Könnyen lehet a szoros csapágykötések miatt. A nyeles fogaskerékre a kuplung oldalon, vagy a váltótengelyre a kislánckerék alatti csapágy nem csúszott rá teljesen. Én úgy csináltam, hogy beépítettem a bal oldali blokkfélbe mindent, a jobb oldaliba való régi csapágyat kívül megköszörülve rányomtam a nyeles fogaskerékre, majd úgy össze az egészet. Ebben az esetben a nyeles fogaskerék mindig tud mozogni axiálisan, ezt lemérve lehet kiszámolni a hézagoló lemez szükségletet, majd újból szétszedve a hézagolással és az új csapággyal együtt összerakni. Hézagolólemezt én a csapágy és a fogaskerék közé tettem, nem a csapágy alá, mivel úgy is elég vékony, hadd legyen teljesen bent az öntvényben.
Szétszedtem egy Romet Kadet 2 sebességes motorját, hogy felújítsam (új csapágyak, szimmeringek, tömítés, dugó, gyűrű). Az a bajom, ha összerakom a blokk két fél részét, szorul a váltó minden része. Ha lazítok a csavarokon, akkor viszonylag jó. Többször széthúztam és összeraktam, átnéztem, próbálgattam, de nem jó. Megpróbáltam főtengely nélkül csak a váltórészt berakni, de akkor is szorul, ha meghúzom a csavarokat (nem ész nélkül, csak normálisan). Kihagytam egyik, vagy másik tengelyt, de az sem segít. Eddig papírtömítéssel csináltam, vagy már anélkül is, már ott tartok, hogy 0,5 mm klingeritből csinálok tömítést, akár kettőt és úgy összerakva megnézem. Létezik ilyen gond, vagy elrontok?
Először is próbáld meg újravágni rá így a menetet. Ha szerencséd van megfogja a rugóstagot, ha nem akkor vagy a Kolléga által javasolt egyik megoldást követed, vagy vágsz rá egyel kisebb menetet ha nem cél a 100 százalékos eredetiség.
Üdv! nem vagyok ugyan romet guru, de a képet elnézve vagy esztergáltatsz egy új komplet csapot, kivágod a régit, és behegeszted az újat, vagy fölhegeszted a menetet, nagyjábol viszzaköszörülöd, majd szabályosra reszeled, és végül rátekered a menetmetszőt.
új vagyok itt, de belefogtam egy Romet Kadet felújításba (ill. összeszerelésbe ti. dobozban kaptam). Az első elakadás a szétszerelés után: a hátsó rugóstag felső bekötésénél, a vázon a tengelycsonk végén lenyalódott a menet. Hogyan lehet ezt javítani vagy cserélni? A felújítás kapcsán tanácsokat vagy leírást szívesen fogadok.
Használt ülésre és nyeregcsőre is szükségem lenne, mert jelenleg egy Verhovina nyereg van a gépen. Keresek még kormányt ill. más alkatrészeket Budapesten vagy a környéken.
Ha jól emlékszem, akkor a boltokban 12 és 13 fogasat lehet kapni Komar és Romet motorokhoz. Viszont szélességben eltérőek. Van a keskeny és a széles. A váltótengelytől függ, hogy melyik kell rá. A fogszám gyárilag nem tudom mennyi volt egyiknél és a másiknál. Logikusan a Rometnek kisebb a kereke, ezért ugyanolyan sebesség eléréséhez többet kell fordulnia mint a Komar kerekének, ezért a hosszabb áttételt biztosító 13-as lánckereket választanám hozzá. A hátsólánckerékkel természetesen lehet még befolyásolni a áttételt, de én hátra mindig a típushoz ajánlott legkisebbet szoktam rakni.
Jikov csap az csehszlovák motorok tartozéka, de feltenni fel lehet közdarabokkal kb mindenféle csapot. Az általam ismert Jikov csapokban lévő gumin 5 furat van, bár ebből csak 3 szolgálja az üzemanyag ellátást. Nagyjából bármelyik szoci motorok alkatrészeivel foglalkozó motorosboltba belépve ha kérsz egy Babettához való benzincsaptömítést akkor az jó lesz hozzá.
