Keresés

Részletes keresés

hsoma Creative Commons License 2004.01.13 0 0 298
Döglik a topic...

Boldog újévet! (bár már kicsit röhejes)

1 kérdés: AirCreation szárnyra rá lehet -e applikálni az Apolló féle trájkokat, vagy csak a sajátot? Igazából jó lenne a 912 -es Clipper is, de kicsit átalakítva (főleg túrázgatni valamint /főleg/ fotózni egy társsal, és kihagy a moci, nincs más több km -es körzetben, mint 15 -20cm -es barázdákkal ellátott szántó -ilyenkor szvsz jó lenne egy kcsit más kivitelű kerékszerkezet; vagy leszállásra kényszerülünk egy futóhomokos területen (nem csak Mo. -n szeretnék repkedni) -ebben az esetben más keréknyomás kellene, mint a leszállópályákhoz)

Üdv: hsoma

MéDzSöR Creative Commons License 2003.11.21 0 0 297
Hello!

Sajna nem vagyok sárkányos, de van egy eladó HIRTH 3202V, 55LE motor, összes felszereléssel, 10 üzemoraval, garancialevélel, számlával, 2003 márciusi. 530e+Áfa irányáron.

Ha valakit érdekel: legparnas@enternet.hu

Üdv
Zoli

WooDoo Creative Commons License 2003.11.14 0 0 296
Elég nagy a csend, senki nem repül?

Néhány hete lett kész az új gépem, most próbálom bepótolni az elmaradt repüléseket. Kicsit ugyan hideg van, de azért egy-egy órát ki lehet bírni naponta.
Az új repcsim sokkal jobb lett mint a régi, ezt már oda mertem adni néhány tapasztalt pilótának.
Néhány kép az új gépemről: http://www.slippy.hu/gallery/woodoo
Ma csináltunk videofelvételt repülés közben, hamarosan az is felkerül.

kétkezi GAZ-da Creative Commons License 2003.09.29 0 0 295
Modernizáltam az Úrhidai reptér bannerét, de semmiképpen nem nyit 60pix magas ablakot.
-kkg-
kétkezi GAZ-da Creative Commons License 2003.09.24 0 0 294
Háj Jan!
Valszeg nem müködik.
Helyesen: ketkezu@freemail.hu
-kkg-
Előzmény: RJancsi (293)
RJancsi Creative Commons License 2003.09.23 0 0 293
-Kétkezi-!

Épp az imént pattant vissza az e-mailem, lehet, hogy mát nem él az itt megadott címed?

Rjancsi

Előzmény: RJancsi (292)
RJancsi Creative Commons License 2003.09.23 0 0 292
-Kétkezi- !

Köszi a kritikát, küldtem egy e-mailt a címedre.

Rjancsi

Előzmény: kétkezi GAZ-da (291)
kétkezi GAZ-da Creative Commons License 2003.09.22 0 0 291
Majd legközelebb!
A képed nagyon jó!
kétkezű
Előzmény: RJancsi (283)
RJancsi Creative Commons License 2003.09.22 0 0 290
- Kétekezi - !

Köszi a figyelmeztetést, pénteken még élt a honlapunk, már ráuszítottam az üzemeltetőt.
Remélem, délutánra helyreáll a szerver. Sajnálom, hogy nem találkoztunk személyesen Egerben, pedig a képeid alapján egyidőben voltunk ott. :(((
(Emlékeztetőül, mi a TL96 Star-ral voltunk.)

RJancsi

Előzmény: kétkezi GAZ-da (289)
kétkezi GAZ-da Creative Commons License 2003.09.21 0 0 289
Sajnos a http://www.geodsystem.hu/ nincs a hálón, így a kép sem jelenhet meg.
Adok egy szép "Apollo"-t ,kárpótlásul!:-)

-kkg-
Előzmény: RJancsi (283)
kétkezi GAZ-da Creative Commons License 2003.09.21 0 0 288
Előzmény: RJancsi (282)
WooDoo Creative Commons License 2003.09.17 0 0 287
Akármilyen motor van a trájkon, sohasem lehetsz benne biztos hogy nem áll meg. Nálunk több 582-es rotax is van, minden évben elromlik valamelyik, és jó sokba kerül a felújításuk. Az utasreptetés a vontatás és az oktatás nagyon megviseli a motorokat. Elvileg mindig úgy kell repülni, hogy motorleállás esetén biztonságosan le tudj szállni. Sajnos a rotaxos pilóták ezt néha elfelejtik, nálunk is volt néhány hajmeresztő eset, de nagyobb baj nem történt. Talán csak egy gép tört rommá, de a pilótának nem lett semmi baja, a többiek megúszták törött futóval.

Motorleállásokat ritkán okoz gyújtáshiba, legtöbbször az eldugult szűrő, elzárt benzincsap, rossz helyre szerelt benzinpumpa, lelazult vezetékek a hibásak. Kis odafigyeléssel ezek kiküszöbölhetők. Ha nem akarsz nagyobb összeget szánni a sárkányra szerintem jó egy trabant motoros trike is, láttam már nagyon kulturáltan megépítettet is.

