Olyan mosóba érdemes menni, aminél te mosod le az autót, melegvizes magasnyomású mosók (pl felénk van egy ilyen lánc, két-három falunként van mosójuk, Guld Kft). Vinni kell magaddal két nagyobb fadarabot (rönbkől, vagy hasonlóból, erre rákapatsz a mosóban, kb 10-15 centis elég, és jó alaposan le tudod csapatni az alját. Olyan lesz, mintha új lenne. Megéri eljátszani párszor.
Számomra érthetetlen, miért nem lehet egy ilyen váltót a jól bevált módon hidegkapcsolásúra csinálni (azaz egy másik karral kergetőzni a rendszerben), született múlt hét csütörtökön egy megdöbbentő eredmény számomra. Ezt különösen annak tükrében tartom fontosnak elmondani, hogy mindig is olyan embernek tartottam magam, aki igyekszik gépkímélő módon közlekedni.
A múlt heti dagonyában szükség volt arra, hogy visszább tolassak, mielőtt esetleg elmerülnék. Ez gond nélkül meg is valósult, ámde leérve az országútra megdöbbenve tapasztaltam, hogy nem hajlandó a felezőből kioldani magát a rendszer. Mentem vele előre, hátra, megtekertem jobbra-balra a kocsit, hogy hátha valahol összefeszül a hajtáslánc, de nem oldott ki. Kiszállva a kocsiból benéztem alá, hogy hátha a kis motort fogja-e valami. Talált, süllyedt. Egy kétöklömnyi sárcsomó akadt rá a kismotorra, ami a felezőt húzogatja ki-be, ezért nem bírt moccanni. Ennek oka abban állt, hogy egy kis lemezke van a motor alatt, és ez hátramenetben felnyeste a dagonyából a sarat, és jól beszorította a maga körül lévő összes helyre.
Egy ujjnyi vastag kis fával levakartam róla a sarat, amennyire bírtam és amennyire körbe tudtam vele járni. Utána megpróbáltam kioldani a rendszert, sikerült. Megérkezve az első olyan helyre, ahol van slag, leverettem róla minden sarat, hazaérve le is mosattam a kocsit alvázmosós programmal együtt.
A tanulság: Marha jó ez a kényelmesített megoldás, csak van néhány hátulütője, amire nagyon oda kell figyelni, és egy esetleges fennakadás során nem szabad kétségbe esni.
Persze, az autóépítés egy társasjáték, mindig lesz egy leggyengébb pont, ha azt megszüntetem, előjön a következő. És ehhez nem kell sok, elég 5 centi emelés... :-)
jó kis feltötlő de kíváncsi lennék, hogy a jimny melyik porcikája viselné el a megnövekedett teljesítményt
-
a 90es évek végén a Radó szlalomon csak tátottuk a szánkat amikor a turbos swiftek 110-130 lóerős mérési diagrammját néztük de ahhoz már komoly compi kell ami a fordulat arányában megfelelő üzemanyagot juttat a motorba
-
és akkor még csak a legalapabb dolog van megoldva, hogy ne olvadjon el egy szívómotorhoz tervezett dugattyú
-
ez után jönnek még csak a gondok: pálcika fútómű, patkófékek, féltengelyek, stabrudak és még sorolhatnánk
Én vagyok a 3-ik, de az előzőnél 2évet se volt ...... úgy néz ki a kipuff, mintha nem lett volna szétszedve még. Sztem itt Mo-on nem javították, angolokból meg nem nézek ki ilyen "rásegítés"-t. Gondos tulajai voltak, akik a környékét is elkerülték olyan szervízeknek, amiknél akár csak a lehetősége felmerülne a gányolásnak. Szerintem. Nyilván 100%-ot nem tudok.
Első tulajos? Ha nem, akkor lehet, hogy valaki már előbb "javította" a kipufit, mondjuk kicsit rásegített, hogy ne csússzon szét, ilyesmi... Amúgy meg ha csavarfejű is a csavar, eltörik. Hő, hó, sár, hideg, meleg, minden éri, én nem csodálkozom rajta.
Így néz ki mind? Hát milyen csavarokat tesznek bele, hogy így szétolvad? Oké, hogy elrohadnak a dolgok, de a csavarnak csavarformának kéne lenni. Rá kéne tudni tenni a kulcsot - hogy utána lazul-e az már más téma, valóban. De, hogy a kulcsot se tudom rátenni, mert a csavar és az anya helyén egy alaktalan kúpforma van??
Nincs ezzel semmi baj, így néz ki minden Jimny-é :) Nekem volt egy hátsó dob cserém meg egy középső dob javításom, ami nem tört el az szét volt rohadva. 6-7 éves gyári dob, csodák nincsenek.
