Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bobpal Creative Commons License 2022.11.24 0 0 2764

Tisztelt "Jimny"tagok!Tulajdonos lettem:Jimny-Nagyon jó!10 évig vw caddy-im volt Szintén nagyon jó.Szivó Diesel örvény kamrás pofon egyszerű.Sajnos karosszeria rohadt 26 éves volt.Ezért nekem óriási váltás volt a márkát illetően illetve a tulajdonságaival is.Volt egy motorhiba kódom amit egy Can OBD I I  U581 tipusú kiolvasóval szerettem volna kódozni.Nem jó hozzá.Szereztem egy ugyanilyet egy ismerőstől (hibás készűlékre gondolva).Az sem volt jó hozzá.Ugyan ott mint az enyém elakadt adat betöltésnél.Skoda oktáviához jó Fábiához  is .Az én autóm 2002-es évjárat/03.2001-4WD/CSAK ÓVATOSAN A MEGVÁSÁRLÁSÁVAL. a hasonlóévjáratúak körül.A hibát végul ismerösi körben behatároltuk amit orvosoltam is Hibakód nélküli lett.Nem tudom melyik fajta hibakód kiolvasó jó hozzá.Egy régit találtam de ez már nem kapható: OBD II mini interface Supports all OBD II protocols Ehez az internetről lelehet tölteni Piston OBD II.Eg ilyennel lett kiolvasva mindent tud.Hátha segitettem valakinek a vásárlással kapcsolatban.

geodo1 Creative Commons License 2022.11.23 0 0 2763

Sziasztok,

 

Gumiabroncsos kérdésem van, talán tudtok segíteni. Most vásároltam egy 13 éves Jimnyt, 205/70/R15-ös kerekekkel, rajta sima gumikkal. Földmérőként földutak, szántóföldek bejárásara vásároltam, melyek rendre távol vannak az otthonomtól. Ergo sokat fogom használni aszfalton is, de terepen is. Ezért a jobb A/T és a kevésbé hardcore M/T gumikon gondolkozom (bár utóbbit nehezen találok, őszintén szólva).

 

Jelenleg ezeket a típusokat nézem:

 

Hankook Dynapro ATM RF10

 

Yokohama Geolandar AT G015 195/80/R15

 

és két kínai, a Westlake SL369 (ez A/T), és az SL366 (M/T)

 

Érdekelne a tapasztaltak véleménye, illetőleg persze alternatív javaslatai is. Köszönöm!

tothpeti72 Creative Commons License 2021.09.14 0 0 2762

Sziasztok. 

Megéreztem, hogy alá kell nézni....

A váltó végén szanaszét verte az olajat. Gondolom a szimering szállt el. szerencsére friss az eset,nem sokat mehetett szárazon.

Ahogy nézem, a szimering adta meg magát

Szerelt már valaki ilyet?

Mekkora bontással jár? 

esetleg valaki tudja, milyen alkatrész kell hozzá? (tudom, hogy szimering. De hátha valaki a pontos méretet is tudja)

tothpeti72 Creative Commons License 2020.10.20 0 0 2761

Aszfalton, "rendes" úton rendben van. De nagyon könnyű a hátulja. Vizen sáron, mocsokban hamarabb megadja magát mint egy ezerkettes lada.

Előzmény: num (2760)
num Creative Commons License 2020.06.12 0 0 2760

Sziasztok! Segítség kellene sűrgősen!!!

 

 

Csak hátsó kerekes Jimnyről mi a vélemény? Nagyon köszönöm a válaszokat előre is.

tothpeti72 Creative Commons License 2020.03.28 0 0 2759

Sziasztok.

 

Végre teljsesen haldoklófélbe került a kuplungom. Gondoltam én. 

Először ki akartam cserélni a bowdent, hátha segít. Nos. a bowden delső vége valóban roltosra kopott, de van más baj is.

A kuplungbowden egy lemezfülön támaszkodik, ami a pedálokat tartó konzol része. Na ez a fül szépen körberepedt és visszahajlott.

Találkozott már valaki lyennel? 

Most azon agyalok, hogyan lehetne megerősíteni. 

kiszedni elég macerás, gyakorlatilag a fél autót le kéne bontani. Viszont a műszerfal alatt nem szívesen hegesztgetnék... 

