Keresés

Részletes keresés

Balee15 Creative Commons License 15 órája 0 0 47610

Ja igen, akkor jól emlékeztem, hogy eredetileg a vasúrinál akarták megállítani. :) Szerintem jobb döntés a tapolcai elág. De önmagában nehéz mit kezdeni a 280-al...

Ha valóban annyira megnő az ottani igény, akkor reggel vagy be kell vinni pár 9-est és 19/67-est (90 indulása helyett), vagy csatlakozást kell biztosítani a vasgyárnál a 90-esre - igaz ez utóbbi néhány esetben megvalósul. 

Előzmény: gábris (47607)
Balee15 Creative Commons License 15 órája 0 0 47609

Nem vettek ki egy járatot sem a 6-osból..... Nem tudom milyen menetrendet néztél. 22:57-es lett átrakva 23:00-ra. Ugyanannyi a fordulószám, hétvégén detto. 

Előzmény: diamond way (47608)
diamond way Creative Commons License 15 órája -2 0 47608

90-es viszonylat marhaság,6-os viszonylatból is kivetek pár db járatot ,Perecesiek többször kérték 17 és 18 óra között több busz járjon abból se lett semmi !

Előzmény: István Gyuri (47594)
gábris Creative Commons License 16 órája 0 2 47607

Épp az, hogy most a Centrumnál is lesz 40 perc szünete (11:55-12:35). Gondolom bemegy a Búza térre, vagy átszerelés lesz itt. Egyébként délután 25 perceket fog állni odakint az Auchannál. Abba még a bevásárlás is belefér a járművezetőnek. :)

 

Még pár észrevétel:
A 280-as végül mégis a Tapolcai elágazásnál fog megállni. És sikerült itt is szétverni a 30 perces követést, ennek köszönhetően lesz, amikor egyszerre indul a 2-essel.

 

Ha valóban megnő majd a forgalom a Diósgyőri kórháznál, akkor indokolt oda a többletjárat. De ez a 90-es akkor is egy marhaság. Miért nem pl. a 19-es kanyarodik be? Egyébként ezt is sikerült igazi MVK-san megoldani. A Főtértől szépen ütemesen fog indulni a 29-essel, viszont úgy számoltam, hogy vissza együtt fognak jönni. Vagyis a kórháztól eljön két busz egymás mögött, aztán 20 perc csönd. Ez rosszabb kiszolgálás, mint tavaly, amikor a 29-es magában járt negyedóránként...

Előzmény: DMR busz (47605)
Balee15 Creative Commons License 18 órája 0 0 47606

Persze, nyilván nem tűpontos ez, de nem is az volt a célom. Csak egy vázlat. Szerintem ebből is jól látszanak a sarkalatos pontok, csúcsidőben meg nagyjából arányosan változik mindegyik járat menetideje, lényegi változás, és lényegesen jobb nem lesz.

Előzmény: Kisafka (47604)
DMR busz Creative Commons License 18 órája 0 0 47605

Az AU1-nek más járatai vannak jelenleg reggel a Búza téren,  de az étkezési idő és a mosdó szünet mindig is az Auchannál volt. 

Előzmény: Kisafka (47603)
Kisafka Creative Commons License 18 órája 0 0 47604

A Csabai kapu:

az én ízlésemben ez az elég rossz kategóriának felel meg.

Viszont csak hogy egy apróságot kérdezhessek: itt a menetidőt hogyan adtad hozzá? Mert ugye az MVK időszakoktól függően különböző menetidőket használ, ami a pl. 14-esnél már elég jelentős eltérést tud adnia Csabai kapu végére. A megállóhelyi menetrendekben és a digitális adatbázisban  jól vannak az indulások, de ezekben a PDF-ekben csak egy átlag menetidőt ír, és ha ezzel számoltál, akkor ez a táblázat még változhat.

 

(ezért is mondtam, hogy lusta vagyok számolgatni, én megvárom, hogy digitálisan is kijöjjön)

Előzmény: Balee15 (47602)
Kisafka Creative Commons License 18 órája -1 0 47603

Azt észre sem vettem :D

Viszont most hol fog pisilni az AU1 vezetője? Mert ahogy eddig figyeltem, eddig a Centrumnál végállomás, aztán rezsibe elment a Búza térre, és onnan is ment vissza. Vagy lesz vonali vezetőváltás?