Száraz aszfalton nem ildomos összkerekezni vele. Kanyargás közben legalább egy keréknek tudnia kell kicsit megcsúszni. (Elvileg ehhez kevés a nedves aszfalt is, de sztem az még elmegy, annyira könnyen megcsúszik az eleje a Jimny-nek.) De ha mondjuk valami nehezet kell meghúzni, akkor inkább felező, és majd kirúgja magát valamelyik kerék, mint kuplungégetés. Szerintem.
A karosról tudok regélni (gondolom, a gombos is ilyen, de infóm nincs róla). 2WD-4WD közt menet közben is válthatsz (kb. 100 kmcs-ig), csak arra kell figyelni, hogy ne legyen fordulatszámkülönbség az első-hátsó tengely között. Felezőből/-be csak állóhelyben (kivéve, ha van rutinod duplakuplungolásos/gázfröccsös - szinkron nélküli - váltásban).
De, biztos van ilyen ember (nekem már 5 éve nincs meg a vas), ha itt nem is találsz, a jimny.hu-n biztosan.
Hozza a szokásos Suzuki-minőséget (tudom; 15. éve suzukizom), annyival több szervízigénnyel, amit a terepezés okoz (törés nélkül is: sűrűbb olajcserék, sártól tönkremenő csapágyak, ilyesmi).
na ettől félek én is, a francia dolgokat nem szeretem, van családban francia autó, 4éves de új korától úgy jár a váltókar mint a habverő
-
kb 8 éve volt swiftem azzal minőségileg összerakásilag nagyon meg voltam elégedve, azzal több mint 200.000km-t mentem el gond nélkül, kopóalkatrészt cseréltünk és a szervízintervallumokat betartottuk
-
van itt egy céges ezres magyar szuzink céges autóként amit bárki vihet melóba,
közel 600.000km van az autóba és még mindig normálisan működik
-
pest környékén esetleg pest megyében nem tudnék valakivel összetalálkozni, hogy vigyen egy kört illetve hogy meséljen egy kicsit az autóról? akár mailban is, címem publikus
A Niváénál tuti sokkal magasabb alkatrész-árak, viszont sokkal kevesebb is kell. :-) Kisebb, kevésbé kényelmes rugózású, mint a Nyiva.
Nem egy pályagép (pontosabban de, csak nem autó-, hanem triálpályára), de ha a 100-120 megfelel, a világból is kivisz, nem is lesz benne halálfélelmed. A nyomvályút, na, azt rühelli.
A dízelmotor Rönyó, ennek megfelelően állj hozzá (én speciel nem szeretem, főleg használtban nem vennék).
Triál EB 1. helyezés (nem ám xarráépítgetve, hanem oridzsi kategóriában) mond valamit a terepképességeiről?
Sztem a Nívánál kevesbbet kell szerelni. Bár nincsen Niva-s tapasztalatom, de a Jimny-t az eddigi 10ezer km alatt nem sokat szereltem. Terepképesség sztem hasonló lehet. Hasonlóan jó. Fogyasztásban kicsit jobb a Jimny (9L) és sztem az utazója is magasabb (120-130-at enyém simán viszi). A hazai választék nagy része benzines, dízelt nem lehet(ett) kapni újonnan, csak behozottak vannak. Alkatrészárak sztem drágák.
Nos nagy a csend, de gondoltam írok, a tapasztalatokról, amit az elmúlt pár hónapban szereztem a Jimnyről.
Terepjáró képesség:
Kiváló, de ehhez gumi is kell. Continental minden szempontból átmeneti gumi van rajta, eleddig kiválóan teljesített, és a Nivás tapasztalataimhoz mértem azt modnom, hogy pariban vannak.
hely:
Elöl kényelmes kettőnek, hátul szűk kettőnek, a csomagtartó kisebb, zavar, hogy be lehet látni a csomagtartóba, de ez megoldható,
kényelem:
Mit is mondjak. Zötyögni, rázni jobban ráz mint a níva, ugyanakkor sokkal jobb az úttartása, az ülés hosszabb távon itt is fárasztó.
benzinszag:
menyei felüdülés - itt nincs
egyszerre fogó fékek:
mennyei felüdülés - itt van
szervó kormány:
mennyei felüdülés - itt van
fogyasztás:
klímával, sok tereppel (255 km / 95 km) két emberrel 7,9 l.
Akkor szerencséd volt. Nagyrészt a kereskedők a kinti églegesen kivont járműveket hozzák haza, (nincsen angol forgalmijuk) mert azt nagyon olcsón megkapják kint. A hirdetés tényleg fáj: a rendszám alapján ez egy "erdészeti közelítő jármű": nem kell rá se vizsga se semmi - hasonló mint a lassú jármű, de azokat vizsgáztatni kell 5évente. Szoktam látni terepjárókon ilyen "MO"-s zöld rendszámokat.