Kösz, tényleg hasznos oldal. Nem ártana a tartalmát gyakorlatokkal megspékelve egyetemi kurzusokon oktatni. Politkusoknak, újságíróknak, vagy bárkinek, akit ez érdekel.
Ez jó! Példa: Hitler szerint a dohányzás káros az egészségre! Hitler náci volt, ez nem igaz! A vicc az, hogy a 60-as évekig, amíg kellő számú adat nem gyűlt össze e téren, ezt sokan komolyan is gondolták!
ON
Amúgy visszatérve a témához:
Az ominózus balesetet nem szabad lekicsinyíteni, mert túl sok baleset történik figyelmetlenségből. Főleg a villamos/vonat-autós balesetek esetén. Érdekes, hogy az elbambulásból történő ütközés jóval gyakoribb vasúti járművek esetén, mint közútiaknál, ha a közlekedésben résztvevő járművek arányait nézzük. És ezen még az sem javít sokat, hogy a közút-közút balesetek aránya azért kisebb, mert egy kormányfélrerántással sok esetben megúszhatók.
Pár éve, egy hölgy késett a munkából, mert késett a vonata, vagy ki is maradt. Ugyanis gázolás történt. A hölgy férje elbambult az egyik közeli átjáróban, mert a búzamezőt nézte, révén agrármérnök. Az életébe került.
Ha az adott helyen nem villamos, hanem bicajos van, akkor szintén súlyos vége lehet az elbambulásnak.
"Mostmár semmi, ezt akkor nagyon elrontottátok, amikor bevezettétek villamosra az elsőajtózást."
Biztos a szegedi villamosközlekedésről beszélsz, és nem véletlenül a miskolciról?
Tudom régen ki volt adva ez nálunk, de az 100%-ig biztos, hogy a Balázs által leírt esetnek ehhez aztán már semmi köze. Az Aradin meg mindenki a 6-os ajtónál tömörül. A Centrumnál meg az első ajtó körül. Hogy miért? Mert azokból az irányokból érkeznek a legtöbben.
Nálunk az emberek már annyira elfelejtették, hogy régen volt a villamosokon is elsőajtózás, hogy amikor én csináltam esténként, úgy néztek rám, mint az UFO-kra, hogy dehát ez villamos, itt nem kell mutatni. És ezt nem csak 1-2 alkalommal mondták...
Halkan jegyzem meg: reggel 6 előtt és este 8 után simán lehetne elsőajtózni a villamosokon is. Jelenleg a leginkább lassító probléma, hogy meg kell várni, míg előresétálnak, aztán külön fel kell szólítani őket, hogy nem véletlen nyílt ki csak az első ajtó, hanem ellenőrzés céljából, és esetleg mutassanak valami utazásra jogosító dolgot. Persze szoktatással ez is megszűnne (és akkor megszűnne a villamosokon tapasztalható iszonyatos mennyiségű bliccelés is...). Csak más részről meg sok járművezető azt mondja: ezért a pénzért nem hajlandó az életét kockáztatni...
beni19! Köszönöm, jól esik, hogy jó szakembernek tartasz, csak próbálom jól végezni a munkámat. De ha így gondolod, akkor fogadj el egy jó (és őszinte) tanácsot kérlek: a kevesebb néha több. Próbálj meg kevésbé makacsul írni, érvelni, mert bár sok igazság van abban, amiket írsz, mégis az a bizonyos "erőszakosság" elriasztja, hergeli a topiklakókat. Sokukról nem tudhatod (érthetően), mennyit is tud az egész rendszerről, gyanítom/tudom, többet, mint mutatnak. És ez nem baj.
Sajnos a gond az, hogy reggel legtöbbször csak az ajtóban lehett nyomorogni, és ez miatt csökkent a villamos kihasználtága. Ha a 2 villamos átadásakor 2012-ben, a város egy kicsit okosabb döntést hozott volna 9 helyett legalább 12 villamost, akkor reggel lehetne az utasforgalomnak megfelelő követés, akkor még nőhetett volna az utazokozonség. Sajnos ez utaselriasztó. Arra azért kíváncsi vagyok hogy a város miért nem szàmol, hogy jött ki neki ez a 9 villamos (én már ekkor éreztem hogy ez eléggé kevés lesz)?