Előzmény: Balee15 (47602)
Balee15 Creative Commons License 19 órája 0 1 47602

Amiről nem esett szó: AU1. Jó ötletnek tartom az útvonal módosítást, már rég meg lehetett volna lépni, szerintem több utas is lesz rajta. 

Visszatérve az egyetemre: 13:30 körül egész jól az óravégzésekhez van igazítva a menetrend, ott nem nagyon lehet probléma. Jobb mint tavaly volt. 15:30 utánra lehetne még berakni egy járatot, mondjuk a 15:25-öst 15:40-re, igaz ekkor borulna az ütemesség.

 

Más: megnéztem a Csabai kapus hangolások egy részét, ami a Reptérre közlekedő járatokat érinti, plusz hozzávettem a 22-est is. Alant látható az eredmény, mindenki értékelje ízlése szerint. 

 

         

Balee15 Creative Commons License 3 napja 0 1 47601

Csak nagy vonalakban néztem át, részletekbe nem annyira bocsátkozom. Látom folytatódott az ütemes menetrend készítése, ld. 1-es, 2-es stb. autóbusz, nekem ezzel sincs bajom, sőt... (látom azért az 5-ös szám lett a favorit :)

- 1V 6 óra után szerencsére rendbe lett rakva, lett betéve plusz két indulás, ez is mindenképp pozitívum.

- A délutáni egyetemes 2-esek köszönhetően a 12-es tili-tolizásának már egész jól eloszlanak a 12-22 között.

13:30 környékére ha vetünk egy pillantást, 5 percen belül (13:35, 38, 39/40) el fog menni a belváros felé 3 különböző járat. Itt feleslegesnek érzem bevinni a kettest, igaz, hogy óravégzések vannak ekkor, de ez már enyhe túlkínálat.

- Ha már 12. 6 órára visszakerült az 58-as indulás, az a 7 órás 6 perces követés egész szimpatikus, eddig volt ott egy 10 perces lyuk. BE irányba az ütemesség teljesen elveszett, KI is eltűnt a jó kis 00-15-30-45-ös ütem, de sebaj, ha a csabai kapus hangolás miatt, akkor nem gáz. Majd meglátjuk élesben, kíváncsi vagyok megérte-e.

- 22-es BE irányú menetrendje az érdekes inkább, remélem eltűnnek azok az állandó 20 perces kiállások az egyetemen, és többet, jobb ütemben fognak majd fordulni. Szintén kíváncsi leszek a hangolásra, ez is élőben derül ki egy 3 hét múlva. Én mondjuk 14 helyett 15 órakor sűrítettem volna be 4 indulásra, akkor jóval többen végeznek mint a 14-15 között.

- 29 reggeli egyetemi körei remélem csuklósítva lesznek. Ha már így sikerült elcseszni az egészet. Napközbeni 20 percezés.... A vasgyár jobban ki van szolgálva lassan mint az avas-főtér tengelyen utazók. Pedig egy fokkal többen lennének. A fentebbi ütemekben élők lassacskán egyértelműen jobban járnak a 38+villamos kombóval. 

Előzmény: István Gyuri (47594)
Balee15 Creative Commons License 3 napja 0 1 47600

12-esen eddig is megvolt a 14 helyett 15 perces lyuk 14 óra előtt. 

- 280-hoz lassan kódfejtő kurzust kell végezni. Nem lesz tehát plusz kocsi, kettővel megoldják, cserébe szét lett verve az ütemesség. Az, hogy a tamperei lakosok mennyire fognak örülni a 35 perces lyukaknak... Köszönjék a középszerieknek. 

- 29.... Szörnyű. Talán ez az a pont amit a legkevésbé sikerült eltalálni. Borzalom. Hozzá sem kellett volna nyúlni. 29-est gyakorlatilag ezzel az agyament 90-el sikerült kinyírni. Ráadásul, változatlanul bent kering még az is a vasgyárban. Legalább vették volna ki onnan, ha máskor nem akkor a 90-es üzemideje alatt (meg reggeli csúcsban, ha minden kötél szakad).

Előzmény: DMR busz (47596)
Kisafka Creative Commons License 3 napja 0 3 47599

Persze a károkat lehet enyhíteni, de én inkább azt mondanám, hogy ne bohóckodjunk vele.

 

 

A másik, ami most eszembe jutott, hogy a 2-es villamosnak a 90-es busszal az értelme már erősen tart a 0-hoz, főleg a hétvégi 60 perces követésel.

