Kedves Flyati! Ez nagyon jó kérdés. Tekintve hogy magyarországon a pici fizetésekből egy melós az éves kötelező díjakat sem tudná kifizetni, s akkor még nem is repült. Csak a jogsi min. félmillió. Plusz elótte orvosi (és szeretettel küldöznek mindenkit gyógyszerér, ha nem beteg akkor is). De inkább tegyük félre az adminisztrációt. Mondjuk megvan jogsi, s szeretnél venni egy gépet. A gyártónak a költséges tervezésen kívül rengeteg hatósági engedélyt kellene beszereznie a gyártáshoz. A gyártás során számos alapanyagra, alkatrészre és gyártási műveletre sokirányú mérési műveleteket, ellenörzési bizonylatokat kellene csinálni (ami minden plusz pénz) ami miatt eddig senki nem vállalta. Van már elég sok külföldi gyártó akik ellátják a piacot. Nem beszélve arról hogy aki repülni akar annak egy kissé kettyüsnak kell lennie. (én is szeretnék repülni, tehát én is kettyós vagyok mások szerint, de nem érdekel) Szóval a disek között is vannak valódi dilisek. Nos ezek ha balesetet szenvednének modjuk 100%-ban saját hibából, akkor is perelnék hatalmas összegre a gyártót. Ezt a rizikót az egyéb (és nem teljes) fentebb említettek mellet nincs az a bolond aki vállalná. Nekem úgy 35 évvel ezelőtt már átfutott az agyamon, de hagytam is továbbhaladni eme nemes ötletet. Ismerek egy magyar hajógyártót, aki a merész ötletektől sem riad vissza, s mégsem mert belemenni repülőgép szárnyak gyártásába. Pedig nagyon profi a maga területén. Jól gondold meg, ha netán szeretnél gyártani repcsit. Tisztelettel,
Rengeteg dolgon múlik, legfőképp azon, hogy neked mi jó, mit szeretnél, mi nyűg, mi nm az.
Egy motoros ernyő kompaktabb, azaz nem kell hozzá nagy felszálló, nem kell a cuccot hangárban tárolni, mert kis helyen elfér, kisebb hely kell a leszálláshoz, motorleállás esetén gyakorlatilag "zsebkendőnyi" területre leteheti magát az ember. 5 perc alatt startra kész.
A sárkány sokkal gyorsabb, nagyobb távokat tudsz vele repülni. Aktív időben a lejövetel is egyszerűbb és talán startolni is egyszerűbb vele.
Mindkettőnek megvannak a szépségei.
Neked kell eldönteni, hogy igazán melyiket tudnád jobban kihasználni: van-e a közeledben reptér, vagy inkább több a kaszáló, az ernyős starthoz. Mekkora távokat szeretnél menni, melyikben van nagyobb bizodalmad.
A Hátimotoros ernyőzéshez előbb "A" vizsgát kell tenni szolóernyőzésből,hohy megtanúlj biztonságossan leszállni.Utánna lehet kezdeni szerintem a hátimotoros tanfolyamot.
Ha repkedni akasz A-ból B-be,nagyokat kirándulni akkor sárkány a gyorsabb.Igaz vannak ma már olyan hátimotoros ernyők,amik közel,olyan sebességgel mennek mint a sárkány.De sokéves rutin kell hozzá.Ha jó,megbízható felszerelést szeretnél,közel 1 árba vannak.hátimotor 500-tól a csillagos ég,(és itt a megbízhatón van a hangsúly)ernyő kb 200ezer.Tárolás szempontjából viszont az ernyő helygazdaságosabb.
A pontos meghatározás:..."Melléklet a 14/2000. (XI. 14.) KöViM rendelethez
a) városok, települések sűrűn lakott területei és szabadban tartózkodó embercsoportok felett, a légi járműtől mint középponttól számított 600 m sugarú körön belül található legmagasabb akadály felett 1000 lábnál (300 m) alacsonyabban;
b)az a)pontban nem meghatározott területek felett 500 láb AGL-nél (150 m) alacsonyabban a föld- vagy vízfelszín felett, kivéve a különleges engedélyhez kötött repüléseket, a ballon repüléseket, valamint a függővitorlázó repüléseket. "
Tehát a te esetedben a min rep.magasság 150 méter.Ez a földről nézve sem magas,de ha bizonyítottan(video,fénykép) pl a fák között,vagy hátimotros siklóernyő pilóta a lábát a vízbe lógatva (nem vészhelyzeti repülés,vagy leszállási szándékkal) repül,akkor fel lehet jelenteni a hatóságoknál.
