Keresés

Részletes keresés

Woodyka Creative Commons License 15 perce 0 0 47152

Pénz már nem lenne akadály, más tészta, hogy a bérház előtt nem biztos , hogy jó lenne tárolni.

Előzmény: Balee15 (47144)
Balee15 Creative Commons License 7 órája 0 0 47151

A műsorban azt hiszem csak a Tiszai és Bosch közötti megállók (és ott sem mindegyik) van kiemelve, hogy utast kell szedni. Az ÚF-Tiszai útvonal gondolom sima garázsmenetnek van titulálva, de nem nagyon szed utast az sem, a többihez hasonlóan. 

A kezdetekkor nem tudom mennyien használták ezen járatot, tavaly még láttam rajta lézengeni olykor 8-10 embert is a tiszain, ma viszont szinte minden nap üresen jár ki, vagy 1-2 utassal, és azok is a szentpéteri kapuban szállnak fel. 

Előzmény: István Gyuri (47149)
dyz Creative Commons License 7 órája 0 0 47150

Nem állítom, hogy ez a legfontosabb kérdés, de ezt is lehetne jobban csinálni. Először is tudnunk kell, hogy a garázsmenet csak egy opcionális járat, ha a kocsi akkor mégse megy garázsba (pl. mert késik, pótolni megy), akkor nincs garázsmenet. Ezt meghirdetés esetén egyértelműsíteni kell az utasok felé. De ha az a szabály, hogy szállítson utast, akkor ilyen feltételekkel szerintem célszerű meghirdetni, különösen ott, ahol egyébként is ritkán járnak a járművek. Az semmiképpen sem jó, ha a sofőr kedvére van bízva.

A BKV-nál is volt egy időszak, úgy 2010 körül, amikor - ha jól emlékszem a VEKE nyomására - telerakták a menetrendet garázsmenetes csonkajáratokka. Jó volt, én is sokszor használtam ezeket, mert jó időpontban volt, és az alapjáratnál jóval kényelmesebben lehetett rajtuk utazni, néha még némi késést is bevállaltam, csak hogy ezzel tudjak menni (igaz nem jelölték, hogy nem biztos, hogy jön, de nem tapasztaltam ebből soha problémát, akkor sem, ha kimaradt). Aztán szép lassan kezdtek eltünedezni a menetrendből ezek a járatok, ma már csak az online Futárban lehet találkozni velük. Ezzel párhuzamosan egyre többször látni üresen elszáguldó buszokat (bár úgy tudom, hogy a BKV-nál kötelező a garázsmeneti utasszállítás, és ennek a többség általában eleget is tesz).

Szóval szerintem célszerű lenne valamilyen módon közzétenni a menetrendben, hogy mikor hol várható garázsmenet, de egyúttal jól láthatóan jelölni is, hogy ez csak egy nem garantált plusz szolgáltatás.

Előzmény: István Gyuri (47149)
István Gyuri Creative Commons License 8 órája 0 0 47149

Balee15: Boschba menet kell utast szednie csak a közbeeső megállókban.

Változott volna a közszolgáltatási szerződés? :O

Tudtommal minden garázs- és átszerelő menetnek kell utastszállítania, ennek ráadásul pláne egyértelmű az útvonala, ez 100%-osan egy csonka 1-es menet, az idejébe is bőven belefért, mert csak a 18 órási műszakváltásra vitte be a Tiszaira/Búzára érkező dolgozókat.

A kijelzőképeket pedig az egyes viszonylatok garázsmeneti útvonalaihoz igazodva be lehet állítani tetszőleges tartalommal.

Előzmény: Balee15 (47148)
Balee15 Creative Commons License 8 órája 0 0 47148

Az a tiszais kiírás elég megtévesztő, sokan gondolják azt, hogy sima 1-es, és utána hőzöngenek mikor nem áll meg. De mivel a tiszaira megy, az OBU automatikusan a végállomást dobja fel, manuálisan lehet esetleg törölni, vagy más kiírást beállítani. Boschba menet kell utast szednie csak a közbeeső megállókban.