Előzmény: István Gyuri (47598)
István Gyuri Creative Commons License 3 napja 0 1 47598

Kisafka:  A 280-as meg nincs mit kezdeni, erős politikai lobbi. 

Az ilyen jellegűt kéréseket is meg lehet szakmailag vállalható és utasforgalmilag kedvezőbb módon valósítani.

(Pl. a Csabai kapuban visszahozni, mert az SZTK átszállásmentes elérése még a Tampere felől, a kerülő ellenére is hasznos lenne.)

Előzmény: Kisafka (47597)
Kisafka Creative Commons License 3 napja 0 0 47597

Tudod, erre mondják hogy mindenki jó valamire.

 

Na, az a helyzet, hogy a 90-es és 280-as buszok maguk szörnyűek, és ugyanakkor jól mutatnák a magyarországi megyeszékhelyek (kivéve Pécs) fő problémáját, hogy nincs egy közlekedésszervező, és ehhez még hozzá társul hogy a vezetőség kakil az egészbe, és a régről megörökölt vonalhálózat úgy változik, ahogy a városházi emberek a speciális igényeig szerint összefirkáltak pár vonalat a térképen.

 

Maga a menetrendi hirdetmény:

Igen, az a 280-as menetrendje értelmezhetetlen, de hogy megmondjam az őszintét nem is nagyon érdekel már. Ha komplikáltabb útvonalat keresek, akkor google térkép útvonaltervezője, ha meg egy konkrét viszonylat vagy viszonylatcsoport menetrendje, akkor meg mobil alkalmazást (a HC Linear vacakját, ami csak egy pénzfelvétel elintézésére volt jó nem veszem mobilalkalmazás számba) használom. Egyáltalán ami a megállóban is van, ezt az aláhuzogatósdit nem szeretem, megnézem mobilon és kész. Majd a jelenlegi menetrendet is akkor fésülgetem át, ha kiadják a hivatalos GTFS-t. most így lusta vagyok kiszámolni, hogy mennyire jó vannak hangolva a közös szakaszon.

 

 

Mindenesetre kíváncsi vagyok, hogy ez a szintén öreg néniknek indult 90-es járat meddig fog élni, mert ez egyszerűen fölösleges, de legalább annyi jármű km-t nem pazarol el, meg a főtérről beugorgatnak buszok, így a járműkiadás sem nagyon emelkedik. de meglátjuk, lehet hogy a végén a 29-es rásegítőjárataként 1-2 indulás megtartható, lehet hogy mind fölösleges. (A többi busszal való hangolást majd szintén akkor nézem, ha lesz mobilon menetrend)

A 280-as meg nincs mit kezdeni, erős politikai lobbi. Mondjuk igaz, hogy ha a választási időszakban az a rendkívül okos önkormányzati képviselő személyesen vinné fel az öreg nénik piaci cuccát azon a pár lépcsőfokon még talán szavazatot is többet kapna, de nem,  barmoljunk szét egy rendes járatot hogy az a korcsoport, akinek tényleg nincs ideje átsétálni a szomszéd utcába el tudjon menni a piacra.

Előzmény: István Gyuri (47594)
DMR busz Creative Commons License 3 napja 0 0 47596

Folytatva.

A 90-nek - amellett,  hogy a szám ismét röhejes - mi értelme mikor pont azt írjuk hogy a 29-eseknek sem kéne mind bejarnia...

12-esen 14 óra körül 24 perces lyuk. 22-be tettek indulási időket,  de ez akkor is katasztrófa. Nem is értem... 

32-n legalább kerek indulások vannak de a 10-20 perc akkor is problémás,  miért nem lehet 15 ? 34-hez úgyse lehet hangolni...

 

Topiktársak, ti valami pozitívat làttok ebben a menetrendben?

Előzmény: DMR busz (47595)
DMR busz Creative Commons License 3 napja 0 0 47595

90-es járat LOL...

280: aki ezt a menetrendet érti és átlátja...

29-esen maradt a munkanap délelőtti 20 percezés, 290 legalább nincs. 

Illetve több indulási járat idejei módosultak itt-ott 1-2 percet.

