Végre eljutottam odáig a Csepellel, hogy beindítom. Jónak tűnik. Ma sok eső esett errefelé is, úgyhogy elhalasztottam a próbautat.
Még a lámpakeretet kell feltennem előre, hátra a lámpaházat és szinte kész is a gépsárkány. Fékvisszajelző, kábelek bekötése, akku beszerelése és bilux kapcsolóhoz kell szereznem 4-es csavart-anyát. A kincses fiókomból kapott új hengert-dugattyút. Gyárilag barnított a henger.
Ha melegen leforog, akkor meg van nyulva az ontveny. huzd ossze teljesen majd furesszel vagd ujra a hezagot. Masik megoldas, hogy ujsagpapirt tekersz 1retegben a szivocsonkra. Igy nem szabad vele kozlekedni, mert nem lesz megfelelo dus a keverek, kopik a motor, csapagy, roszabb esetben besul, beall.
Ha melegszik a karbi, forrhat a benzin, ugyancsak nem lesz megfelelo a keverek.
Megoldas: kozdarabcso esztergaltatas :)
Tegnap sikerült nekem is túlmelegítenem a karbit, bár kézzel megfogható volt.
Ellátogattunk a Valkói veterántalálkozóra, de sajnos a felvonulás olyan járókeretes tempóban ment, hogy nem bírta már a gép :). (Sose gondoltam, hogy egyszer a lassú tempó lesz a gond :)) )
Szóval meg lettek izzasztva a járgányok, a karburátor a hő miatt annyira kitágult, hogy kézzel le lehetett húzni a hengerről (a bilincs csavarja teljesen meg volt húzva, tulajdonképpen eltűnt a rés).
Milyen jelenséget produkált Nektek a túlmelegedett karbi?
Nálam azon felül hogy féltem hogy elhagyom, semmi. Talán leállás után nehezebben indult, meg egy kicsit göthösködött néha a lassú tempónál.
Kb 95-100 km-t mehettünk, Nekem 1 gyertyacsere, havernak a pancsin egy benzincsapszűrő tisztítás, és szintén egy gyertyatakarítás volt a hibalista :)
Üzemanyagot nem cifrázom túl, 1:25 1:30 közötti keverék Avia olajjal, és Bakony gyertya.
Nagyon különleges lett a közdarab :) Szerintem nincsen hasonló formájú itt senkinek. A gyertya lehetséges, hogy azért ilyen szép fehér, mert szintetikus olajat használsz, nem kormozódik. Nekem is ásványival tiszta trutyis, barnás, szintetikussal világosszürke. A közdarabnál figyelj oda a pontos illesztésre és miután mentél vele néhány km-t, szeddki, hogy az illesztésnél nem-e csucsog az olajban az egész. Nekem ez volt és akkor tényleg nagyon szegény lett a keverék. Közdarabbal szerintem használhatod a felülről 3. rovátkát is, mert azért lecsapódik rajta egy kicsi mindig.
Az N17 alacsonyabb. N14 az magasabb, olyan kell pl a 250 es ETZbe. Én megpróbálnám azzal, de ez a legjobb. Az N12YC is jó választás lehet, nekem még az is bevállt. Ez igen széles tartományban jó.
Kíváncsiságból hengerfejet levéve megnézném a dugattyú teteje mit mutat. Nagy a valószinűsége, hogy egyik oldali felömlő később nyit, kisebb, és ugyan ezt a féloldalasságot mutatja. Továbbá, kicsivel nagyobb fúvókáér kiált, ezért is melegszik nagyon.
A lemezvillás blokkjához gyűjtögettem ebbe a dobozba mindenfélét, találtam is a hiányzó kisebb fajta szigetelőgyűrűből hármat, szerencsére ez megoldódott. Még egy blokkhoz viszont már nincs elég úgyhogy egyszer majd felkereslek, addig ne dobáld ki őket;).
kulaba6464: Ez a posztmodern közdarab engem is kínácsivá tett, úgyszintén várom az eredménybeszámolót.
Alább a képek! Holnap szerelés aztán teszt és beszámoló, hogy miként szuperál.
Egy kisebb úgynevezett takarólemezt is beleterveztem, hogy a hengerről áramló forró levegő se tudja felmelegíteni a karburátort. Az úszó ugyan nincs teljes takarásban, de azért ez is megteszi! :)
Szigetelőkarikákat én csináltam textilbakelitből, amint réárek annyira, hogy előszedjem őket, lefényképezem. Ha Neked is ráér kicsit, és majd tetszenek, akkor várj vele picit, és ha kell, küldök ingyen egy garnitúrát.
Cseréltem az alaplapot, mivel Csepelé volt bent. Inkább kicseréltem Danuviáéra, a blokk úgy is az. A kivezetések viszont még hiányosak. Nem tudtam összeszedni elég szigetelő karikát a tartalék blokkjaimból. Vágnom kell még 3 kisebb fajtát.
Azért köszi a felajánlott segítséget, rendes vagy.
Még valami, hadd dicsekedjem a bevásárlással....nekem ez olyan, mint a nőknek a ruha, de talán nem vagyok ezzel egyedül....szóval a gyújtáshoz/karbihoz bevásároltam néhány dolgot tartalékba.
