Apró probléma, de, ha már a posta melletti troli megállóban állnak meg a buszok a Híd u-ban, erre az időre a kijelzőn nem lehetne őket megjeleníteni? Tudom, nem olyan egyszerű sajnos.
Igazábol nem. Javarészt leszállás törtenik ott. Kivéve 67, y, 72, 71. A buszok többnyire keresztül haladnak így is azon a megállón. Most a régi helyükön állnak meg újra. 🙂
Tegnap este az összes gázos MAN-t és BYD-et leállították,ismételten az OBU hibája miatt...a belső utastájékoztatás nem működik,néhány járművön a külső viszonylatjelzők sem.Hétvégén biztosan nem jönnek ki forgalomba a kocsi kiadást nélkülük is megoldják.
Hétfőn már muszáj lesz kiadni párat mert a munkanapi menetrend nem bírja el 18 busz hiányát.
Fura,hogy csak ezeknél jön elő rendszeresen ez a hiba,a Conectokat/Scaniakat nem érinti.
A 9-120 troliról keresek képet, amin olvasható az EURO TAXI hirdetés, es annak adatai. Ha valakinek van ilyen, megosztaná velem itt, vagy elküldené e-mailben?
Nis-Dimitrovgrád építés, Budapest-Újvidék átépítés alatt van. Ha ezek elkészülnek, akkor Magyarországról Szerbián át Bulgáriáig lesz villamosított vonal.
“Jó tapasztalatokat szereztünk az akkumulátoros önjáró trolibuszokkal, ezért a jövőben további hasonló projekteket tervezünk. A részben felsővezeték alatti kombinált viszonylatok kialakításával”
"És akkor még mindig ott tartunk, hogy Bulgária felé nincs villamosított vonal Romániából."
Ahogyan Szerbiából sem.
De a vita ezen része valószínűleg tárgytalan is, mert ha a szerbek egyszer valaha el is fognak készülni a Belgrád-Nis-Dimitovgrad szakasszal, még az sem biztos, hogy közvetlenül a 150-es vonal forgalmát fogja nagyon megdobni. Könnyen lehet hogy csak az addigra bőven elkészülő páneurópai X. folyosó főágára (szerb-horvát-szlovén-osztrák tengely) lesz leginkább hatással.
És hogy végre visszatérjek hazaibb terepre: régebben ezt a temesvár-craiovai útirányt emlegettem itt is, mint jövőbeli lehetséges projekt, ha egyszer tényleg komolyabban felmerülne újra egy Szegeden keresztüli romániai összeköttetés (mint számtalanszor az elmúlt 30 évben is, csak sosem voltak komoly szándékok, hanem általában levegőbe beszélő kampányoló politika). A 120-as kvázi az Arad-Brassó tengelyt szolgálhatná ki elsősorban, míg ezzel a Dél-Románián és gyak. a Duna mentén végigfutó másik tengellyel pedig a 140 teremthetne összeköttetést. Persze nyilván ennek nincs sok realitása, főleg ha azt nézzük, hogy az elmúlt évszázadban milyen tendenciák zajlottak Szegedtől keletre vasútfronton..így nem is véletlenül lett ekkora a 120-as forgalma...
Ezt csak így bedobtam ide, ha már komplett balkáni vasútföldrajzoztunk itt a Szeged tömegközlekedése csoportban, most nagyjából mindenki el tudja képzelni hogy nézne ki ez.
"Megintcsak: Te beszéltél arról, hogy az ország mérete számít."
Nem tudom itt mi nem világos, de akkor segítek:
""Románia méretű állam termelőipari kibocsátásának volumene" " Ezt te magad idézted vissza tőlem.
Amire szó szerint ezt írtad: "Amiknél a 120-as csak részben játszik, mert az ország egy elég nagy részéhez a 101/105 vezet."
Tehát ebben nagyot tévedtél, mert a 120-as egyáltalán nem csak "részben" játszik szerepet, hanem abszolút túlnyomó többségben dominál. (Csak hogy kezeljük helyén a tényeket itt a szókiforgatások és értetlenkedések közepette.)
"Belgrád-Dimitrovgrád is tervben van" "Amire ott lesznek majd a vonalak Szerbián keresztül."
Romániában meg már évek óta megvannak a tervek, ez önmagában nagyobb előrehaladottságot feltételez. Mire odáig eljutnak a szerbek ezen a cirka párszáz km-en...
"az Aradtól Craiova felé vezető részek átépítését"
Most a nagyszebeni vagy a temesvári irányról beszélünk? Az előbbiről nem is kell, tekintve hogy Brassó-Újkoslárd között már megtörtént a munka legnagyobb része. Utóbbi irányon meg például hamarosan úgyis kétvágány lesz az Arad-Temesvár közti rövid szakaszon. És ott van még a Piski-Zsilvásárhely-Craiova útirány is, ami szintén villamosítva van.
"Megintcsak: Te beszéltél arról, hogy az ország mérete számít."
Igen, gazdaságilag...Egy dolog az ország földrajzi mérete, ha önmagában a gazdasági környezete egy kisebb részen összpontosul inkább, kvázi egyenlőtlen eloszlásban. No vajon miért nem a 101-esen keresztül bonyolódott eddig sem a nagyobb forgalom? Lehet akármekkora, ha egyes részein nincsenek olyan elemek, amire lehetne alapozni vasúti teherforgalmat.
