Keresés

Részletes keresés

tutus1 Creative Commons License 3 napja 0 0 229515

Szombaton börze lesz Ercsiben!

terier Creative Commons License 2025.08.22 0 0 229514

Én is valahogy így álltam apám t 5 mellett,holnap felrakom a képet.

Előzmény: a_motor (229511)
terier Creative Commons License 2025.08.22 0 0 229513

Üdv mindenkinek.Apámnak volt  a 80 as években  egy pannonia t5 motorja,kis kölök voltam mikor eladta akkor gyári szép állapotban volt.Meg szeretném találni,a régi forgalmi nálam van.Visszavásárolnám vagy leglalább a tudat hogy valahol meg van már az is nagy öröm lenne.Hogyan lehetne megtalálni?A régi rendszáma megvan meg az alvázszám:t570032586 a motorszám:70032586 .Tarnamérára adta el,persze azóta bár hol lehet.Kérem aki tud segitsen.Lehet hogy az okmányirodában a régi forgalmi és rendszám alapján meg tudnák mondani hogy forgalomban van a motor?

CsA Creative Commons License 2025.07.28 0 1 229512

Jók ezek a régi képek... Mintha csak magamat látnám... :-)

Előzmény: a_motor (229511)
a_motor Creative Commons License 2025.07.25 0 2 229511

fb kep

a_motor Creative Commons License 2025.07.15 0 0 229510

Jól értem, hogy Pannoniában Jawa teló van? Talán a trialban is volt így gyárilag. Ebben a telóban cseréltél rugót?

 

(meleg van , le lehetek lassulva  :)  )

Előzmény: horex (229509)
horex Creative Commons License 2025.07.12 0 0 229509

Nem értek a Pannoniához, de a motoromban Jawa első telócső van belül Horex rugóval

És van egy pár Horex első rugóm

Előzmény: a_motor (229502)
mzolka81 Creative Commons License 2025.07.02 0 0 229508

Köszi, sokat segítettél és inspiráltál! 

 

Rögzítem, hátha később még segíthet valakinek az eseménysorozat leírása. :)

 

A hátsó lámpa vezetéke (ami az 58-as csatlakozóba megy) annyira rövid volt, hogy a km óra csere közben kicsúszott a helyéről. A lámpa normál és megfelelő állásában be sem lehet kötni, annyira kurta. Emiatt nem tűnt fel, hogy ez a kanóc oda való.

A szabadon lévő, alig észrevehető zsinór néha áramhoz jutott valahonnan, így néha világított a hátsó helyzetjelző.

 

(Hosszabb távú megoldás és kellemes téli projekt lesz a kábelek cseréje).

 

A gyújtáskapcsolónál valóban az alsó kis lemez érzékelő volt a ludas, mert az óra csere miatti kókányolásból eredően a kulcs által mozgatott kis stift ami ezt nyomja ki (és engedi vissza), nem megy vissza megfelelően a helyére.

Előzmény: cznorbert (229507)
cznorbert Creative Commons License 2025.07.01 0 0 229507

a gyújtáskapcsoló 2-es kivezetése a slussz(kulcs) vezeték csatija, ill. el tud hajolni az a lemez, amit a slusszkulcs fizikailag mozgat, ezek hatástalaníthatják a kulcsot

 

ill. a hátsó helyzetjelző ugyanoda megy, mint a lámpafejben a km óra izzójának vezetéke, 58-as a lenti rajzon

 

a lenti rajzot tanulmányozd át, ill. itt a fórumon is találsz még kapcsolási rajzot, nem egy bonyolult feladvány a Pancsi villamos hálózata

 

Előzmény: mzolka81 (229506)
mzolka81 Creative Commons License 2025.06.30 0 0 229506

Nagyon köszönöm a válaszod!

Teljes képzavar alakult már ki benne, lehet, hogy nem is ez a probléma forrása nálam? :D

 

Leírom röviden az anamnézist, hogy pontos lehessen a diagnózis:

 

Egy nem túl finom kilométeróra csere után, nem áll le a kulcs kivétele után a járgány, ergo kulcs nélkül is be lehet rúgni.

A gyújtáskapcsoló mechanikailag megfelelően működik, tehát valami áramköri probléma van.

Mellékszál, hogy a hátsó világítás is megszűnt.

 

Ezért gondoltam az, hogy esetleg ezen szabadon lógó vezeték okozhatja ezt a tünetet.

De lehet teljesen más szakadt ki/csúszott le/illant el.

Előzmény: cznorbert (229505)
cznorbert Creative Commons License 2025.06.30 0 0 229505

Úgy emlékszem, T1-nél a gyújtáskapcsoló testkábele a rajzon 61/31 csatlakozástól a lámpatök egy tartó csavarjához van kötve.

 

De jobban jársz szerintem, ha húzol külön testvezetéket (is) minden fogyasztóhoz.

 

Viszont amit a rajzon pirossal jelöltél az az akksi pozitív oldala...

