Most már minden tiszta, azért is mondtam,hogy butaság lenne 50-esként használni,ha lepapírozható.Rengeteg olyan veterán motor van aminek még a papírjai sincsenek meg és ha nem lesz olyan jogszabály (amit sajnálok), hogy a papírjukat elvesztett veteránokat le lehessen vizsgáztatni,akkor egy ilyen motor mégiscsak ritkaság.Ráadásul ebben is nyomókuplungos blokk van, úgyhogy annyira nem lehet típusidegen a motortól. Most rendelek hozzá alkatrészeket,ha megjönnek csinálok pár új képet,ha érdekel valakit ,és persze köszönöm szépen a segítséget mindenkitől! :)
Ez a KX-es motorszám csereblokkra utal. Ha a blokkja eredeti lenne, akkor megegyezne a száma a vázéval, tehát 1007 szerepelne a blokkon is a henger alatt.
A gyújtásfedelet nem tart semeddig sem cserélni, a csavarhelyei megegyeznek a Danuviáéval.
A műszakin nem szólhatnak semmit amúgy, ha a számok stimmelnek a papírokon levővel. Egy 49-es Csepel blokkszáma M betűvel kezdődik. De talán még veterán vizsgán sem kötnének bele.
Megnéztem megint, minden megegyezik,ha megkapja az új forgalmit senkinek sem kell magyarázni semmit,az van a motoron ami a forgalmiban is,nincs mibe belekötni.
szerintem valamit lehetne belőle, de a blokknak maradni kell a motorcsere miatt ,mert a forgalmiban is a rendszámot használták .de inkább 50 est csinálnék belőle ,mert ha lemezvillás lenne mindig magyarárzni kellene mért nem m -es a blokk .
Hát valószínű korabeli szerszámokkal:-) Persze biztos jobban nézne ki felpolírozva.Pedig édesapám állítja hogy a hengerfej, karburátor is gyári. Hiányoltam is a feliratot a karburátorról, pedig valami írás van az alján csak nem tudtam elolvasni (nem szedtem le). Hengerfej akkor lehet hogy Danuviáé? Mert a Pannóniának már kisebb volt a hengerfeje tudtommal.
Csak nagyon vigyazni kell, hogy csak kopott alkatreszek keruljenek a oatinas motorra, mert nalam ugy indult a tortenet, hogy kapott nehany szep uj csillogo alkatreszt es uj gumikat. Nem volt tobbe megallas :))
Sziasztok! Örülök neki, hogy másnak is tetszik a gép ! :) Gondoltam arra, hogy kap egy lakkot a rozsda és úgy járok vele "rat" stílusban,de ha már szét lesz szedve megérdemli,hogy kapjon egy új színt,nem akarom,hogy tovább romoljon az állapota.
Akkor ezt felre kell tenni es szerezni egy masikat (lehetoleg egy roncsot), ahol ki tudja elni az ember a felujitasi vagyait. Ez nem az a kategoria, ahhoz ez tul jol egyben van. Persze kivulallokent konnyu beleugatnunk, ezt ugyis a gazdaja donti el.
Épp írni akartam, hogy csak egy gázolajos rongyos törölgetés kéne, hogy legyen egy kis fénye, friss keverék a tankba, és lehet is pöfögni. Csillogó új zománcos gép már van elég.
Bár szerintem az első motorjánál a legtöbben nem bírják (bírjuk) ki, hogy ne patika állapotú legyen.
Akkor nagyon surgosen oda kell adni, mert ez a blokk sajna eleg sok sebbol verzik (a fele nem eredeti, sanszos, hogy a bele is kokanyolva let). Latszik, hogy nagyon "szakszeruen" veso-vel, kalapaccsal volt szerelve, az ilyen gyakorlatilag csak disznek jo, pl. valami kiallitasi darabnak szant motorba. :(
Hinnye, de szepen egyben van, es meg a papirjai is rendben vannak... ritka az ilyen, mint a feher hollo, en tuti nem piszkalnam (max. egy kis egeszsegugyi tisztogatas:-).
