Keresés

Részletes keresés

abes Creative Commons License 2018.04.09 0 0 221961

Jó vagy rossz barátod? :-D

Előzmény: trafo2000 (221958)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.04.09 0 0 221960

A mosatni árak mellett így is megdobott vagy 2 kilóval. Az ilyen barátokat meg kell becsülni. :-))

 

Előzmény: trafo2000 (221958)
triplaharom Creative Commons License 2018.04.09 0 0 221959

Alig van híja .... (:-))) Fog az még mönni !

Előzmény: trafo2000 (221958)
trafo2000 Creative Commons License 2018.04.09 0 0 221958

Szólt egy munkatársam,menjek el hozzá,van egy pannoniája,nekem adja,tudja hogy én még használom ezeket.Örültem nagyon mert kb 30 éve volt kéthengeresem,jó lesz nosztalgiázni.De eléggé elkeserítő állapotban van,nem mostanában fog pöfögni.

Cimbiracing Creative Commons License 2018.04.08 0 0 221957

A németek is innen koppinthatták a vr6 os motruk konstrukcióját ebben már akkor ilyen motor volt csak 4 hengerrel

Előzmény: T1OK3 (221956)
T1OK3 Creative Commons License 2018.04.08 0 0 221956

Hú, Lancia Fulvia coupe! Egyik barátomnak volt '89 környékén, állandóan azt bütyköltük. Sose volt az jó, valószínűleg azért mert nem értettünk hozzá. 

Előzmény: Cimbiracing (221955)
Cimbiracing Creative Commons License 2018.04.08 0 0 221955

Tegnap Pápá 

Cimbiracing Creative Commons License 2018.04.08 0 0 221954

Tegnap Pápá 

 

Conti04 Creative Commons License 2018.04.07 0 0 221953

Halihó holnap börze Debrecenben.

moci60 Creative Commons License 2018.04.07 0 1 221952

Mi ez a halotti csend??

Uj tema?

Lattatok mar? 

https://auto.jofogas.hu/baranya/Pannonia_TLT_1956__evjarat_78216740.htm

Skydriver Creative Commons License 2018.04.06 0 0 221951

Köszönöm:-)

Előzmény: T1OK3 (221899)
seewer Creative Commons License 2018.04.05 0 0 221950

Nem tudom ki csinálta, de kib.. szép ez a motor.:-)

Előzmény: moci60 (221946)
19620405 Creative Commons License 2018.04.05 0 1 221949

125 Csepelen  fordult -hat elő  lemezből sajtollt  Kormány  szorito ..Lala 

moci60 Creative Commons License 2018.04.04 0 1 221948

Passz, 15 éve lett ez kész akkor volt itthon t5 ösé és azt dobtam rá.

De lecserélem azt is. mint ahogy a T5 berúgót visszacseréltem a 120fokos stiftesre.

Előzmény: tono_t5H (221947)
tono_t5H Creative Commons License 2018.04.04 0 1 221947

Szép munka!

Hátsó lábtartókat miért cserélted?

 

Előzmény: moci60 (221946)
moci60 Creative Commons License 2018.04.04 0 1 221946

Kormany szoritot figyeled?

Ez se kisipari!

abes Creative Commons License 2018.04.04 0 1 221945

56-ban kikerült a gyárból, de forgalomba nem került.

Majd valahogy visszakerült a gyárba és TLT alkatrészeket kapott és végre forgalmit is.

Na majd Csabit kikérdezem részletesen.

Előzmény: Zoli_t5H (221944)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221944

56-os, ha jól emlékszem. Ezen is kísértetiesen gyárinak tűnő a fényezés, csíkozás... pedig ha jól emlékszem, nem az. A gazdája tudna mesélni, mert utána járt a történetének, de jópár éve nem nézett be ide (én is ott voltam, mikor elhoztuk a motort, de köztudott, hogy én már erősen rászorulok a Canvinton-ra, szóval elég hiányosak az emlékeim.)

Szerintem hasonló lehet a szitu a tiéddel is. Akkoriban is voltak ügyes fényezők, csíkozók a gyár kapuin kívül is, akik tudtak az eredetire megszólalásig hasonlító küllemű és minőségű fényezést készíteni. Főleg annak, aki meg is tudta fizetni.

 

 

Előzmény: moci60 (221941)
Fejes Attila Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221943

Pali-bá, ha vizsgában kell majd segíteni szoljon.

Előzmény: Fejes Attila (221922)
moci60 Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221942

Ezen is csereltek jo par dolgot.

A Fischer karbi itt is jatszik :)

moci60 Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221941

Ez mikoriiii??

Volt tankgumis kivitel is???

Előzmény: ggabbroo (221940)
ggabbroo Creative Commons License 2018.04.04 0 2 221940

Előzmény: abes (221939)
abes Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221939

 

Jobbat most nem találtam.

Előzmény: Zoli_t5H (221938)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221938

Azaz.

 

Előzmény: abes (221937)
abes Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221937

Kicsim?

Előzmény: Zoli_t5H (221930)
moci60 Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221936

Igen erre en is gondoltam hogy utolag diszitettek fel.

De ott a csikozas. A sarvedoket meg utalag korbe lehet huzni de a tankot nem, az egesz mas mint a szeria es tutira gyari volt. Tankmatrica is eredeti volt.

Lehetett export vagy kulon keresre vagy gyari dolgozo vagy egy fonoknek keszitett darab is...

