Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

atompyka Creative Commons License 2010.09.13 0 0 2630
Vajon az elektromos változatnak van védelme is, ha már okosítottak? Mondjuk, hogy menet közben nem enged felezőt ki-be kapcsolni?
Előzmény: gigabursch (2628)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.13 0 0 2629
Olyan mosóba érdemes menni, aminél te mosod le az autót, melegvizes magasnyomású mosók (pl felénk van egy ilyen lánc, két-három falunként van mosójuk, Guld Kft). Vinni kell magaddal két nagyobb fadarabot (rönbkől, vagy hasonlóból, erre rákapatsz a mosóban, kb 10-15 centis elég, és jó alaposan le tudod csapatni az alját. Olyan lesz, mintha új lenne. Megéri eljátszani párszor.
Előzmény: gigabursch (2628)
gigabursch Creative Commons License 2010.09.13 0 0 2628
Egy érdekes tapasztalat az új Jimnykről.


Számomra érthetetlen, miért nem lehet egy ilyen váltót a jól bevált módon hidegkapcsolásúra csinálni (azaz egy másik karral kergetőzni a rendszerben), született múlt hét csütörtökön egy megdöbbentő eredmény számomra.
Ezt különösen annak tükrében tartom fontosnak elmondani, hogy mindig is olyan embernek tartottam magam, aki igyekszik gépkímélő módon közlekedni.

A múlt heti dagonyában szükség volt arra, hogy visszább tolassak, mielőtt esetleg elmerülnék. Ez gond nélkül meg is valósult, ámde leérve az országútra megdöbbenve tapasztaltam, hogy nem hajlandó a felezőből kioldani magát a rendszer. Mentem vele előre, hátra, megtekertem jobbra-balra a kocsit, hogy hátha valahol összefeszül a hajtáslánc, de nem oldott ki.
Kiszállva a kocsiból benéztem alá, hogy hátha a kis motort fogja-e valami.
Talált, süllyedt.
Egy kétöklömnyi sárcsomó akadt rá a kismotorra, ami a felezőt húzogatja ki-be, ezért nem bírt moccanni. Ennek oka abban állt, hogy egy kis lemezke van a motor alatt, és ez hátramenetben felnyeste a dagonyából a sarat, és jól beszorította a maga körül lévő összes helyre.

Egy ujjnyi vastag kis fával levakartam róla a sarat, amennyire bírtam és amennyire körbe tudtam vele járni.
Utána megpróbáltam kioldani a rendszert, sikerült.
Megérkezve az első olyan helyre, ahol van slag, leverettem róla minden sarat, hazaérve le is mosattam a kocsit alvázmosós programmal együtt.


A tanulság:
Marha jó ez a kényelmesített megoldás, csak van néhány hátulütője, amire nagyon oda kell figyelni, és egy esetleges fennakadás során nem szabad kétségbe esni.
atompyka Creative Commons License 2010.09.09 0 0 2627
"...kíváncsi lennék, hogy a jimny melyik porcikája viselné el a megnövekedett teljesítményt"
Hát, a hosszlengőkarok biztos...
:-)
Előzmény: true75 (2625)
atompyka Creative Commons License 2010.09.09 0 0 2626
Persze, az autóépítés egy társasjáték, mindig lesz egy leggyengébb pont, ha azt megszüntetem, előjön a következő. És ehhez nem kell sok, elég 5 centi emelés... :-)

Előzmény: true75 (2625)
true75 Creative Commons License 2010.09.09 0 0 2625

 

jó kis feltötlő de kíváncsi lennék, hogy a jimny melyik porcikája viselné el a megnövekedett teljesítményt

-

a 90es évek végén a Radó szlalomon csak tátottuk a szánkat amikor a turbos swiftek 110-130 lóerős mérési diagrammját néztük de ahhoz már komoly compi kell ami a fordulat arányában megfelelő üzemanyagot juttat a motorba