Előzmény: DMR busz (47146)
pótló Creative Commons License 8 órája 0 1 47147

Ja... Biztos maguktól jöttek rá. :))

Előzmény: Balee15 (47144)
DMR busz Creative Commons License 8 órája 0 0 47146

Sőt, 16:30 körül van egy olyan garázsmenet a Főérről 6-ből, amelyik valójában még nem is a telepre megy, hanem a Tiszaira, mert onnan átmegy a Reptérre BOSCH járat miatt. Ez gyakran Tiszai pu. felirattal megy le, ennek ellenére nem, vagy csak ritkán visz utasokat.

A rezsimenetes kiírások sem egységesek, van amikor a garázsmenet sincs kiírva, csak szimplán lekapcsolt kijelzővel megy a busz, de olyan is van, hogy már eleve úgy jön ki, hogy az a végállomás, és vonalszám van kiírva, ami az első köre. Szóval itt is van mindenféleség. 

Előzmény: Balee15 (47143)
13-as ház Creative Commons License 9 órája 0 1 47145

A BKV kukázott Ikarusaira szépen rákaptak az "őrültek", valószínűleg ezért engedtek az árból.

Előzmény: Balee15 (47144)
Balee15 Creative Commons License 9 órája 0 1 47144

Szomorú, hogy erre másfél év kellett. De legalább megtörtént végül, és belátták, hogy teljes mértékben irreális a megszabott ár, ez dicséretes. Így már talán lehet 1-2 "őrült", aki elgondolkodik rajta. :) 

Előzmény: 13-as ház (47141)
Balee15 Creative Commons License 9 órája 0 0 47143

Tényleg eléggé össze-vissza vannak kezelve a garázsmenetek. Szerintem felesleges meghirdetni, de így se jó, hogy egyik szed utast, másik meg nem. Amelyik utast szed, a kijelzőn simán fel kéne tüntetni: Garázsmenet vá. Szondi Gy. u. Ami pedig nem, az mehet sima garázsos kiírással.

Nem nagyon vannak szabályozva ezek a műsorokban sem, reggelente valóban van pár repteres menet, ami pl. az egyetemhez való kiállásakor szed utast, meg a reptér felé szintén van ilyen. Továbbá délutánonként az ilyen Boschos menetekhez fűződően is, az nyilván a dolgozóknak kedvező, és ők veszik igénybe ezt a lehetőséget.

Előzmény: DMR busz (47139)
DMR busz Creative Commons License 12 órája 0 0 47142

Szerintem a garázsból kiálló buszoknak van fix indulásuk, tehát az ott van a műsorlapon, hogy mennyivel előtte kell ott lenni a vezetőnek a telepen, és az is, hogy a garázsból mikor kell elindulnia, és mikorra kell arra a végállomásra érnie, ahova be van osztva.

Az Avasról úgy mennek a garázsmenetek, hogy a 35-ös vonalán a Szabadságharc úton mennek (legalábbis 22 óra előtt), majd a Csabai kapu kereszteződésénél egyenesen mennek tovább, és a 31-es vonalán haladnak a telep felé.

Előzmény: pótló (47140)
13-as ház Creative Commons License 12 órája 0 1 47141

Na úgy látom, megjött az MVK esze: a Rábák kivételével mindegyik busznál reális árat adtak meg:

https://www.hasznaltauto.hu/partner/miskolc_varosi_kozlekedesi_zrt.-12045

pótló Creative Commons License 12 órája 0 1 47140

Persze, mert ez sincs sehogy kezelve. Megoldás az lenne a garázsból ki-beálló járművek kapnának egy fix indulást és aszerint mennének. És akkor nem lenne az, hogy hát az egyik szart az egészre mert 5 perccel hamarabb akart végezni. Nyilván van egy hátulütője, mégpedig az, hogy ha azt a kocsit elvinnék pótolni akkor nem tudják. 

Az avasi garázsmeneteknek is lenne értelme, Szondiig simán vihetne utasokat... Ha már az önkormányzat ezért is fizet akkor legalább lenne kihasználva, csak hát ezt a luxust is megengedi a cég.

 

822 lerobbanva a Derkovitson.

