Yashica FX-3 super Sn.: 4605678 Yashica 24 mm 2.8 Sn.: A1502500 (ritkaság) Ebayon csak ez 50-60e körül megy el... Yashica 50 mm 2.0 A9076692 Yashica 135 mm 2.8 sn.:A31
Yashica ML 50mm 1:1,7 Korához képest szép állapotban, pár porszemmel. Első/hátsó sapi nincs. Sn.: A2013827*
Yashica ML 35mm 1:2,8 Előröl a második lencsetag gombás (?!), egy alapos tisztítás ráférne. A többi lencse ép. Első/hátsó sapi nincs (tok van hozzá) Sn.: A130079*
Yashica ML 135mm 1:2,8 Az egyik hátsó lencsetag szélén hasonló gombásodás (?!) mint a 35mm-esen, de jóval kisebb mértékben, használható még tisztítás nélkül is. Első sapi nincs, tok van. Sn.: A310318*
Yashica 50mm 1:1,9 DSB Szép állapotban, pár porszemmel. Első/hátsó sapi nincs. Sn.: A4031712*
Irányárat nem tudok adni, elég nagy a szórás, főleg ilyen állapotba. Ha valakit érdekel valamelyik obi, küldjön mailt: lgtelefon54@gmail.com
Auto Yashinon-DX f/1.7 50 mm objektívre keresek lehetőség szerint eredeti, gyári fényellenzőt (szűrőmenet: 52 mm). [Bevallom őszintén, azt se tudom, léteik-e egyáltalán, amit keresek, és "csak" utángyártott tartozékot van esélyem begyűjteni. Nyilvános e-mail címemen várom az ajánlatokat, de azt is köszönettel fogadom, ha itt kapok biztos információt arról, hogy nem létezik.]
Pater, a szűrőkről mi a véleményed? Érdemes feltekerni a Yashi obikra? Rendeltem Ebayen egy Fotga 58mm-es cirkulár ND szűrőt (ND2-400) a telére. Meg egy 49mm-est a fix 50-re is. Éppen az állomásos képeimen volt látható, hogy több esetben erősen kiégett az égbolt. Vagy ezzel a "tekerőssel", vagy a már meglévő egyszerűbb, átmenetes gradual-szűrővel minden bizonnyal ki lehetett volna küszöbölni a kiégett részeket. Így tanul az ember... ;-) :-)))
Alapobjektív, nagy fényerővel. Érdekes, hogy régebben a kisfilmes gépek alap látószögének számított az 50-es. Középformátumnál a 80-as, ami megfelel az 50-esnek abban a formában.
Szoktak a kollegák morogni, hogy nem jó, mert nem tudnak mit kezdeni a látószögével. Gondold el, régen szinte minden gépnek ez a gyújtótávolság volt alapban. Lábzoomolni kell, nekem bejön portréra is, ha kell (és tudok) hátrább megyek, és széles obinak is elmegy.
Én szeretem, kicsi kezes darab. 1.8-on is éles, és szép az elmosása.
Akkor Te is megfelelő mértékben szeretsz kísérletezni. Nem baj, jó ez így. ;-)
Én a filmes gépet kifejezetten fekete-fehér fotózáshoz vettem, színeset aligha fogok vele fotózni. Arra ott a Nikon DSLR, meg a PS.
A filmek közötti különbségen, pedig, csak beszélgetni érdemes, vitatkozni nem, hiszen ez az része a szakmának igencsak szubjektív. Biztos vagyok benne, hogy különleges hatások, hangulatok elérhetők egyszerűbb tekercsekkel, esetleg lejárt szavidős tekercsekkel is. Lényeg, hogy ne legyen a kép bántóan foltos. Ha csak a színezete módosul (de az homogén), akkor az is ad a képeknek egy fajta hangulatot.
Noha, nekem inkább a klasszikus értelemben vett "tökéletes" képek tetszenek (igazi FF, éles, kontrasztos, nagy dinamikájú, finoman mosott háttérrel)
Kicsit visszakanyarodnék az 50/1.8-ra: Szerinted milyen téma fekszik neki a legjobban? Tudom, szubjektív ez is, de érdekel, hiszen, írtad, hogy Te ezzel az obival vetted, biztosan több tapasztalatod van vele, mint nekem. ;-)
Látszik a képeken, hogy magasabb rekesz lehetett, mert nagy a mélységélesség.
A filmes fotózás más világ, mint a digitális. A filmesen belül is sok ág van, a különböző formátumok, manuális/autó fókuszos, ff/színes, távmérős, fénymérős... Jajaj, el se lehet mondani.
Rőth Sanyival beszélgettem múlt héten, Fomapant fűztem én is a gépbe, de Ő is a Kodakot mondta, hogy azt célszerű használni.
Nem tudom, mondjuk én megalkuvó típus vagyok, a Fomapant kifejezetten szeretem.
Megveszem a több éve lejárt filmeket is, direkt érdekel, milyen szín jön ki belölük. ;)
Köszi. Otthon van a kis jegyzetem a táskában, de ha jól rémlik, 7.1-8-9,5 körül.
Meg ez a film "csak" egy Fomopan ISO200-as FF tekercs, inkább alapszintű, általános célú, most Kodak van benne, elvileg ennek a szemcsézettsége finomabb, és jobb minőségű a film is a Fomonál. Tanulnom kell még a használatukat, mert több olyan kocka is volt, amit valamiért elrontottam, sötét lett, vagy éppen világos (nem megfelelő rekesz választás, túl világos háttér, stb.). Más dolgokra kell az exponálás előtt figyelni, mint a digitálisnál, mert csak utólag látom meg az eredményt. Ezért is léptem meg a technikai "downsizing"-ot, hogy a filmmel tanuljak meg fotózni. Rengeteg összetevős a filmes fotózás, szinte mindentől függ az eredmény milyensége: nem mindegy, hogy mikor, hol, mit fotózok, milyen értékekkel teszem azt, hogyan van állítva a vaku, milyen filmre exponálok, mennyire "friss" az előhívó vegyszer, ki-hol-mivel végzi a nagyítást és milyen papírra... :-)))
De ez a szép benne és ezek miatt fog az ember valóban megtanulni tudatosan fotózni, nemcsak gombot nyomogatni. Át kell gondolni, mit hogyan fotóz meg az ember, nekem EZ tetszik, holott, a mai technika ettől nagyon különböző irányba terel minket (minden szoftveresen van beállítva, a 3 éves fiamnak is csak annyi dolga van, hogy az iphone-omon nyomogassa a kijelzőn az expo gombot, máris kész a fénykép :-))) ). Ez nekem olyan, mint másnak a horgászat. Ehhez van türelmem, ebben látom a hosszú távú hobbimat, ez kapcsol ki.