Én is azzal mentem reggel /legtöbbször a rókusi templomtól, vagy a Széchényi térttől utazom az állomás felé, most az utóbbinál szálltam fel/.Azt azért mondhatjuk, hogy teljesen ki volt használva a belvárosi szakaszon. Azért felszedett 2 perc késést a Aradira, ez még elég jó mert ennél csak többet szokott késni. Én nem éreztem azt, hogy hátul kevesen lennének, de valóban kevesebben mint elől. Most szerencsére nem volt utaslemaradás, de történt már ilyen, és történi is fog. Nemcsak reggel a 7:00 2 az ilyen hering járat, természetesen a többi is egészen 8:30-ig (csak én a 7:00-el járok). Ugye tudható, hogy a legkritikusabb szakasz a Károlyi kollégium, és az Aradi Vértanuk tere. Ugye a 2 villamos forgalmát a ráhordó járatok nagyon tudják befojásolni. A Kossuth Lajos krt.-on a Dorozsma/Zsombó/Üllés/Béketelep/Mórahalom/Domaszék/Ásotthalom buszai nagy ráhordást termel az 1/2 vonalra. A Széchenyi téren a Tiszapart/Újszeged/Szőreg buszok/trolik végeznek nagy ráhordást, mellette azért kis számmal de az Anna kút-on is szállnak az 1/2-re, a többi járatról. Tudható, hogy reggel minden járat nagyon sűrűn jár. Te is láttad, hogy a Széchenyin hátul volt kis állóhely, és ha beérkezett volna valamelyik általam írt területről érkező jármű, akkor annak az utasai már nagy valószínűséggel nem nagyon fértek volna rá. Ha beért volna egy/két busz akkor már várhatóan nem fért volna rá az utasok nagy része. De ez lezongorázható a többi reggeli induló 2-re. Tudom, hogy jó szakember vagy és tudom nem írtam le sok újdonságot, de azt te is tudod, hogy több hetekig kellene figyelni a reggeli 2 forgalmát ahoz, hogy valamilyen következtetést/eredményt vonhassunk le. Te már írtad nekem korábban hogy próbáljátok megoldani ezt a helyzetet, sok sikert kívánok neketk, és remélem minnél hamarabb sikerülni fog! Ma is teli volt a villamos ezen szakaszon.
Ezek után nekem egy kérdésem van: miért jó nekünk a 2-es villamos?
Gyorsabb már nem lesz, a reggeli csúcsban pedig sokkal többen nem férnek rá.
Drága rá a bérlet.
A finnek utálnak miatta, az a véleményük, hogy az ő keservesen összekuporgatott tartalékjukat elloptuk mi, semmirekellő, naplopó déliek, hogy ilyen hülyeségeket építsünk belőle ilyen világvégi, szerencsétlen helyeken, mint holmi Szeged. (Szerencsénkre az IMF elkezdte pénzelni az ukránokat, most rájuk irányul a gyűlölet :D )
Kérdem én, ezen esetben mi lenne a teendőnk? Nevelni az utasokat a hátsó ajtókra?
Mostmár semmi, ezt akkor nagyon elrontottátok, amikor bevezettétek villamosra az elsőajtózást.
Mind a mai napig az egyik legbosszantóbb élményem egy 2007-es téli este, amikor álltunk úgy százan az Indóház téri villamosmegállóban, és begördült a csatolt Tátra. Csak az első kocsi első ajtaja nyílt ki.
Továbbá, ha az ember ott áll az ember az ajtónál, ahol amúgy is többen várakoznak, akkor annak nagyobb a valószínűsége, hogy az az ajtó nem záródik be.
Ha a jármű mellett elkezd szaladni egy hátsóbb ajtóhoz, akkor meg a járművezető előveheti az "aki fut, az sportoló" kártyát.
Továbbá én olvastam olyan járművezetői véleményt is, hogy ő jobb szereti, ha egy helyen szállnak fel az utasok, azt jobban figyelemmel tudja kísérni.
A megálló mentségére szóljon, hogy az elejéről lehet megközelíteni a többi viszonylat megállóhelyét. Megoldás: :) Űrállomás, buszmegálló, utasvonzó létesítmény telepítése a Vár utca felé :)
Kecskeméten ugyanez a probléma, de ott kötelező az " elsőajtózás". Bár előfordul, hogy jófej vezető jön, és kinyitja az összes ajtót, de ez nem jellemző. Elöl nyomorgás, hátul táncztér...