Előzmény: DMR busz (47139)
DMR busz Creative Commons License 13 órája 0 0 47139

Annyit tennék hozzá, hogy amik hajnalban kiállnak, és a Repülőtérre mennek, azok közül néhány - legalábbis a közelmúltban még így volt - gyűjt utast, de nem az összes. Ami igen, annak a műsorában ez le van írva. De a délután/este végzőknél szerintem nincs ilyen. Annyi még a tapasztalat, hogy az utasok egy része, ha van rá lehetőség akkor sem száll fel a garázsmenetre - talán "fél" tőle, vagy nem tudom - inkább megvárja az 1-est, vagy akármit, ami normál járatként megy azon az útvonalon.

Előzmény: DMR busz (47138)
DMR busz Creative Commons License 13 órája 0 0 47138

Szerintem ez sofőrfüggő is, hogy mennyire jóindulatú, mennyire sietős a dolga, vagy ad-e neki utasítást a menetirányító stb. Főtérről néha szoktam látni olyat, aki visz utasokat garázsmenetben. De nekem is volt már olyan, hogy adott időpontban felvett, majd néhány nappal később ugyanaz a garázsmenet csak elhúzott. Szóval ez szerintem változó. 

Előzmény: Sweatyy (47137)
Sweatyy Creative Commons License 13 órája 0 0 47137

Sziasztok!

 

Nem vagyok aktív annyira fórumon, olyan kérdésem lenne, hogy a kiálló/átszerelő garázsmenetes járatokkal már nem lehet utazni?
Régen emlékszem sok garázsmenetes járat vitt le a győri kapuból a szelesig, talán még külön menetrendi jegyzéke is volt.  Tegnap két garázsmenetes járat is elment Diósgyőrnél gondolom Majláthról álltak ki, de egyik sem vett fel pedig jó lett volna.

Balee15 Creative Commons License 13 órája 0 1 47136

"Mert én még nem láttam, hogy buzgón nézte volna valamelyik és amiatt várt is volna a megállóban. "

Azért van ilyen, én találkoztam már nem egy és nem kettővel. A 85% miatt, aki valóban tojik rá, azért ne általánosítsunk az egész állományra nézve. 

A korai közlekedés elkerülhetetlen, van, volt, lesz, el kell fogadni. Kérdés a mérték, amely javarészt a részmenetidőkből adódik. És akkor jön az, hogy vagy vársz három megállónként 1 percet a megállóban, vagy ultra lassan mész, vagy teszel rá.

Ez az egész részmenetidős történet is hűen ábrázolja a céget. Aki valaha közlekedett már a városban, annak szimpla laikus szemmel is egyértelmű, hogy a Károly utca-Gyula utca szakasz soha nem lesz 2 perc, max valami súlyos baleset miatti torlódás esetén. Azt nem értem, minek áll a forgalmi üzemzavaros autó szerte a városban forgalmasabb helyeken, ha ezek a már alapból elcseszett dolgok sosem lesznek javítva, pedig aki 10 percig megnézi az appot, rögtön feltűnhet, mindenféle belsős információk ismerete nélkül. Ez nem tűnik fel senkinek se, akinek kellene? Ja, hogy nem azt nézik, hanem a formaruhákat, hogy aztán lehessen bejelentgetni a kollégákat, meg osztogatni a fegyelmiket telefonálásért, fülkézésért, nyakkendőért.... Miskolcon ilyen a szakmaiság sajnos. 

Előzmény: Woodyka (47134)
Woodyka Creative Commons License 14 órája -9 5 47135

Apropó, kapcsolódik egy érdekes ötlet, felvetés, hogy mi lenne, ha a Majális Park-i vá teljesen parkolóvá lenne alakítva, ami ingyenes és innen hétvégente az 5-ös is ingyenesen közlekedne. Amely feloldhatná a lillafüredi zsúfoltságot. Érdemes lenne kipróbálni s tapasztalatot szerezni. Ja, hogy egyrészt némi fillérbe kerül, amihez foggal körömmel ragaszkodik a város? Nos, akkor is meg kellene próbálni, ha már a szombati fizető parkoló bevételről is lemondott a város, akkor ez sem olyan sok pénz és még a környezetünket is óvná. Nem mellesleg lehetne látni, mi az amiért hajlandóak többen letenni a kocsit. Próbát megér.

