Kösz mindenkinek, itt két arcképes igazolvány elég lett volna (pl. útlevél, személyi), csak sajna mire odaértem beelőzőtt valaki foglalóval (Kangoot akarunk, és egy használt, de nagyon kedvező, és igazán neki való úszott el ma).
amiket irtam astrak azok magyarok voltak. A kintiek sem voltak jobb allapotban de azokban legalabb több extra volt. De nem is vettem astrat...(hasznaltan, de kulonben van egy astrankamit ujonnan vettunk, bar mi sem tarjuk megfeleloen karban)
Amit az F-ekről írtál, az így igaz Corsás sorstársam. És tudod miért találtál ilyeneket? Mert ezen évjáratok java külföldről hozott 500-1500 eurós "autó". Láttál e rajtuk corsa dísztárcsát? Mert ezek az "emberek" lopkodják a mieinkről! Ja a tiedén még megvan? Ha nincs fordulj hozzájuk "bizalommal", /és néhány barátoddal/ hamar elkezdenek dadogni!
a nyito kerdes az volt, hogy mire kell fiyelni. Viszont szerintem kulon kene valasztani a kategoriakat(uj), par eves(de meg draga), öreg.
Mivel:
- uj kocsinak makulatlannak kell lennie(es ezt a szalon is tudja)
- par evesnek(max 6-7) szerintem meg minden szempontbol egyben kell lennie(viszont egyertelmuen mar nem egy uj auto, amit a legtöbbelado nem akar bevallani)
- regi auto: ha minden egyben van akkor jo, de valoszinuleg ugysem lesz. En inkabb a karosszeriara mentem hogy jo legyen(meg igy is minimum egy törest csak otthon vettem eszre, bar elado mondogatott valamit)
egy 21 eves golfot vettem vegul joval piaci ar felett
de elotte 3-5(-6) eves F AStrakat nezegettem, hat ami ott van az siralom(kereskedesben mugy altalaban atbaszabas). minden astrban 95-102 ekm volt :-O, a berkezett(meg nem felarazott) kocsikban nem volt valtoszoknya :-O
meg majd ő meg meri festekvastagsagmerovel a szemem elott, mert nem volt am törve. Csak az volt a bibi hogy egyertelmu a javitas(nem volt nagy serules, de ha ezt sem vallja be)
Lattam '92-es "makulatlan" Astrat elso tulajtol 60ekm es nem vallott be semmit, pedig eleg sok elem fenyezve volt es ossze visszauvegek voltak benne
Nahyanyamnak neeven volt kocsi, pedig vezetni azt nem tud. Mondjuk "mozgasserult" es a kedvezmeny miatt az o nevere kellett venni, lehet hogy ezert engdtek. nemtudom
Szia, nyugodtan vehetsz jogsi nelkul is kocsit. En is ugy vettem. Tavaly vasaroltunk uj Renault-t, en vettem, hitelre, szalonbol, 0 km-es, es nem kernek jogositvanyt. Ez volt 2003 oktobereben. Nem hiszem, hogy valtozott volna a jogszabaly. Az teljesen mindegy, hogy kie az auto, jogsija van vagy sincs, az a lenyeg, hogy aki vezeti, annak legyen :-))
Szal nyugodtan menj csak be a szalonba, nem ego kerdes ez. En is igy tettem.
Teljesen idétlen kérdés ami most jön, tudom, dehát a témában én is az vagyok, lévén harmincon túl még jogsim sincs!
Bevallom, eddig nem is hiányzott, most viszont szeretnék egy kocsit venni a feleségemnek, de titokban, és valaki rámijesztett, hogy jogsi nélkül nem vásárolhatok.
Szerintem hülyeség, de a kereskedésben nem akarom égetni magam a kérdéssel, se elkullogni leforrázottan, ha mégis igaz.
Szóval lehetek úgy tulaj, hogy nincs jogsim, igaz?
Az meg fontos, hogy én legyek a tulaj, mert kisebb hitel is lenne a dologban.
Köszönöm szépen a jótanácsokat. A Skodát sikerült úgy átnézni, hogy szerencsére nem volt vele gond. Azért mikor eladtam az eredetiségvizsgán kicsit izgultam, nehogy gáz legyen, pedig közben már többen is mondták, hogy az autó nem volt törve. És valóban, vigyorogtam is ezerrel:)
A mai tudásom se valami hú de fasza de most már biztos, hogy nem venné meg a Daihatsumat.