Én ma többször felhívtam a mikrofonon keresztül a K(ultúrált) utazóközönség figyelmét, hogy nem véletlenül van a villamosomon hat darab ajtó, esetlegesen ha nem tűnt volna fel a két végén lévő fele akkora széles, ja és megígértem, hogy az összes ajtó ugyanakkor fog megérkezni a következő megállókba is. Érdekes, hogy az idősebbek vették inkább a lapot. Az tény hogy a 7:18-as menet "heringjárat" szintű is tudott lenni... :-)
Ha ilyen van, amit említesz, az egyedi eset lenne, de ez a mindennapos. :( Addig nem szabad ráhajtani az úttesre, zebrára, villamossínre, vasúti pályára, amíg nincs előtte egy autónyi szabad hely.
jah, mert az 100%-ig elképzelhetetlen, hogy a piros autós egyszerűen nem tudott már behajtani a kereszteződésbe, mert előtte valaki lassan kanyarodott ki, mögé viszont már beállt a következő autó, akkor pontosan mit is kellett volna tennie az autósnak?
De igen! Egy tömegközlekedési eszköz vezetője sokkal felelősségteljesebb magatartást tanúsít
mert kevesebben vannak és ez a munkájuk. pont.
Amúgy meg az autósoknak már a puszta léte is iszonyatosan zavaró...
na jó, innentől értelmetlen vitatkozni vagy a hozzászólásod többi részére reagálni.
a valóságtól elrugaszkodott premisszákkal jössz és meg sem próbálod megérteni, hogy mi miért van, csak szajkózod a magad rózsaszín ködbe burkolt véleményét, miközben sem a szegedi - vagy más - tömegközlekedéshez, sem pl a gazdasághoz nincs közöd vagy reális rálátásod.
Hát, kedvöskéim, ma reggel felültem a 7.00-kor induló 2-es villamosra az Európa ligetben, és beutaztam vele a Széchenyi térig, megfigyelve annak az elindulását is a Posta elől.
Megállapításaim (melyek mérsékelten vannak fedésben sztárkommentelőnk véleményével):
- a járatot végző Pesa végig menetrend szerint, normál részmenetidőkkel közlekedett,
- a villamos utasforgalma a Tavasz utcáig átlagos reggeli csúcsnak megfelelő volt,
- valóban tele volt a jármű, de utaslemaradás, illetve kényelmetlen zsúfoltságról nem beszélhettünk,
- a Széchenyi téri utascsere kiemelkedően hosszú ideig tartott, ám ennek oka nem az, hogy nem fértek volna fel a járműre az utasok, csak 80%-uk az 1. és 2., netán a 3. ajtónál akart felszállni. Erről nem az SZKT és nem a Város tehet! Ez nem más, mint szűk látókörűség, mondhatni fegyelmezetlenség. A villamos 5. és 6. ajtaja környékén üres ülőhelyek voltak, az utolsó tagban talán 3-4 álló utas volt csak, míg elől nyomorogtak az emberek.
Kérdem én, ezen esetben mi lenne a teendőnk? Nevelni az utasokat a hátsó ajtókra? Beállítani sűrítőkocsikat azért, mert a hátsó ajtókhoz nem tudnak elsétálni a felszállni szándékozók? Ez kicsit drága mulatság lenne...
Az általad etalonként imádott Nyugat-Európában mind a benzin, mind a töm.köz. árszintje cca. 20%-kal magasabb, mint nálunk. Ha most a benya-árat a töm.közlekedéshez akarod viszonyítani, akkor az jön ki, h semmivel se drágább, mint Nyugaton (persze vannak kisebb-nagyobb országonkénti Ltérések).
attól, hogy valamilyen megmagyarázhatatlan okból szerelmes vagy az itteni rézhuzalokba és bitumenbe öntött acélrudakba, attól még a többi közlekedési ág nem lesz rosszabb, alantasabb, csúnyább vagy gonoszabb és azok vezetői sem lesznek hülyébbek és bénábbak, egyszerűen csak többen vannak, így több a hibalehetőség
De igen! Egy tömegközlekedési eszköz vezetője sokkal felelősségteljesebb magatartást tanúsít, mint az újgazdag BMV-s, és figyelmesebb, mint a szemüveges-kalapos-szakállas-bajszos Trabantos Suzukis.