Előzmény: Woodyka (47134)
Woodyka Creative Commons License 14 órája -9 5 47134

Részmenetidő az csak amolyan paraszvakítás, meg őszintén kit érdekel +-1 perc ide vagy oda? És melyik hülye sofőr nézi a kütyüt ami Gyuri szerint késéshez vezet 1-1 perc elírás miatt? Mert én még nem láttam, hogy buzgón nézte volna valamelyik és amiatt várt is volna a megállóban. A  fenét, max egy rutin vizsga előtt álló tanulóvezető tenne ilyet. Egy rutinos buszsofőr már érzésből úgy vezet, hogy érzi, mikor hol kell járni, amúgy meg ha dugó van, lesheti.

Ez a sokféle menetidő amúgyis ilyen kenjük be sárral c. megoldás. Nagyjából mint a közútkezelős megoldás, nem az árkot takarítják az egyetemnél hanem kirakták a vízátfolyás táblát, ami ugyan télen le is fagy de jó az úgy, pont ilyen a többféle menetidő kérdése is.

Az okot, akárhányfélét is talál ki Gyuri, akárhogy marketingezi és szakmamázzal keni, azt nem szünteti meg. Mégpedig azt, hogy dugó van, KÉSIK A BUSZ, a dugó miatt késik, a közlekedési okokat nem oldja fel. Azt kellene feloldani, de ahhoz az kell, hogy sűrűbb követés, olcsóbb bérlet, hogy legyen miért letenni a kocsit. Akkor pedig automatikusan csökken a közúti torlódás is viszont.

 

Szvsz. igazad van. Ki a fenét érdekel a marketingszagú semmire sem jó wifi, ha 15-20 perce állunk a megállóban, ahol se busz, se wifi, de talán esőbeálló és árnyék még akad.

Előzmény: dyz (47129)
Balee15 Creative Commons License 15 órája 0 0 47133

Bejött a 25 fok, a Neoplanok sorra adják meg magukat, ma csak kettő döglött le teljesen az utcán. Délután egy körig volt szóló 35-ön is, bár az pótlás, más tészta, aztán lett rá csuklós. 

Előzmény: DMR busz (47131)
pótló Creative Commons License 17 órája 0 0 47132

Persze, csúcsban meg egész nap a 32-34-en régi szóló utaslemaradásokkal, két 43-as is szóló. 

Azért ennyi járműből ha nem tudnak kiadni megfelelő csuklóst akkor ott gondok vannak.

Előzmény: DMR busz (47131)
DMR busz Creative Commons License 19 órája 0 0 47131

Na, azért a mai nap se olyan rossz, az egyik avasi váltófordás szám szóló, én kétszer láttam 34-esnek, mindkét alkalommal tömve volt teljesen, emellett a tiszain is van egy másik szóló, délelőtt már volt 1-es köre, de ha nincs kocsicsere, akkor csúcsban lesz szóló 1-es...

Előzmény: dyz (47129)
István Gyuri Creative Commons License 21 órája 0 1 47130

dyz: Csak következetesen amellett szedsz elő érveket, hogy miért lehet egyre kevesebb kocsit közlekedtet. Az utasok várhatnak, az is jó nekik, ha zsufi van

Szerintem csak minden második mondatomat olvasod el...

 

Én ezt írtam:

Ha az aktuális utasszámok alapján elegendő a ritkább (az alternatív eljutással utazókkal is számolva), akkor „nálam” is ritkábban járna.

Ha az utasigények viszont azt igénylik, akkor sűrűbben. Ez ennyire egyszerű :)

 

Meg ezt:

Ha a korábbi utasszámokhoz igazítják, akkor elfogadható.

Pesten is jellemző, még egy többhetes pótlásnál is, hogy menet közben ritkul a pótlóbusz, tehát ez még önmagában nem feltétlenül hiba.

Ha jellemző a zsúfoltság, akkor problémás a követés. 

 

dyz: A pontatlan részmenetidők nagyon zavarnak

Igen. A menetrendszerűséghez, az egyenletes követéshez, hangolásokhoz elengedhetetlen az ennél sokkal korrektebb részmenetidők kidolgozása. (Egy vonalon belül is problémát tud okozni, mert amelyik járművezető figyel az OBU-ra, és nem megy el korábban, az le fog maradni).