Inkább járjál utána,hogy ki a pilóta,és beszéld meg vele,ha rendszeres.Fényképezd le,és tedd közzé a képet,hogy keresed a pilótát...
Nem tudom, de nemhiszem. Elég életszerűtlen betartatni egy magánszemély által kért tiltást figyelembe véve hogy a légügyi szabályoknak megfelelően szabad légterekben repkednek az emberek. Az ég mindenkié. Ha valaki szándékosan rosszindulatúan zaklat akkor egyszerűbb bevonni a hatóságot, mint légtérzárat kérni pár100m2-re.
Belterületet 300m sugarú félgömbben el kell kerülni. Külterületen ha nincs egyéb tiltás nem hiszem hogy ez szabályozva van. (max bunkóság egész nap egy horgásztanya felett zörögni :) )
Elsősorban hadd kérjek bocsánatot, hogy idemerészkedtem hozzátok, mint kívülálló, de számomra fontos kérdést szeretnék feltenni, melyről az interneten nem leltem információt.
Milyen minimum magasságban repülhet (illetve körözhet -e???) egy motoros sárkányrepülő (vagy motor nélküli, vagy léghajó, vagy bármi!) egy külterületi lakóingatlan felett?
Köszönöm előre is a válaszokat!
Üdv és jó repülést mindenkinek! (vagy valami ilyesmi! :) )
AIRCOTEC ALIBI tip. variométer Két fajta hang típust tud és három fajta magasságot tárol. Kijelzőjén az emelkedést, vagy süllyedést jelző skála nincs, csak pici nyíllal és számmal jelzi. Hátulján fém tartó van, mely hevederre, vagy csőre(sárkány) való rögzítésnél jól jöhet. Eredeti német nyelvű használati utasítás meg van.
Csak hogy ki ne haljon a topic.Az év első bejegyzése legyen egy karácsonyi köszöntő
"Motoros trike száll az égen, a kis rotax zümmög szépen. Az pilóták ma repülni mennek, leszállófénynél énekelnek. Mosolyogva mondják Neked: JÓ leszállást mindenkinek és Békés, Boldog Ünnepeket!"
Az én repcsim inkább egy Mosquitohoz áll közelebb, mint egy motoros sárkányhoz, a kormányzása is inkább a gyalog sárkányokhoz hasonló, de nem tudom elég-e hozzá a H1 jogsi. Nekem elvileg van UL jogsim, de anno még csak annyiból állt az átképzés, hogy aki már tudott repülni gyalog sárkánnyal, az beült egyedül egy motoros gépbe, és levizsgázott. Én is megcsináltam az átképzést, de aztán nem foglalkoztam a papírozással, mert inkább hegyről, vagy vontatásból repültem. De azért tudta mindenki a klubban, hogy meg van az átképzésem, így nem zavart senkit, ha néha motoros sárkánnyal is repültem.
Ezt a képet ma küldte egy régi pilóta társam, 1986-ban még ilyen, gépekkel repültünk. A vitorla mezőgazdasági fóliából készült...
Sziasztok! Ismer valaki olyan személyt, aki tud javitani rep műszert? Egy stupova avriót kénbe megjavitani, vagy tanács is jól jönne, miért nem működik, mit nézzek át, mielőtt kiszerelem a sárkányból...Előre is köszi a válaszokért!
Sziasztok érdeklődnék neme vene valaki egy gyalog sárkányt nekem van egy nagyon szép és jo állapotu , mi nem használtuk csak ausztriábol hoztuk . Ha tutok valakit rá megköszöném és ha érdekel valakit meglehet tekinteni a Jofogás .hu. oda raktam fel a sport kategoriába , Ezen a számon lehet érdeklődni 06-70-500-20-16,,Kőszőnőm előreis,, sziasztok,,,