Keresés

Részletes keresés

pancsimánia Creative Commons License 2014.04.20 0 0 15481

Szia! Gratula géphez! Legyen benne sok örömed! :)

 

Köszi akkor maradok a jó állapotú felninél. Egy szép festett danuvia felnim van is itthon. :)

 

üdv

Előzmény: roncsfelújító (15480)
roncsfelújító Creative Commons License 2014.04.20 0 0 15480

Szia Ernő!

A moci vázszáma: BC15578

A blokkszáma a régi rendszáma, mivel cserélték a blokkot: KM-46-31, a párosítók alapján is Danuvia. Kétszázezer valahány a párosítószáma. 

Olvastam én is azt a cikket, de szerintem amikor ez a motor készült(52 tájékán), már nem exportáltunk oda. De más exportból maradhatott is akár. Vagy akár a megmaradt exportos alkatrészekkel turbózták fel ezt a gépet. Az oldaldobozok és a tank át lett festve, sajnos. Viszont még a festék alatt látszanak a csíkok helyei(kidomborodik) és az ovális Csepel felirat a tank két oldalán. A bácsi nem tudott a motor eredetéről mesélni. 

 

Pancsimánia:

Én a régi felniket szoktam használni, persze ha nincsenek átrozsdásodva:) Ahogy én tudom, az új felnik amiket lehet kapni mind krómozottak. Börzéken találni azért még kerekeket. Ha a tieid annyira rossz állapotúak, kis szerencsével találsz jobb állapotút olcsón egy veteránbörzén. A Danuviáé is ugyanaz szélességre. 

Előzmény: csepel a j (15479)
csepel a j Creative Commons License 2014.04.20 0 0 15479

Szia nekem is van egy ilyen ez egy jó kis lelet légyszi oszd meg a váz és motorszámot .

 

volt egy cikk korábban egy új holland gépről ann ak volt ilyen sima deknije .és a korai export csepelnek .

szép 

Előzmény: roncsfelújító (15472)
pancsimánia Creative Commons License 2014.04.20 0 0 15478

Sziasztok Csepelesek! 

Érdeklődnék felnit milyet szoktatok rakni a kis csepelbe?

Régi rozsdásat de jól beváltat vagy esetleg van aki gyárt krómozás nélkül valamit ami passzol a márkához?

 

 

Köszönöm!:)

roncsfelújító Creative Commons License 2014.04.19 0 0 15477

Nincs mit!

Köszi a gratulációt, cél még a nyáron leműszakiztatni:).

Előzmény: D. NAGY (15474)
D. NAGY Creative Commons License 2014.04.19 0 0 15476

Gratula a motorhoz.

Előzmény: roncsfelújító (15472)
D. NAGY Creative Commons License 2014.04.19 0 0 15475

Köszi, én tekertem rajta egy kört, így elég jól feszít. (kb. mint a Danuvián)

Előzmény: csordasgabor (15470)
D. NAGY Creative Commons License 2014.04.19 0 0 15474

Köszönöm az infót, csinálok is valami hasonlót. Ma ezen agyaltam, de így megvan a megoldás.

Előzmény: roncsfelújító (15472)
D. NAGY Creative Commons License 2014.04.19 0 0 15473

Azt tudom, hogy szét lehet szedni a keretet, így sem sikerült egyenlőre.

Előzmény: csordasgabor (15471)
roncsfelújító Creative Commons License 2014.04.19 0 0 15472

D.Nagy, itt egy link, ügyes kis szerkezet, talán ezzel könnyebben felmegy: https://www.google.hu/search?q=%C3%BCl%C3%A9sgumi+fesz%C3%ADt%C5%91&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Q9BSU6OtA6qI4ATM_4CACQ&ved=0CAcQ_AUoAg&biw=1280&bih=866#facrc=_&imgdii=_&imgrc=dRzMuKMKyj_RkM%253A%3Bn71Re2fM4F1IVM%3Bhttp%253A%252F%252Fveteran.forum.hu%252Fattachments%252Fcsepel-d-csepel-szerelese-48%252F15505d1365876922-csepel-uleslap-rogzitese-dsc_0479.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fveteran.forum.hu%252Fcsepel-d-csepel-szerelese-48%252Fcsepel-uleslap-rogzitese-240%252Findex2.html%3B639%3B479 

 

Tegnap sikerült megvennem az utcánkban lakó idős úrtól a régi Csepeljét. Megvan a papírja:) 

Pár kép róla: 

 

 

A sima gyújtásfedél, és az akkumulátoros oldaldoboz arra utal, hogy ez valami extrás Csepel lehetett. A kormánya is krómos volt. 