 

Előzmény: dyz (47129)
dyz Creative Commons License 23 órája -2 2 47129

Csak következetesen amellett szedsz elő érveket, hogy miért lehet egyre kevesebb kocsit közlekedtet. Az utasok várhatnak, az is jó nekik, ha zsufi van, mindezt vasárnap is, amikor kapacitásproblémáról szó sem lehet. A pontatlan részmenetidők nagyon zavarnak, de az, hogy már alig van kint kocsi, az meg direkt jó. Értsd már meg, hogy az utasok utazni akarnak, nem napozni a megállóban, a járművön meg hiába van légkondi, meg zöld szín, ha egyébként szardíniásdoboz színvonalat kapnak és nem kívánkoznak oda vissza többet.

Előzmény: István Gyuri (47128)
István Gyuri Creative Commons License 28 órája 0 0 47128

Sajnálom, hogy nem fordítottál időt és energiát arra, hogy értelmezd, amit leírtam.

Abban semmi olyan nem volt, amit itt bőszen cáfolni akarsz....

Előzmény: dyz (47127)
dyz Creative Commons License 30 órája -2 0 47127

Ha a korábbi utasszámokhoz igazítják, akkor elfogadható.

Az 1:1-ben pótlástól a picit sűrűbb felé ellépni a csatlakozási rendszerek miatt nem túl szerencsés, ilyenkor adott esetben érdemes bevállalni, hogy néhány megállón át zsufi legyen, mint hogy a csatlakozások ne stimmeljenek.

 

Így van: mindig egy kicsit tervezzünk alul, hogy aki tudja, lehetőleg elkerülje, aztán majd lehet ritkítani a villamost is, mert "hát elég volt egy busz is, tehát nincs igény ennyi villamosra". Dupla haszon: kevesebb a költség, meg persze az utas is, akivel mint tudjuk, csak a baj van: folyton utazni akar, akadályozva ezzel a racionalizálási törekvéseinket. Pedig már olyan jól kigondoltuk, hogy ha egy kocsival kevesebbet adunk ki, akkor milyen jó fiúk leszünk az önkormányzatnál.

Ez az a hozzáállás, ami miatt a villamos is évről évre ritkul. Meglátjátok, néhány éven belül még sok is lesz a 31 villamos, és azt is egyre inkább csak ráérős nyugdíjasok fogják használni.

Előzmény: István Gyuri (47126)
István Gyuri Creative Commons License 1 napja 0 2 47126

jbaal: A balesettől független késések szerintem simán abból adódhattak, hogy a villamos menetidejét adták a buszoknak a keringéssel együtt

Összességében egyébként (most az estit látva) nem vészesen menetidő-hiányos, sőt befelé néhol sok is a menetidő, de kifelé a Bajcsy-Centrum távolságra 2 percet adnak, ami nyílegyenes OK, egyébként még este is 4 perc, utána is a Centrum-VR is elég szűk 2 percre, most este is minden 3-4 perc késéssel ér a VR-höz (majd, amikor SV-re lesznek állítva lámpák, nyilván ez a késés csökkenni fog). Utána viszont van egy Gimnázium-LÁEV 2 perc, ami meg nonszensz, ezt lehetne "nulla" percre venni (amit a rendszer fél percnek kezel).

KI irányban a Búza térre bekanyarodik az útvonal a térképen, a segédpontok vélhetően rosszul lettek felvéve...

Visszafelé a FM-AM-ra 0-1 percet adni érthetetlen (körforgalomból kijönni is kell 1 perc...), aztán 2-2 perc a Zentáig...Károly-Gyula 2 perc, ami inkább 0,5 perc, és nem is csoda, hogy mínuszba került már itt a busz.

VR-Centrum 1 perc, ami a térkép szerinti Arany János utcán keresztül is necces, de most látom, hogy az Uitzon megy a pótlóbusz... Nem értem, hogy ilyen részmenetidők kapcsán mire gondolt a művész...

 

pótló: A tegnapi (vasárnapi) szóló 35-ösre már megint -még mindig- nem lehetett felférni

Milyen napszakokban van ilyen, melyik szakaszokon? Jó eséllyel nincs szükség csuklósra egész nap, lehet, hogy elég lenne egy kis sűrítés a kritikus időszakban (vagy lehet, hogy csak más viszonylatokkal kellene jobban hangolni, hogy egységes terhelés legyen).

