Üdv mindenkinek.Apámnak volt a 80 as években egy pannonia t5 motorja,kis kölök voltam mikor eladta akkor gyári szép állapotban volt.Meg szeretném találni,a régi forgalmi nálam van.Visszavásárolnám vagy leglalább a tudat hogy valahol meg van már az is nagy öröm lenne.Hogyan lehetne megtalálni?A régi rendszáma megvan meg az alvázszám:t570032586 a motorszám:70032586 .Tarnamérára adta el,persze azóta bár hol lehet.Kérem aki tud segitsen.Lehet hogy az okmányirodában a régi forgalmi és rendszám alapján meg tudnák mondani hogy forgalomban van a motor?
Rögzítem, hátha később még segíthet valakinek az eseménysorozat leírása. :)
A hátsó lámpa vezetéke (ami az 58-as csatlakozóba megy) annyira rövid volt, hogy a km óra csere közben kicsúszott a helyéről. A lámpa normál és megfelelő állásában be sem lehet kötni, annyira kurta. Emiatt nem tűnt fel, hogy ez a kanóc oda való.
A szabadon lévő, alig észrevehető zsinór néha áramhoz jutott valahonnan, így néha világított a hátsó helyzetjelző.
(Hosszabb távú megoldás és kellemes téli projekt lesz a kábelek cseréje).
A gyújtáskapcsolónál valóban az alsó kis lemez érzékelő volt a ludas, mert az óra csere miatti kókányolásból eredően a kulcs által mozgatott kis stift ami ezt nyomja ki (és engedi vissza), nem megy vissza megfelelően a helyére.
a gyújtáskapcsoló 2-es kivezetése a slussz(kulcs) vezeték csatija, ill. el tud hajolni az a lemez, amit a slusszkulcs fizikailag mozgat, ezek hatástalaníthatják a kulcsot
ill. a hátsó helyzetjelző ugyanoda megy, mint a lámpafejben a km óra izzójának vezetéke, 58-as a lenti rajzon
a lenti rajzot tanulmányozd át, ill. itt a fórumon is találsz még kapcsolási rajzot, nem egy bonyolult feladvány a Pancsi villamos hálózata
Esetleg valami progresszív karakterisztikával bíró rugót is lehetne csináltatni? Vagy kettőt sorbakötni...Vastagabb és vékonyabb anyagút. Az a baj, hogy rövid a hely, a toldó is értékes menetszámot vesz el
Anyaga egyféle van, az nem számít sokat. A geometria (átmérő, szálátmérő, menetemelkedés) igen. A menetemelkedést a felső alu végdugó szépen megadja, mérhető.
Bármilyet csinál a mester, 10%-ot zömül a rugó hossza az első év után.
Találtam két használtat. Kb 4cm különbség van a hosszuk között. Nyilván a hosszabb van közelebb az eredeti mérethez. (ha valakinek van új, megmérné a hosszát?)
Azt hiszem elég fontos a megfelelő (kísérletezési lehetőség hiányában a gyárira hagyatkozom) méret/anyag, mert nincs egyik irányban sem végütközés csillapítás. Ha lágyabb: felüt, ha keményebb: kifelé koppan (oda esetleg lehetne fejleszteni vmi gumi betétet)
Ha kísérleteztél ezzel, megköszönném a tapasztalataid!