Pótkerék: kétszer nyitva maradt a csomitató, kurvára nem zörgött még 100-nál se, egyszer a pályán viszont felnyílt, másodszor szakadó esőben nem záródott le rendesen és tele folyt a pótkeréktartó vízzel. Hetekig állt benne a víz, nem is tudom miért megemeltem a kárpitot és akkor azt hittem eldobom magam. Kicsit csúnya lett de ezt nem nézte a vevő, pedig háromszor is megnézte mire megvette, egyszer még az anyját is elhozta.
Rengeteg jótanács van, én most csak ami eszembe jut: mindig nézdd meg jó alaposan az autót, akár több nap eltéréssel is, és ne szégyeldd felszedni a szőnyegeket, belenézni a csomiba, kiszedni a pótkereket és alatta is megnézni stb. A másik, hogy törésre utalhat az is, ha körbenézed, és mondjuk minden üveg '94-es évjárat, de a hátsó pl '98-as akkor az valszeg vmiért cserélve lett, általában törés. (Persze ez nem 100% mert lehetett a kocsi feltőrése, vagy kőfelverődés miatt is, de ilyenkor érdemesebb alaposabban megnézegetni azt a traktust ahol eltérő az üveg, és ha mondjuk nem tökéletesek az illesztések, akkor bizony törve volt, nem feltétlen kell ehhez festékvastagság mérő :-) ) A másik amit nézz meg, hogy mennyi olaj van a motorban! Sokat elárul az autóról, hogy mennyi van benn, ha majdnem full, és szép a színe, vigyáztak ár, kímélték, ha nagyon kevés, és rohadtul fekete, az nem sok jót jelent...
A topic hibernálva volt ezidáig, de szándékozom feléleszteni. Engem kifejezetten az új autó vásárlásakor szem előtt tartandó dolgok érdekelnének, de persze a hsználttal kapcsolatban is érdekel minden, végülis oly nagy különbség nincs.
Én pl. alapként azt tudom, hogy csakis épületen kívül, természetes fénynél, alacsony napállásnál érdemes sasintani a gépet, mert akkor a súrolófényben pár apróság szembetűnhet.
Ez azonban édeskevés, ezért várom a hozzászólásokat!
Nem tudom jó helyen keresgélek,de valamelyikőtök tudna nekem segíteni abban,hogyha kevés pénzem van(200-max300E) milyen autót érdemes vennem?
Remélem nem voltam OFF!
Az enyém is egy kicsit törve volt, csak az nem tetszett, hogy nem akarta megmondani, hogy mennyire, illetve letegadott 1-2 dolgot. Szerencsére apróságokat, váznyúlványnak, futóműnek semmi baja, az autóba 10e km volt, úgyhogy úgy döntöttem, hogy megveszem. Azóta 40e km-t tettem bele és semmi gondom vele.
Én nem azt akartam elérni a topickal, hogy a törött autó leprás. Csak pont az a gondom amit te is írtál, hogy itt nálunk igen szarul dolgoznak, vagy lehet, hogy én sem ismerek jó karaosszériást és fényezőt? Egyébként pedig nekem nem igazán van hozzá jó szemem, azért is érdeklődök. egyszer már tuti átb@sztak egy Daihatsu Charadeal. Úgy adták el mint sérülés mentes, mikor el akartam adni a fővárosin egyből látta mindenki, hogy sérült volt a gép. Sőt egy srác meg is mutatta a festék vastagságokat elemenként aminek kénytelen voltam hinni:(( Sajnos az egész eleje újra volt fényezve.
Mutogatott 1-2 dolgot, hogy ő miből látta már messziről, hogy sérült volt az autó.
Én is így gondolom. Csak kár, hogy kevés a jó karosszériás (vagy csak én nem ismerem őket?). Egy-két horpadás nem szempont, engem a törés mértéke se nagyon értéke, ha a sérülésnek sehol nincs nyoma (ezalatt a működést, futáskultúrát is értem).