Ha be tudod szerezni akkor én inkább ezt ajánlom, már csak az ülepítős megoldása miatt is. Kinézetre meg nagyon más a kettő csap ha számít az eredetiség.
Szikrát megnézhetnéd közben, hogy változik-e. Indítás előtt milyen, majd lefulladás után milyen. Ha nem változik ránézésre az erőssége akkor valami üzemanyag hiba. Látom tavaly júliusban írtál először, úgyhogy azóta a benzincsapod is eldugulhatott részlegesen a tél folyamán. Nézd át az egész üzemanyagrendszert is ,ha még idén nem tetted meg. A benne lévő gumiban a furatok maguktól is összeszűkülhetnek, nem kell ahhoz a tankból jövő iszap.
Az előző hiba mellé jött egy újabb: beindítom, megy 2-3 másodpercig aztán magától leáll. Várok fél-1 órát, közben nem nyúlok hozzá, újra beindítom, újra megy 2-3 mp-et majd leáll. Tapasztaltatok már ilyet?
Szerencsére egyszerű dolog a kiszerelése, bár nem árt ismerni a fortélyát. Kiveszed az első kereket, utána a sárvédő pálcákkal együtt az első sárvédőt, majd mintha egy csavart szeretnél kihajtani elkezded tekerni a teleszkóp alsó szárát. Rugóval együtt vagy rugó nélkül attól függően, hogy melyik oldala enged, de ki kell csúsznia a krómos szárnak a villacsőből, ezután pedig cserélhető a porvédő. Egy kicsit takarítsd majd meg, és zsírozd is ha már ennyire szét van szedve. Ha jól sejtem vagy 30-35 éve nem kapott zsírt, még a gyári lehet rajta.
A slussz kábel alapesetben egy kék színű vezeték, a blokkból indul a gyújtókábel kivezetése mellőlt a gyújtáskapcsolóra. Ha kihúzod akkor mindig kap szikrát a gyertya. Persze ha a gyújtáslapon minden alkatrész rendben van(megszakító, gyújtótekercs).
Sziasztok! Van egy romet kadetem, ami a következőket produkálja: Egyszer beindul, egyszer nem. Ahogy észrevettem nem számít neki, hogy üzem meleg, vagy nem.
- Beindítom, megyek vele 1-2 km-t, leállítom és amikor indítanám újra 1-2 perc múlva már nem indul(ezt a távot körülbelül 8 perc alatt tettem meg, szerintem nem melegedhet túl). 2 km betolás után újra elindult, hazamentem vele... éppen csak sikerült.
- Másnap délután ugyan olyan állapotban ahogy hagytam, első rugásra beindult. Egyből leállítottam. Mivel régi gyertya van benne és gondoltam hátha az okozza, cseréltem benne egy újra. Próbáltam indítani, de megint nem szerette volna. Vissza a régi gyertya, rugdosás, szenvedés, továbbra sem indul be. Hagytam aznap, mert már kezdett kikészíteni.
- Következő nap délutánján minden gond nélkül beindult az új gyertával.
- Legutóbb 2 órán keresztül nem állítottam le, még akkor sem ha amúgy megálltam mert féltem hogy utána nem tudok vele újra elindulni. Hazaértem, csak a kíváncsiság kedvéért leállítás után újra berugtam. Elsőre indult egyből.
- Másnap délután indultam volna motorozni, be is indult 1 percre, de mire kitoltam a ház elé meggondolta magát. Fél óra futkározás és rugdosás után abbahagytam.
Azóta nem próbáltam... Valami ötlet? Gyertya új, karburátort 2x kitakarítottam. Tudom, hogy lelke van... mivel tudnám kiengesztelni?
A léptető villa oké azt tudom hogy különbözik, labvaltos blokkokat szedtem már szét, raktam össze ,de rugoval nem találkoztam még, közben leesett H a kézi valtosnal a bowdennel nem tudnád 2be rakni normálisan.