Még új vagyok itt segítségre lenne szükségem. Sok mindenkit megkérdeztem már de sajnos mindenki mást mondott. Van egy Csepel motorom a vázszám BC20123 a motorszám 20122 az érdekelne mikori lehet a motor és milyen típusú. A kormány alatt három rendszám is látható. Mindenképp fel szeretném újítani ezért amennyire lehetséges korhű állapotára. A segítségeteket előre is köszönöm!
A kipufogók megvannak és szép állapotúak, minimális horzsolás is csak ott van rajtuk ahol nem látszik.
Eltettem őket későbbre, mert maradt annyi jó állapotú típusidegen alkatrészem a TLT-ről, hogy egy újabb, kisfékdobos gép talpraállításához még jó lehet.
Ha meggondolom magam és nem használom fel őket, Te leszel az első, akinek szólok.
Íme egy kép az 1 hónappal fiatalabb "nagy"testvéréről is (TLT- 58 februári ), ami miatt lassabban haladtam a kiscsepellel (58 januári ):
A TLT ebben az állapotban került hozzám:
Volt munka rajta is bőven, persze nem lesz soha 100%-os, nekem a 95% körüli megfelel. ( hengert már nem akarok cserélni). A váltókulissza csere még ezen is hátra van, hogy a helyére kerüljenek a sebességek.
Kiszereltem a kereket és arra jutottam, hogy a távtartók rendben vannak mindkét oldalon, ellenben kellett némi hézagolás a fékfedél belső fele és a kerékagy csapágyazása közé. Összenéztem az eredeti rozsdás fékfedéllel, ránézésre nincs különbség. Nem mértem le pontosan, de egy vastagabb és egy keskenyebb alátét kellett közéjük, ami így szemre (a kettő alátét együtt ) 3,5-4 mm -es távtartót tesz ki.
Az a baj, hogy az eleje az nem egy motorból származik, hanem több szétszedett gépből válogattam össze a legjobbnak ítélt alkatrészeket, így a kerék pl nem ehhez az elsővillához tartozó. Ezért is nagyon fontos, amivel bevallom eddig én sem foglalkoztam, hogy fényezés előtt igenis tessék összerakni a gépet, ne a frissen fényezett alkarészeken kelljen a műtéteket végrehajtani, mert fényezésjavítás lesz a vége.
A lényeg, hogy most minden normális, forog a kerék, stb.
Holnap feltöltöm lengéscsillapító olajjal az első teleszkópokat, felrakom a tankot és az ülést, majd nekilátok a motorgenerálnak.
A szerelési ábra alapján úgy gondolom, hogy vagy a fékfedél fekszik fel rosszul és ezért szorul a kerék (de ezt hallanád a súrlódó hangból) , vagy a képen látható C jelű alkatrészed rövid.
Mivel az ábrán láthatóan jobb szárhoz kötődik fixen a tengely, és látható hogy a C jelű távtartó minimális szabad mozgással rendelkezik axiálisan a bal szár furatában, így ha rövid az alkatrész megszorulhat a kerék.
Sziasztok! Lenne esetleg valakinek csepeles könyve? Kezelési, szerelési stb minden érdekekne. Akár pdf vagy nyomtatott formában is érdekel. Előre is köszönöm!!
És igen, pontosan az a legnagyobb értéke, amit említettél, hogy sajnos egyre kevesebb van, ami normál úton forgalomba helyezhető (Pannóniából is egyre kevesebb akad, pedig azok jóval fiatalabbak).
Koszi a hozzaszolasod! Nem vagyom nagy motorra, szeretnem vegigjarni a lepcsofokokat es vegig is fogom. Boven beernem par even belul egy kis 125-os mocival , ezert is johet szoba a kismotor jogsi es max az a2,ami nem jelenti azt h nagyobb motorra szeretnek egybol ulni, hanem mert ott eleg oraszam van arra hogy megtanulhassak motorozni.
Az hogy van egy estleg korlátlan jogsid még nem jelenti azt, hogy 1500ccm pályagéppel kellene kezdeni a pályafutásodat.
