Üdv esetleg ha érdekel valakit, lehet el adnám.. Régóta áll, de indítható alapjarat is van. 1200cc láda motor. Kaszni és alváz meglepően jó. Híradós 2szemelyes volt.. Rendszama van, de forgalombol2004 kivonva.. Macera újra forgalomba helyezni... 06706085242. Monor
Visszakanyarodva a "híd témához". Orosz oldalakon azt olvastam, hogy 1970 után uaz 452 hídjával szerelték Gaz-69-68 néven a járgányokat. Aki járatos a dobozos uaz témában is, meg tudja mondani, hogy tényleg kompatibilis a 452 hídja (első) a gaz-ra? Ha beszerzek egy olyat, akkor elv minden gond nélkül fel lehet-e szerelni, vagy a 452 hídból is volt ezer változat? Ezen a képen amit találtam, ott is kapcsolható a differenciál mű (remélem jól értelmeztem).
Köszönöm szépen a kimerítő választ! Volt a gazon gyárilag differenciálzár? Azért szeretném ezt kideríteni, mert most újítom fel gazomat gyári állapotra és, hogy stimmeljen a forgalmiba beírt évszám (1972) a Gazom "gyári felszerelésével".
Illetve ugyan itt eladó/cserelhető gaz ülésekre szépen felújított, kárpitozott uaz ülés.
Nem tudok arról, hogy a Gaz 69 bármikor is UAZ híddal lett volna szerelve.
Az elsőhídon a Gaz függőcsapszeg fedele 2 csavarral van rögzítve, míg az Uazokon 4-gyel, és a függő is karcsúbb. Az elsőhídon az ökölfejen az irányítókarból két fajtát láttam, a régebbi az kétszárú, külön a nyomtávrúdnak, külön az irányító rúdnak, illetve az újabbakon az irányítókar nem ágazik el, egy felöntés van az oldalán abban van az egyik gömbfej furat, míg a másik a kar végén. Az ökölfejen a kormányütköző csavar 14-es laptávú anyával van a Gazon kontrázva, míg az Uazon 17-es, és a 14-es laptávú félgömb feje a csavarnak is alacsonyabb a gaznál. a nyomtávrúd mindkét végébe gömbfej megy, nincs állító toldat, ezért mindkét gömbfej jobbos menetű.
Az irányítókar állása miatt (nagyon terpeszt) a Gaz hídra nem megy fel a 15-ös UAZ kerék módosítás nélkül. A Latvia 15-ös kereke viszont igen. A Gaz fék elől is simplex, míg az Uazé elől duplex, így a feklap is más. A régebbi Gaz hidakban a diffi 2 bolygókerekes, az ujabbakban 4. Az áttétel mindíg 41/8, a tányérkerék átmenő csavaros, Uaznál az erősebbik m24 motorhoz már a tányérkerékben M10x1 menet van. Az első- és a hátsóhíd diffiháza egyforma, de más mint az Uazé, nincs szögletes felöntés a száraskerék külső csapágyának olajzásához. A hidakon a rugótámaszok mindig a keskenyebb kialakításúak (Uaznál 2féle van), a Gaz rugója csak 45mm széles. A hátsóhídon mindig ott van a karos gátló bakja. A régebbi Gazokon a porvédő lemezek a kerékagynál sárgás szinü horganyzottak, az újabbak olyan mint az Uazon, sima szürke horgany.
Biztos kihagytam vmit, ennyi jutott eszembe, az évjáratot hol volt a váltás sztem lehetetlen megmondani, de későn lehetett, nekem gyárias 69-es évjáratú a régi jegyeket mutatott.
Egy olyan segítséget szeretnék kérni, hogy "hogyan is volt az Uaz híd Gazon"? Melyik évjárat után szerelték Uaz híddal, melyik típusú hidakat tettek alá (ha van több típusú híd egyáltalán), mennyire kompatibilis (lehet kicserélni) a Gaz híddal?
Eladó Gaz 69! Indítható, kiprobalhato, Honvédségi motor és alvázszám igazolassal amivel forgalomba lehet helyezni, hátsó híd hibával erd: 205456246 ar: 500000 ft