-2 komplett úszó(nem lyukasak), 3 gyújtáskivezető, 1 megszakító kalapács kompletten(a filc nagyon jó állapotban van) = 2000ft
-a másik vásárlásom: pirossal bejelölve a 3 hiányos alaplap+1 sikerült vennem szintén 2000 ftért, remélem 1 vésztartalékban lévő jó gyújtást össze tudok tenni, de előtte az egyiken gyakorlok, hogy mit,- hova,-honnan-merre ... :))
Kálmán,- nekem is vannak ötleteim, rajz is folyamatban, inkább a motor mellett ücsörögtem és gondolkoztam egyelőre :) majd egyeztessük! :) elég sokba került, de ilyen tömör bakelitet nem nagyon tudtam volna máshonnan, ez a 3 darab került 2500 ftba... 'sajnos úgy látszik semmit nem adnak ingyen, pedig egy dobozból válogattam' :)
Alsó a nagy, középső a középső, felső a kicsi.
Hereby I am sending details:)
Nagy: 7 cm széles , 5 cm magas, 16 cm hosszú
Közép:6,5széles, 5,8 magad, 6,8 hosszú
Kicsi:6,8 széles, 4 centi magas, 7,7 hosszú
Szemre a középső nagyobb bár a méretek nem teljesen ezt igazolták:))
Nyilván sokan rájöhettek erre egymástól függetlenül, mint ahogy nekem sem mondta senki, így balga módon először a gyújtásra gyanakodtam, azt cserélgettem, mire végre rájöttem, hogy feleslegesen vergődök vele. Megosztanád a rajzot? Hadd okoskodjak bele, könnyen lehet, hogy nekem is kéne pár darab, és minél többet rendelünk, annál olcsóbb lesz darabja.
Hehe :) Legalább annyira az én ötletem, mint Star barátunk simson kuplungos ötlete az övé :) Annyi igazság azért legyen a dologban, hogy készítettem hozzá tervet méretekkel. Zoli, ha sikerül anyagot szerezned, el tudom vinni az esztergályoshoz és elvileg 1000/db áron faragnak nekünk amennyire szükség van, illetve amíg az anyag kitart
Talán látszik: kis vascső a karbiba, amit aztán egy gumicsővel összekötöttem a hengerrel. Rajta két bilincs. Ennél csak elegánsabb megoldások születhetnek:-) Ha kész leszel, majd mutasd meg, kiváncsi vagsok rá! Addig meg jó turkálást raktárban:-)
Nem is a gyertya miatt aggódtam, meg, hogy megégeti a kis ujjaimat :) hanem igen a menet miatt, erről a Heilcoil betétről még nem is hallottam, de elég jó kis dolog.
Igen, elírtam, természetesen 0,4 mm, a szikra is teljesen jó.
Ha ez rendbe van akkor a karburátor közdarabbal szeretnék foglalkozni(tudom így tervezték de..), mert nagyon felmelegszik az egész, az úszó is szinte forró.... 1-2 cégnek írtam, hátha tudnak egy kis textilbakelit kockát adni aztán esztergáltatok 1 darabot Kálmán részére(ez az ő ötlete volt eredetileg), meg a saját részemre is.
Most jött a válasz egyébként a cégtől: " Köszönjük megkeresését. Raktárunkban több vágási anyag „hulladék” található, így abból biztosan talál olyan méretet amely megfelelő lenne. Így azt javasoljuk, hogy H-P 7-15 óra között látogassa meg Raktárunkat, mert arra sajnos nincs kapacitása a kollágáknak, hogy a maradék anyagokból válogassanak. "
Gyertyakép szempontjából nyilván mindegy, hogy megvárod-e míg lehűl, vagy azon melegében kiszeded. Tény, hogy égeti a kezecskéimet, ezért ronggyal fogom, miközben szemrevételezem. Nem hinném, hogy károsítaná a menetet ez a meleg művelet, de nekem amúgyis HeliCoil betét van benne.
0,4 mm-t akartál írni, ugye? Ha az eredeti gyújtásod van, akkor ennél ne is legyen nagyobb. A tapasztalatom az, hogy nagyobb hézag esetén hajlamos lesz melegen elgyengülni a szikra. Ha elektronikus gyújtásod van, akkor inkább 0,6 mm-re vedd a gyertyahézagot.
Forrón mostanság már nem szoktam kitekerni, türelmesen megvárom míg teljesen kihűl.
Műszakin tanul az egyik simsonos barátocskám, és az anyagok különböző reakciójáról sokat tanul, aztán tanácsolt valamit, persze ez lehet csak kacsa, de:
Frissen... leállítás után azért nem érdemes kitekerni a gyertyát, mert ilyenkor az anyag(hengerfej-menet) is jobban kivan tágulva, aztán valamennyit visszahűl miközben pepecselek a gyertyával majd úgy tekerem vissza, ez meg elvileg nem tesz jót az anyagnak/érintett alkatrészeknek.
Az elektróda,gyertya hézag kb. 4mm, az sem lehet gond.
Bár lehet nem adja vissza, de este csinálok 1-2 képet, mert színtévesztő vagyok és még a végén kiderül, hogy ez inkább sárgás , - narancssárgás ! :)
Azért ajánlatos alaposan rendet tenni a lendkerék alatt, és akkor az is világosan kiderül, melyik tekercs hova van kivezetve, így nem tévedhetsz. De ha nem akarod lehúzni a lendkereket, azt is megértem. Ellenállásmérővel kisilabizálhatod, ki kivel van. Ha akarod, szívesen megmérem neked a jellemző értékeket a töltőtekercsen illetve a párhuzamosan kötött két világítótekercsen. A slussz-szálat könnyen azonosíthatod, mert annak az ellenállása a testhez képest megszakításkor megváltozik.