Nyulas, a vázszáma BC 15578. A rendszámát holnap megírom. 

 

A blokkot cserélték, ahogy szerintem az első lámpát is. A hátsó is Danuvia, de legalább lesz értelme az akkunak a féklámpa miatt:). 

Már szét is szereltem, a sztender rugója így áll: 

A dudája jól szól, de ha valamiért elromlana a síp majd rendelek mindegynik szakitól:). 

csordasgabor Creative Commons License 2014.04.19 0 0 15471

Ez is érdekes egy szerelés volt. A síkosítás sem segített, féltem, hogy széttépem az egészet.

A szomszéd srácot hívtam segítségül, és addig-addig feszegettük míg egyszer csak szétcsúszott az üléskeret. Nem is tudtuk, hogy szét lehet szedni, de igen. Van a kereten egy rész, ami olyan mintha azon a szakaszon egy cső lenne a kereten. Na ott szét lehet húzni, és egyszerűbb a dolog.

Előzmény: D. NAGY (15462)
csordasgabor Creative Commons License 2014.04.19 0 0 15470

Én is filóztam rajta sokat mikor felraktam. A vége az lett, hogy nem spanoltam meg annyira, hogy koppanjon a váz alján. Igy kicsit lazának tűnik ugyan, de valójában menet közben úgy sem ez a rugó tartja fenn a sztendert.

Előzmény: D. NAGY (15458)
pitic83 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 15469

vigyázz, mert kúpos, nem mindegy melyik oldalról tolod, legalábbis az enyémen ilyen volt.

Azon mi belülről(a szektor felüli részétől) toltuk kifelé, nem pedig a végétől felfelé (a szektor felé). 

Előzmény: D. NAGY (15468)
D. NAGY Creative Commons License 2014.04.19 0 0 15468

Melegvíz meg síkosítás megvolt. Egyszerűen nyúlnia kellene vagy 1,5 centit, de azt önerőből nem tudom megoldani, valami kis feszítő keretet megpróbálok kiagyalni hozzá.

Előzmény: Diesel125 (15466)
D. NAGY Creative Commons License 2014.04.19 0 0 15467

Akkor ne csodálkozzak, hogy nem passzol. Köszi a fotót. Valahogy megpróbálom ezzel megoldani, ha már megvettem.

Előzmény: Diesel125 (15464)
Diesel125 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 15466

Én azzal vettem a gépet. Így még csak leszedtem, fel még nem raktam.

13321-es hszben meg is jegyeztem mekkora szívás volt leszedni, 2-szer kellett neki futni.

A lényeg, hogy telefújtam a gumi belsejét, ahová a vasat be kell tolni szilikonnal és akkor kifordult belőle, de már már annyira szét feszítettem, hogy azt hittem tán elszakad, de nem. Gondolom össze is hasonlóképpen erőszakosan kell, talán a szilikonon kívül jó ötlet lehet pluszba a gumit megforrósítani vízben, hogy puhább legyen. Szóval előtte érdemes rágyúrni, meg valami plusz célszerszámot (pl. jó nagy lapos csavarhúzó) alkalmazni. :-)

Előzmény: D. NAGY (15462)
Diesel125 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 15465

Meg ahogy elnézem, a tekerési irány sem azonos, pont fordítva van.

Előzmény: D. NAGY (15458)
Diesel125 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 15464

Ugyan ezt sikerült meg vennem anno.  Nekem sem feszített sehogy, mert szerintem nem rá való. Aztán Keresztúron sikerült lefotóznom egy "működőt". Ekkor jöttem rá, hogy teljesen más méretű kell rá.