-

és akkor még csak a legalapabb dolog van megoldva, hogy ne olvadjon el egy szívómotorhoz tervezett dugattyú

-

ez után jönnek még csak a gondok: pálcika fútómű, patkófékek, féltengelyek, stabrudak és még sorolhatnánk

Előzmény: atompyka (2624)
atompyka Creative Commons License 2010.09.09 0 0 2624
Tarjáni Creative Commons License 2010.09.07 0 0 2623
Én vagyok a 3-ik, de az előzőnél 2évet se volt ...... úgy néz ki a kipuff, mintha nem lett volna szétszedve még.
Sztem itt Mo-on nem javították, angolokból meg nem nézek ki ilyen "rásegítés"-t.
Gondos tulajai voltak, akik a környékét is elkerülték olyan szervízeknek, amiknél akár csak a lehetősége felmerülne a gányolásnak.
Szerintem. Nyilván 100%-ot nem tudok.
Előzmény: Törölt nick (2622)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.06 0 0 2622
Első tulajos? Ha nem, akkor lehet, hogy valaki már előbb "javította" a kipufit, mondjuk kicsit rásegített, hogy ne csússzon szét, ilyesmi... Amúgy meg ha csavarfejű is a csavar, eltörik. Hő, hó, sár, hideg, meleg, minden éri, én nem csodálkozom rajta.
Előzmény: Tarjáni (2621)
Tarjáni Creative Commons License 2010.09.06 0 0 2621

Így néz ki mind?
Hát milyen csavarokat tesznek bele, hogy így szétolvad?
Oké, hogy elrohadnak a dolgok, de a csavarnak csavarformának kéne lenni. Rá kéne tudni tenni a kulcsot - hogy utána lazul-e az már más téma, valóban.
De, hogy a kulcsot se tudom rátenni, mert a csavar és az anya helyén egy alaktalan kúpforma van??

Előzmény: Törölt nick (2620)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.06 0 0 2620
Nincs ezzel semmi baj, így néz ki minden Jimny-é :) Nekem volt egy hátsó dob cserém meg egy középső dob javításom, ami nem tört el az szét volt rohadva. 6-7 éves gyári dob, csodák nincsenek.
Előzmény: Tarjáni (2618)
atompyka Creative Commons License 2010.09.05 0 0 2619
forgókorongos hidegvágó... :-)
Előzmény: Tarjáni (2618)
Tarjáni Creative Commons License 2010.09.05 0 0 2618
Jó, majd egyeztetünk, akár mailben is.
Apropó kipuff: A kipuff történet ma innen indult.
Ezt kéne szétszedni ......
Előzmény: true75 (2617)
true75 Creative Commons License 2010.09.05 0 0 2617

az nem akkora probléma, majd háttal ülök a moziba :)

igazából a méretei meg a tulajdonságai azonosak, ha elkészülsz a kipuval és nem tartalak fel, szívesen megnézném az autódat

Előzmény: Tarjáni (2616)
Tarjáni Creative Commons License 2010.09.04 0 0 2616
Per pillanat le van szakadva a kipuffom, egyébként Szfvár környékén vagyok.
A "kis bökkenő" mondjuk az, hogy az enyém jobbkormányos.
Előzmény: true75 (2610)
atompyka Creative Commons License 2010.09.03 0 0 2615
Száraz aszfalton nem ildomos összkerekezni vele. Kanyargás közben legalább egy keréknek tudnia kell kicsit megcsúszni.
(Elvileg ehhez kevés a nedves aszfalt is, de sztem az még elmegy, annyira könnyen megcsúszik az eleje a Jimny-nek.)
De ha mondjuk valami nehezet kell meghúzni, akkor inkább felező, és majd kirúgja magát valamelyik kerék, mint kuplungégetés.
Szerintem.
Előzmény: true75 (2614)
true75 Creative Commons License 2010.09.03 0 0 2614

