Keresés

Részletes keresés

bervas Creative Commons License 30 perce 0 0 219196

Kuplunglamella téma:

 

Gyári parafás: öreg, kopott, megégett

Utángyárott parafás: dagad-zsugorodik, nem állítható hidegen-melegen egyaránt jó holtjáték

Utángyártott ragasztott: általában elnyírja a ragasztót a dinamikusabb használat, lejön a fémlemezről a súrlódó anyag és csúszkálni kezd

Gyári japán motoré, szinterezett: vastagsága nem stimmel, több kell. Nagyobb a luk benne. Körmöket le kell reszelni, oszt kész, problémák elfelejtve.

 

Végigpróbáltam.

Előzmény: cznorbert (219193)
seewer Creative Commons License 2 órája 0 0 219195

Ez így van. Majd egy évig kutattam, de ennyit nem adtam volna érte, kivéve, ha utólag krómozott. Viszont akkor a plusz költség miatt lehet akár 8-10 ezer.... 

Előzmény: Zoli_t5H (219194)
Zoli_t5H Creative Commons License 4 órája 0 0 219194

Túl van ez misztifikálva. Tavaszi szigetszentmiklósi börzén (amirôl köztudott, hogy nem egy olcsó vidéki börze), 6 ezerért vettem komplett karburátort, bovdenekkel, szívatóhéblivel, régi aluházas gázmarkolattal. Olyan állapotban, hogy csak fel kell pattintani a motorra az egészet mindenesetül.

 

Tízezerért dugja fel a seggébbe az a nagykátai nepper...

 

 

Előzmény: seewer (219172)
cznorbert Creative Commons License 4 órája 0 0 219193

sziasztok

 

 

véleményetek szeretném kérni 2 témában, hátha valaki már foglalkozott vele, s nem nekem kell kitalálni :)

 

a karbi tömítése a az 1. gondom, jó lenne egy O-gyűrűnek horony a szívócsonkon, s nem kellene mindig pasztázni s várni vele, karbicserénél, van erre már bejáratott O-gyűrű méret? ami jól tömít de nem túl szoros, szerelhető marad, s nem nyíródik el a karbi felrakásakor? S az anyaga, viton (FPM80) jó lehet? az benzint bírja vagy elég az NBR?

 

másik dolog kuplunglamellákkal kapcsolatos, szeretnék a parafásnál kevesebb törődést igénylő, nem összetapadós lamellákat használni, s találtam egy céget, akik fék és kuplung betét készítéssel, újraragasztással stb. foglalkoznak, ők a parafa helyére kívánt vastagságban felraknak kopóbetétet, rovátkázva, jól néz ki, de sokkal keményebb anyag persze, mint a parafa, de nem ferrodol, olajálló, de nemtudom mennyire tenné tönkre a kopadéka (ill. annak fémtartalma) a csapágyakat, fogaskerekeket? ill. persze kellenek sík fém lamellák, s kell síkolni a nyomólapot és a lánckerekes kosarat is?

vagy nem éri meg foglalkozni vele, hanem készen megvenni az átalakított pl. suzuki lamellákat, új fém lamellákkal pl. Gyulától és jóidő? és az szép és sík és jó lessz a kuplung?? :)

 

 

 

köszönöm a segítséget előre is

 

üdv

Norbi

Stabilmotor 007 Creative Commons License 15 órája 0 0 219192

A Danuvia fórumon volt szó korábban róla !

Nekem valamiért így maradt meg : http://onlymotorbikes.com/mz/es-1751/mz-es-1751-1967-pic-118407.html

Előzmény: cbx (219191)
cbx Creative Commons License 15 órája 0 0 219191

Nem emlékszem hogy miről is volt szó,sajnálom :(

Előzmény: Stabilmotor 007 (219190)
Stabilmotor 007 Creative Commons License 15 órája 0 0 219190

Amiről korábban szó volt, nem két, külön üléses volt ??

Előzmény: cbx (219189)
cbx Creative Commons License 15 órája 0 0 219189

Előkerült. Ez a gép eladó.Ismerem a tulajt személyesen.66-os 175 ES.Eredeti festés.Az árát jobb ha nem írom le :) 

Előzmény: Stabilmotor 007 (219185)
cbx Creative Commons License 16 órája 0 0 219188

Tavaly kinyomoztam a motor további életét.A lényeg az,hogy visszakerült Magyarországra.

Előzmény: cbx (219187)
cbx Creative Commons License 16 órája 0 0 219187

Nagybácsi T-8 Pannóniája.A kisfiú a bátyám,meg a két nagynéném.64-es a motor,abból az évből van a fotó is. A nagybácsi jómódú ember volt már fiatalkorában,besétált az üzletbe,itt nálunk, és megvette a legdrágább Pannóniát.66-ban eladta,vett fítyót (Zastava 750),gondolván csak nem ázik-fázik.

Előzmény: downer (219186)
downer Creative Commons License 16 órája 0 0 219186

T8-asokat hozogattak onnan szerintem.

