Néhány napja ismét változtattak 1-2 apróságot a kijelzőn. Az alacsonypadlós jelzés a végállomás mögé került, valamint az érkezési idő is percben volt kiírva 10 percen fölüli időnél is. Fura látvány volt néhány helyen akár 79 percet is látni :P
Akkor viszont kikerülhető, ha a szaggatós KT4-esekre hátra kerülne elektromos csatlórész, és nem KT4-gyel, viszont B6-ossal lehetne csatolni (szoftver kérdése). Kb 2 méterrel hosszabb mint egy csatolt T6 szerelvény.... ez még talán beférne a kettesen a megállókba, és nem kéne a 4-esről csatoltat elvenni.
Nem lenne szentségtörés /legalábbis a részemröl/ de melyiket is járatnád és főleg minek?
A kettes vonal szekere ''sajnos'' jól fut. Ez okozza a legtöbb fejtörést. Van kilenc darab nagyméretű nagy befogadó képességű villamosunk. Amiből a jelenlegi menetrend alapján ugye reggeli csúcsban mind a kilencet ki kéne adni. Ez ugye nem mindíg sikerül mert a tervezett szemlék is nappal vannak meg ugye egyéb rendkívüli helyzet is előállhat. Ha előáll akkor /mivel jól fut a szekér/ csatolt szerelvénnyel kell/kellene pótolni. Ami nem máshonnan mint a 4-es vonalról fog átkerülni ahová KT4 lesz helyette kiadva. De a 4es vonal is sokszor igényelné a csatoltat /ha már az egy vágányú szakasz miatt sűríteni nem lehet/. A megoldás ''egyszerű''! Korábban leírtam...
„meg lehet oldani, hogy a csatolt üzem lehetőség megmaradjon?”
Meg de minek?
„Fenntartási szempontból nem kerül plusz költségbe, ha nincs használva.”
Persze…
„De ha elkel csúcsidőben egy ki eső Pesa helyett vagy egy túltelített T6A2 szerelvénynél is jobb.”
A túltelített T6A2 szerelvény ugyan annyi utast tud elszállítani mint egy PESA. Ergo akkor a PESA is túltelített…
Ráadásul több megállóba be se férne! És van olyan megálló amit nem is lehetne tovább bővíteni.
„Mert ezt a képet elnézve csatolt üzemet bír a 123-mas szerelvény.”
Persze, hogy tudta/ja, hisz Potsdamban javarészt így használják/ták őket!
„Illetve azt megoldani, hogy maradjon valamelyik szerelvény dupla üléses”
Teljesen felesleges! Nálunk nem akkorák az utazási távolságok. Itt sok állóhelyre van szükség!
Szögezzük le. „Elférne” még nálunk pár KT4. De ezek műszaki tartalomban semmivel sem tudnak többet mint azok a kocsik amik nálunk vannak. 1895, 87-ben gyártották őket. Ugyan olyan energiapazarló a vezérlésük, stb. Maximum jobb állapotban vannak.
Szegednek a KT4 az optimális méretű jármű. Nagyobb mint egy T6A2 de kisebb mint egy csatolt T6A2 vagy egy PESA. Csatolttal lehet variálni de a PESA-val nem. Azt meg senki se akarja, hogy levágjunk a PESAból!
Anno Lipcsében selejteztek T6A2-ket… Lehet hogy jók lettek volna ide…
Amúgy HA sikerülne ez a beszerzés. Ismétlem HA. Akkor meg lehet oldani, hogy a csatolt üzem lehetőség megmaradjon? Fenntartási szempontból nem kerül plusz költségbe, ha nincs használva. De ha elkel csúcsidőben egy ki eső Pesa helyett vagy egy túltelített T6A2 szerelvénynél is jobb. Mert ezt a képet elnézve csatolt üzemet bír a 123-mas szerelvény. (tudom a többi is tudta ezt szegedre kerülése előtt) Illetve azt megoldani, hogy maradjon valamelyik szerelvény dupla üléses?
Jó vicc xD a Délmagyarban még új járművek beszerzése volt meg 47 villamos cseréje erre az első pár sorban halálra nevetem magam "KT4DM" erre bezzeg van pénze, de hogy a KTNF6-ot megcsináltassa arra nem volt...én mondom ez a TIT egyre viccesebb a többi Fideszessel együtt... csak úgy politika mentesen véleményem :D
Nem tudom, hány ilyen esetről lehet szó, de eggyel kétnaponta találkozom:
Az 5-ös és a 8-as késő este befelé - pardon, Újszeged és a Klinikák felé - egyszerre indul a Rózsa utcától, pontosabban egymás fenekében vannak a közös szakaszon, csak éppen átszállni nem lehet, jellemzően az 5-ösről a 8-asra, mert a 8-as egy lámpával előbb szokott befordulni a Csongrádira.
Az átszállás segítség nélkül általában nem megoldható.
Nem lehetne egy bevárási pontot kijelölni? Vagy az "egyedi elbírálás" a szokás? :)
Balazs,annak van-e es lehet-e realitasa,hogy a nosztalgia villamos ha kozlekedne az egyesen,ugy az pl hetente egyszer hetkoznap (is) jarjon, illtve ettol fuggetlenul amikor hetvegen kozlekedne az inkabb szombaton legyen,mint vasarnap?
Gondolom mivel a BKV-tól jött pár felújítandó jármű így felküldtek egy tartalék járművet nekik. Más ötletem nekem sincsen ez ügyben. Aki tud róla képet feltenni, hogy ott jár és hol miként annak megköszönném. :)
Amik azonnal csereérettek lennének, azok az akcelerátoros villamosok (11db). Azokkal van a legtöbb probléma, ráadásul sokat is fogyasztanak. Bár szívem szerint a Pesákat is lecserélném (nem csak én...), szóval lenne mit cserélni. :D A T6-osokat semmiképp se, azok jó kis gépek (bár még jobbak lennének, ha a diagnosztikai rendszer is működne bennük, de így is jók).
A 3F-4-esre addig teljesen felesleges alacsonypadlóst kiadni, amíg a pálya nincs felújítva.
Tényleg, összefoglaló jelleggel publikusan elérhető, vagy azzá tehető például az SZKT jelenlegi járműparkjának listája, azzal együtt, ami tartósan áll vagy javít, illetve hogy ebből mennyi a napi kiadás?
A biztonságos kocsikiadás szempontjából nem feltétlen baj, ha van plusz tartalék jármű, hisz olyan nincs, hogy egyszerre kint van és jó az összes kocsi. Mindig van szemlés, balesetes, műszaki hibás...
Troli... Az Ikarusok újak, a Skodák folyamatosan újulnak - tévedek? :) -, a házi kocsik közül talán a T-750 van legatyásodva, de egy komolyabb átnézés során össze lehetne kapni - csörög-zörög, mint egy 412-es.
Az utak nem mindenhol vannak alacsonypadlós kocsikra kitalálva - az ötösön minden igyekszik szétesni. A Centrumnál meg.....
Apropó...a 21TR-ben - no most konkrétan a 801-ben :) - minek van flexhangja? :)