Igen most azon vagyok,hogy megtudjam igazán minek is vagyok a birtokában, utána ha tisztán látok elkezdem az alkatrészek beszerzését.Szerencsére indítható a motor,Bal oldali kuplungkar és bowden hiánya van. A kuplung is csúszik azt parafáztatni szeretném, fém alkatrészeket krómoztatni.Persze tudom,hogy rengeteg munkával fog járni,de szeretném forgalomban is használni idővel.
Jajj, micsoda szépség :) Ezeket kifejezetten szeretem, az enyém 49esből lett T csepellé alakítva, de nálam nem csak az első teleszkópot cserélték ki, hanem kapott baktelókat is, a tiéd jobban megúszta, akár még "egész könnyen" vissza is alakítható. A bal motordeklid tényleg Danuvia, de attól még lehetséges, hogy a blokk az Csepel; Hány elektromos kivezetés van rajta? A tankod sem az újabbak közül való, még nem térdgumis :) A kipuff pedig T Csepelé. Nagyon egyben van, és a főbb elemek nagyon szépen megtalálhatóak rajta! Eredetire visszaállítva tényleg nagyon értékes és ritka darab mind a 49 es, az 50esről ne is beszéljünk... Viszont így is egy különleges darab, ha használnád mindennap, én egykét apróságon kívül(dobozfedelek sima oldalúra cserélése, blokkdekli, váltókar és elsőlámpa) cserén kvül máshoz nem is nyúlnék, meg van a maga története
Köszönöm a választ!Én is néztem, hogy a dobozfedők nem stimmelnek,mert nem simák,azt megpróbálok szerezni.
Az alvázszám amit írtam:1007 a motorszám: kx-01-30, gyártmány csepel.WM-ként van bejegyezve, önsúly 70 kg,hengerűrtartalom 123 cm3,teljesítmény 4 1/2 LE. Ezeket az adatokat a forgalmiból néztem,viszont megegyeznek a motoron találhatóval.Nekem a blokk jobb oldalán nagy betűkkel végig csepel olvasható, azért gondolom , hogy nem Danuvia.Majd holnap csinálok fényképet is róla.Megnéztem és semmi sem utal blokkcserére.Nem tudom, hogy jól írom-e de nyomókuplungos, ha ez segít
A hatjegyű számsort szerintem a blokkon olvastad. Ebből kettő is van. Ez a párosítószáma lesz. A motorszám a bal oldalon a hengertalpnál van. Amúgy Danuvia blokkra utal, ahogy a kuplung deklid is. Nincs bejegyezve a forgalmiba egy blokkcsere?
A vázszám rövid, nincs előtte még valami? Mondjuk betűk, vagy az hogy 125/?
A lemezvillát könnyű lecserélni, mert csereszabatos a későbbi teleszkópvillával. Ez egy D-Csepelé lesz ha jól látom ahogy a sárvédő és a lámpa is. A kormányt nem látom jól, de a gázkar a régifajta, szóval jó hozzá.
A dobozokból kell szerezned sima fedelűeket, h teljesen típus tisztát szeretnél.
Egyébként meg gratula a motorhoz! Összességében jó állapotban van.
kecsee:
Sokféle árban vannak ezek a blokkok. Az hogy mennyiért tudod eladni egyértelműen a vevőtől függ. 10 és 30 ezer között hirdetik őket. Ha ajánlottak érte 30-at, vagy többet, ne habozz, nem húznak le. Bár most éppen hirdetnek egy P12-es blokkot 60-ért az egyik oldalon, de azt nem tudom mennyire kapkodnak utána:).
Üdv, köszi a képeket, a blokkot már szerelték,hengerfej-henger-karburátor nem tlt, hanem későbbi.De ha a belselye eredeti az jó, a tank leharcolt állapotú. Szerintem 10 ezer Ft alatt van az ára, ha valaki lát benne fantáziát.
A motor alvázszáma:1007.Van még egy hétjegyű számsor is ez nem tudom pontosan mi is lehet, ti biztosan tudjátok :166859
Én is gyanakodok a 125/50-es típusra a villa miatt,viszont azt mondta a gazdája,hogy csak ki lett cserélve lemezvillárol kényelmi szempontok miatt réges régen, mikor még jártak vele.