Előzmény: slippyV (286)
slippyV Creative Commons License 2003.09.16 0 0 286
Nem is az erejere gondoltam, inkabb a megbizhatosaga az, ami miatt aggodom. Hisz szinte mindenkitol azt lehet hallani, hogy nem igazan erdemes Trabantmotoros gepet venni... mert nem tul uzembiztos.. ezert remeltem, hogy talan Rotax, vagy valami mas gyujtassal jobb lesz.

Nem is lenne baj ezzel a dologgal, ha nem kinalnak 3-400ezer forint koruli osszegekert az ilyen gepeket, es ha nem lenne kb 500ezer forintnyi lepcso a kovetkezo fokig.. :P

Előzmény: WooDoo (285)
WooDoo Creative Commons License 2003.09.16 0 0 285
Ha csak egyedül akarsz repülni nem kell tuningolni a trabantot, anélkül is jó. A Molnár Zoli által tuningolt trabantok nem túl ésszerűen vannak átalakítva, sokkal jobbat is lehet csinálni, de a felújított főtengelyek nem bírják sokáig.

A rotax gyújtás főleg azért jobb az eredeti trabanténál, mert mágnesgyújtás, és nem kell hozzá aksi. Valószínűleg az 503-as gyújtását szerelték rá, ez még megszakítós, ettől jobbat is össze lehet rakni. Nekem induktív jeladós mágnesgyújtásom van, most cseréltem ki az eredeti ducatti elektronikát egy yamahára mert az önindító nem forgatta elég gyorsan ahoz hogy szikrát adjon. Berántóval egyébként jó volt.

Előzmény: slippyV (284)
slippyV Creative Commons License 2003.09.16 0 0 284
Sziasztok'

Lattam egy olyan hirdetest, ahol Trabant /Molzon/ motort adtak, de ROTAX gyujtassal!

Sokat segit a trabimotoron, ha Rotax gyujtast tesznek ra?
Igy atalakitva 1szemelyes elso gepnek megfelelhet?
Vagy meg ekkor is sok szerelessel lesz csak megbizhato?

thx

RJancsi Creative Commons License 2003.09.15 0 0 283
Ismét csak én...

Úgy látszik, még korán van, remélem most már sikeredeik a képet becsatolnom.

Előzmény: RJancsi (282)
RJancsi Creative Commons License 2003.09.15 0 0 282
Sziasztok!

A szél tényleg kicsit erős volt, de nem vészes. Reggel 7-kor indultam Fahegyről, Gyöngyösig napsütésben, igaz hogy kb. 10 fokot kellett a szél ellen tartani. IAS=180 km/h, GPS szerinti földfeletti sebesség: 120 km/h 2000 lábon. Egerben délre elég sokan összejöttünk, összességében nagyon jó nap volt. Kár, hogy a BAZUL kupa a pénteki időjárás miatt elmaradt.

RJancsi

Előzmény: kétkezi GAZ-da (281)
kétkezi GAZ-da Creative Commons License 2003.09.13 0 0 281
Fel Egerbe!!!
Pösös az idő, de, ha nem lesz erős a szélmozgás, akkó' lesz start, cca 7:30-kor.
Kár, hogy nem lehet jól fotózni:-(((
kétkezű
slippyV Creative Commons License 2003.09.12 0 0 280
Szia!

Csodak marpedig nincsenek..;P

Trabantmotoros gep is van az ujsagban.. csak az 270:] szoval innen nezve tenyleg draga..
En igazibol azt hiszem nem ertek elegge a Trabihoz.. tehat hiaba szednem szet, es raknam ossze legjobb tudasom szerint.. az keves lenne a megbizhato mukodeshez..:(

Egerben lehet h. talakozunk:)
bar nem biztos, hogy felmegyek.. majd meglatjuk mit hoz a holnap...

Udv:
sli

Előzmény: borzoll (279)
borzoll Creative Commons License 2003.09.12 0 0 279
Hello SlippyV!

Nekem Molzon azaz MOLnár ZOltáN által feltuningolt Trabant motorom van (nem az enyém az eladó gép). '94 ben vettem használtan, sokat dolgoztam rajta (nem azért, mert megbízhatatlan volt, hanem, mert szetem, ha általam vannak összerakva a repcsim dolgai). Soha nem hagyott cserben, egyetlen egy leállása volt a levegőben de arról én tehettem nem a moci(hosszu sztori majd elmesélem). A dolog titka, hogy precizen kell összerakni és tökéletesen be kell állítani a gyújtást, úszószintet, főfúvókát. Jól kell megválasztani a légcsavart, hogy ne pörögjön túl, de le is adja max. teljesítményt. Maximalistának kell lenni, hisz az életedről van szó. Igazából egyszemélyes motor, főleg RGT trikén.
Szerintem ennyi pénzért elég jó állapotúnak kell lennie a cuccnak, hiszen A keretes trikékkel már fele ennyiért is láttam több hirdetést.
A CX hibátlan tanulószárny, sőt...

Bocs a hosszért, de hátha holnap Egerben talizunk.

