javasolnék inkább valami váltós kismotort, pl. egy Simson-t a robogó helyett, mert arról sokkal könnyebb átülni egy nagyobbra. A nagymotoron a lábbal váltást, kézzel kuplungolást szokták az emberek a legnehezebben megtanulni, a robogón meg ugye ilyen nincs, csak húzod a gázt (mondjuk én egyébként is parázok a robogóktól, ültem már mindenféle nagy motoron, volt is sokféle saját, de halálfélelmem csak robogón volt, valahogy nagyon nem éreztem biztonságosnak :-).

 

 

 

Előzmény: szandi1994 (17468)
szandi1994 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 17468

Köszönöm szépen a válaszod, mindenképpen megfontolom!

Barátom szerint robogózzak idén és jövő tavasszal mehet az a2. Az a helyzet h amiatt fontolom, hogy elkezdem, mert elég telítettek az oktatók és ha minden jól megy akkor is 5-6 hónap mire leteszi az ember a jogsit, a B-t januárban kezdtem, és utána kérdeztem a mocis oktatóknak és elég kevesen vannak itt városon belül és épp ezért eléggé tele vannak. Ami azt jelenti, lehet hogy idén már meg sem lenne mindennel együtt a jogsi, ezért filózom.

 

 

 

Előzmény: Zoli_t5H (17467)
Zoli_t5H Creative Commons License 2017.06.14 0 0 17467

Szia,

 

szerintem azzal nem veszítesz semmit, ha kicsit szokod a forgalmat, gyakorlod a vezetéstechnikát és főleg megszokod, hogy körülötted bizony zajlik az élet a közlekedés többi résztvevője által (akik között vannak normálisak, akik odafigyelnek a másikra és vannak nagyon hülyék, akikre még külön neked kell odafigyelni). Erre a célra a robogózás tökéletesen megteszi. Mikor anno én kezdtem, akkor 14 éves koromban levizsgáztam segédmotorra és kb. 2-3 évig azzal motoroztam, aztán jött az A1, majd a korlátlan. Egyébként nem azon múlik, hogy lány vagy, hanem azon, hogy tapasztalatlan. Azon pedig mással nem lehet segíteni, mint gyakorlással, lehetőleg fokozatosan, nem egyből a mélyvízbe.:-)

 

 

Előzmény: szandi1994 (17466)
szandi1994 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 17466

Sziasztok!

 

Fontolgatom a motoros jogsi gondolatát, ebben kérném segítségeteket. 

Nem tudok sajnos motorozni, a B jogsi forgalmi vizsgám jövőhéten lesz, és robogóval szeretnék majd közlekedni ha megvan a jogsim. A korlátlan jogsiról lebeszéltek, mert lány vagyok és valószínűleg mivel még motorozni sem tudok, nem boldogulnék egy nagy motorral. Az A2-t fontolgatom, viszont mindenképpen végig szeretném járni a lépcsőfokokat (robogó, simson, mz) és leghamarabb jövő tavasszal ráülni egy 125-ös mocira, épp ezért a B125 is szóba jöhet, anyagilag viszont ahogy néztem az A2-t érdemesebb megcsinálni.. Mit gondoltok, melyik kategóriára érdemes tennem a jogosítványt? Vagy robogózzak forgalomban és majd később tegyem a motor jogsit???

 

Minden választ előre is köszönök!

 

Szandi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!