Egyetértek, szerintem az, hogy valaki félrehúzódik, és előrengedi a többit, majd utánukmegy, az éppen a kompromisszum maga. Én azt is el tudom képzelni, hogy a bemutatás nem ennek a manővernek szólt, de akkor már nem közlekedési kérdésről van szó, és nem is tartozik ide.
Mivel a többi kerós nem az úttesten maradt, én arra számítottam volna, hoyg ő is arra megy. Vezessen le sok-sok órát és rájön milyen kellemes lehet.
Amúgy arra játszani és járni a várost kamerával és azön pörögni, hogy ki milyen szabályt szeg meg szvsz kifejezetten polgárpukkasztó magatartás. Egy város attól lesz élhetőbb, ha a résztvevők hajlandóak kompromisszumokra, nem pedig sarkosan azt lobogtatni, hogy xy-nak mihez van joga. Előrelátás totális hiánya. És aztán ezt művelni, ország-világ előtt lejáratni egy másik embert elég gyomorforgató számomra. De hangsúlyozom, ez az én véleményem, és ezért ne döngöljön senki földbe. :)
Ezt a trolivezető nem tudhatta. Ahogyan azt sem, hogy a biciklis merre ment tovább, hacsaknem ezt figyelte a tükörben, de még ezen esetben sem világos, hogy miért érdekelte. A másik szabály-hivatkozás szerint ezen a helyen mindenki szabálytalan volt a kamerázó biciklist leszámítva, vagy megint az olcsóbb megoldást választották a tábla kihelyezésénél. Mellesleg az a járdaszakasz egy sötét gyilokjáró, a kerékpárosok levezetése az úttestre pedig lekopott, és egyébként is hiányos. De erről nem a trolisok, meg nem is a biciklisek tehetnek. Én ritkán járok arra, de csak akkor megyek föl, ha nagyon nagy a kocsisor.
Tökéletes példa erre a 8-as vonal Klinikák irányú Kálvin téri megállója, ahol eszetlenül felfestett kerékpársáv záróvonal található a megállóban végig...
Mi a f.szt keres egy troli a kijelőlt kerékpár sávon? : D
De amúgy se értem ezeket a b.f.sz módon felfestett sávokat, Kereszttöltés utca elején is belemegy a belső sávba a kerékpár út. Amúgy a sofőr reakcióját akkor se értem, főleg hogy utascsere történt, jól látszik a képen is. Szóval vagy cinkos társak vagy passz.
Imi, kijelölt gyalogos- és kerékpár út van, ott kell menni a lelkemnek.
"Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni."
Ha egy sáv megszűnik, akkor automatikusan elsőbbséget kell adnia a rajta érkezőnek azoknak, akik a meg nem szűnő sávban haladnak. Van, ahol ezt burkolati jelekkel is megerősítik, ld. Tisza Lajos körút a Konzinál a körforgalom előtt, vagy Bp-n némely kerékpársávoknál. Erre gondolsz? De esetünkben ilyen szituáció nem játszik.
Szerintem Te magad sem olvastad el az oldalt, amit ajánlottál. Nem szerencsés úgy számonkérni valakin a szabályokat, hogy Te magad sem tudod azokat. Ha a trolivezető a bizalmi elv ellenére valami beidegződés miatt nem is tudta, hogy a biciklis mit fog csinálni, semmi oka nem volt hihajolni a járműből és az ujját lóbálni, szerintem. Főleg, hogy ezek szerint nem az utasokkal, és az utascseréével törődött, hanem azt leste a tükörből, hogy mikor kerüli éppen a biciklis...
Jól tette, hogy bemutatott. Kijelölt haladási irány van a kerékpárosoknak, erre főhősünk szinte (ez a legrosszabb) megáll és elkezd egyensúlyozni, a trolis döntse el, hogy mit akar, beesik-e alá vagy nem, ja de közben vezetékek is keresztezik egymást, arra is figyelj, hogy a rádbízott jármű se hibásodjon meg. Érdekes a többi kerékpáros ismeri a kreszt. Főhősünk saját videóján szabálysértést követ el. Ajánlom figyelmébe.