Előzmény: apeeng (2756)
Batu002 Creative Commons License 2019.10.03 0 0 2758

Üdvözlöm mindenkit.

Egy kis segítséget szeretnék kérni a jimnyimnek fékezéskor remeg a kormánya. Mi lehet a baj. Függöcsapszeg csapágyakat cseréltem.

candax1 Creative Commons License 2019.07.11 0 0 2757

Tisztelt Kollégák!

Bontásból keresem a képen látható fogakereket. A fűtés elosztó/ légterelőn Levő kapcsolón van. ha lenne valakinek kérem jelezze a peltabt@gmail.com címen.

apeeng Creative Commons License 2019.06.16 0 0 2756

az lehet, mert nálam már előfordult.

Előzmény: tothpeti72 (2755)
tothpeti72 Creative Commons License 2019.06.14 0 0 2755

egy tizes az új. Már a csomagtartóban figyel és várja, hogy rászánjam magam a cserére. 

Most arra gondoltam, hátha az anyán van a menet meggyilkolva, és ugrik egyet-kettőt azon a menetes csövön. 

 

Előzmény: apeeng (2754)
apeeng Creative Commons License 2019.06.14 0 0 2754

Tényleg egyszerű a feszítés, én a bowdennél keresném a nyúlás okát. Keress rá, mennyibe kerül egy új.

Előzmény: tothpeti72 (2753)
tothpeti72 Creative Commons License 2019.06.12 0 0 2753

Jóestét.

Bocsánat, hogy megint okvetetlenkedek.

kuplunggal kapcsolatos problémám van.

 

Kezdődött, hogy nem emelt ki rendesen. Nehezen lehetett sebességbe tenni.

Meglepetésemre kb olyan egyszerű állítani, mint a bicikli fékjét.

 

Egy darabig jó is volt.

De azóta többször előfordult, hogy újfent spanolni kellett rajta.

Mi lehet a probléma?

Visszatekeredik a rögzítő anya? nem találtam semmi kontrázási lehetőséget.

Esetleg a bowden kezdett el szakadozni? érzésre nem rágja sehol a bowdenházat.

Vagy a bowdenház kezdi megadni magát?

 

Köszi az ötleteket előre is.

Előzmény: tothpeti72 (2744)
SwissArmy Creative Commons License 2019.06.10 0 1 2752
Ár-érték arányban valószínű, hogy az egyik legjobb.
Előzmény: apeeng (2751)
apeeng Creative Commons License 2019.06.10 0 0 2751

Egy magyar szakértő gyárlátogatáson járt(járhatott) Jimnyéknél...  nos döbbenten hallotta,  olyan sikeres ez a gyártmány, hogy a belső piacon egy éves várakozás után jut hozzá a helyi  igénylő.

apeeng Creative Commons License 2019.05.22 0 0 2750

igen, ők szegényebbek, nagyon fontos minden fillért megfogni..

 

(nem ide tartozik, de vagy tizenöt évvel ezelőtt módosították a segédmotoros kerékpár max. köbcentijét 50 ccm- ről 28 ccm-re...ugyanis a hatóságok szemét nagyon csípte a száguldó, viszonylag erős ötvenes segédmotorok léte. levitték 28-ra, de nemsokára megjelentek a turbófeltöltős mopedek...persze csak belső piacra.

Előzmény: SwissArmy (2749)
SwissArmy Creative Commons License 2019.05.19 0 1 2749
Náluk más szabályok és adók vannak, ezért "szívnak".
Előzmény: apeeng (2748)
apeeng Creative Commons License 2019.05.19 0 0 2748

most olvasom,  hogy a belső piacra gyártott ugyanilyen Jimny csak 660 ccm- es motorral készül, viszont turbófeltöltővel...gyakorlatilag ugyan azt tudja, mint az európai kivitel.

...valamit tudnak ezek a japók..

Előzmény: gigabursch (2747)
gigabursch Creative Commons License 2019.05.16 0 0 2747

:-)

Előzmény: apeeng (2746)
apeeng Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2746

Teljesen igazad van...csakhát nem mondhatom azt a szegény kutasnak, hogy hagyjon, inkább megkérdeztem? hogy van-e 0W20-as olajuk...ezt a választ adta..nem állok neki bizonygatni, hogy a szaromban amit épp tölt, abban is az van..

