Eladóak az alábbi fellelt állapotú Csepel alkatrészeim. (Ha minden igaz a 3-ból 2 kerék WM Csepel)
Érdeklődni: volgyip@gmail.com e-mail címem lehet. :) A szerszámos doboz ilyen formában gondolom senkit nem érdekel, azt inkább csak érdekességképp, a fekete festék alatti zöld festék színe miatt töltöttem fel!
Szép kis TLB. Mintha a Veterán újságban is szerepelt volna.
repepe: én le tudom neked mérni, de csak vasárnap ha addig nem előznek meg:). Előre annyit biztosan tudok, hogy össz négy furatnak kell lennie a csomagtartó alatt.
Sikerült szereznem 2 javítandó csepel 125 hátsósárvédőt, viszont ha már javíttatom, be szeretném foltoztatni a felesleges lyukakat a hátsó részen.
Tudna valaki segíteni, és le tudná méretezni, hogy milyen lyukaknak kell feltétlenül ajta lenni a hátsósárvédőn, ami a kislámpához, és a rendszámtábla tartó rögzítéséhez szükséges?
A szmájlis lendkerék biztosan beleér, a D.Csepel ill. Danuvia nagyon határeset. Ezért aztán aki ezen töri a fejét, már eleve jól teszi, ha a főtengelyt balról hézagolja, így értékes tizedeket nyer a lendkerékhez.
Igen, vannak akiknek belever, de vannak akiknek épphogy elfér a lendkerék alatt. Kíváncsi volnék az utángyártottra.. Börzéken láttam sok Danuvia alaplapot, amiben Pannónia tekercs volt(Másik oldalon van a primer kivezetése)
Én a problémát leginkább abban keresném, hogy nem vesz-e le nagyobb teljesítményt, vagy megegyezik huzalátméröre és menetszámra a kettö? (nincs néhány hosszú ékezetem)
Ha kicsit hozzáérne, a cséve tetejéböl talán le lehet csípni annyit.
Igazából mindegyik fajta gyújtás alaplap lehet hibás, és jó is. Ha van egy tuti jó újabbfajta gyújtás lapod, próbának tedd be, kiderül az volt-e hibás. Egyéként gyújtáskivezetőt már láttam veteránbörzén utángyártottban. Barna színű bakelitból van kiesztergálva, mindenesől 2500 Ft volt ha jól emlékszem. Egyet vettem is magamnak. De gyáriból is találni még új darabot. Ezt az alkatrészt még nyugodtan tesztelheted, ha kiveszed a helyéről és a gyújtókábelt csak ráengeded a gyújtótekercs réz lapjára, úgy is kapsz elegendő szikrát. Nekem az egyik Danuviám így üzemel, és ha nem indul mindig tudom mi a baj:).
Ha végülis kicseréled az alaplapot szerintem nem követsz el szentségtörést, de én azért megpróbálnám rendbehozni az eredetivel, ha úgysem napi használatra lesz a gép.
repepe:
Üdv újra itt! Fölös alkatrészekkel nem tudok segíteni, így is több vázam van, mint amennyi motort tudnék építeni:). Így csak azt tudom ajánlani, hogy járd a börzéket, és nézd a netes oldalakat. A veteránaprón pl elég sok utángyártott dolog van, térdpárna gumikat ott az előbb láttam is. Új bakteleszkóp poharak is voltak egyszer, most nem találtam.
Első sárvédő tartó bilincs is van utángyártottban ha jól tudom.
A D-csepel kormányra jók a Pannónia karok. Lényegében ugyanaz.
Szia! Van egy valamikor újratekercseltetett csavaros megszakítós régi tipusú alaplapom, de én javaslom kicserélni az újabb fajtára, egyáltalán nem nagy szentségtörés.. Az újfajtához könnyű jó állapotú megszakítót is szerezni. Van egy töltőtekercs nélküli új fajtám, szerintem ezekkel nincsen annyi gond... Megszakítót tudsz venni utángyártott pannóniát, aminek a kalapácsa tökéletesen belepasszol, a stabil rész pedig rendbehozható a panóniának a wolframjával. Elvileg új pannónia gyújtótekercset is lehet kapni 4000Ft ért, ami a Csepelbe is belefér, de ezt nem próbáltam, ezért nem is javaslom. Az átvezetőre pedig annyit tudok mondani, hogy nekem Danamydból lett leesztergáltatva, megegyezik az eredetivel és nem egy horror összeg. Tudok olyat, akitől beszerezheted.