és huzamosabb ideig lehet összkerékben használni az autót?

olvastam, hogy bizoznyos helyzetben megfeszöl a hajtáslánc és valami törik

Előzmény: atompyka (2613)
atompyka Creative Commons License 2010.09.03 0 0 2613
A karosról tudok regélni (gondolom, a gombos is ilyen, de infóm nincs róla).
2WD-4WD közt menet közben is válthatsz (kb. 100 kmcs-ig), csak arra kell figyelni, hogy ne legyen fordulatszámkülönbség az első-hátsó tengely között.
Felezőből/-be csak állóhelyben (kivéve, ha van rutinod duplakuplungolásos/gázfröccsös - szinkron nélküli - váltásban).
Előzmény: true75 (2612)
true75 Creative Commons License 2010.09.03 0 0 2612

 

azt láttam képekről, hogy az újabb autókon már 3 gombbal lehet kapcsolgatni a hajtást

-

mit kell tudni akár a gomb akár a karon keresztüli kapcsolgatásról, mit lehet menet közben mit kell álló helyzetben vagy bármi amit tudni kell erről?.

-

Előzmény: atompyka (2611)
atompyka Creative Commons License 2010.09.03 0 0 2611
De, biztos van ilyen ember (nekem már 5 éve nincs meg a vas), ha itt nem is találsz, a jimny.hu-n biztosan.

Hozza a szokásos Suzuki-minőséget (tudom; 15. éve suzukizom), annyival több szervízigénnyel, amit a terepezés okoz (törés nélkül is: sűrűbb olajcserék, sártól tönkremenő csapágyak, ilyesmi).
Előzmény: true75 (2610)
true75 Creative Commons License 2010.09.03 0 0 2610

 

na ettől félek én is, a francia dolgokat nem szeretem, van családban francia autó, 4éves de új korától úgy jár a váltókar mint a habverő

-

kb 8 éve volt swiftem azzal minőségileg összerakásilag nagyon meg voltam elégedve, azzal több mint 200.000km-t mentem el gond nélkül, kopóalkatrészt cseréltünk és a szervízintervallumokat betartottuk

-

van itt egy céges ezres magyar szuzink céges autóként amit bárki vihet melóba,

közel 600.000km van az autóba és még mindig normálisan működik 

-

pest környékén esetleg pest megyében nem tudnék valakivel összetalálkozni, hogy vigyen egy kört illetve hogy meséljen egy kicsit az autóról? akár mailban is, címem publikus

Előzmény: atompyka (2609)
atompyka Creative Commons License 2010.09.03 0 0 2609
A Niváénál tuti sokkal magasabb alkatrész-árak, viszont sokkal kevesebb is kell.
:-)
Kisebb, kevésbé kényelmes rugózású, mint a Nyiva.

Nem egy pályagép (pontosabban de, csak nem autó-, hanem triálpályára), de ha a 100-120 megfelel, a világból is kivisz, nem is lesz benne halálfélelmed.
A nyomvályút, na, azt rühelli.

A dízelmotor Rönyó, ennek megfelelően állj hozzá (én speciel nem szeretem, főleg használtban nem vennék).

Triál EB 1. helyezés (nem ám xarráépítgetve, hanem oridzsi kategóriában) mond valamit a terepképességeiről?
Előzmény: true75 (2606)
true75 Creative Commons License 2010.09.03 0 0 2608

 

- igen, a dízeles kört sikerült végigjárnom, hogy azokat kintről hordják be

- félek is ezektől rendesen, meg amúgy elég gyanakvó vagyok

- majdnem ráugrottam egy dízelre amiről kiderült, hogy kinti erdészetnél szolgált és borult egyet.....nahh ilyenbe nem szeretnék beleszaladni