 

a napokban ott tankoltam, és látom hogy a shopban ott díszeleg a 0w20(is)...

Előzmény: gigabursch (2745)
gigabursch Creative Commons License 2019.05.14 0 0 2745
Mióta megbízható forrás egy nóném kutas?
Csak kizárólag a gépkönyv számít.
A Totaltól az Eneoson át a MOL olajokig sokan sokfélét gyártanak.
Barátod az internet. Még az olajforgalmazók szaktanácsadása és szakszervízek véleménye.
Előzmény: apeeng (2742)
tothpeti72 Creative Commons License 2019.05.14 0 0 2744

Sziasztok.

Azt hiszem bele kell nyúlnom a gépbe. Na nem nagyon.

1-2-t egyre nehezebben veszi.

A kuplungbowdenen kéne állítani, (esetleg cserélni). Odakint épp szakad. Aknám nincs és sötétedik.

Hol bújjak bele, hol keressem az állítási lehetőséget?

SwissArmy Creative Commons License 2019.05.13 0 1 2743
2014-től van 0w16 olaj....
Előzmény: apeeng (2742)
apeeng Creative Commons License 2019.05.12 0 0 2742

Jimnyt szeretnék majd vásárolni, két érdekességet  olvastam róla....ha most megrendelem, jó esetben is hat hónap múlva talán átvehetem, és a motorolaj Eneos 0W16..

A mostani szwiftemben 0W20 van...erre is azt mondta egy kutas, hogy ilyen híg olajat nem gyártanak...

SwissArmy Creative Commons License 2019.05.03 0 0 2741

Próba.

Előzmény: Tooth Lev. (2740)
Tooth Lev. Creative Commons License 2019.05.01 0 0 2740
Hello. Suzuki Jimny 2007 elso lokharitot cserelnek, van egy elado 2013-as model. Alitolag talal ra. Van valakinek tapasztalata , hogy megoldhato-e gazdasagosan?
SwissArmy Creative Commons License 2019.04.15 0 0 2739

Biztos is, hogy hamarabb megeszi a csapágyakat. De rakhatsz fel 10 mm szélesítést is. A könnyűfémre megadott méretek a jók. Én amivel vettem szettel, abba ez van ütve. Plusz van hozzá váltószettem, abba is ez van ütve. Nem vagyok biztos benne, hogy a gyári 6 lenne. Ja és acél mind két szettem.

Előzmény: tothpeti72 (2737)
SwissArmy Creative Commons License 2019.04.15 0 0 2738

Az jó sok lett, bár ha Neked így is megérte , akkor ok! 

Előzmény: tothpeti72 (2736)
tothpeti72 Creative Commons License 2019.04.11 0 0 2737

Végre megnéztem.

 

A könnyűfém felni 5,5"- 15" ET5 

A lemez meg 6"-15" ET0

 

Elvileg teljesen gyári méret mindkettő. a belső súlyok nélkül 110-nél sem rázza a kerék a futóművetl. Úgyhogy tudok ezzel a geometriával együtt élni. 

Gondolkoztam nyomtávszélesítésen, de drága, macerás, és szerintem hamarabb kinyírná a kerék csapágyazását is.

 

Előzmény: SwissArmy (2733)
tothpeti72 Creative Commons License 2019.03.27 0 0 2736

Egy oldal egy 100-as. Tömítés, csapszeg x2, csapágy x2, plusz még némi apróság. De a szakszervíz mindezt 38k munkadíjjal teszi.

Viszont nem ráz, ha fékezek, nem folyik. épp volt alkatrészük, igy nem egész egy nap alatt végeztek vele.

 

 

Előzmény: SwissArmy (2735)
SwissArmy Creative Commons License 2019.03.27 0 0 2735

Ezt jól tetted. Nekem most lesz felújítva az első futómű. Kerékcsapágyak, függőcsapok, ezek csapágyai, no meg ez a filc tömítés. Ezeket össze számolva kb. 80 ezer csak az alkatrész. A szerelő meg ha 20-nál többet kér , fejbe vágom. :)

Előzmény: tothpeti72 (2734)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!