Hosszú ideje nem jártam erre, mivel parkoltattam a D-csepelem felújítását, viszont most változás állt be, és újra nekikezdtem.
Néhány alkatrész pótlásra szorul, így megkérdeznélek bennetek, hátha van valakinél felesleg, vagy tud valakit aki utángyárt, esetleg van felújított alkatrésze.
Tehát keresek:
- D csepel első és hátsó sárvédőket pálcákkal. Ne legyen deformált, repedt és amennyire lehet ép felfogatásúak legyenek. ( Selejtes darabokból van nekem is bőven )
- felújított krómozott, vagy saválló anyagból készült baketelszkóp harangok a kicsi és a nagy porvédő alsó része
- felújított , vagy új fék és kuplung kar a kormányra (Pannóniáé jó hozzá? )
Egyszer csak elmegy a szikra, lehet kondi, tekercs, megszakító de a kábelkivezető bakelit is.
Még a régi fajta gyújtásalaplapot szögeltem bele, a menetes wolfrámos megszakítóval, szentségtörő vagyok ha kidobom belőle és felteszek egy későbbit új alkatrészekkel?
Vagy valakinek van felújított komplett 125/49 gyújtása, illetve utángyártott bakelit ami nem üt át honnan szerezhető be?
Viszont a kiinduló állapot csalóka, sajna nem komplett volt vas csak "összeállított", valaha szétszedhették, s a fellelt darabokat "összeillesztették".
Nem vagyok profi restaurátor, csak hobbiból csinálgatom de néhány vasat már csináltam saját részre, viszont ilyen rommal még nem találkoztam.
A tank iszonyat állapotban volt, szétrohadva, ezer helyen behorpadva, fülek levágva, dobozok eldeformálódva, váz ezer helyen kiszoposodva-törve, kerekek ráfjai törve küllőfészkek kiszakadva, ülés menthetetlen, lámpaüveg- gykapcsoló törött, lemezvilla repedt, tengelyek menetesszárral helyettesítve.
A blokk Danuvia volt benne, azt cseréltem egy M125 motorszámú blokkra (így a váz és blokkszám nem egyezik), amit agyon kellett javítani, anno ide is tettem fel képeket róla.
Szóval szerintem az volt a szerencséje, hogy hobbistához került, mert bérbe ezt senki nem fizette volna ki:)
De tetszik, örülök neki, megy a kisfiam szobájába:)
Csináltam pár képet az első kerék befogatásáról. Nem akartam kivenni a kereket, a lényeg szerintem így is jól látszik.
Egy-egy anyából lett leesztergálva ezek vannak a két oldalon a villaszárakon belül, azokra kell rátolni a villaszárakat. Kívülről pedig anya tartja a helyén.
Ezen az ábrán a 249-es alkatrészen látszik jobban. Ez mondjuk 100/48-as alkatrészjegyzékből van, de ez megegyezik a 125-ösével is.
csepel a j: Szerintem jól döntöttél! Nem vagy köteles visszavenni a gépet. A vevő már megfizette a tanulópénzt, legközelebb figyelmesebben fog motort venni. Szóval mindenki jól jár végül.;)
Töki1200: Ma megnéztem a hátsó lánckereket, és az anyák kívülről vannak a helyükön. A csavarfejek nálem belül vannak. A hatból csak öt volt a helyén, ennek még utánanézek. Talán csak kirázkódott, vagy nem is ment be a helyére még amikor összeraktam. Szűkös ott a hely annyi szent. Nekem nem voltak meg az eredeti csavarok, sima kereskedelemben kapható csavarokkal szereltem össze.
egy 125/ 49-est csinálok és olyan akadályba ütköztem hogy most csavaroznám fel a kerékagyra a lánckereket de belül nem férnek el az anyák valaki tudna ilyen ügybe segíteni vagy képet küldeni esetleg valami speciális anyák kellenek oda