Előzmény: mzolka81 (229503)
mzolka81 Creative Commons License 2025.06.30 0 0 229504

T5 a járgány, ez kimaradt :)

Előzmény: mzolka81 (229503)
mzolka81 Creative Commons License 2025.06.30 0 0 229503

 

Sziasztok,

 

Tudna valaki segíteni vagy megerősíteni, hogy gyújtáskapcsoló testkábele hol csatlakozik a motorhoz?

Szerelés közben kicsúszott/szakadt valahonnan, egyelőre misztikum, hogy hol lehet a bekötési pont (a pirossal jelöltet keresem).

 

Köszönöm

a_motor Creative Commons License 2025.06.19 0 0 229502

Esetleg valami progresszív karakterisztikával bíró rugót is lehetne csináltatni? Vagy kettőt sorbakötni...Vastagabb és vékonyabb anyagút. Az a baj, hogy rövid a hely, a toldó is értékes menetszámot vesz el

Előzmény: bervas (229501)
bervas Creative Commons License 2025.06.19 0 0 229501

Vidd el a hosszabbat mintának a rugókészítőhöz. 

Anyaga egyféle van, az nem számít sokat. A geometria (átmérő, szálátmérő, menetemelkedés) igen. A menetemelkedést a felső alu végdugó szépen megadja, mérhető.

Bármilyet csinál a mester, 10%-ot zömül a rugó hossza az első év után. 

Előzmény: a_motor (229500)
a_motor Creative Commons License 2025.06.19 0 0 229500

Köszi!

 

Találtam két használtat. Kb 4cm különbség van a hosszuk között. Nyilván a hosszabb van közelebb az eredeti mérethez. (ha valakinek van új, megmérné a hosszát?)

Azt hiszem elég fontos a megfelelő (kísérletezési lehetőség hiányában a gyárira hagyatkozom) méret/anyag, mert nincs egyik irányban sem végütközés csillapítás. Ha lágyabb: felüt, ha keményebb: kifelé koppan (oda esetleg lehetne fejleszteni vmi gumi betétet)

 

Ha kísérleteztél ezzel, megköszönném a tapasztalataid!

Előzmény: bervas (229496)
a_motor Creative Commons License 2025.06.19 0 0 229499

Köszi! Sajnos a t5 tök más!

Előzmény: abes (229498)
abes Creative Commons License 2025.06.18 0 0 229498
Előzmény: a_motor (229495)
bervas Creative Commons License 2025.06.18 0 0 229497

Ha nagyon nem boldogulsz vele, keress meg. A szovjet szörnybe is számoltam és gyártattam elöl-hátul rugókat.

Előzmény: a_motor (229495)
bervas Creative Commons License 2025.06.18 0 0 229496

Minta után simán legyártja rugókészítő. Elég egyszerű alakja van.

Előzmény: a_motor (229495)
a_motor Creative Commons License 2025.06.18 0 0 229495

Járós T5 eleje elkezdett zajos lenni... Eltört a ruró benne. Égen-földön nem találok bele.

 

Esetleg valaki tudja, milyen más motorét lehet használni hozzá? (valamelyik Mz, Jawa?)

 

Ha T5-be P10 telót szerelt már át vállalkozó kedvű sorstárs, megköszönném a tapasztalatokat.

T1OK3 Creative Commons License 2025.06.17 0 0 229494

Ez tetszik, egész jó a minősége!

Előzmény: a_motor (229493)
a_motor Creative Commons License 2025.06.17 0 1 229493

fb kép  1965

 

a_motor Creative Commons License 2025.06.13 0 3 229492

68...   (fb kép)

 

tutus1 Creative Commons License 2025.05.27 0 0 229491
abes Creative Commons License 2025.05.02 0 0 229490

Biztos hogy P12 és Duna OK3.

Előzmény: Z-War (229488)
Z-War Creative Commons License 2025.05.01 0 0 229489

Azt elfelejtettem odaírni,hogy narancssárga-ezüst szín kombináció!

Előzmény: Z-War (229488)
Z-War Creative Commons License 2025.05.01 0 0 229488

Sziasztok!

Röviden.

Facebookon már bővebben kifejtettem(a Pannónia-ami örök csoportban),de itt is megkérdezem!

Szerintetek is P12 ez a vas+Duna OK3!?

Lehet ezzel a rendszámmal P12!?

Apukám motorja volt,ez után nyomozok!

 

Bocsánat a változó betüméretekért,nem tudom mi történt (telefonon írom).

sat-man Creative Commons License 2025.04.03 0 0 229487

 

 

===>>  ezt  nézzétek:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=s4W-qxr0j9k

 

 

 

 

trafo2000 Creative Commons License 2025.03.08 0 2 229486

Egyik kedvenc Youtube csatornám a benzintemető. Legújabb filmje A Magyarország elfeledett autómárkái. A törpeautók részéből fotóztam ezt a képet.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!