Egyelőre Románia felé sokkal hamarabb fogjuk megérni ezt.
Szerbiában már épül át a Nis-Dimitrovgrád vonal, Belgrád-Dimitrovgrád is tervben van, EU támogatással.
Romániában mostanában kezdték tervezni az Aradtól Craiova felé vezető részek átépítését, Craiova-Golentiről semmit sem hallani, ott még egy darabig maradhat a dízeles, alakjelzős, egyvágányos vonal.
A gazdaságilag érdemben fejlett romániai régiók azok bizony pontosan a déli és legfőképpen dél-nyugati régiók.
Megintcsak: Te beszéltél arról, hogy az ország mérete számít.
balkáni (bolgár,török) tranzit is
Amire ott lesznek majd a vonalak Szerbián keresztül.
Csakhogy nem lesz tag, ezt is már megbeszéltük. Amíg ilyen szinten a kreml hátsójában vannak, nem is álmodhatnak tagságról. Márpedig egy szemernyit sem tűnik úgy, hogy változtatni akarnának a politikájukon.
"Bulgária felé is arra vezet majd jobb infrastruktúra"
Egyelőre Románia felé sokkal hamarabb fogjuk megérni ezt. Főleg hogy a szerbek hogyan is állnak úgy amblock bármivel a Belgrád alatti részeken (ami legalább a fele a teljes korridor-vonaluknak)? Jaa, még hozzá sem nyúltak gyakorlatilag.
"Amiknél a 120-as csak részben játszik, mert az ország egy elég nagy részéhez a 101/105 vezet."
Megint nem talált. A gazdaságilag érdemben fejlett romániai régiók azok bizony pontosan a déli és legfőképpen dél-nyugati régiók, így az érdemi gazdasági teljesítmények, termelőszektorok is onnan származnak, amiket bizony éppen a 120-asra vezető fővonalak (Craiova-Temesvár, Brassó-Arad) fűznek fel. Amikről te beszélsz, északi és észak-nyugati régiók sokkal fejletlenebbek, nagyságrendekkel kisebb gazdasággal, így vasút által kiszolgálandó bármivel is.
Arról nem is beszélve, hogy az érdemi -Románián túli- balkáni (bolgár,török) tranzit is egyértelműen a déli régiókon keresztül tud csak haladni, hiszen eleve hol máshol mennének.
Ja, és az már csak a hab a tortán, hogy az általad egyik nagy problémának vélt felújítási projektek miatti kapacitás-kiesések mostantól éppen pont a 101-est fogják érinteni leginkább közvetve, hiszen most kezdtek el a Kolozsvár-Nagyvárad szakaszhoz hozzányúlni, gyakorlatilag évekre zéróra redukálva bármiféle forgalmat ott.
Aztán ha Szerbia egyszer tag lesz, akkor - az ottani projektek mellett - Bulgária felé is arra vezet majd jobb infrastruktúra. Romániában a következő években kezdődhet el egy csomó projekt, ami viszont évekre csökkenti az amúgy is szűkös kapacitást (Temesvár-Arad, és tovább Craiova felé).
Románia méretű állam termelőipari kibocsátásának volumene
Amiknél a 120-as csak részben játszik, mert az ország egy elég nagy részéhez a 101/105 vezet.
"Tehát akkor ilyen tendencia lehet a 150-es vonalon is."
Lehet, de egyáltalán nincsen garantálva. Fel is soroltam egy rakás olyan tényezőt, amik potenciálisan akadályozhatják ezen folyamatok elérésében.
Ilyen szempontból nyilván a 120-as jobb helyzetben volt, mivel ott sokallta inkább arra tendáltak a dolgok, hogy az viszonylag prosperáló lehet: eleve az ún. 'kelet-balkáni'/román-bolgár viszonylag gyors EU-csatlakozások, a kürtösi terminál létrejötte, a szerbekével/Közép-Balkánnal ma már lassan össze sem hasonlítható gazdasági teljesítmények és fejlettségi szintek, valamint önmagában egy Románia méretű állam termelőipari kibocsátásának volumene is. Ezek mind-mind arra játszottak, hogy a 120-as forgalmát növeljék.
picit visszakanyarodva a topic címéhez, kis segítséget szeretnék kérni!
Az 5/A troli a Vídia - Bartók tér között járt, a 90es években 1db trolival (sokáig a 9-120), kétrészes csak csúcsidei közlekedéssel. Tudja valaki mi volt a menetrendje, es követési ideje? Ezt szeretném tudni.
"Tekintettel arra, hogy az egész kontinenst jelölted ki első körben"
Mondtam már, hogy retorikai túlzás volt. De addig is a két, Magyarországgal teljesen azonos helyzetből induló ország bizonyítja, hogy valamivel jobban állnak.
"Most akkor vagy magától kialakuló tendencia, vagy köze van az eseményhez is."
A felújítás folyományaként egy magától kialakuló tendencia. Mi sem egyszerűbb, a kettő nem zárja ki egymást, sőt éppen fordítva. Szerintem így huszadjára már mindenki érti.