Nekem meg van minden, de mégsincs 800ccm nél nagyobb motorom. Évekig robogóztam Budapesten egy 50 apriliával. Az a baj vele hogy lenyomnak az útról. DE mondjuk meg lehet szokni. Amúgy tökéletesen egyetértek Zolival. Gyakorolni gyakorolni. És leszarni mindenkit aki be mer szólni a motor méretre. Az életed sokkal többet ér mint hogy menőzz.
Koszonom szepen a valaszodat! Szerencsere a simson is adott, azon szeretnek megtanulni valtani :) parhuzamosan mehetne a robogo es a simson, na meg ha ugy dontok akkor a jogsi :)
Aha értem a dilemmát. Egy biztos, hogy ha esetleg úgy döntesz, hogy még idén elkezded a motoros tanfolyamot, akkor az mindenképpen hasznos lenne, ha közben már azzal párhuzamosan robogózol a B-s jogsival. Sőt ha rám hallgatsz, akkor én javasolnék inkább valami váltós kismotort, pl. egy Simson-t a robogó helyett, mert arról sokkal könnyebb átülni egy nagyobbra. A nagymotoron a lábbal váltást, kézzel kuplungolást szokták az emberek a legnehezebben megtanulni, a robogón meg ugye ilyen nincs, csak húzod a gázt (mondjuk én egyébként is parázok a robogóktól, ültem már mindenféle nagy motoron, volt is sokféle saját, de halálfélelmem csak robogón volt, valahogy nagyon nem éreztem biztonságosnak :-).
Köszönöm szépen a válaszod, mindenképpen megfontolom!
Barátom szerint robogózzak idén és jövő tavasszal mehet az a2. Az a helyzet h amiatt fontolom, hogy elkezdem, mert elég telítettek az oktatók és ha minden jól megy akkor is 5-6 hónap mire leteszi az ember a jogsit, a B-t januárban kezdtem, és utána kérdeztem a mocis oktatóknak és elég kevesen vannak itt városon belül és épp ezért eléggé tele vannak. Ami azt jelenti, lehet hogy idén már meg sem lenne mindennel együtt a jogsi, ezért filózom.
szerintem azzal nem veszítesz semmit, ha kicsit szokod a forgalmat, gyakorlod a vezetéstechnikát és főleg megszokod, hogy körülötted bizony zajlik az élet a közlekedés többi résztvevője által (akik között vannak normálisak, akik odafigyelnek a másikra és vannak nagyon hülyék, akikre még külön neked kell odafigyelni). Erre a célra a robogózás tökéletesen megteszi. Mikor anno én kezdtem, akkor 14 éves koromban levizsgáztam segédmotorra és kb. 2-3 évig azzal motoroztam, aztán jött az A1, majd a korlátlan. Egyébként nem azon múlik, hogy lány vagy, hanem azon, hogy tapasztalatlan. Azon pedig mással nem lehet segíteni, mint gyakorlással, lehetőleg fokozatosan, nem egyből a mélyvízbe.:-)
Fontolgatom a motoros jogsi gondolatát, ebben kérném segítségeteket.
Nem tudok sajnos motorozni, a B jogsi forgalmi vizsgám jövőhéten lesz, és robogóval szeretnék majd közlekedni ha megvan a jogsim. A korlátlan jogsiról lebeszéltek, mert lány vagyok és valószínűleg mivel még motorozni sem tudok, nem boldogulnék egy nagy motorral. Az A2-t fontolgatom, viszont mindenképpen végig szeretném járni a lépcsőfokokat (robogó, simson, mz) és leghamarabb jövő tavasszal ráülni egy 125-ös mocira, épp ezért a B125 is szóba jöhet, anyagilag viszont ahogy néztem az A2-t érdemesebb megcsinálni.. Mit gondoltok, melyik kategóriára érdemes tennem a jogosítványt? Vagy robogózzak forgalomban és majd később tegyem a motor jogsit???