A blokkszáma a régi rendszáma, mivel cserélték a blokkot: KM-46-31, a párosítók alapján is Danuvia. Kétszázezer valahány a párosítószáma.
Olvastam én is azt a cikket, de szerintem amikor ez a motor készült(52 tájékán), már nem exportáltunk oda. De más exportból maradhatott is akár. Vagy akár a megmaradt exportos alkatrészekkel turbózták fel ezt a gépet. Az oldaldobozok és a tank át lett festve, sajnos. Viszont még a festék alatt látszanak a csíkok helyei(kidomborodik) és az ovális Csepel felirat a tank két oldalán. A bácsi nem tudott a motor eredetéről mesélni.
Pancsimánia:
Én a régi felniket szoktam használni, persze ha nincsenek átrozsdásodva:) Ahogy én tudom, az új felnik amiket lehet kapni mind krómozottak. Börzéken találni azért még kerekeket. Ha a tieid annyira rossz állapotúak, kis szerencsével találsz jobb állapotút olcsón egy veteránbörzén. A Danuviáé is ugyanaz szélességre.
D.Nagy, itt egy link, ügyes kis szerkezet, talán ezzel könnyebben felmegy: https://www.google.hu/search?q=%C3%BCl%C3%A9sgumi+fesz%C3%ADt%C5%91&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Q9BSU6OtA6qI4ATM_4CACQ&ved=0CAcQ_AUoAg&biw=1280&bih=866#facrc=_&imgdii=_&imgrc=dRzMuKMKyj_RkM%253A%3Bn71Re2fM4F1IVM%3Bhttp%253A%252F%252Fveteran.forum.hu%252Fattachments%252Fcsepel-d-csepel-szerelese-48%252F15505d1365876922-csepel-uleslap-rogzitese-dsc_0479.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fveteran.forum.hu%252Fcsepel-d-csepel-szerelese-48%252Fcsepel-uleslap-rogzitese-240%252Findex2.html%3B639%3B479
Tegnap sikerült megvennem az utcánkban lakó idős úrtól a régi Csepeljét. Megvan a papírja:)
Pár kép róla:
A sima gyújtásfedél, és az akkumulátoros oldaldoboz arra utal, hogy ez valami extrás Csepel lehetett. A kormánya is krómos volt.
Nyulas, a vázszáma BC 15578. A rendszámát holnap megírom.
A blokkot cserélték, ahogy szerintem az első lámpát is. A hátsó is Danuvia, de legalább lesz értelme az akkunak a féklámpa miatt:).
Már szét is szereltem, a sztender rugója így áll:
A dudája jól szól, de ha valamiért elromlana a síp majd rendelek mindegynik szakitól:).
Ez is érdekes egy szerelés volt. A síkosítás sem segített, féltem, hogy széttépem az egészet.
A szomszéd srácot hívtam segítségül, és addig-addig feszegettük míg egyszer csak szétcsúszott az üléskeret. Nem is tudtuk, hogy szét lehet szedni, de igen. Van a kereten egy rész, ami olyan mintha azon a szakaszon egy cső lenne a kereten. Na ott szét lehet húzni, és egyszerűbb a dolog.
Én is filóztam rajta sokat mikor felraktam. A vége az lett, hogy nem spanoltam meg annyira, hogy koppanjon a váz alján. Igy kicsit lazának tűnik ugyan, de valójában menet közben úgy sem ez a rugó tartja fenn a sztendert.
Melegvíz meg síkosítás megvolt. Egyszerűen nyúlnia kellene vagy 1,5 centit, de azt önerőből nem tudom megoldani, valami kis feszítő keretet megpróbálok kiagyalni hozzá.
Én azzal vettem a gépet. Így még csak leszedtem, fel még nem raktam.
A 13321-es hszben meg is jegyeztem mekkora szívás volt leszedni, 2-szer kellett neki futni.
A lényeg, hogy telefújtam a gumi belsejét, ahová a vasat be kell tolni szilikonnal és akkor kifordult belőle, de már már annyira szét feszítettem, hogy azt hittem tán elszakad, de nem. Gondolom össze is hasonlóképpen erőszakosan kell, talán a szilikonon kívül jó ötlet lehet pluszba a gumit megforrósítani vízben, hogy puhább legyen. Szóval előtte érdemes rágyúrni, meg valami plusz célszerszámot (pl. jó nagy lapos csavarhúzó) alkalmazni. :-)
Ugyan ezt sikerült meg vennem anno. Nekem sem feszített sehogy, mert szerintem nem rá való. Aztán Keresztúron sikerült lefotóznom egy "működőt". Ekkor jöttem rá, hogy teljesen más méretű kell rá.
Imádom az utángyártott cuccokat... jó hogy van, mert egyébként a semmiből kellene építkezni, de ma pl. a gázkar baszkirijét alakítottam órákon keresztül, hogy egyáltalán a helyére menjen.
De igen krómoztatni kellett volna, pénztakarékossági okokból lett festve (így is nyeli a pénzt, pedig sok mindent magam csinálok). Alig látszik ezért döntöttem a festés mellett. A többi krómozni valót igyekszem nem elspórolni:)
A legkisebbeket krómozni kellett volna, nem? Bár csak berugózott állapotban látszanak, az meg menet közben van, akkor meg nem látszanak, szóval igazából mindegy:-)
Hamar odaért. Remélem a hangja is tetszik!:-) Neked is elmondom: kerek reszelővel tisztítsd ki a szárat belülről, de ne reszeld ki, csak kapard ki a timföldet belőle, és egy tompavégű dórnival kocogtasd be a sípot, elég erősre csináltam a fenekét, hogy bírja. Ha esetleg nem akar beszorulni, akkor egy menet szigszalag talán segít, vagy esetleg valami ragasztó, pl. pötty gumipaszta.