Üdv
borzoll

Előzmény: slippyV (276)
leveste Creative Commons License 2003.09.12 0 0 278
Sziasztok!

Motoros ernyőzéssel kapcsolatban... A motoros sárkánnyal nincs értelme összehasonlítani, mindkét repülő szerkezet repül ugyan, de nem ugyanarra való. Ismeretségi körömben két alkalmazásra használják a hátimotort, termikeléshez, illetve esti, és/vagy szélcsendes időben való örömrepüléshez. Az ernyőt is a cél határozza meg. Ha tudod, mit szeretnél csinálni a hátimotoroddal, akkor válassz olyan ernyőt, ami arra a feladatra megfelel. Én ugyanazzal az ernyővel repülök gyalog, és motorral, ismerve ennek előnyét, és hátrányát is.
Csukások, félelmek: A siklóernyő tud csukni, ez tény. MBazsa véleményével értek egyet+ egy dolog. A higgadt önmérséklet az ernyő kiválasztásánál egészséges dolog. Nem kell annak versenyautóba ülnie, aki nem tudja vezetni....
A témáról csináltam egy weblapot, www.hatimotor.hu
Üdv:
Levente

slippyV Creative Commons License 2003.09.11 0 0 277
Sziasztok!

Az augusztusi Madartollban lattam egy hirdetest, mely szerint elado egy Apollo CX RGT sarkany, CX 19-es szarnyal, Molson motorral alapmuszerekkel "szep" allapotban...

Ara: 480 ezer Ft.

Kerdesem.. vannak-e csodak?:) azaz elkepzelheto-e hogy ennyi penzert /500eFt alatt/ lehet jo sarkanyt kapni.. Hisz ahogy eddig nezegettem kb 1milla alatt nem nagyon jon ki egy hasznalhato darab..
Ez a Molson motor..? ez mifele? Nem nagyon talaltam rola infot a neten, ami nem sok jot sejtet:| De azert gondolom trabantmotornal jobb..:]
CX 19-es szarny.. nyilvan nem mai darab..
de elso gepnek jo lehet?
"alapmuszerek" gondolom seb.mero, mag.mero, vario.

Es ha mar hasznalt sarkany vasarlasrol van szo?
Mire erdemes odafigyelni?
Pl. a szarnyon hogy latszik, ha mar tul oreg?
Egyaltalan mennyit ront a repulesi tulajdonsagain ha oregszik? /mert pl egy sikloernyonel sokat/
A motor allapotat/korat a teljesitmenyen, es a hangjan kivul meg lehet valahogy allapitani?

Koszi
sli

slippyV Creative Commons License 2003.09.10 0 0 276
Szia!
Igen.. szerintem latalak titeket. Ott beszelgettetek a gep korul.. En egy fenykepezogeppel jarkaltam korbe-korbe.. es vartam Toth Ferire (Pamacs) hogy elmenjunk egyet birkozni:)
Előzmény: RJancsi (275)
RJancsi Creative Commons License 2003.09.10 0 0 275
Szia slippyV!

Mikor jártál kinn Fahegyen? Lehet, hogy láttuk egymást. A dátum szerint szombaton készült a kép. 10-től kb. 40 percre én vittem el a Star-t egy kis sárkány-reptetésre, ugyanis a lányom volt az utas :)))

Előzmény: slippyV (273)
kétkezi GAZ-da Creative Commons License 2003.09.10 0 0 274
Nagyon szép gép!
Én még zöldfülű, csak kóstolgatom a szelet.
De nagyon érdekel minden ami repülés, főleg a motoros sárkány. Kíváncsi vagyok mi lesz a felhozatal & prices:-))
Jóbarát visz ezzel a géppel:

Hi: -kétkezű-
slippyV Creative Commons License 2003.09.09 0 0 273
Szia RJancsi!

Veletlenul en is csinaltam egy kepet errol a repulorol hetvegen:)

Előzmény: RJancsi (269)
borzoll Creative Commons License 2003.09.09 0 0 272
RJancsi

Köszönöm, remélem találkozunk szombaton.
Motoros sárkányos vagyok, 7 évig farkashegyi pilóta Fuhurral és több más nagyon jó sráccal együtt. Most otthon tartom, tartjuk a gépet. Azt, hogy miért, elmesélem szombaton ha lesz rá lehetőség.
Sajnos kocsival megyek, mert még mindig beteg a motorom...de neked jó leszállást.

ÜDV
borzoll

RJancsi Creative Commons License 2003.09.09 0 0 271
Borzoll!

Az APOLLLÓ sportreptéren (47-54-20N 020-24-30E), autóval a Noszvaj felé vezető úton Eger után nem sokkal jobbra, a Vécsey-völgy végén.

Előzmény: borzoll (270)
borzoll Creative Commons License 2003.09.09 0 0 270
szevasztok!

Hol lesz pontosan az Apollo tali Egerben?

Kösz
Üdv

RJancsi Creative Commons License 2003.09.09 0 0 269
Elnézést mindenkitől, elbaltáztam a linket.
Ha most sem sikerül, feladom :(

RJancsi

Előzmény: RJancsi (268)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!