ManUU, Herbie,
hasznos kis topic. Egy kiegészítést az elmondottakhoz: nem biztos, hogy dráma van, ha törött volt az autó. Itt (is) olyan hangnem érvényesül, miszerint a törött autó egyben leprás is. Nos, ez szvsz a hazai javítási stílus miatt van, no de nem csak ezt kell alapul venni. Amennyiben a törés nem volt túl komoly, és a javítás is minimum tűrhető, akkor igenis van olyan középút, amely mindkét félnek kedvező egy megfelelő alkualap nyomán. Példa: a cégemnek nemrég vettem egy olyan svájci származású kisautót, amely törött volt korábban, ezért importálták - szörnyűség! A törés az alábbiakra terjedt ki: egyik lámpa, homloklemez, hűtőrács, motorháztető sarka behajlítva, kerék feletti oldallemez behajlítva. Váznyúlványok és futómű nem sérült. Ebből javítva: motorháztető, a többi cserélve és persze minden fényezve. Az ára pedig olyan volt, hogy...nemmondommeg.
Korábban szemeztem egy 95-ös Colttal. Nem mondom, elég jó szemem van a sérülésekhez, de nehéz volt kiszúrni: csak 1-2 csepp festék hiánya egyes csavarokon: minőségi volt a javítás. Csak a nagy futásteljesítmény/ár viszony miatt hagytam ott.
Szóval még ha törött is voltm, igenis meg tudja érni, s ha nem komoly a törés, akkor érdemes lehet csakazértis belevágni.
Üdv,
A legdurvább az volt, amikor az egyik VW kereskedő árulta a használt Passatot. Azt mondta hibátlan, sérülésmentes. A pechje az volt, hogy benéztem a csomagtartóba. Igen erős rohadás nyomokat találtam...Mint az egyik ott dolgozó ismerősömtől kidrült, villamossal ütköztött...
Vagy
Integra. Haveromnak néztük. Eladó tulaj azzal hencegett, hogy ez milyen simán megy 250-et, meg BMW-kel és motorokkal szokott versenyezni. A speckó csippet Szlovákiában tették bele, és hű, de kafa.
Na mondom magamban, így árulj autót.
Vagy
Hibátlannak tűnő Nissan Liana (vagy mi az isten), vagy 20 éves. Korához képest tényleg OK. Kompresszió meg: 6, 12, 12, 10, 12, 12 bar a hengerekben. Rájöttünk,hogy azért ment sz@rul.
Vagy
Ez csak hallomás, de vmi alapja biztos van. Fényezésmérővel végigmentek egy "0" km-es kocsin. A gyári értékektől eltérő adatokat adott. Volt is balhé rendesen.
+ egyéb apróságok
Rájöttem, hogy Svájcból nagyon jó gépeket lehet behozni, olcsóbbak, s sokkal jobb állapotban is vannak. Ha egy picit konyít az ember a kocsikhoz, komolyan megéri elgondolkodni behozatalon.
De nem akarom rontani a bizniszt :)))))
Az illesztési hézagokat nagyon figyeld! Mindenhol legyen egyenlő, a karosszéria-elemek szélei teljesen 'gyáriak' legyenek! Kicsit primitív, de szerintem hasznos, ha valami gyanús, hasonlítsd össze a másik oldallal!
Nekem úgy rémlik, hogy volt már valami ilyen topic. Mind1.
Szerintem nagyon fontos a kompresszió mérés, füstölés hidegen/melegen, váltó járása, érdekes hangok, gumikopás, illesztések, belső anyagok állapota, fékek hatékonysága, tárcsa kopása (újjal is érezhető)....
Érdemes még alánézni, futóművet kicsit elemezni, felütéseket szemrevételezni.
Mostanában sok használt autót néztem, elképesztő mik mennek ebben az országban használt autók terén (is).
Legfőképpen az érdekel, hogy mit és hogy kell figyelni amikor arra vagyok kíváncsi, hogy volt -e már törve a kiszemelt áldozat. Lehet, hogy hülyeséget kérdezek de olyan festékvastagság mérőt vagy mi a sz@r a neve, lehet kapni valahol átlag emberkének is, és ha igen akkor mibe fáj ez? Egyébként minden más jótanácsot szívesen várok. Hol, mit kell a legjobban figyelni?
Remélem még nem volt ilyen topic. Én kerestem de nem találtam.