A masodik tulajtol vettem meg aki 1-2 eves koraban vasarolta az ecseri piac tulajdonosatol vagy valami ilyet mindott. De arra emlekszek hogy mondta valami gazdag foszer volt.

 

Előzmény: Zoli_t5H (221930)
tono_t5H Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221935

A TLT gyártás során elkövetett módosítási időpontok bizonytalanok, mert a folyamatos fejlesztés eredményeképpen az új alkatrészek bevezetése és szériaszerű felszerelése is folyamatos volt- véleményem szerint.

Ezért simán lehetséges, hogy a sorozatszámban egymást követő motorok apróbb- nagybb megjelenési formája is különböző, de egy biztos: olyan alkatrészelet nem tartalmazott, amit abban az időben még nem gyártottak. :-)

Azt, hogy az excenter csavarok mikor változtak rövidre, nem tudom. Azt hiszem, valamikor '56 májustól októberig tartó időszakban. 

Az első teleszkópszár csavarok kialakítási formája ugyanígy nem köthető fix időponthoz. Az enyémen (májusi) még függőleges csavarok vannak kétoldalt, az '57- esen már vízszintes, de MINDKÉT OLDALON.

Kormány"kiflik": egyértemű, hogy a felsőn még nincsen kormányzár- furat, de a legvalószínűbb, hogy még a helyének a felöntése sem.

Az alsó villahídon alulról nincsenek még merevítő bordák beöntve. 

A gázszektor, ha alu és nem spiáter, akkor oké (formája is eltér némiképp a későbbiekben tömegesen alkalmazottól).

Van, aki azt állítja (én is ebben hiszek), hogy az "áttolós/folyós" benzincsap leváltásakor az új csap (ami a TLT fejlesztése során született) hollandere sárgarézből készült.... 

 

Én azt gondolom Laci, hogy a jelenlegi tudás szerint a lehető legpontosabban építetted újjá a motorodat. Sőt! Én azt csinálnám a helyedben, hogy a bizonytalanságra okot adó alkatrészek tekintetében is azokat szerelném fel, amelyek az '56- os TLT-kre szembetűnően és "közmegegyezésre" jellemzőek, és ma már egyes esetekben beszerezhetetlenek, kuriózumnak számítanak. Hadd lássák csak, mennyimindenben különbözött egy míves TLT a későbbi "ócsított" típusoktól.

:-)

Előzmény: moci60 (221931)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221934

"Azért, mert a  motor története is rajta van a képen."

 

Ebben a mondatban van a lényeg. Engem ezért is fognak meg nagyon az eredetiben hagyott gépek. Egy restaurálássak nullázod a múltját.

 

 

Előzmény: zoandras (221932)
tono_t5H Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221933

Korrekt hozzászólás.

Előzmény: zoandras (221932)
zoandras Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221932

Szevasztok!

 

Ritkán írok ide, de folyamatosan olvasom a fórumot. Nem bírom ki szó nélkül ezt az eszmecserét.

Azt gondolom, hogy az eredetiség az egy elvi dolog. Ugyanis a régi rendszerben – amiben pár évet éltem – sok esetben nem azt az alkatrészt vetted meg a boltban ( Keravill )amit akartál, hanem amit kaptál.

Gyönyörű ez a TLT, számomra,  így ahogy van. Azért, mert a  motor története is rajta van a képen. Könnyen meglehet, hogy az  ülést  például  az említett okok (szétázás) miatt cserélte ki a gazdája. Nem szeretett, szétázott – száradás után viszont kőkemény - ülésen zötyögni. Kérdem én, hagyta volna meg szép eredeti  kivitelében?  Nyilván lecseréli!

 

Vagy hátsó fékfedél. Úgy tudom az eredeti után, az  erősített változatot  amiatt alkalmazták, mert többször előfordult fedéltörés az igénybevétel miatt.  Az ő helyében is lecseréltem volna - ha hozzájutok – a biztonságom érdekében.

 

A motoromon (TLF) nem eredeti a karburátor, mert számomra a motorozhatóság fontosabb, mint az hogy úsztatós legyen a karbi.  Ugyanis amíg nem lett oldalkocsim,  addig többször jártam úgy, hogy  oldalsztenderre   támasztottam és az úszóházból befolyt a benzin a   . . .    Mire én erre rájöttem az okára , addig párszor tologathattam. Már azon töprengtem, hogy miképp  lehetne bal oldalra áttenni a sztendert.  De az oldalkocsival megoldódott a dolog.

Másik példám a hátsó lámpa: Amikor megvettem a gépet akkor a klasszikus Vt6-os volt rajta. A bácsi  elővette  egy dobozból az eredetit és elmondta, hogy le kellett cserélnie, mert a féklámpa színe azon sárga volt.Így már tudjuk, hogy a  megváltozott  Kresz miatt rengeteg,  nem ”eredeti hátsólámpás” motor fut.

 

Amikor látok egy ilyen motort, nekem egy kort idéz. Pontosan elmeséli, hogy nem volt egy valamirevaló csomagtartója. Az emberek gányoltak rá valamit vagy a nyakukba kanyarítottak egy nagy táskát, ami többnyire a tankon nyugodott és néha néha karcolgatta is azt. Azt is kipróbálhattam magam is a 70-es években, hogy azért a menetszelet is szépen felfogta.

Kicsit hosszú lett . . . bocs.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!