Úgy nézem, megint lezárták a Dóm teret a bicajosok elől (illetve kitáblázták, hogy behajtani tilos, kivéve engedélyével, a gyalog- és kerékpárút táblákat meg letakarták), alapesetben nem igazán indokoltan... Viszont így kényelmes, biztos.
Azért az még nem igazán nosztalgiajárat... De tényleg, az hogy-hogy most működik, miközben korábban nem működött? Az előbbihez: valóban lehetne belőle nosztalgia-tartalékot csinálni, mert elég sok jatagány van már :D
Egy igazi, apás – fiús programot ajánlunk figyelmükbe! Tekintsenek be a fűtőház éjszakai életébe, oda, ahová a mozdonyok járnak aludni. Oda, ahova a vonatok továbbítása közben lejutnak, hogy a szakemberek átnézzék minden egyes alkatrészüket.
Láthatóak lesznek a mozdonyok alulról, felülről és még belülről is! Megtekinthető lesz egy V43-as mozdony, a Szili, egy M62-es mozdony, a Szergej, láthatnak felújítás alatt lévő, oldalfal nélküli V43-ast is. A nagy csarnokban egy igazi meglepetés, egy nagy méretű, működő H0 léptékű modul terepasztal várja a látogatókat, melyen sok kis mozdony és szerelvény fogja útját róni, éjszakai megvilágítással! A szabad téren pedig hajtányozni is lehet és egy M47-es Dácsia vezetőállásán utazni menet közben! A fordító koronggal pedig keringőzni lehet.
Szeretettel várjuk az érdeklődőket a MÁV-START Zrt, a Vasúttörténeti Alapítvány és a VTA Vasútmodellező Baráti Kör szervezőinek nevében.
Parkolási lehetőség a kiépített parkolóban, megközelíthető a 74-es buszjárattal. A programról érdeklődni lehet a 06-1-516-16-69-es telefonszámon.
A rendezvény időtartama: 2014. június 20-án, pénteken 1800 órától 2400 óráig
Kőszeg itt teljesen OFF, nem érdekel senkit és ráadásul fordítva is ülsz a lovon. A vasúti közlekedésnek, meg úgy általában a helyközi közszolgáltatásnak nem az a feladata, hogy utasok mesterséges rákényszerítésével életben tartson egyébként vegetáló helyi járatokat...
Hódmezővásárhelyen a helyi közlekedés jelenleg vegetál. Egyrészt azért, mert a város adottságai kedveznek a kerékpáros közlekedésnek, másrészről azért, mert a város nem akarta az utóbbi időszakban normálisan azt megfinanszírozni. (Egyébként adottságai alapján szerintem jól működő kisvárosi rendszert ki lehetne alakítani, nem is olyan nagy ráfordítással.)
A helyi közlekedés megmentésének valószínűleg nem az a legjobb módja, hogy tönkre vágjuk a két város közti jelenlegi jó közlekedést és többszöri átszállásra kényszerítve a helyközi utasokat a vasutat erőltetve juttatunk utasokat a helyi járatoknak is. Ez erős visszafejlesztés lenne.
A jelenlegi jó buszos kínálat megteremtené annak lehetőségét, hogy a Szeged és Vásárhely között közlekedő buszok egy része beintegrálható, csatlakoztatható legyen az ottani helyi hálózathoz, közvetlen helyibe forduló helyközi járatokkal. Ez esetben pozitív adottság, hogy a helyközi és a helyi busz egymással kompatibilis, ami az átszálláskényszer csökkentésével egyidejűleg a területi lefedettséget is tudná javítani, ami a helyközi közlekedést segítené, ellenben a helyiben még mindig kínálathiányos lenne.
A tram-train esetében sem lenne másképp, mint az integrált buszos rendszernél, az sem garantálná a helyi közlekedés életben maradását, ellenben a nem átjárhatóság miatt még jól kialakított ráhordó rendszernél is az átszálláskényszer megmaradna.
Vajon milyen üzenetet jelent Szeged városának a Tisza Volán Zrt. részéről következő tény?
Az idézet a Tisza Volán 923 Ft/km-es pályázati ajánlatra vonatkozik. Az ajánlat nem írta elő új buszok vásárlását.
"Összehasonlításként a budapesti példát vehetjük, ahol a VT-ARRIVA cég teljesen új, csuklós, 100 %-ban alacsonypadlós és légkondícionált járművek üzemeltetéséért alacsonyabb díjat kap. Mindehhez figyelembe kell még vegyük, hogy ezek a teljesítések a főváros legnehezebb útvonalain történnek, ahol az óránként teljesíthető kilométerérték mennyisége alacsony és magas az üzemanyag felhasználás."