 

Nem vagyok a cég alkalmazottja, ezáltal a belső infókat sem látom anélkül pedig nehéz lenne bármilyen megoldáson gondolkozni. De az biztos, hogyha hajnali 1-kor már tudták, hogy reggelre nem lesz ebből villamosközlekedés, akkor talán kevesebb menetkimaradásokkal is lehetett volna próbálkozni.

Talán... Talán lehetett volna kevésbé durván véleményt nyilvánítani, hogy „amatőr” volt a megoldás...

Leírtam, hogy 20 pótlóbuszt kb. hogyan lehet kb. összevarázsolni ennyi idő alatt, szerintem kb. ez is történt a gyakorlatban, alapvető szakmai hiba ebben szerintem nem történt.

 

Minden egyes hétvégi villamospótlásnál egyre ritkább a menetrend.

Ha a korábbi utasszámokhoz igazítják, akkor elfogadható.

Pesten is jellemző, még egy többhetes pótlásnál is, hogy menet közben ritkul a pótlóbusz, tehát ez még önmagában nem feltétlenül hiba.

Ha jellemző a zsúfoltság, akkor problémás a követés. Az 1:1-ben pótlástól a picit sűrűbb felé ellépni a csatlakozási rendszerek miatt nem túl szerencsés, ilyenkor adott esetben érdemes bevállalni, hogy néhány megállón át zsufi legyen, mint hogy a csatlakozások ne stimmeljenek.

 

DMR busz: A reggeli csúcs az ami durva, ott gyakran 45 perc is kell, míg az 1-es megteszi a Majális-park - Tiszai pu. útvonalat, de gondolom ezt az MVK is tudja, és a fordák úgy vannak számolva, meg a menetidő is ehhez van tervezve.

A valósidőben oldalon megnézheted, hogy mennyi menetidőt „terveztek”. MP-ból 6:30-7:45 között egységesen 38 percet... A reggeli csúcsban egy belvárosi vonalon ennél finomabb felbontásra lenne szükség. 6:30-kor jó eséllyel sok a 38 perc (és itt is borzasztó részmenetidők vannak... Avar utca-Örs utca három perc!! Aztán Szent Annáig még 2x2 perc, majd Dózsa-Petőfi tér-Szeles 1-1 perc... Azt hiszem inkább nem böngészem tovább a részmenetidőket...)

Előzmény: jbaal (47118)
DMR busz Creative Commons License 1 napja 0 0 47125

Kb. 2 hete egyik nap 16:30 körül én is megnéztem mi a helyzet az ÉTM-en és a Győri kapuban, 1-essel mentem. Valóban voltak dugók, de nemcsak autó volt sok, hanem a buszon is rengetegen voltak, tehát használva van az 1-es busz, csak időszak- és irányfüggő. Továbbá én at vettem észre, hiába szed össze 4-5 perc késést, visszafelé többnyire pontosak az indulások. A reggeli csúcs az ami durva, ott gyakran 45 perc is kell, míg az 1-es megteszi a Majális-park - Tiszai pu. útvonalat, de gondolom ezt az MVK is tudja, és a fordák úgy vannak számolva, meg a menetidő is ehhez van tervezve.

Előzmény: Balee15 (47124)
Balee15 Creative Commons License 1 napja 0 0 47124

5 perc késés alatt egyik sem ér ki a Majális-parkba mostanában, de van ami összeszed 7-8-at is addig.

Régi probléma már (ez is ugye a részmenetidők kérdése), délutánonként BE irányba a 14-esek 2-4 perc koraiba közlekednek folyamatosan, 20-30 utassal, pár indulást leszámítva, az is csak azért, mert esetleg késéssel ér ki. A 10 perc KI irányba van mikor kevés, BE viszont sok. 

Előzmény: Woodyka (47123)
Woodyka Creative Commons License 1 napja -7 2 47123

Csak egy kis szösszenet: valamiért kora délutáni forgalom is egyre meredekebben fut fel az ÉTM-n. (Folyomány: akár 5 perc késés is az 1-esen, 54-esen.)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!