 

 

 

 

 

Előzmény: D. NAGY (15458)
petrol pet Creative Commons License 2014.04.18 0 0 15463

Hallottam már, hogy igazi szívás,de valami trükkel lehetséges. Én tuti forró víz+szappanozással kezdeném.

Előzmény: D. NAGY (15462)
D. NAGY Creative Commons License 2014.04.18 0 0 15462

Utángyártott D-Csepeles ülésgumival szenvedett már valaki? Nem nagyon akar felmenni a keretre...

D. NAGY Creative Commons License 2014.04.18 0 0 15461

Köszönöm a segítséget.

Előzmény: petrol pet (15459)
D. NAGY Creative Commons License 2014.04.18 0 0 15460

Imádom az utángyártott cuccokat...  jó hogy van, mert egyébként a semmiből kellene építkezni, de ma pl. a gázkar baszkirijét alakítottam órákon keresztül, hogy egyáltalán a helyére menjen.

Előzmény: petrol pet (15459)
petrol pet Creative Commons License 2014.04.18 0 0 15459

Ez a fajta utángyártott rugó végei nem egyeznek meg a gyári alakjával. Emlékeim szerint nekem gyári van, majd megnézem,hogy van.

Előzmény: D. NAGY (15458)
D. NAGY Creative Commons License 2014.04.18 0 0 15458

Lenne egy gyors kérdésem. Elkezdtem volna pár dolgot felaggatni a vázra, de sikerült az elején elakadni.

Ezen a gépen nem volt sztender visszahúzó rugó amikor megvettem. Így fogalmam sincs hogyan kell állnia. Vettem egy utángyártottat.

 

Gondolom ez lenne a helye. Jól raktam be egyáltalán?

 

Viszont így alaphelyzetben nem feszít semmit, csak ott van.

Kell ezen tekerni egy kört, hogy elő legyen feszítve? De akkor meg baromi erős lesz, nem?

 

Kinek hogyan van ez a rész felrakva? Köszönöm előre is a segítséget.

D. NAGY Creative Commons License 2014.04.16 0 0 15457

Teljesen gyári hangja van. Köszönöm a tanácsot.

Előzmény: mindegynik (15453)
D. NAGY Creative Commons License 2014.04.16 0 0 15456

De igen krómoztatni kellett volna, pénztakarékossági okokból lett festve (így is nyeli a pénzt, pedig sok mindent magam csinálok). Alig látszik ezért döntöttem a festés mellett. A többi krómozni valót igyekszem nem elspórolni:)

Előzmény: mindegynik (15454)
mindegynik Creative Commons License 2014.04.16 0 0 15455

Nagyon szívesen! Szólni fogok, ha úgy adódik, de másnak is visszaadhatod a segítséget, és ha mindenki így tesz, akkor egyszercsak visszaér hozzám:-)

Előzmény: pitic83 (15452)
mindegynik Creative Commons License 2014.04.16 0 0 15454

A legkisebbeket krómozni kellett volna, nem? Bár csak berugózott állapotban látszanak, az meg menet közben van, akkor meg nem látszanak, szóval igazából mindegy:-)

Előzmény: D. NAGY (15451)
mindegynik Creative Commons License 2014.04.16 0 0 15453

Hamar odaért. Remélem a hangja is tetszik!:-) Neked is elmondom: kerek reszelővel tisztítsd ki a szárat belülről, de ne reszeld ki, csak kapard ki a timföldet belőle, és egy tompavégű dórnival kocogtasd be a sípot, elég erősre csináltam a fenekét, hogy bírja. Ha esetleg nem akar beszorulni, akkor egy menet szigszalag talán segít, vagy esetleg valami ragasztó, pl. pötty gumipaszta.

Előzmény: D. NAGY (15449)
pitic83 Creative Commons License 2014.04.15 0 0 15452

Nagyon szépen köszönöm, ha bármikor bármiben tudok segíteni kérlek szólj. :)

Csatlakozom hozzátok, a D-Csepelre én is feketét raktam :)
Rövidesen teszek fel pár képet róla, csak még szépítgetjük egy kicsit :)

Előzmény: mindegynik (15448)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!