- törtek már össze két hónapos autómat, sose lett jó utána

Előzmény: Tarjáni (2607)
Tarjáni Creative Commons License 2010.09.02 0 0 2607
Sztem a Nívánál kevesbbet kell szerelni. Bár nincsen Niva-s tapasztalatom, de a Jimny-t az eddigi 10ezer km alatt nem sokat szereltem.
Terepképesség sztem hasonló lehet. Hasonlóan jó.
Fogyasztásban kicsit jobb a Jimny (9L) és sztem az utazója is magasabb (120-130-at enyém simán viszi).
A hazai választék nagy része benzines, dízelt nem lehet(ett) kapni újonnan, csak behozottak vannak.
Alkatrészárak sztem drágák.
Előzmény: true75 (2606)
true75 Creative Commons License 2010.09.02 0 0 2606

Sziasztok

 

 

- kicsit visszaolvasva lene pár kérdésem

- mostanság szeretnék venni egy jimnyt, mert a telkemre menet már 2x elakadtam mikor esett az eső

- nivás tapasztalatom már van, azon mindig volt valami amit javítani kellett

- az utóbbi két autóm tdi és pdtdi volt csupa jó tapasztalatokkal

- innen jön a kérdés, dízel vagy benzines jimny?

- valaki tapasztalatból tudja a kopó alkatrész árakat?

- hogy viselkedik országúton illetve autópályán egy ilyen autó?

- osztrák síparadicsomba sokat láttam, gyanítom a terepképességeivel meg lehetnek elégedve

gigabursch Creative Commons License 2010.08.03 0 0 2605

Nos nagy a csend, de gondoltam írok, a tapasztalatokról, amit az elmúlt pár hónapban szereztem a Jimnyről.

 

 

Terepjáró képesség:

Kiváló, de ehhez gumi is kell. Continental minden szempontból átmeneti gumi van rajta, eleddig kiválóan teljesített, és a Nivás tapasztalataimhoz mértem azt modnom, hogy pariban vannak.

 

hely:

Elöl kényelmes kettőnek, hátul szűk kettőnek, a csomagtartó kisebb, zavar, hogy be lehet látni a csomagtartóba, de ez megoldható,

 

kényelem:

Mit is mondjak. Zötyögni, rázni jobban ráz mint a níva, ugyanakkor sokkal jobb az úttartása, az ülés hosszabb távon itt is fárasztó.

 

benzinszag:

menyei felüdülés - itt nincs

 

egyszerre fogó fékek:

mennyei felüdülés - itt van

 

szervó kormány:

mennyei felüdülés - itt van

 

fogyasztás:

klímával, sok tereppel (255 km / 95 km) két emberrel 7,9 l.

Kiváló

Mr.Stratos Creative Commons License 2010.05.30 0 0 2604

Hello !

Eladó új elektromos csörlő,Winch 1500-as,amerikai gyártmány,680 kg emelés,

7,6 m sodrott kötél,12 V-os.Érd: 06 70 60 79 676  ,vagy satu56@gmail.com számon.

Tarjáni Creative Commons License 2010.05.21 0 0 2603
Tényleg nem tűnt fel :-)))
Előzmény: atompyka (2602)
atompyka Creative Commons License 2010.05.21 0 0 2602
Nem láttad a hátulján: nem JLX, hanem LKT felszereltség... :-)
Előzmény: Tarjáni (2601)
Tarjáni Creative Commons License 2010.05.20 0 0 2601

Akkor szerencséd volt.
Nagyrészt a kereskedők a kinti églegesen kivont járműveket hozzák haza, (nincsen angol forgalmijuk) mert azt nagyon olcsón megkapják kint.
A hirdetés tényleg fáj: a rendszám alapján ez egy "erdészeti közelítő jármű": nem kell rá se vizsga se semmi - hasonló mint a lassú jármű, de azokat vizsgáztatni kell 5évente.
Szoktam látni terepjárókon ilyen "MO"-s zöld rendszámokat.

Előzmény: atompyka (2600)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!