Amúgy meg az autósoknak már a puszta léte is iszonyatosan zavaró. Pl. Ha sürgős dolgod van, akkor keress szabad parkolót. Ha pizzafutár vagy, és belvárosi címre rendelnek, akkor mondj egy cifrát. Ha busszal jársz, akkor számolj a késésekkel az autók sokasága miatt csúcsban csak a 2. vagy 3. zöldre jutsz át a busszal. Ha egy forgalmas, de rossz széljárású utcában jársz, akkor csak szagolj bele a levegőbe.
A média megpróbálja belénksúlykolni azt, hogy a benzinár magas. Piacgzadaság van, sokan még 500-600 forintot is megadnának érte. Csak a mentő, a pizzafutár, a rokkant, a sörszállító is drágábban menne.
Sajnos nem a Vodafone árulja az üzemanyagot, mert akkor lenne 1000 Ft/literes utálom a tömegközlekedést díjcsomag, 300 Ft-os vasárnapi vezetős csomag (csúcsban tömegközlekedés, autóval csak a telekre vagy a rokonokhoz), és közszolgálati díjcsomag (mentő, tűzoltó, rendőrség), 100 Ft/liter.
Feltehetnék a honlapra, hogy megállóra lebontva is rá lehessen nézni, egyszer meglesz ez is, biztos vagyok benne.
"Az szkt miért nem tesz fel egy pontosabb menetrendet"
Ismét leírom, de utoljára, ha most sem érted meg, akkor sajnálom, de fény nélkül fogod leélni az életedet: megadhatsz bármilyen adatot és bármilyen pontos menetidőt, a VÁROSI FORGALOM bármikor közbeszólhat. Nem véletlen van kiírva a megállókban a táblákon: az érkezési idők csak TÁJÉKOZTATÓ jellegűek.
Tegyük fel, a Plázától az indulások: 00, 06, 12, 18, 24, 30, 36, 42, 48, 54. A menetidő oda 15 perc, az Indóház téren kell minimum 3 percet hagyni visszainduláshoz (így jön ki visszaindulásra 18, 24, 30, 36, 42, 48, 54, 00, 06, 12), vissza 15 perc, akkor eddig 33 perc. A Plázánál nem elég a 3 perc várakozási idő, tehát a következő körben a 36-os indulás nem fog összejönni. Így a legkorábbi ismételt indulási idő a 42-es lehet, tehát a Plázánál marad 9 perc végállomási tartózkodási idő.
Így:
1. villamos indul 00-kor, majd a következő körben 42-kor, majd utána 24-kor.
2. villamos indul 06-kor, majd a következő körben 48-kor, majd utána 30-kor.
3. villamos indul 12-kor, majd a következő körben 54-kor, majd utána 36-kor.
4. villamos indul 18-kor, majd a következő körben 00-kor, majd utána 42-kor.
5. villamos indul 24-kor, majd a következő körben 06-kor, majd utána 48-kor.
6. villamos indul 30-kor, majd a következő körben 12-kor, majd utána 54-kor.
7. villamos indul 36-kor, majd a következő körben 18-kor, majd utána 00-kor.
Ebben az esetben 7 villamossal is lehet. Ennél lazább, ha nem 42 perces fordulóidővel számolunk, hanem 48-cal (több időt hagyunk mindkét végállomáson), akkor 8 villamos kell. DE hangsúlyozom ez egy eléggé leegyszerűsített példa, nincs belevéve semmi törvényi előírás és hasonlók, pl. kajaszünet.
Remélem így megérted a dolgot. Ha nem, akkor feladom...
Mostanában a megalokban nem olvasok menetrendet mert úgyis tudom + van kijelző. Az szkt miért nem tesz fel egy pontosabb menetrendet, vagy megállók szerinti menetrendet?
Sőt, a vonal többi megállójában is eltérő menetidők vannak feltüntetve napszaktól függően, melyeket az adott megállóba való érkezési idők alapján láthatsz (és nem a fent a megállóknál felsoroltra gondolok).