Előzmény: cbx (219184)
Stabilmotor 007 Creative Commons License 16 órája 0 0 219185

A régi MZ még  jó lenne ha előkerülne !  Az még a szívatókarnál is nagyobb fogás volna ! :-)

Előzmény: cbx (219184)
cbx Creative Commons License 16 órája 0 0 219184

Köszi az infót.:) Legyen már nekem is valami jó vétel.Itt nálunk az ilyen alkatrészek ritkák mint a fehér holló.Csak a Tomos meg a Tomos.Pedig valamikor sok Danuvia,Pannónia koptatta a vajdasági utakat.Eltűntek.Sok visszakerült Magyarországra.A többiek meg darabokban hevernek padláson,sufnikban,szerintem.A második szomszéd Pannóniáját,pár éve egy Magyarországi megszállott vette meg :) Akkor még annyira nem érdekelt a Pannónia,valószínű valami ritka gép lehetett,ha innen vitték vissza.Egyszerű T5-ös biztos nem volt.

Előzmény: Stabilmotor 007 (219183)
Stabilmotor 007 Creative Commons License 16 órája 0 0 219183

Béla, a szívatókar meg a pöcslámpa önmagában többet ér, mint amennyiért vetted a blokkot ! :-)

Előzmény: cbx (219182)
cbx Creative Commons License 17 órája 0 0 219182

Most már az enyém.Ki van fizetve,még nincs nálam.Kíváncsi vagyok a belsejére.Kapok vele pöcslámpát,az még megmaradt.Majd eladom,ha ér valamit.

Előzmény: trafo2000 (219179)
star61 Creative Commons License 17 órája 0 0 219181

:-)))))

Előzmény: kéthengeres (219176)
trafo2000 Creative Commons License 19 órája 0 0 219180

Na ez jó hír,mert nekem itt porosodik bovdennel együtt,akkor eladom jól.

Előzmény: seewer (219172)
trafo2000 Creative Commons License 19 órája 0 0 219179

Pláne éri akkor.

Előzmény: cbx (219169)
Skuzzy Creative Commons License 23 órája 0 0 219178

Csak egyetérteni tudok. Jó kuplung, minél hamarabb kettesbe váltani egyesből. Kis gyakorlással és érzékkel ráérez egy idő után az ember és akár recsegés nélkül menni fog.

Előzmény: T1OK3 (219152)
pancsipancser Creative Commons License 26 órája 0 0 219177

A Péjötről meg már ne is szóljunk!:-OOO

Előzmény: kéthengeres (219176)
kéthengeres Creative Commons License 28 órája 0 0 219176

Persze, hogy tudták! Akkor már tervezték, hogy 10 év múlva már a sokkal korszerűbb, lélegzetelállítóan modern T5 típust gyártják majd :))

Előzmény: star61 (219175)
star61 Creative Commons License 1 napja 0 0 219175

Micsoda pesszimizmus. Már előre tudták, hogy 10 év múlva már úgyse lesz gyártásban. :-)

Előzmény: kéthengeres (219171)
cbx Creative Commons License 1 napja 0 0 219174

Igen,olvastam.Köszi.Még nem érkezett meg a várt fotó.

Előzmény: kéthengeres (219171)
seewer Creative Commons License 1 napja 0 0 219173

Nekem is T11.van, csak az TLF :)))))

Előzmény: kéthengeres (219171)
seewer Creative Commons License 1 napja 0 0 219172

Az a baj, hogy nem is kapsz. 4-5 ezer a reális ára, de azért rögtön elviszik!

Legutóbbi börzén Vasadi Misitől kérdezem: nincs véletlenül szivató karod? Erre viccesen, ha látsz szójjá' majd nekem is:-)))

 

Nekem sikerült beszerezni, Debrecenből  4 ezerért.

 

Előzmény: trafo2000 (219166)
kéthengeres Creative Commons License 1 napja 0 0 219171

Én is ezt írtam. A T1 a típus, az 1  az évszám ( a 6-ot nem írták ki, mert a T1 61 és 64 közt készült, tehát evidens, hogy az 1 az 61), utána jött a /. Tehát T11/.

Előzmény: cbx (219164)
cbx Creative Commons License 1 napja 0 0 219170

Holtig tanul az ember.Nem tudtam,hogy ez a gond.Én valamiért,magam sem tudom miért, a váltó mechanizmust okoltam idáig.

Előzmény: downer (219167)
cbx Creative Commons License 1 napja 0 0 219169

Ha annyit ér,akkor a blokk nekem csak 5 ezer forintba kerülne,mert a szívató kar jár vele :)

Előzmény: trafo2000 (219166)
downer Creative Commons License 1 napja 0 0 219168

Gondolom, minél kevesebb ép darab van, annál többet lehet értük kérni.

Előzmény: trafo2000 (219166)
downer Creative Commons License 1 napja 0 0 219167

Nem, a bemenő tengelyen a bordák és a kettes fogaskerék belső bordázata nehezen talál egymásba, minél nagyobb a fordulatszám különbség, annál inkább. Ahogy a többiek írják, kis fordulaton jó kuplunggal még csak-csak.

Állítólag minden második bordát beljebb köszörülve a tengelyen és akár a fogaskeréken is, a jelenség megszüntethető. De nem láttam, hallottam ilyet élőben, csak olvastam.

Igazi műszaki szakember talán tud itt érvet vagy cáfolatot mondani az ötletre. :)

Előzmény: cbx (219150)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!