" Ezt kéne megoldani, hogy hétvégén több legyen a csuklós. "
Ilyen és hasonló mondatokkal (esetleg több aláírással) a lentebb leírt bizottságot kellene bombáznotok, nem pedig ide leírni, mert azt itt elhangzottak miatt nem módosítanak véleményem szerint. Nem beszélve arról, akkor személyesen kapnál tőlük választ kérdéseidre.
" Tájékoztatjuk a Tisztelt utazóközönséget, hogy Szeged Megyei Jogú Város Közgyűlésének, valamint Városüzemeltetési és fejlesztési Bizottságának Határozatai alapján....... "
Miért akarsz (akartok) mindig a külterületiek kárára spórolni?
Talán a saját házad táján kéne szétnézni és söprögetni.
"Ennek ellenére mivel nem láttam a tv várossal kötött szerződését, így nem tudom biztosan (gondolom Te sem) "
Amennyiben busszal utazol, akkor az autóbusz vezetője megtudja neked írásban mutatni, a megrendelő kívánságát, előírását(milyen autóbusszal kell végezni az adott járatot), egyébként súlyos anyagi vonzata van, amit nem kap meg a szolgáltató.
Egyet értek veletek. Nézzétek meg hétvégén szinte nem is közlekedik csuklós busz kivéve ezeken a járatokon:
- 20:minden 50-kor induló járat Petőfitelepről
- 21:minden 58-kor induló járat Újpetőfitelepről
- 36:minden 58-kor induló járat Honvéd térről
- 75:minden 15-kor, azután 13:00-tól: 30-kor induló járat Mars térről
- 79:minden 30-kor induló járat Mars térről
- 90:minden 58-kor induló járat Lugas utcától
Csak ennyi hétvégén. Ha valamit kifelejtetem szóljatok! De miért nem csuklós 90 ami 28-kor indul? Én mentem szombat délelőtt a 90-en (ami szoló volt) mindenki ment a Cserepesre az ajtóba álltak az utasok. Ez visszafele is igaz. Én szerintem szombat délelőtt: a 20,21,60,60Y,71,72,74,75,76,79,90 busz járatoknak a legtöbbnek csuklósnak kéne lenni. És ezt tényleg szépen leírtátok, és így is van szombaton rengeteg idős megy a mars térre, meg a cserepesre. Ezt kéne megoldani, hogy hétvégén több legyen a csuklós.
amivel még lehetne spórolni szerintem: 7F-79 járatok összevonása csúcsidőn kívül hétköznap, illetve hétvégente. Szintén buszvezetőt, és buszt lehetne spórolni, még akkor is, ha csak csuklósok járnának. Sőt, ha a madaras áruház is a saját dorozsmai buszjárat pénzelése helyett, ha annak pénzügyi vonzatának csak egyharmadával is szállna be eme új sziksósi -dorozsmai- bevásárlós-mars teres járatba...
Azok akik szikire mennek, a 3-5 perces menetidő növekedésbe nem halnának bele, főleg ha ez nem csúcsidőben történik.
Arra senki nem gondol, hogy az akusztikus utastájékoztatás vagy bármi, ami jelenleg az újdonság erejével hat, az esetleg nem végleges vagy csak egy tesztelés? Az emberek mindent olyan véglegesnek vesznek és azt hiszik, hogy rögtön tökéletesnek kell lennie. Legyen az akár egy jármű. Lehet ebben némi igazság?
Esetleg nem kellett volna a helyi képviselővel kibulizni a két éve a teljesen értelemetlen 13A járatot a Tisza Volánnak (nem önkormányzati kezdeményezés volt), helyette a 74-es sűrítését vagy csuklósítását kellett volna javasolni szombati napokra.
A szombati -piacos- nap katasztrófa! Fölcekkerelve, rolikkal bevásárolt tömeg már a mikszáthi végállomáson megtölti a félórázó 74-est, a többi hering a tortán. Amikor a Bartókon, vagy a Dugonicsnál babakocsis szülő szeretne fölszállni, elképzelhető, mi zajlik! Még a haranglábnál /Hattyas-rendezőtér/ is tülekedés van leszálláskor.
Az utóbbi években fokozatosan rosszabbodott a tömegközlekedés annak ellenére, hogy több új, korszerű, alacsonypallós villamos-troli érkezett Szerette Városunkba.
Sikerült magyarosch szervezéssel a Mercedes-ből Trabant-ot csinálni.
a volán is és szkt is megrendelt szolgáltatásokat teljesít. Meg van szabva az üzemidő, a követési idő, illetve biztosan számos más paraméter is. Ennek ellenére mivel nem láttam a tv várossal kötött szerződését, így nem tudom biztosan (gondolom Te sem) hogy melyik időpontban milyen típusú, ill kapacitású járműnek kell közlekednie. Azt el tudom képzelni, hogy bizonyos időszakokban (pl hétköznap csúcsidő) egy-két vonalnál meg van kötve, hogy csak csuklósok mehetnek, de az furcsa lenne számomra, ha minden járat minden indulásánál oda lenne írva a szerződésben, hogy pl csak ik260 mehet a 71-72 vonalakon mert csak azt fizeti a város.