Előzmény: István Gyuri (47594)
István Gyuri Creative Commons License 3 napja 0 4 47594

http://www.mvkzrt.hu/sites/default/files/dokumentumok/mk_2017_09_01_oszi_17.08.15_.pdf

 

Arra a meggyőződésre jutottam, hogy egy dologra jók az elmúlt időszak változásai (és különösen azok kivitelezései), hogy be lehet mutatni őket elrettentő szakmai példaként...

gábris Creative Commons License 4 napja 0 1 47593
Előzmény: DMR busz (47592)
DMR busz Creative Commons License 4 napja 0 0 47592

Ha már olyan fontos volt a csuklós CNG-kbe átszerelni a reklámmonitorokat, jó volna átnézni azt is, hogy melyiken mi megy. Sokszor van, hogy rég nem aktuális, 1 éve lejárt hirdetések futnak, cink.

 

Más: Ma  voltam kint egy 68-assal Bükkszentlászlón, és láttam hogy az Alsó megálló környékén kiépült egy buszöböl-szerű terület  (KI irányba) némi aszfaltozással, útszélesítéssel, és egy olyan tipikus zöld fedett utasváróval ami ugye a legtöbb miskolci megállóban van. Erről lehet tudni valami bővebbet?  Esetleg lesz ott egy új megálló,  vagy valamelyik átkerül?

Woodyka Creative Commons License 5 napja -7 2 47591

Van abban egy olyan ok is időnként, hogy a járdán nem tud végighajtani,mert nincs mindenhol akadálymentesítve, önerőből ezzel egy egy járdaszegélyről se le se fel nem tud hajtani.

Előzmény: Balee15 (47590)
Balee15 Creative Commons License 5 napja 0 0 47590

Várható volt, hogy egyszer valami komolyabb baleset fog történni, ugyanis az ezt használó személyek jórésze kamikaze módon közlekedik a városban, áthágva az összes szabályt. A kedvencem az volt, mikor a Búza téri piacról ezzel a járgánnyal kihajtott az úriember egyenesen a 3-as főútra, majd jobbra a 26-osra fel a szentpéteri kapu felé... 

Előzmény: skoda26t (47588)
Balee15 Creative Commons License 5 napja 0 0 47589

Csak nehogy meglepetés érjen mindenkit... 

Előzmény: dyz (47587)
skoda26t Creative Commons License 5 napja -4 0 47588
dyz Creative Commons License 5 napja 0 1 47587

Hogy lesz-e a 280-as járaton kívül más új járat azt még kérdéses

Nehogy már még több új járat legyen már, a meglévők rovására... 2007 előtt is az vezetett a nagy "racionalizáláshoz", hogy ész nélkül indítottak járatokat mindenfelé.

Előzmény: MHX (47586)
MHX Creative Commons License 6 napja 0 0 47586

Lesznek változások mint általában az őszi menetrendben.

Hogy lesz-e a 280-as járaton kívül más új járat azt még kérdéses

Előzmény: DMR busz (47585)
DMR busz Creative Commons License 2017.08.10 0 1 47585

Kb. egy hét múlva ki kell jönnie a sulimenetrendnek. Így elöljáróban milyen változásokra lehet sansz a 280-on kívül? 

BPO-105 Creative Commons License 2017.08.09 0 0 47584

Valahol hajnalban a szürke miskolci tájban felsír egy flex...

Előzmény: Balee15 (47568)
Woodyka Creative Commons License 2017.08.06 -10 2 47583

Akkor tartsa fel a kezét aki szerint szuper jó, hogy jóval kevesebb busz és villamos jár már pl a k-ny gerincvonalon ( nem viszonylat, hanem forduló, követés, kapacitás)! Ha meri vállalni a véleményét...

 

Előzmény: Woodyka (47582)
Woodyka Creative Commons License 2017.08.06 -10 1 47582

Gyanítom ez inkább csak valóban tűzoltásra kell,hogy ne dőljön össze a rendszer teljesen, mintsem legalább a 6-7 évvel ezelőtti színvonalhoz való közelítéshez. (Már a 2006-os utáni szétvert rendszer is milyen jó lenne ma már...)

Előzmény: Kisafka (47581)
Kisafka Creative Commons License 2017.08.05 0 0 47581

Na, már akkora  a hiány, hogy év közben is kell kiegészíteni vagy látható, hogy az önkormányzat nem fogja bírni? Miskolcnak is kell valamiben elsőnek lenni :D 

 

http://www.dehir.hu/debrecen/409-millio-forintot-nyert-debrecen-a-kozossegi-kozlekedes-mukodtetesere/2017/08/03/

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!