Azt is el tudom képzelni más-más összegeket fizet a város a modernebb (pl ap), magasabb fogyasztású buszokra és vagy csuklósokra, mint egy mezei ikarus260 után tenné, tehát így lehet a város érdeke az olcsóbb üzemeltetésű buszok közlekedtetése, de ennyi erővel akkor minden nap csak azok közlekednének. Nem mellesleg egy hétvégi nyugis újszegedi fordában olyan eget verő különbség egy 260 és 280 között nem lenne. Ha mégis, meg lehetne találni a fedezetét ennek. (pl a millió éve tervezett és eleddig meg nem valósult hétvégi 84-90(f) összekötése során megspórolható buszvezető és üzemanyag költségen).
Ha jól emlékszem 7-8 hónapja történt valami, és onnantól kezdve árasztották el a szólók 7végén a 71-72 vonalat. De majd aki napi rendszerességgel közlekedik ezen járatokkal, majd pontosít, mióta van ez az állapot.
azt láttam, az oszlop alapozásának megerősítése zajlik, és amíg köt a beton, a két mellette lévő oszlophoz van "kikötve" ez az oszlop. Meglepődnék ha a síma sodrony és vezeték cserén kívül más is történne ott.
Nekem, és sok más újszegedinek viszont pont, hogy rossz lenne, ha az 5-ös járna a Víztoronyig, ugyanis én kintebb lakom, és a 72-es tuti ritkábban járna az Erdélyi tér felé.
A Csongin a Kecskeméti u és a Rózsa utcai megálló szakaszán de A diófa felőli oldalon a diófa megálló után a Makkoserdősor közti szakaszon egy kandeláber körűl van ásva.
Ajánlom figyelmedbe az alábbiakat, minden változtatás így kezdődik:
" Tájékoztatjuk a Tisztelt utazóközönséget, hogy Szeged Megyei Jogú Város Közgyűlésének, valamint Városüzemeltetési és fejlesztési Bizottságának Határozatai alapján....... "
Tehát: A Tisza Volán egy döntés végrehajtója. Nem Ő dönti el milyen jármű közlekedik egy adott vonalon illetve járaton, nekik előírják. Mint köztudott nem egyforma egy normál padlószintű szóló, csuklós, alacsony padlós szóló, csuklós üzemeltetési költsége. Megrendelő előírja a jármű azon járaton a fajtáját és természetesen azt fizeti.
amúgy az újszegediek egy részének gondját megoldaná a meghosszabbított útvonalon az Újszegedi víztoronyig közlekedő (1)5-ös troli. Hétvégén minden járat mehetne addig, hétköznap pedig a csúcsidőn kívül mind, csúcsban pedig minden második. értelem szerűen csúcsba lenne egy betétjárat ami csak GYk-ig menne. Igaz ehhez az akksis üzemű troli 5-6 darabját ide kellene helyezni.
Sajnos attól tartok ez csak az én vágyálmom, na meg esetleg pár újszegedié...
Ahogy pletyiket innen-onnan hallottam több esély más vonal, más irányú hosszabbítására, bár azzal kapcsolatban szkeptikus vagyok. Oké, régen az jól működött, de azóta lett egy felújított villamosvonal, új modern ap-s vilikkel.
Vas. DU szokott ez gond lenni, amikor jönnek vissza a koleszokba. És itt szólók mennek, Tápéra meg 79esbe pedig tekeregnek a csuklósok, alig kihasználva..
ez egy jó kérdés. tegnap pont végigsétáltam a csongin, de most kivételesen nem felfelé néztem menet közben így én sem tudom. a vértónál (kiserdőnél) lévő két csövezéses váltó környékén tudnám elképzelni, hátha azok is előbb utóbb megújulnának.
Valószínűleg valami gubanc volt a rendszerrel. Ma troliznom kellett (és ha már ott voltam, csináltam videót is az új rendszerről), először tökéletesen működött, aztán amikor visszafele utaztam, hallottam egyrészt az URH-ból, hogy valakinél nem volt jó, és mondták is, hogy türelem, ez egy átmeneti állapot most; másrészt pl amin utaztam visszafele, ott a kütyü 3-4 megállóra is ugyanazt az időpontot írta indulási-és érkezési időpontnak, aztán észhez tért, és jól mutatta, de végig +4-5 perc késést regisztrált már, holott pontosak voltunk.
A villamoson az aktuális (nem a következő) megálló bemondását már GPS vezérli, vagy Ismeretlen Imre? Volt egy hosszabb utam és egyszer sem sikerült eltalálni a megfelelő időpillanatot :)
Sziasztok! Én is új szegeden az Erdélyi tér közelében lakom. Szinte mindennap többször is használom a 72 járatot. Hétvégente mindig csak szoló busz jön, kivéve 8:30- kor induló járatot (erdélyi térről), mert az csuklós Merci szokott lenni. Régebben mikkor a 2 közlekedett hétvégente (tudom hogy régebben volt, meg hoszabb volt a vonala), de 20 percenként csuklós jármű közlekedett. Most 30 percenként szoló. Erről a témáról egy régebbi cikk: http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/ritkan_jarnak_a_buszok_ujszegeden/2293905/